آخرین نظرات بازدیدکنندگان

آخرین ارسال های جامعه مجازی

  • نوشته در حال بررسی است
    هانِکه مثله ایده های قبلیش فیلمی درباره زوال جسمانی پیری و مشکلات مربوط به اون.
    البته من اصلا با اسم فیلم ارتباط نگرفتم یه چیز سطحی اما سطح درونی فیلم یک چیز دیگه بود، در ظاهر ما زوج پیری را می بینیم که قرار عشق اونارا را بهم وصل کنه پیرمرد هر کاری می کند از پیرزن مواظبت کنه و با اینکه خودش به سختی حتی راه میره اما تلاشش رو واقعا تحسین میکنم.
    تا قولی را که به پیرزن داده رو جبران کنه و اون را به جای فرستادن به بیمارستان، در خانه نگه داره. همانطور که از هانکه انتظار می ره رو سکانس های فیلم بسیار فکر شده زوج رو با بی رحمی خاصی روند رو به تحلیل این دو نفر و مخصوصاً پیرزن را نشان میده.
    هانِکه با یک پیش بینی فوق العاده به سراغ داستان می رود.
    اتفاقی که در همان سکانس اول فیلم دیده ایم جایی که چند نفر در را میشکنند و داخل می آیند و پیرزن را در اتاق مرده می یابند اما به نظرم فیلم در یک سطحِ زیرین تری هم حرکت می کند که همان دنیای هانکه است
    در این سطح دیگر اسم فیلم آنقدرها هم تداعی کننده ی عشق بین این پیرمرد و پیرزن نیست و انگار به نوعی با همان شوخی همیشگی هانکه طرفیم که هر چیزی در ضدِ خودش استفاده می شود.
    همچنانکه مثلاً “بازی های خنده دار” چندان هم خنده دار نبود! می خوام بگم نشانه ها در فیلم برای رسیدن به چنین دیدگاهی تقریباً فراوانند هانکه با نشان دادن این جزئیات از رفتارهای پیرمرد ما را آماده ی صحنه ی تکاندهنده کشتنِ پیرزن می کنه او آنقدر با ظرافت و زیرکی، شخصیت پیرمرد را می سازد که حرکت پایانی او بسیار تفکربرانگیزه...
    آیا کشتن پیرزن، از روی عشق و علاقه صورت میگیره؟
    آیا به این دلیل پیرزن را میکشه که خودش اینطور می خواست تا وبال و سربار پیرمرد نباشد؟
    آیا پیرمرد خواسته ی او را عملی می کند تا عشقش را ثابت کند؟
    یا اینکه این کار او، نشاندهنده ی خستگی اش از این اوضاع و احوال است؟
    او با آن جسم تکیده و نحیفش، پیرزن را دستشویی میبره آب و غذا میده و لباس خیسش را عوض می کنه، اما در پایان، انگار همه ی این رفتارها را با یک حرکت، به قول معروف به فنا میدهد.
    آیا نمیتونست منتظر بمونه تا پیرزن این چند صباح آخر را هم بمونه و به مرگ طبیعی بمیرد؟ پیرمرد این کار را برای خودش می کند یا برای پیرزن؟
    اینجاست که میگم آن وجه هیولاگونه ی پیرمرد رو میشود و بیننده را به فکر فرو میبره.
    انگار این عشق، آنقدرها هم که ما اوایل فیلم فکر می کردیم، عشق نیست …
    فیلم از نظر فنی خیلی خوب کار شده به خصوص فیلمبرداری فوق العاده خنجی که همون سردی دلهره اور و ترسناک هانکه رو مثل همیشه متقل میکنه اما نمدونم چرا مثل دیگر کارهای استاد خیلی باهاش ارتباط نگرفتم
    خطر اسپویل
    7/10
    محتوای مورد با موفقیت منتشر شد . مورد حالا در محتوا شما قابل مشاهده است.