نقد و بررسی فیلم ساعت ۵ عصر

2520389221

خلاصه داستان:

یک وکیل میانسال به نام پرهام ( سیامک انصاری ) با یک تلفن ساده از طرف بانک که به او اعلام می شود امروز آخرین مهلت پرداخت قسط وی می باشد، به تکاپو می افتد تا به بانک برسد اما...

کارگردان :

مهران مدیری : یکی از محبوب ترین کمدی سازان تاریخ تلویزیون ایران که بیش از دو دهه است آثارش در تلویزیون با استقبال مواجه شده است. مدیری در سالهای گذشته آثار موفقی از جمله «شب های برره » و « قهوه تلخ » را تهیه و کارگردانی کرده و حالا نخستین تجربه سینمایی خود را مقابل دوربین برده است.

درباره فیلم « ساعت 5 عصر » :

نخستین تجربه مهران مدیری سوژه جذابی دارد که در تاریخ سینما آثار زیادی براساس آن ساخته شده اند. شاید تا حدودی بتوان مشهورترین نمونه آن را شاهکار چارلی چاپلین یعنی « عصر مدرن » دانست که در آن چاپلین به دفعات، در موقعیت های اشتباهی قرار می گرفت و هربار ناخواسته درگیر ماجراهای جالبی می شد که طنز تلخ اجتماعی در آن به استادی تمام به تصویر کشیده بود و جاودانه ماند. اما این سوژه در فیلم « ساعت 5 عصر » متاسفانه هرگز پرورش نمی یابد و مشکلات بسیار زیاد فیلمنامه مانع از آن می شود که اولین تجربه کارگردانی مدیری در سینما، تجربه ای قابل قبول باشد.

http://moviemag.ir/images/phocagallery/9018/saate_panje_asr/thumbs/phoca_thumb_l_5.jpg

استارت اولیه مشکلات فیلمنامه در همان دقایق ابتدایی در اثر زده می شود یعنی جایی که پرهام پس از بیدار شدن از خواب با یک موسیقی زیبا مدهوش می شود و در خیال خود غرق می شود. این موقعیت ابتدایی با اینکه می بایست بسیار کوتاه باشد، زمان طولانی را شامل می شود و این تازه سرآغاز مشکلات عجیب و غریب فیلمنامه است که بر پرده نقره ای سینما نقش بسته است. در ابتدای فیلم پرهام به محض اطلاع از پیام بانک، برای رهسپار شدن به محل مورد نظر به پارکینگ می رود و در آنجا شاهد درگیری است که با کمترین پرداخت ممکن در فیلمنامه گنجانده شده و درباره مردی است که شارژ آبونمان خود را پرداخت نکرده و قهرمان داستان بدون هیچ دلیل خاصی، تمام شارژ عقب مانده مرد را پرداخت می کند تا مشکل برطرف شود!

« ساعت 5 عصر » روایت اپیزودیک دارد و مبتنی بر موقعیت های اجتماعی است که پرهام، در آن قرار می گیرد و قرار است پیامهای اجتماعی تلخی از طریق آن ارائه شود اما مدیری در پرداخت این موقعیت ها و سوژه ها به حدی بد و کج سلیقه عمل کرده که علناً تمام موقعیت های فیلم هدر رفته محسوب می شوند. اپیزود بیمارستان می توانست پتانسیل های زیادی برای انتقاد اجتماعی را شامل شود و همانطور که مدیری قبلا در سریال تلویزیونی اش به خوبی تیغ انتقاداتش را به سوی این قشر نشانه رفته بود، می شد انتظار داشت که اینبار نیز طنز تلخ فیلم بُرنده و نافذ باشد. اما اپیزود بیمارستان بطور شگفت انگیزی خنثی است و حضور پرستار زیبایی هم که به سراغ پرهام می آید کوچکترین کارکردی ندارد و مشخص نیست به چه دلیل در داستان گنجانده شده است!

http://moviemag.ir/images/phocagallery/9018/saate_panje_asr/thumbs/phoca_thumb_l_1.jpg

فیلم در ادامه وارد اپیزود بهشت زهرا می گردد و مراسم تدفین هنرپیشه مشهوری را مطرح می نماید که جمعیت علاقه مند بصورت زامبی وار (!) به سوی محل مورد نظر رهسپار شده اند و جمعیت را زیر دست و پا له می کنند. این اپیزود که به شدت طولانی و خسته کننده است، پیامهای دم دستی و سطحی را به مخاطب منتقل می کند و شیوه پرداخت سوژه نیز در بدترین شکل ممکن قرار دارد که با توجه به سابقه مهران مدیری در کارگردانی، امری عجیب و غیرقابل باور است. در این سکانس برای دقایقی طولانی ما شاهد مراسم تدفینی هستیم که رسول نجفیان ترانه مشهورش را در آن بازخوانی می کند و سپس جمعیت به آن محل حمله ور می شوند و در سکانس بعدی ناپدید شده اند!

شاید بتوان اوج مشکلات فیلمنامه و کارگردانی را سکانس بازجویی از پرهام دانست که در آن مجموعه ای از سوالات تکراری و بی اهمیت توسط بازجو ( با بازی مهران مدیری ) پرسیده می شود که نه توانایی ایجاد طنز را دارد و نه می تواند اجتماعی یا سیاسی باشد. در واقع فیلمساز در این بخش ابداً به خط قرمزهای رایج نزدیک نمی شود و با اینکه این موقعیت می توانست دربرگیرنده دیالوگ های مهمی باشد، با خنثی ترین شکل ممکن با ریتمی به شدت کُند و خسته کننده روایت می شود که بی شباهت به کارهای اپیزودیک سریالی مدیری در قاب تلویزیون نمی باشد.  

http://moviemag.ir/images/phocagallery/9018/saate_panje_asr/thumbs/phoca_thumb_l_7.jpg

در واقع می توان گفت که فیلمنامه « ساعت 5 عصر » به راحتی می تواند مدت زمان زیر 30 دقیقه را شامل شود و اگر مشکلات تدوین اثر را کنار بگذاریم که با نماهای طولانی و خسته کننده وضعیت ناخوشایندی به فیلم بخشیده، شاید می شد داستان پرهام و اتفاقات مهلک روزش که بطور اغراق آمیزی بی منطق و عجیب هستند را به عنوان یک اثر کوتاه روایت کرد که قطعاً تاثیرگذاری بیشتری می داشت. تلفن های تکرار شوند نامزدِ پرهام ( با بازی آزاده صمدی ) نیز در ابتدای فیلم توانایی ایجاد موقعیت های کمیک را داراست اما مشکل زمانی هویدا می گردد که این تلفن ها هر چند دقیقه یکبار تا انتهای فیلم با دیالوگ های کاملاً تکراری در صفحه نقش می بندند و بی آنکه کارکردی داشته باشند، تبدیل به سوهان اعصاب تماشاگر می شوند!

نخستین تجربه سینمایی مهران مدیری بیش از آنکه یک اثر طنز باشد، یک رویکردی انتقادی به وضعیت اجتماعی دارد و به عبارت ساده تر، یک اثر اجتماعی است. اما مشکل اینجاست که فیلمساز به هیچوجه نتوانسته از پس موقعیت سازی برای مطرح کردن انتقادات اجتماعی اش برآید و مجموعه ای از اپیزودهای سطی را در فیلم گنجانده که اتفاقاً به هم پیوسته نیستند و مستقل عمل می کنند. اپیزودهایی که نشانی از خلاقیت و بلوغ در آن به چشم نمی خورد و تدوین عجیب فیلم نیز به کسل کننده شدن هرچه بیشتر این اپیزودها کمک شایانی نموده است.

http://moviemag.ir/images/phocagallery/9018/saate_panje_asr/thumbs/phoca_thumb_l_9.jpg

« ساعت 5 عصر » در نهایت با سکانسی به پایان می رسد که به مثابه شلیک تیر خلاص به مخاطب بهت زده فیلم می باشد که از ابتدای فیلم مجموعه ای از اتفاقات سطحی با پرداخت بسیار ضعیف را بر پرده نقره ای شاهد بوده است. سکانسی که در آن دوربین تلفن همراه به سوی تماشاگر گرفته می شود و صدای تشویق تماشاگران شنیده می شود که با تعجب نامزدِ پرهام همراه است. تشویقی که نمی دانیم به چه دلیل باید انجام شود و اصولاً کدامیک از دقایق فیلم مفهومی به نام " تشویق " را برای اثر تداعی می کند. « ساعت 5 عصر » نه قادر به ساختن موقعیت کمیک است و نه ابداً توانسته یک اثر اجتماعی با رویکردی انتقادی باشد. شاید محتمل ترین دلیل برای چنین وضعیتی، این باشد که مهران مدیری پایبندی کاملی به خط قرمزها داشته و هرگز دوست نداشته تا حتی نزدیک آن شود مبادا که اثرش با مشکلی در اکران مواجه شود. نتیجه آن شده که می توان به راحتی « ساعت 5 عصر » را خنثی ترین و خسته کننده ترین اثر تا به اینجای سال برشمرد!

 2                                                                    Photo Gallery2

 

منتقد : میثم کریمی                                                      

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : ساعت ۵ عصرsaaydf3ff

کارگردان : : مهران مدیری

فیلمنامه : مهران مدیری

تهیه کننده : مهران مدیری

مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری

بازیگران :

سیامک انصاری

امیر جعفری

آزاده صمدی

مهران مدیری

و...

مطالب مرتبط 

دیدگاه‌ها

+3

Sasan

بعد از دیدن این تله فیلم شکنجه آور ایمان آوردم مدیری بدون نویسنده های خوبی مثل قاسمخانی هیچی نیست

Sasan

بعد از تحمل شکنجه ی دیدن این تله فیلم ایمان آوردم مدیری بدون نویسنده های خوبی مثل قاسمخانی هیچی نیست
+1

سارا

خداییش خیلی چرت بود. کسل کننده. من تا آخر دیدمش یعنی تحمل کردم ببینم چی میشه؟ خنده که نداشت هیچ حوصله آدمو سر میبرد و از همه بدتر نامزد پرهام رو مخم بود. خیلی فیلم اعصاب خورد کنی بود. شبیه فیلم سینمایی نبود. حس اینکه داشتی سریال نگاه میکردی بهت دست میداد. و سیامک انصاری مثل همون آدم همیشگی سریال های مدیری. بااینکه از طرفدارای پروپاقرص مدیری ام ولی با دیدن این فیلم ناامید شدم.ایکاش فیلمو نمیدیدم. به شمایی که فیلمو ندیدی توصیه میکنم نبینی. چه موضوع چرتی هم داشت. از بیست نمره منفی دو میدم به آقای مهران مدیری. والسلام :sigh: :sigh:
+3

soroush

خیلی خوشحالم که این فیلمو دیدم تا بیش از پیش بر باورم افزوده بشه که مهران مدیری فقط یه برنده و هیییچیی از سینما و اصول و قواعد اون بارش نیست :-)
+4

محمد طالبی و رضا آشوب

من و پسر دایی عزیزم الان این فیلم رو دیدیم و متاسفانه از دیدن فیلم نه تنها لذت نبردم بلکه افسوس خوردم که چرا این فیلم رو اصلا مجوز پخش دادن بهش ...متاسفم برای صنعت فیلم سازی ایران و ساختن این فیلم های بی کیفیت
و نظر رضا آشوب
از آقای مهران مدیری ساختن چنین فیلمی واقعا بعید بود متاسفانه ایشان به واسطه معروفیت و محبوبیتشان با ساخت چنین فیلمی به شعور مردم توهین کردن . کاملا واضح است که ایشان فقط و فقط به فکر منفعت خویش بوده اند و نه چیز دیگری.

ابوالفضل|gomnam0018@

سلام
به نظر من اگه هدف آقای مدیری ساخت فیلیمی اجتماعی کمدی بود که بخواد فرهنگ و مشکلات رو نشون بده باید بگم که از نظر اجتماعی:
فیلم نسبتا خوبی بود ولی از آقای مدیری خیلی انتظار بیشتری میرفت برای ساخت بهتر فیلم
البته باید بببینیم هدف اصلی آقای مدیری از ساخت فیلم چه بوده که اندکی تو فیلم این هدف محو بود و با دیدن فیلم نمیشد دید که هدف از ساخت این فیلم چی بوده‌.
الان پیش میاد که یه سری میگن که هدف از ساخت این فیلم این بوده فرهنگِ پایین مردم رو نشون بده یا یه سری دیگه میگن میخواسته دولت رو بکوبه ، اگه نظرتون اینه که باید بگم که در هر دو صورت ضعیف بوده ،دلیل اینکه میگم ضعیف بوده اینکه اگه تو فیلم نشون میداد که متروی تهران اینجوریه ؛ مثلا یه خلاقیتی تو فیلم میبرد که حداقل روی چند نفر تاثیر بزاره که درست استفاده کنن . الان فقط این قسمت ها که یکیشون قسمت مترو بود رو نشون داد و فقط مسخره کردن مردم بود(منظورم این نیس که به مردم توهیین کرده منظورم اینه که این ماجرا رو نشون داده به صورت طنز) ، خلاصه میخواسته فرهنگ مردم رو به سخره بگیره اما بدونِ هیچ طنزی و این بدرد نمیخوره.(واقعا چرا بیننده باید بعد از دیدن فیلم بگه که وقت خودم رو تلف کردم،چون این فیلم نه تاثیری روش گذاشته و نه خنده به لب هاش اورده)
از نظر طنز و کمدی :
من از ۰ تا ۲۰ عدد ۰ رو میدم
در ضمن من این مطالب رو از روی مشکل داشتن و تنفر از آقای مدیری ننوشتم ، لذا من همه ی فیلم های ایشون رو دنبال میکنم و از هوادارای ایشونم من فقط این فیلم رو نقد کردم-تمام
+1

الهه

مثل همیشه و مثل همون مسئولین جمهوری اسلامی که خودش همه جا مسخره شون میکنه فقط مشکلات رو که همه ازش خبر دارن نشون داده بدون اینکه ریشه یابی کنه یا راه حلی ارائه بده. کلا مدیری توی همه کارهاش تمام تلاشش رو می کنه که حالی ملت ایران بکنه که چون ما خودمون نفهم هستیم لیاقت بیش از این رو نداریم ولی باید بهش گفت اگر این ملت فرضا بی فرهنگ و لومپن شده باشند هم چه کسی به این روزشون انداخته ؟ خیلی هم تلاش می کنه با تکرار کمیک کردن همه مسائل جامعه این طرز فکر مسخره کردن و به همه چیز با دید طنز نگاه کردن رو به جای فکر کردن و ایده داشتن و حل کردن مشکلات جایگزین کنه و مردم رو به بیخیالی و خندیدن الکی وادار کنه . در اصل خودش یکی از مروجین لمپنیسم توی جامعه است.

محمد

از مووی مگ انتظار همچین نقدی رو نداشتم. :-)
بعضی از نقصهارو قبول دارم ولی دیگه تا این حد بد نیست،تصویربردار یش هم برام جذاب بود.
+2

امیر

واقعا دوست داشتم البته با عزیزانی که میگن این فیلم کمدی نیست مخالفم.درسته که این فیلم بیشتر اجتماعیه ولی نمیشه گفت کمدی نیست. اون سکانسی که مدیری بازجویی می کرد نقد از این داشت که فردی را بخاطر گناه نکرده((یعنی گفته دونفرر ولی فکر کردن که گفته آزادی)) ازش سوالاتی می پرسند.این سوالات هم با اینکه بیشتر کمدیه منظورش اینه که بعضی بازپرس ها هستند که از جوان بی گناه سوالاتی بیخود می پرسند چون مدرکی درستو حسابی ندارند.باتشکر
جناب مدیری خسته نباشید
-2

Saqar

به نقل از مینا:
واقعا فیلم خوبی بود
تمام نقدای بدی هم که میشه بخاطر کج فهمی بعضی افراده، که فرق لودگی و طنز تلخ اجتماعی رو نمیفهمند

تو چیا فهمیدی مثلا؟
-10

قادری

فیلم فوق العاده خوبی بود هر چه که بود از این فیلم های کارگردان های روان پریشی که سعی در سیاه نشان دادن محیط خانواده ایرانی و از بین بردن خانواده را به دستور غربی ها دارند که فوق العاده بهتر بود
+3

متین

باعرض سلام میخواستم بگم که فیلم طنز تلخ بود ومدیری هم به این اشاره کرده بود و درضمن این فیلم مشکلات جامعه رو نشون میدادو وتوخالی نبودو همچنین کسی که فیلم رو دیده باید بعد سینما حداقل به یه جای فیلم فکرکنه نه مثل فیلم های دیگه که فقط برای خندیدنه و بیننده باید بعداز فیلم به یه جای فیلم فکرکنه درکل فیلم خوبی بودوبه مراتب بهترازفیلمی بودکه نشد با خانواده نگاهش کرد متاسفانه بعضی از فیلم ها اینطوریه که اقامیگه من این فیلمو باهمسرم یا بادخترم نمیتونم ببینم متاسفانه بعضی برای خنده مردم هرچیزی که به مغزشون میرسه رو مینویسن برای خنده
-11

مینا

واقعا فیلم خوبی بود
تمام نقدای بدی هم که میشه بخاطر کج فهمی بعضی افراده، که فرق لودگی و طنز تلخ اجتماعی رو نمیفهمند
+1

خنده دار

طرز نگاه و برداشت و انتقال این دیدگاه به بیننده، توسط مهران مدیری یک روش خاص و بسیار هوشمندانه است که همان ضرب المثل،، به یک نگاه همه چیز را میفهماند،، است.
دیدگاه مهران مدیری یک دیدگاه جا افتاده است و حتی اگر خودش هم بخواهد دیگر نمیتواند این نگاه را عوض بکند :roll: :roll: :roll:
پس بیخود گیر ندین و از همون پنجره ای که به شبهای برره و قهوه تلخ و غیره نگاه میکنید به اثار مدیری نگاه کنید.
یادم میاد در ساعت خوش یک قسمتی داشت که طرف تلویزیون رو روشن میکرد و تو هر کانالی میزد یه ادم تکراری با تیپهای مختلف میومد...... :lol: :lol: :lol: :lol: ...اونی که تلویزیون روشن میکنه و اون ادمای تکراری رو میبینه میفهمه چه خبره :lol: :lol:
+3

عاطفه

ما رفتیم"سینما"ولی فیلم سینمایی ندیدیم.درواقع "سریال"دیدیم.حت ی میشه گفت سریال های مهران مدیرییه سروگردن ازاین فیلم سینمایی شون بالاترن.بهرحال ماباشیم که به صرف اسم کارگردان نریم یه اثر سطحی رو ببینیم .
-1

سعید

دوست عزیز سکانس اخر فیلم درواقع درخواست تشویق از سوی من و شمای بیننده نیست، صدای تشویق مربوط به کسانی هست که متوجه محتوای فیلم شدند و برای خود من یک سکانس واقعا جذاب بود.

حسین 78

راستش اول که نقد و نظرات فیلم رو خوندم اصلا دوست نداشتم فیلم رو ببینم ولی یه جورایی توفیق اجباری شد . درسته یه مقدار فیلمنامش ضعیف بود ولی تونسته بود خنده بگیره . راستش سکانس آخر سکانس آخر فیلم کاملا نتیجه ی عکس داشت و باعث نارضایتی بیشتر شد . یه فیلم خوب همیشه سکانس پایانی به باد موندنی داره . به نظرم فیلم فیلمی بود که سکانس های شلوغ داشت که معمولا تو سینمای ما کمتر اینکار رو میکنند. فیلمبرداری فیلم به نظرم خیلی خوب بود . در کل فیلمش اونقدر ها هم بد نبود نسبت به خوب بد جلف و من سالوادور نیستمنیستم بهتر نباشه بدتر هم نیست .
+1

رامین

یکی از بدترین و کسل کننده ترین فیلمهایی بوده که دیدم. چند نفر را تشویق کردم که بریم با هم فیلم را در سینما ببینیم. واقعا آخرش خودم خجالت کشیدم.
عجیب ترین بخش فیلم آخرش بوده که انتظار داشته تماشاچیان تشویق کنند.
+1

عارف

به نقل از nima:
بنظر منم فیلم نه تونسه بود طنز باشه و نه نقد اجتماعی اگر اسم مهران مدیی رو یدک نمیکشید به طبع این فیلم جزو فیلم هایی بود که 500 میلیون هم نمیفروخت
مردم اسم مهران مدیری میاد دنبال طنز از جنس قهوه تلخ و سایر کارهای مدیری هستند اصولا کسی که دنبال طنز تلخ مهران مدیری رو دنبال نمیکنه و کسی هم که مدیری رو دنبال میکنه طنز تلخ رو دنبال نمیکنه فکر کنم قسمت اعظم جامعه شوکه شدن از این فیلم
با وجود اینکه از رامبد جوان خوشم نمیاد ولی اولین اثر سینمایی اون جذابتر بود برای مخاطب عام

اگه منظورتون فیلم نگار هست که اون اولین اثر سینمای رامبد جوان نیست
+1

علیرضا

به نقل از meysam:
به نقل از زری:
خیلی خوبه.خیلی.حتما ببینید.

تو فانیل مدیری نیستی؟؟

واقعا خودت رو باشعور میدونی که وقتی کسی از فیلم تعریف میکنه بهش میگی فامیل مدیری.آدم های پوچی مثل تو باعث شدن همچین جامعه ای داشته باشیم

اشکان

بسیار سطح عالی بود و واقعا لذت بردم و دنبال لوده بازی و بیهوده خندادندن مخاطب نبود
اقای مدیری خسته نباشید

حمید

به نقل از مهدی:
فیلمی بسیار بسیار ضعیف و بی محتوی بود.
از مهران مدیری بعید بود

جمله اولتون درسته ولی جمه دوم کاملا نادرسته.
+2

meysam

به نقل از زری:
خیلی خوبه.خیلی.حتما ببینید.

تو فانیل مدیری نیستی؟؟
-8

الهه

عاااااالیه....م ا که دوست داشتیم
منتظر کار های بعدی اقای مدیری هستیم :-)
-10

الهه

واقعا عااااالی بود....نقد هایی که شما میکنین خیلی داغونه....فیلم ایشون حقییییقت تلخ جامعه ی ما رو نشون میده....کاملا واقع گرا....فیلمشون خیلی خوب بود.ارزش دیدن داره اینم ببرای فیلم اولشووون
+9

فاطمه

افتضاح ترین و حال بهم زن ترین و کسل کننده ترین فیلمی که تاحالا دیدم بود
+6

فاطمه

افتضاح بود،یه فیلم بی سر و ته اصلا ارزش دیدن نداره ،یک ساعت که از فیلم گذشت واقعا کسل شده بودم اصلا اعصابم خورد شده بود واقعا مهران مدیری حرومش باشه این پول هایی که اینجوری در میاره

T:M

راستش منو همسرم هم ازفیلم راضی نبودیم .اسمش طنز بود ولی خیلی خنده دار نبود .بااینکه همسرمن هم طرف دار آقای مدیریه زیاد راضی نبود ما فک کردیم خیلی خنده داره.ولی هرکسی نظری داره.ب نظرم ارزش 8ملیارد فروش رو نداره .فقط ب خاطر اسم آقای مدیری فیلمش صدا کرده.
+2

سيدرضا

مديري رو دوس دارم ولي اين فيلم بسيار ضعيف بود متاسفانه
+4

سالار یگان

اینایی که میگی درست. ولی اخه مدیری باید دراماتیزش کنه دیگه. والله نتونسته. فقط رو اعصاب بود فیلم
+4

علی

این فیلم فاجعه ست ، یک تیپ تکراری ، فیلمنامه به شدت ضعیف ؛ سیامک انصاری در نقش وکیل دادگستری به شدت ترسو !!
+6

علی

امروز این فیلمو دیدم و به شدت متاسف شدم که چنین فیلمی رو دیدم و حیف پولی که دادم
+3

nima

بنظر منم فیلم نه تونسه بود طنز باشه و نه نقد اجتماعی اگر اسم مهران مدیی رو یدک نمیکشید به طبع این فیلم جزو فیلم هایی بود که 500 میلیون هم نمیفروخت
مردم اسم مهران مدیری میاد دنبال طنز از جنس قهوه تلخ و سایر کارهای مدیری هستند اصولا کسی که دنبال طنز تلخ مهران مدیری رو دنبال نمیکنه و کسی هم که مدیری رو دنبال میکنه طنز تلخ رو دنبال نمیکنه فکر کنم قسمت اعظم جامعه شوکه شدن از این فیلم
با وجود اینکه از رامبد جوان خوشم نمیاد ولی اولین اثر سینمایی اون جذابتر بود برای مخاطب عام
+1

علی

نقدی خیلی خوبی بود.
منم فیلم رو دیدم و بسیار ناامید شدم. کارگردانی و داستان فیلم بسیار سطحی بود. حتی در سطح فیلم های تلویزیونی اقای مدیری هم نبود.
با وجود اینکه سعی زیادی در عمیق نشان دادن فیلم شده بود ولی در نهایت هیچ معنایی نداشت
-1

یاشار سلیمی

به نظر من فیلم بسیار ضعیفی بود و آقای مدیری فقط سوء استفاده از معروفیتش کرده بود.
+10

مهدي

جالبه كه بعضي ها اين فيلمو با خوب بد جلف مقايسه ميكنند،من هر دو فيلم رو ديدم و هر دو رو دوست داشتم اما واقعا نميدونم چيه اين دو تا فيلم به هم ربط داره كه مقايسه بشند؟!!ژانر،فضا ،داستان،هدف،پيا م؟!!!!واقعا آدم شاخ در مياره!!!
+5

امير

به نقل از حیف:
کاش واسه دیدن این فیلم نمیرفتم سینما،خسته از سر کار مستقیم رفتم فیلم مهران مدیری ببینم،یه من بودم صد من شدم

آدم خسته ميره ميخوابه نه اين كه بره سينما،بعد فيلمو الكي قضاوت كنه،آدمي كه خستس پدرخوانده رو هم نميپسنده
-2

حیف

کاش واسه دیدن این فیلم نمیرفتم سینما،خسته از سر کار مستقیم رفتم فیلم مهران مدیری ببینم،یه من بودم صد من شدم
+1

نوشین

به نقل از فرزانه:
واقعا پشت صحنه این کارای طنز و سریال‌های طنز ببین همش دور هم میگن می‌خندن یارو‌اصلا دیالوگی حفظ نیست ده بیست بار یه صحنه میگرن که جناب بازیگر خندشون تموم بشه و دیالوگ‌یادش بیاد حالا ببین چه پولایی میگیرن اونم از جیب ملت آخه اینم شد هنر شد کار شد نون درآوردن

شما خودتم میفهمی چی میگی :o :o

kami

به نقل از وحید:
مزخرف بود،
مدیری سالهاست که حرفی برای گفتن نداره،
فقط در کنار قاسم خانی کارهاش خوب بود ،
بعد از جدایی از قاسمخانی مدیری هم تموم شد،
پاورچین، نقطه چین، و برره،

اصلا قابل مقایسه هستند با : قهوه ی تلخ، ویلای من ، در حاشیه ؟

مدیری یک بیزینس منه. از برندینگ خودش استفاده کرده، البته سواستفاده،

جالبه که شما نقطه چین که خود آقای مدیری و قاسمخانی معتقدند کار خوبی نبوده و تا حدودی بچه گانه بوده از قهوه تلخ که شاهکاره،بهتر میدونید.از اینجور مخاطب ها انتظاری هم نیست.مهران مدیری در فیلمش به کسی باج نداده،همون چیزی که میخواسته رو نشون داده،پیام فیلم اینه که ما ها باید از خودمون شروع کنیم تا این جامعه ی بی فرهنگ و جاهل رو اصلاح کنیم
-1

حسین

به نظرم افرادی که در شهر های کوچک زندگی میکنند به سختی میتوانند با فیلم ارتباط برقرار کنند،اما برای کسانی که در تهران هستند این شلوغی ها و افراد عجیب و غریب ملموس تر اند
-3

Saeed.H

به نقل از احسان:
به نقل از مهدی:
فیلمی بسیار بسیار ضعیف و بی محتوی بود.
از مهران مدیری بعید بود

من از اين جمله تعجب مى كنم. اتفاقاً اين همون چيزى بود كه من از كارگردان در حاشيه و ويلاى من و شوخى كردم انتظار داشتم. مهران مديرى پاورچين و برره و مرد هزارچهره سالهاست كه تموم شده.

مهران مدیری شبهای برره بعد از رفتن پیمان قاسمخانی تموم شد
-4

حسین

فقط بعضی مواقع خنده دار بود درکل خوب نبود و وقت مارو گرفت
+4

امیر

به نقل از مهدی:
سلام
تا الان فکر میکردم مهران مدیری از رضا عطاران خیلی بهتره ولی با دیدن این فیلم و مقایسه اون با فیلمهایی مثل طبقه حساس و من سالوادور نیستم نظرم کلا عوض شد

از فیلم مورد علاقت که سالوادوره نتیجه میشود نظر شما واقعا واقعا قابل اعتماده :lol: :lol: :lol: :lol:
+7

امیر

به نظر من نقدتون اندکی غیر منصفانه و بیش از حد تند است.به عنوان اثر اول سینمایی مهران مدیریري،کار قابل قبولی است.فیلم عاری از مشکل نیست ولی ارزش دیدن دارد.یک نکته هم بگویم،یک نفر پشت سرم گفت دورهمی بامزه تره.آخه این مخاطب که فرق خونشو با سینما و فرق شو رو با فیلم نمیفهمه چطور میشه راضی کرد؟
+1

کیومرث

به نقل از شهرزاد:
من ميخوام برم ببينم واقعا خوبه يا بده

به نقل از شهرزاد:
من ميخوام برم ببينم واقعا خوبه يا بده

نبینیااااااا. پول و وقتت میره.
-4

علی

:-* فقط میتونم بگم خییییلی افتضاح علاوه بر نظر هایی که دوستان دادند ریتم بسیار کندی داشت فیلم 30دقیقه ای 90دقیقه شده بود
+1

ح.م.

واقعا بعد از ديدن فيلم از خودم خجالت كشيدم به خاطر وقت و هزينه‌اي كه براش گذاشتم :-|
-1

وحید

مزخرف بود،
مدیری سالهاست که حرفی برای گفتن نداره،
فقط در کنار قاسم خانی کارهاش خوب بود ،
بعد از جدایی از قاسمخانی مدیری هم تموم شد،
پاورچین، نقطه چین، و برره،

اصلا قابل مقایسه هستند با : قهوه ی تلخ، ویلای من ، در حاشیه ؟

مدیری یک بیزینس منه. از برندینگ خودش استفاده کرده، البته سواستفاده،

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی

جستجو