آخرین نظرات بازدیدکنندگان

RSS

آخرین فعالیت های جامعه مجازی

  • بچه های فیلمنامه نویس مووی مگ،قرار بود بر اساس داستانی که نوشته بودم یه فیلمنامه بنویسید،چی شد؟؟؟؟15 نمره آخر ترمه ها!
    ضمنا از تامی هم میخوایم شرکت کنه!خودش دنبال این قضیه بود!!!!پس کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    groups.wall 2 ساعت پیش
  • . چه برخاد عبدي كه اولين كارش بود . چه تام هنكس كه با كوله بار تجربه يك نقش آفريني عالي توي اين فيلم داشت و خاطره ي بازي هاي خوبش رو زنده ميكند . تام هنكس توي اين فيلم هم خيلي خوب تماشاگر رو با خودش همراه ميكند و تا‌ آخر فيلم ميكشاند وجايي كه فرياد ميزند بس است وتمامش كنيد حرف دل تماشاگر را مي زند و وقتي هم كه در پايان فيلم اشك ميريزد و دچار لكنت مي شود ، تماشاگر هم با او همراه ميشود . مانند فيلم هاي دور افتاده وفيلم كمتر ديده شده ي ترمينال كه تماشاگر آن جا هم با او ميخندد و گريه ميكند .
    بله ، كاپيتان فيليپس فيلم خوبي است و هيچ كس از ديدن آن ضرر نخواهد كرد . و امتياز من هم به فيلم 8 از 10 است
    photos 6 ساعت پیش
  • موارد زيادي هستند كه آدم رو مجاب به ديدن يك فيلم مي كنند مثل پوستر و تريلر و توصيه هاي دوستان و ... . پوستر دو فيلم هم سال قبل من رو مجبور به ديدن آن ها فارغ از نام هاي پشتشان كردند . يكي فيلم خوب جاذبه بود و ديگري هم كاپيتان فيليپس كه اين مورد هم فيلم خوبي است و من كه از ديدن هيچكدام ناراضي نيستم .
    كاپيتان فيليپس فيلم خوبي است چون كارگردان خوب و كار بلدي دارد . اصولا فيلمي كه دزد دريايي اونم از نوع سوماليايي دارد نياز به يك اكشن خوب دارد و كسي هست كه اكشن سه گانه بورن رو نپسندد . شايد دوربين رو دست فيلم اذيت كند ولي اين دليل نمي شود كه كل كار را زير سوال ببريم .
    كاپيتان فيليپس فيلم خوبي است چون فيلمنامه خوبي دارد . فيلمنامه خوبي كه به خوبي از روي يك كتاب خوب اقتباس شده و به خوبي به تصوير كشيده شده . البته در اواسط فيلم ، داستان كمي از ريتم ميفتد ولي اين هم دليل نمي شود كل فيلمنامه را زير سوال ببريم .
    كاپيتان فيليپس فيلم خوبي است چون كارگردان خوبي دارد ، چون فيلمنامه ي خوبي دارد و در خوب جايي اتفاق ميفتد ( كشتي ) .اما قطعا برگ برنده ي فيلم بازيگران خوبش بودند .
    groups.wall 7 ساعت پیش
  • هژبر جان نفر بعدی کیه که باید انتخاب کنه فیلم رو؟
    groups.wall 7 ساعت پیش
  • اسم کاپتان فیلیپس که عنوان فیلمه شاید تو ذهن من ـ مخاطب این فکر رو رسوند که فیلمی میبینم با یک قهرمان... که با تیزهوشیش تونست کشتی رو از دست دزدان دریایی نجات بده... اما این طور نبود... کاپتان فیلیپس قهرمان نیست... یک انسان معمولی و به شدت احساساتیه... هرچند بر اساس داستان واقعی ساخته شده بود اما نتونست از نظر سینمایی من مخاطب رو راضی کنه... فیلم متوسطی بود به نظرم که داستانشو تعریف میکنه... همین.... و تنها قوت فیلم همون بازی تام هنکس و سکانس پایانیه.
    امتیاز من به فیلم : 6
    groups.wall 8 ساعت پیش
 

نقد و بررسی فیلم پل چوبی

( 32 رأی )
6.9
 
داستان فیلم :
1
امیر ( بهرام رادان ) و شیرین ( مهناز افشار ) زوج جوانی هستند که در پی ایجاد یک زندگی بهتر ، قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند. امیر که یک معمار هست، با مشکلات عدیده ای مالی برای خروج از کشور مواجه هست به همین جهت به توصیه یکی از دوستان، تصمیم می گیرد تا شیرین را به همراه یک آدم پر نفوذ به نام صبوحی ( مهران مدیری ) به خارج از کشور بفرستد تا در آنجا مقدمات مهاجرت را فراهم کند.

اما پس از اینکه امیر ، شیرین را به خارج از کشور می فرستد، ناگهان سر و کله عشق قدیمی اش نازلی ( هدیه تهرانی ) پیدا می شود. نازلی هم اکنون به یک خبرنگار هلندی که در جریان اتفاقات سال 88 دستگیر شده و هم اکنون در زندان هست، ازدواج کرده و در پی آزادی اوست. در همین حین تلفنی به امیر زده می شود که حکایت از رابطه صبوحی با شیرین دارد و...

کارگردان :

مهدی کرم پور : کرم پور متولد شهر تهران است و کارش را با ساخت فیلم کوتاه داستانی و مستند آغاز کرد و پس از چند سال به ساخت فیلم بلند روی آورد. « جایی دیگر » ، « چه کسی امیر را کشت » و یک اپیزود از فیلم « طهران سیم آخر » تنها ساخته های سینمایی مهدی کرم پور محسوب می شوند. « پل » چوبی بطور رسمی سومین فیلم بند سینمایی مهدی کرم پور است.

درباره فیلم :
2
فیلمنامه « پل چوبی » به نوعی یک برداشت آزاد از « کازابلانکا » مایکل کورتیز محسوب می شود اما با اشکالات بزرگ که باعث شده فیلم در تمامی اجزای فیلمنامه دچار ضعف باشد.

« پل چوبی » با یک درام عاشقانه آغاز می شود. امیر و شیرین خوشحال از زندگی مشترکشان در پی خارج شدن از کشور هستند. این شروع خوب نوید یک درام جذاب و درگیر کننده را به تماشاگر می دهد اما متاسفانه فیلمنامه مهدی کرم پور و خسرو نقیبی به حدی آشفته و بی برنامه هست که اجازه نمی دهد تماشاگر بتواند این آغاز خوب را در ادامه هم شاهد باشد.

متاسفانه عدم توازن بین درام – رمانس بین شخصیت ها و تم سیاسی فیلم که در بکارگیری آن بسیار اغراق شده، باعث شده تا « پل چوبی » علناً اثری ضعیف در حوزه انتقادی باشد که نه موفق شده حرف های عاشقانه اش را به ثمر بنشاند و نه پیامهای سیاسی اش را به مخاطب ارائه کند. کرم پور هرگز از اینکه گفته شود فیلمش براساس « کازابلانکا » ساخته شده ، انتقادی نکرد و حالا اگر بخواهیم « پل چوبی » را با « کازابلانکا » در هر بخش مقایسه کنیم، ضعیف های بسیاری پیدا می کنیم که اغلب آنها در دو بخش خلاصه شده که یکی از آنها فیلمنامه و دیگری هم شخصیت پردازی است.

پرداخت شخصیت ها در « پل چوبی » متاسفانه اغراق آمیز و غیرقابل باور هست.از جمله این افراد ، صبوحی با بازی مهران مدیری هست که اصولا کمترین شباهتی به آدمهای جامعه ما دارد و در طول فیلم هم مدام در حال به زبان آوردن دیالوگ های قصار از جمله « رفتن دلیل نمی خواهد، ماندن دلیل می خواهد » است. متاسفانه مهدی کرم پور نتوانسته " صبوحی " را بیشتر از یک مونولوگ ( با رفتارهای عجیب و غریب ) به مخاطب معرفی کند و همین مورد هم در ادامه باعث عدم درک تماشاگر از وضعیت شیرین و صبوحی می شود.
4
از طرف دیگر ، شخصیت امیر با بازی بهرام رادان، وضعیت رفتاری مشخصی ندارد و هربار به سمتی سوق پیدا می کند! اینکه نازلی به یکباره وارد زندگی او شود و در ادامه یک تلفن کذایی به امیر زده شده تا از رابطه شیرین و صبوحی بگوید و وی هم با استناد به همین مسئله، رابطه اش را با نازلی جدی کند، اصلاً قابل قبول نیست. امیر سالهاست که با شیرین ازدواج کرده و رابطه عاشقانه آنها که در دقایق ابتدایی فیلم به تصویر کشیده می شود، حالا با یک تلنگر ساده ( که حتی درست بودنش هم معلوم نیست ) به یکباره فرو می پاشد و در ادامه هم این اتفاقات عجیب و غریب ادامه پیدا می کند.

در نقطه مقابل امیر، نازلی قرار دارد که مهدی کرم پور در پرداخت آن فستیوال موارد سیاسی راه انداخته و هرمورد حساسیت برانگیزی که پس از انقلاب اسلامی در ایران رخ داده را به او و سابقه اش مرتبط ساخته است! اینطور که کرم پور به تماشاگر اعلام می کند، رابطه نازلی و امیر براساس اتفاقات سال 1378 و خروج نازلی از ایران نیمه کاره ماند و حالا هم که نازلی دوباره پس از سالها بازگشته، شوهرش را در جریان اتفاقات سال 88 دستگیر کرده اند! این پرداخت شخصیت اغراق آمیز درباره نازلی ابداً برای مخاطب قابل قبول نیست و یک دوجین خاطره تعریف کردن امیر و نازلی هم کمکی به این وضعیت نمی کند. متاسفانه مثلث عشقی میان امیر ، شیرین و نازلی در « پل چوبی » به واسطه پرداخت بد هرکدام از این شخصیت ها ، هاج و واج مانده و مهدی کرم پور هم نتوانسته رابطه جذابی میان آنها برقرار کرده باشد.

در این میان یک داستان حاشیه ای هم روایت می شود که مربوط به خواهر امیر و دوستش مانی است که آن هم به سیاست گره خورده است و در نهایت هم هیچ ابتدا و انتهایی برایش در نظر گرفته نمی شود. متاسفانه کرم پور داستانهای فرعی زیادی در « پل چوبی » روایت کرده و به دلیل عدم تسلط بر اکثر آنها، این داستانها به حال خود رها شده و توفیقی بدست نمی آورند. ظاهرا کرم پور سعی داشته تا هرچه مورد سیاسی در ذهنش داشته را از طریق شخصیت های داستانش برای مخاطب به تصویر بکشد، بی آنکه اصلا ارتباطی میان این دیالوگ ها و شخصیت های داستان وجود داشته باشد.5

در « کازابلانکا » اصولاً تمامی شخصیت های داستان ویژگی سیاسی را از ابتدا با خود به همراه داشتند و اشارات سیاسی هم با هنرمندی کامل در بطن شخصیت ها قرار گرفته بود که در ادامه همه آنها به یکدیگر مرتبط می شدند. اما داستان شخصیت های فیلم « پل چوبی » هیچ ارتباط منطقی به سیاست و اتفاقات سالهای 78 و 88 ندارد و متاسفانه تاکید کرم پور به استفاده از تم سیاسی بصورت کاملاً پر رنگ، باعث شده تا « پل چوبی » نه یک درام قوی باشد و نه یک فیلم سیاسی قدرتمند.

در بخشی از فیلم گریزی به شاملو زده می شود و شخصیت حاضر هم که که نازلی نام دارد و انتقادات اجتماعی جناب شاملو با شعر " نازلی " هم که سر جایش قرار دارد! این مورد حداقل روی کاغذ می بایستی بسیار جذاب می بود اما در اجرا توفیقی بدست نمی آورد.

در فیلم متاسفانه یکی دوتایی هم اشتباه مشاهده می شود که وجودش در اثری در این سطح قابل قبول نیست. اینکه امیر ( احتمالاً برگرفته از ریک در « کازابلانکا » ) قهرمانانه سندی تهیه می کند تا خبرنگار هلندی آزاد شود، کمی خارج از منطق به نظر می رسد چراکه سفارت هلند پیش از هرکسی ، مسئله مربوط به شهروندانش را بررسی می کند و اصلاً نیازی به این کارها نیست! ما این احتمال را می دهیم که جناب کرم پور از این موضوع خبر نداشته!

یکی از مواردی هم که سالهاست در سینمای ایران به آن توجه می شود، عدم برخورد زن و مرد بصورت فیزیکی به یکدیگر است و فیلمسازان هم اغلب داستان را به نحوی پیش می برند که علناً چنین مواردی مطرح نباشد. اما مشکل اینجاست که مهدی کرم پور در بعضی از سکانس های فیلم تاکید داشته تا این برخورد ها هرچند بصورت عجیب و غریب به تصویر کشیده شوند. به عنوان مثل در صحنه خداحافظی میان امیر و شیرین در فرودگاه ، این دو یکدیگر را در آغوش گرفته تا خداحافظی شان را اعلام کنند و مهدی کرم پور هم برای دور زدن ممیزی ، سریعاً دوربینش را به پشت ستونی منتقل می کند تا بازیگران ما در پشت ستون کارشان را انجام دهند و ما هم نظاره گر ستونی باشیم که قرار هست زن و مردی در پس آن یکدیگر را در آغوش بکشند! به نظرم بهتر هست که چنین مواردی اصلا به تصویر کشیده نشوند6 تا اینکه بخواهد به این شکل به مخاطب ارائه شود.

با اینحال « پل چوبی » نکته مثبتی هم دارد که از جمله آنها می توان به موسیقی زیبای کارن همایونفر اشاره کرد که جذاب و شنیدنی است و یک سر و گردن از خود فیلم بالاتر است. این قطعات مخصوصاً در هنگامی که امیر در حال غر زدن است و دیالوگ های عاشقانه میان شخصیت های داستان رد و بدل می شود، کاربرد اساسی دارد و حس و حال خوبی به تماشاگر منتقل می کند.

درباره بازیگران فیلم هم باید گفت که هیچکدام از آنها در حد و اندازه های نامشان حاضر نشده اند. بهرام رادان یکی از بازی های بد خودش را در این فیلم انجام داده، مهناز افشار هم دست کمی از او ندارد، هدیه تهرانی حضور کوتاهی دارد اما دیالوگ های سیاسی اش سوهان اعصاب است و مهران مدیری هم که با مثال های عجیب و غریب اش در مورد " شیر " اصولاً توانایی ارتباط برقرار کردن با مخاطبش را ندارد. در این بین شاید تنها فرهاد اصلانی در نقش سرهنگ باشد که استاندارد و قابل قبول هست؛ هرچند که شخصیت پردازی او دقیقاً در نقطه مقابل بازی خوبش قرار دارد.

« پل چوبی » واقعا عبارت مناسبی برای این فیلم است. این « پل چوبی » به حدی لغزان و غیرقابل اعتماد هست که هرکسی توان گذشتن از آن را ندارد. اگر بخواهیم از این پل رد شویم احتمال سقوط بسیار فراوان است و اگر هم موفق به رد شدن از این پل با مشقت زیاد شدیم، در نهایت هم قسم می شویم که هرگز بار دیگر سراغ این « پل چوبی » نرویم!

حاشیه :

« پل چوبی » یکی از آن 6 فیلم معروف تحریمی حوزه هنری و البته آخرین آنها هم بود که در نهایت به اکران در آمد.   7

بحث سرقت فیلمنامه « پل چوبی » از فردی به نام کوروش رحتمی ، یکی از دنباله دارترین حاشیه ها در مورد « پل چوبی » بود که هنوز هم سرانجامی نرسیده.قضیه از این قرار هست که فردی به نام کوروش رحمتی مدعی شده که مهدی کرم پور و خسرو نقیبی ، فیلمنامه « پل چوبی » را براساس فیلمنامه ای که او سالها پیش به نگارش در آورده بود، ساخته اند و تنها جنسیت شخصیت ها و یکی دو تغییر کوچک در آن ایجاد کرده اند!

مهدی کرم پور در یک مصاحبه گفته بود : بارها با مردم فیلم پل چوبی را دیدم و 85 درصد از مخاطبان از این اثر رضایت دارند!

اخیراً عده ای اوباش ، مهدی کرم پور ، کارگردان « پل چوبی » را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار دادند و متواری شدند. هنوز مشخص نیست این افراد چه کسانی بودند و دلایل اینکارشان چه بوده.
 
 

4                                     Photo Gallery                                            trailer icon

منتقد : میثم کریمی

اینمطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آنجز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیردقانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید
8



نام فیلم : پل چوبی

کارگردان : مهدی کرم پور

فیلمنامه: مهدی کرمپور- خسرو نقیبی

تهیه کننده: علی سرتیپی، مهدی داوری

بازیگران : بهرام رادان، هدیه تهرانی ، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، فرهاد اصلانی، برزو ارجمند، امید روحانی و مهران مدیری

مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری

نظرات   

 
0 #87 ممدو 1393-05-07 17:32
والا من بنا به درخواست سید مهدی موسوی شاعر برجسته پست مدرن این فیلمو تماشا کردم که به نظرم اگه سینمای ماهم به اندازه کازابلانکا ازاد بود و محدودیت نداشت این ی فیلم ماندگار میشد هرچند با وجود این همه سانسور که داشت بازم زیاد بیننده داشته.کارن هم زیباترش کرده با موزیکش
بازگو کردن
 
 
0 #86 امیر علی 1393-04-16 16:53
نه،
خوشم اومد.

تقریبا میزان رضایت من از این فیلم میشه گفت 60%

فیلمنامه خیلی زیبا بود ولی دیالوگ بهرام رادان نزدیک پل چوبی با دوستش(شعر میگفتن) خیلی افتضاح بود...


دلیل دوم که نارضایتیمو نشون میده اون قسمتیه که امیر شب بلند میشه و میره سر ساختمون نمیه کاره و سروصدا میکنه در حالی که خودش ساختمون داره و میدونه که شب هم میتونن به ساخت و ساز بپردازن...


و دلیل بعدی اون قسمتیه که امیر برای زنگ زدن به شیرین تو دوبی، صبوحی بر میداره و امیر گوشیو پرت میکنه. به نظرم این قسمتو الکی ساختن که به دیالوگ امیر تو آخرای فیلم(که یه مشت عرب و مرب تازه به دنیا رسیده به غیرت نداشته من بخندن؟!) به این دیالوگ بیاد.
دلیل بعدی همون دیالوگ قبلیه در جواب شیرین میگه (غیرتت کجا رفته که هر نامردی به خودش اجازه داد هر پیشنهاد مزخرفی بود که میخواد بهم بده...) ولی اوایل داستان تو ویلا وقتی شیرین و صبوحی داشتن برای مهاجرت تنهایی صحبت میکردن و سپس امیر میاد و صبوحی میگه (یه پیشنهاد دارم، امیر اینجا بمونه به کارای ساختمونش برسه و شیرین خانوم با من بیاد دوبی تا از اونجا کارای مهاجرتو ردیف کنیم.؟)
در جواب شیرین میگه (نه نه، امیر خیلی سرش شلوغه و من باید پیشش بمونم!!!) خوب!
اگه امیر میگفت باشه دیالوگ شیرین درست بوده ولی وقتی که شیرین همچین دیالوگی گفته باشه به نظرم... با عقل جور در نمیاد که یه دختر بیاد خودش جواب منطقی بده و روز بعد بیاد به شوهرش بگه غیرتت کجا رفته؟


و دلیل بعدی فیلمایی بود که نازی از مغازه دایی پیدا میکنه و نشون امیر میده. آخه اون پرده اونجا چیکار میکرده حاظر و آماده ؟؟؟؟؟؟؟(ببخشید اگه منظورمه خوب نرسوندم)


و دلیل بعدی اول اول فیلمه که با ماشین دارن میرن شمال و از آیینه بغل ماشین بچه هایی رو نشون میده که دارن دنبال ماشین میدون.!!! خیلی عجیب بود.
.............. ............... .. ............... ..............
بازگو کردن
 
 
-3 #85 علی 1393-03-12 18:53
یکی از بهترین و مدرن ترین فیلم های چندسال اخیر سینمای ایران که تیغ توقیف دوساله،آن را جذاب تر هم می کند.حضور ستارگان جوان سینمای ایران در کنار هم که طی چند سال گذشته کمتر دیده شده بود به جذایبت فیلم می افزاید.سکانس های فیلم،فکر شده است و کارگردان تلاش کزده در بستر اتفاقات سیاسی،یک درام عاشقانه را نمایش دهد که موفق هم از کار درآمده.مثلث عاشقانه فیلم،گل درشت و عامی نیست و طیف های مختلف تماشاگران را با خود همراه می کند.پیام فیلم که در جمله "عشق یعنی حالت خوب باشه" خلاصه شده به این معناست که همواره باید راه بهتر زیستن را یافت.
بازگو کردن
 
 
-6 #84 رها 1393-02-21 23:36
وقتي عاشق نباشي اين فيلم رو نميفهمي! :cry:
متاسفم براي كسايي كه راحت برچسب خيانت ميزنن :cry:
بعضي وقتا بايد عاشق بود. ..!
بازگو کردن
 
 
-8 #83 سولماز 1393-02-07 20:53
من واقعا متاسفم که همچین نظرایی را میخونم یعنی فیلمو نگاه میکنین چون نمیفهمینش احساساتتون کشش این ماجرا و حرفاشو نداره میکوبینش ترویج خیانت چیه امیر هیچوقت خیانت نکرد این واسه یکی که عشق اولشو میبینه طبیعیه که دلش بلرزه این فیلم عین صداقت بود و نقش مهران مدیری هم کاملا کلی بود درک میخواست خیلی حرف داشت حتما که نباید براتون کلی نقش و فیلنامه بذارن تا بفهمین قضیه چیه این فیلم یکی از زیبا ترین فیلم هایی بود که دیدم و با دیدنش بعد از دوبار اشکم سرازیر شد دیدن و درک این فیلم احساس ناب میخواد نه استدلالای پوچ که با قواعد بسازینش
بازگو کردن
 
 
-1 #82 hamid.tz 1393-01-26 05:13
من موندم چرا گیر دادین به دایی!!
بهم زدن زندگی دیگه چه صیغه ایه!!
ایشون قرار ملاقاتو میذاره تا مشکل نازلی توسط امر حل شه!
در ضمن نقش آقای صبوحی (استاد امیر و شیرین) طوریه که باید کم رنگ اما موثر باشه!
دوستانی که میگن خیانت واین حرفا!!! احتمالا طعم عشق رو نچشیدن! فیلم حرف برا گفتن زیاد داره ..............
بازگو کردن
 
 
+3 #81 مهر 1392-12-16 02:21
این دسته از فیلم ها رو هر کسی معمولا با دید خاصی می بینه. من کلا از تجمعات دانشجویی و مسافرت هاشون و کلا از افرادی با این دید روشنفکری خوشم نمیاد ولی در کل با فضای حسی فیلم می شد ارتباط برقرار کرد.فقط نقش مهناز افشار رو دوست داشتم .ولی در کل فیلم خیلی به جنبه ی احساساتی افراد تاکید داشت و من پیام این فیلم رو(عشق یعنی اینکه حالت خوب باشه) اینطور برداشت کردم که همه ی زندگی آدم احساساتشه و هرچی احساست میگه درسته و من به شدت با آن مخالفم.
بازگو کردن
 
 
0 #80 سینا 1392-12-06 17:45
فیلم خیلی ضعیف بود.شاید بخاطر اینکه روی یک محور نچرخیده.
بازگو کردن
 
 
+2 #79 نیما 1392-11-16 14:36
این فیلم کچا ، فیلم قبلی کرم پور کجا ! چه کسی امیر را کشت ، یه تجربه کاملا متفاوت بود تو سینمای ایران و دوست داشتنی ( البته از نظر من ) ولی پول چوپی اصلا . بازی بازیگرای اصلی فیلم فوق العاده بد ، رادان ، تهرانی ، مدیری خیلی بد بودن ، فقط مهناز افشار کمی قابل قبول بود از نظرم .
بازگو کردن
 
 
+1 #78 بنده 1392-11-15 13:03
یه طوری حرف میزنید که انگا خیانت وجود نداره . . . فکر نکنم کسی هم باشه که با دیدن این فیلم به خیانت کردن تشویق بشه . . . اگه کسی هم تحریک به خیانت بشه ، مشکل داشته و قطعا کمبودی داشته که با دیدن یک فیلم دست به چنین کاری می زنه . . . در مورد یک فیلم خوب ، با یک بار دیدن اصلا نمی شه نظر داد . . . به دوستان پیشنهاد می کنم که فیلم را حداقل سه بار نگاه کنید تا متوجه نقاط قوت فیلم شوید . . .
بازگو کردن
 
 
+1 #77 امیر 1392-11-08 09:41
نقد خوبی است اما باید توجه داشت یک فیلم محصول حال و ذهن کارگردان است: فیلم آشفته و بی در و پیکر است و به نوعی ربط و بی ربط را به هم بافته است. کارگردان اینجوری است که فیلمش چنین شده.
ضمنا دیالوگهای سیاسی آن در برخی موارد خیلی هم بجا است مثلا آنجا صبوحی می گوید رفتن دلیل نمی خواد ماندن دلیل می خواد. نویسنده عمد دارد جوانها و نخبگان را به فرار دعوت کند آن هم بی دلیل!
بدترین بخش فیلم ترویج خیانت و بی وفایی است و فیلم هم با همین حال و حس تمام می شود. بی تردید این اعتقاد کارگردان است و ایشان طالب این نوع مفاسد و روابط بی هنجار است.
عجیب است که چنین فیلمهایی در جمهوری اسلامی تایید و اکران می شود. از هر نوع فیلم مبتذلی بدترند این نوع محصولات
بازگو کردن
 
 
+2 #76 مریم 1392-11-06 00:19
من نمیدونم انگار بعضیا از خیانت خوششون میاد که از فیلم انقدر الکی طرفداری میکنن!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!! عجیبه !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!! النن داشت خیانت رو طبیعی و مثبت جلوه میداد.
بازگو کردن
 
 
+5 #75 فروغ 1392-11-05 14:46
واقعآ متآسفم . جدای از ااین که پرداختن به موضوع و شخصیت پردازی کامل روی هوا بود بدتر از همه .عرف کردن خیانت در جامعه و رواج دادن اون. به جای آسیب شناسی دارن همه چیز رو عرف می کنن!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!. برای جناب نویسنده ، کارگردان و بازیگران به ظاهر حرفه ای پروژه واقعآ متآسفم!!!!!!!!! !!!! عشق یعنی حالت خوب باشه درست ولی حال خوب به هر قیمتی ...!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
بازگو کردن
 
 
+6 #74 ali 1392-11-02 02:19
یعنی سطح سینمای ما اینقد پایین اومده که بعضیا حاضرن ازین فیلم دفاع کنن!
بازگو کردن
 
 
+1 #73 مجتبی 1392-10-09 08:27
به شدت با این موافقم
« ... تا « پل چوبی » نه یک درام قوی باشد و نه یک فیلم سیاسی قدرتمند.»
اصلا داستان قابل قبولی نداشت!
حیف از این همه بازیگر خوب!
ولی بازی اصلانی و مدیری خیلی از سطح فیل بالاتره!
بازگو کردن
 
 
+5 #72 مليحه 1392-10-08 22:16
داستان شلم شورباشو كه بذاريم كنار بازي ها و كاركرداني به طرز فجيعي بد ،سطحي، ضعيف، غير قابل هضم و كلا افتضاح بود
بازگو کردن
 
 
+5 #71 حميد 1392-10-06 20:01
فيلم بسيار بدي است كه اداي سياسي و روشنفكري بودن در مياره ، بازي هاي بد و سناريو بد و اجراي بد .
بازگو کردن
 
 
+4 #70 رضاااااا 1392-10-06 17:21
اين كسي كه اين نقد رو نوشته بايد بكيم كه اين فيلم ربطي با كازابلانكا نداره اون كجا و اين كجا بعدش بايد بكم كه صحنه اي كه تو فرودكاه رادان و افشار همو به اصطلاح بغل ميكنن يكي از بهترين ترفندهاي تصوربرداريه به نظر من كار خلاقانه خوبي بود بايد بكيم كه اين فيلم يك داستان ساده و كليشه اي نداره به نظرم داستان فيلم درباره كذشت هستش ًًً يك جيز ديكه كه بايد بكم اينه كه جرا ما بايد اينقد سختكير بشيم مثلا وقتي امير برا اون عكاس هلندي سند تهيه ميكنه و ازادش ميكنه جرا بايد بكيم كار عجيبي اتفاق افتاده حتما يه جوري باعث اين كار شده بس اينقد خودمونو دركير نكنيمً كلا فيلم خوبي بودً
بازگو کردن
 
 
0 #69 کسری 1392-10-02 00:14
نقاد چرا اسمشو ننوشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
که بدونیم کیه؟ دیدگاهش چیه؟هوم؟
بازگو کردن
 
 
+5 #68 شیرین 1392-10-01 23:41
این منتقد محترم گویا چندان در نقد خود بیطرف نبوده اند......اما از نظر من فیلم عالی بود.ویژگی های مثبت زیادی داشت. نقطه عطف مکالمات فیلم و بازی بازیگران بود، مخصوصا بهرام رادن،مهناز افشار و مدیری و تهرانی فراموش نکنیم که در سینمای امروز ایران چقدر تولید پایین اومده مخصوصا فیلم های مستقل.همه فیلمها سفارشی اند و آدمو از فیلم زده می کنند.پس با این اوصاف پل چوبی ساخته پر جسارت کارگردان فهیمی است که باید ازش تعریف کرد. :lol: :lol: :P :P
بازگو کردن
 
 
0 #67 آینه 1392-09-19 21:36
فیلم بدی نبود در کل میشه گفت هم مثبت بود هم منفی..و از یه سری فیلم های کلیشه ای دیگه حداقل حرف هایی برای گفتن داشت..البته اگه مقایسه ایی باشه..
بازگو کردن
 
 
0 #66 غزل 1392-09-15 23:07
فیلم فوق العاده قشنگ بود ، بازی بهرام رادان عالی بود . اون دوستانی که اون بالا انتقاد کردن بد نیست برن فیلم ( تو و من ) شاکردوست رو نگاه کنن ، هرچی انتقاد به اون فیلم وارده ، خیلی فیلم ضعیفی بود فیلم تو و من ، وگرنه فیلم پل چوبی خیلی پرمغز و مفهومی بود . اینقدر انتقاد های علکی نگیرید خصوصا خندم گرفت خوندم یکی نوشته بود با بازی ضعیف رادان !!!!!!!! چی !!! اون عالیه . این دوست عزیز منتقد هم اصلا انتقادهاش بجا نیست
بازگو کردن
 
 
+6 #65 tara 1392-09-15 02:03
اصلا واسه من ملموس نبود که امیر چطور به این راحتی ده سال زنذگی مشترک رو ول کرد و..آخه این ضرب المٍثل که میگن از دل برود هر آنکه از دیده برفت تا یه حدی درسته، پس یعنی تمام روابط عاشقانه بین امیر و شیرین اول فیلم کشک بودبعدم دایی چرا باید وقتی میدونه امیر زن داره همچین کاری بکنه،اون تیکه که امیر میاد توخونه میبینه شیرین برگشته شکه میشه و بعد دعواشون میشه امیر یجوری دعوا می کنه که انگار از خداشه شیرین بهش خیات کرده باشه!مهران مدیری اصلا خوب نبودنقشش خیلی سرد بودو توی فیلم هیچ تعهدی وجود نداشت در کل واسه من قابل قبول نبودهرچنذ بعضی جاها آدمو تحت تاثیر قرار میداد چون منم باشوهرم تو شرایط نازلی و امیر بودیم با این تفاوت که ازدواج کردیم و خوشبختیم :-)
بازگو کردن
 
 
+5 #64 پونه 1392-09-10 17:39
منم با نقد فیلم موافقم
دیالوگهای کلیشه اشاره های خیلی دم دستی و شعاری به مسائل سیاسی برای جذب مخاطب و پرداخت به چند موضوع نصفه نیمه همه باعث شد من از وقتی که واسه دیدن ایین فیلم گذاشتم پشیمون باشم
بازگو کردن
 
 
+8 #63 باران 1392-09-09 00:23
تنها نقطه قوت فیلم موسیقی زیبای فیلم بود...
بازگو کردن
 
 
+2 #62 شقایق 1392-09-06 16:49
به نظر من که خیلی قشنگ بود بستگی داره این فیلمو به چه دیدی نگاه کنی,اگه با دیده خاص باشه خیلی دلنشین و حتی شاید اتفاقایی باشه که توو زندگی خودمون افتاده,دیالوگاش که واقعان دلنشین بود
بازگو کردن
 
 
+4 #61 فاطمه 1392-09-04 23:02
تو 10سال اخیر فیلمی به مزخرفی پل چوبی ندیده بودم
بازگو کردن
 
 
-1 #60 مجتبی 1392-09-02 11:53
سلام
والا من فیلم رو تازه دیدم .اینکه فیلم رو هوا مونده و معلوم نیست میخواد به چه راهی بره و شخصیت ها و رابطه ها رو هوا موندن به جای خود و نمیخوام نقد کنم ولی این فیلم با بعضی ها رابطه خوبی میگیره مخصوصا خود من که یاد لحظات خوب و بد میفتم .لحظاتی که حتی اشک ادم رو در میاره باورد کنید!!! اگه فیلم و با یه نگاه خاص ببینید نه برای نفد بلکه برای پیدا کردن حرف هایی که زده حتی اگه نصفه حالتون عوض میشه یاد روزای خوش با معشوقه بودن روزای تنش و درگیری روزای عاشقی! عشق یعنی حالت خوب باشه!!!
بازگو کردن
 
 
-1 #59 حنانه 1392-08-30 21:24
فیلمش خیلی قشنگ بود
بازگو کردن
 
 
+1 #58 محمدرضا 1392-08-29 00:17
بعضی دیالوگهای این فیلم را باید قاب گرفت
بازگو کردن
 
 
-3 #57 meroe 1392-08-26 10:05
من خیلی خوب با فیلم ارتباط برقرار کردم...اون قسمتش که سرانجام شیرین و صبوحی و امیر و نازلی مشخص نشد اتفاقا بنظرم یکی از ویژگی های فیلمه......و ادمایی که بجای بازگو کردن درست حرفشون با گوشه زدن جلوی جمع سعی دارن نشون بدن به کسی علاقمندند مثله صبوحی....واقعا فوق العاده بود ....من خودم بارها تو زندگی ادمها چنین افرادی رو دیدم واقعا کاش بیشتر صبوحی رو پردازش میکردیم!!!!! :lol: اما بازم نقد رو قبول دارم بنظرم شخصیت ها بیشتر باید کار میشدن روش خداییش من افسوس خوردم که با تمام نکات جالب و تیزی که داشت حقیقتا اونطور که باید فیلم خوبی نشد،،،، در واقع اگر فیلم بعنوان یک فیلم درام خودش رو نشون میداد بهتر شخصیتها رو میشناختیم و بی سرانجامی داستان خودش رو بعنوان یک پایان قوی نشون میداد چون در اون زمان دیگه خوب اشخاص رو درک کرده بودیم و رفتن هاشو ن قابل درک تر بود
بازگو کردن
 
 
+10 #56 سیاوش 1392-08-25 11:41
نمیدونم چرا کارگردانهایی امثال کرم پور چرا انقدر به شعور تماشاگران توهین میکنند ایکاش این فیلم پس از 2 سال هم مجوز اکران نمی گرفت اون از بازی رادان که همیشه فقط نقش آدم عصبی رو بازی میکنه اون از بازی مهناز افشار که خیلی ممولی بود به مدیری هم توصیه میکنم با بازی تو این فیلمای چیپ اعتبارشو زیر سوال نبره هدیه تهرانی خیلی یخ بود با 42 سال سن این خانم هنوز نقش دوست دختر بازی میکنه من نمیدونم تو این فیلم این قضیه درگیری 88 این وسط چی بود سرانجام خواهر رادان تو فیلم چی شد!!!
بازگو کردن
 
 
+5 #55 سیاوش 1392-08-25 11:31
فیلمش افتضاحه به تمام معناست انقدر این فیلم بد بود که من تا آخرش نتونستم تحملش کنم.این آقای کرم پور چند سال پیش هم یه فیلم ساخت به نام چه کسی امیر را کشت که بازیگران مطرحی همچون همچون مزحوم خسرو شکیبایی ، نیکی کریمی ، امین حیایی ، محمدرضا شریفی نیا ، علی مصفا و... به کار گرفت که یک افتضاح به تمام معنا بود دوباره این آقا با یک کارگردانی و فیلنامه ضعیف ارائه و فقط قصد داشت که بازیگران مطرح خلاء این اشکالات را پر کند که باز هم شکست خورد.من دیدن برفک تلویزیون را به دیدن این فیلم بیشتر توصیه می کنم
بازگو کردن
 
 
+4 #54 farid 1392-08-24 01:27
نقل کردن نیلوفر:
الان که فهمیدم آقای کرم پور کارگردان (چه کسی امیر را کشت)بوده دیگه عمرا نمیرم پل چوبی رو ببینم.... چی بووووود...مزخرف...من به خانوادم پیشنهاد کردم که بریم (چه کسی امیر را کشت) رو ببینیم..ولی انقدر مزخرف بود که توی سالن سینما داشتم موقع دیدن فیلم ذوب می شدم... :oops:

:lol: :D منم دقیقا تا دیدم این همون کارگردان فیلم چه کسی امیر... دانلودش نمی کنم
بازگو کردن
 
 
+5 #53 علی رضا 1392-08-23 23:43
من کاملا با نظرات منتقد موافقم. من همچنان تو کف ارتباط و بی ارتباطی مسائل فیلم هستم
بازگو کردن
 
 
+4 #52 ایمان مومن پور 1392-08-23 14:44
فیلم خوبی نبود. من که خوشم نیومد.
بازگو کردن
 
 
+6 #51 mari 1392-08-22 00:57
تمام لحظات تلخ سال 88 با دیدن فیلم واسم زنده شد
فقط میتونم بگم عالی بود واقعا قشنگ ساخته بود تک تک لحظات این فیلمو دوست داشتم
بازگو کردن
 
 
+10 #50 فرنوش 1392-08-19 17:23
برعکس نظر منتقد آدمهای فیلم کاملن ملموس و واقعی بودن.اینکه بعضی ها به شدت معتقدند که آدمهای فیلم مال ایران نیستند و بعضی ها هم برعکس فکر می کنند نشون میده چقدر در جامعه مون تضاد و تظاهر داریم. کاش به جای بدوبیراه گفتن به همدیگر و به کسی که جرات نشان دادن این تضاد رو داره کمی فکر کنیم. من از دیدن فیلم لذت بردم. نقص و کاستی هم در هر فیلمی هست
بازگو کردن
 
 
+2 #49 نسیم 1392-08-18 16:23
من نظر خاصی ندارم یه فیلم بود مثله بقیه فیلمهایی که جهت پر کردن اوقان فراغتم نگاه میکردم اما اونقدریم که بقیه کم لطفی کردن نمرات منفی نداشت ولی دوست دارم بدونم اونایی که نظراتشونو اینطور بیان کردن در چه حدی هستن و آیا از فیلمو سناریو چیزیم حالیشون هست؟؟؟!!!
بازگو کردن
 
 
-5 #48 آرام 1392-08-18 08:46
به نظرم موضوعی که انتخاب شده بود خوب بود ولی اصلا خوب پرورش داده نشده بود همش انگار تو فیلم سکته داشت و یه ریتم منظم نداشت. برای من فیلم پر از تناقض و اتفاقهای عجیب بود که باعث میشد فیلم رو باور نکنم و خوب ارتباط نگیرم.. دیالوگها زیبا بودند اما به خاطر همون حسی که در فیلم وجود نداشت و آدم رو با فیلم همراه نمی کرد دیالوگها به نظرم بیشتر شعاری شده بودند... در کل با همه احترامی که برای آقای کرم پور قائل هستم اما با منتقد موافقم..
بازگو کردن
 
 
-8 #47 تماشاگر 1392-08-17 23:20
جامعه مریض جامعه​ای می​باشد که نمی​تواند احساس شادی را بیان کند و تنها سلیقه​اش درد و غصه و بدبختی می​باشد. حیف که کشور اینطور رشد کند...غیر از گریه و زاری و هزاران مشکل از فیلمهای ایرانی چیز دیگری بیرون می​آید؟ شاید مردم درگیر زندگی سخت خود هستند، آیا نباید فیلمی باشد که بتواند آنها را برای دو ساعتی از حقیقت تلخ فراری دهد و احساس امید، خوشی، شادی، عشق، دوستی، مهربانی بوجود آورد؟ این چه دردیست که فیلمهای ما گرفتار آن شده​اند؟ من هنوا یک فیلم خوب ایرانی بجز چند فیلم مهم هنری از کشورم ندیده​ام و نخواهم دید. :-x :cry: :sad:
بازگو کردن
 
 
+8 #46 Marzieh 1392-08-17 10:25
به نظر من که فیلم قشنگی بود !! این بستگی به دید ادم ها داره حالا همه کسایی که اینجا کامنت گذاشتن اگه میرفتن یه فیلم مضحک طنز رو میدیدن باز هم میگفتن پول و وقت هدر دادیم !!؟؟؟ به نظر من همه بیشتر با پس زمینه سیاسی فیلم مشکل داشتن در صورتی که اصلا سطحی به این موضوع پرداخته نشده بود ... نقد بالا هم واقعا مغرضانه بود وقتی این فيلم توی ۶ فیلم تحریم شده بوده خوب نبایدم انتظار نقد ازش خوب داشته باشیم مثل بقیه اون ۵ فیلم تحریم شده ( من مادر هستم , برف روی کاج ها ، یک پذیرایی ساده ... ) ولی چیزی که هست ما باید خودمون فیلم رو ببینیم و دربارش نظر بدیم نه با تاثیر از نظر دیگران ... شاید این فیلم توی برداشت ازاد از فیلم کازابلانکا موفق نبوده ولی در نوع خودش فیلم خوبی بوده ، به کسایی هم که فیلم رو ندیدن پیشنهاد میکنم برن فیلم رو ببینن ....
بازگو کردن
 
 
-7 #45 باران 1392-08-16 23:02
چرا همچین عطشی برای رفتن از ایران باید وجود داشته باشه؟ واقعا چند درصد از مردم این طرز فکررو دارن؟
اینا که زندگیشون خوب بود!چیشون کم بود که این طور خودشونو به اب و آتیش زدن واسه رفتن؟!
یه جایی گفته شد واسه فرار از زندگی تکراری میرن. مگه اون ور بعد از چندسال تکراری نمیشه؟

اینا سوالایی هستش که موقع تماشای این فیلم به ذهنم رسید. به ذهن منی که با وجود پذیرش گرفتن و بورس گرفتن از دانشگاه های آمریکا واسه خاطر همین خاک و خانواده و نوستالژی نرفتم و موندم همینجا. حالا نمیدونم من کار درست رو کردم یا اینایی که همیشه سودای پریدن دارن!
بازگو کردن
 
 
+5 #44 nima 1392-08-16 15:44
این فیلم یک واقعیت تو زندگی همه ماست ...و همه ما تو این شرایط قرار می گیریم ...عشق قدیمی یا زندگی الان ....منو به گذشته خودم برد ....عالی بود :roll: :roll: :roll: :roll:
بازگو کردن
 
 
+9 #43 خسرو 1392-08-16 00:34
آقای میثم کریمی من این فیلم ودقیقاتوزندگیم حس کردم به غیر از نقش مهران مدیری بقیه حرفاتون گویا برای گرفتن وامه /اگه وام میدن به منم بگید انتقاد کنم
بازگو کردن
 
 
-11 #42 نیلوفر 1392-08-13 22:03
الان که فهمیدم آقای کرم پور کارگردان (چه کسی امیر را کشت)بوده دیگه عمرا نمیرم پل چوبی رو ببینم.... چی بووووود...مزخرف ...من به خانوادم پیشنهاد کردم که بریم (چه کسی امیر را کشت) رو ببینیم..ولی انقدر مزخرف بود که توی سالن سینما داشتم موقع دیدن فیلم ذوب می شدم... :oops:
بازگو کردن
 
 
+1 #41 hos 1392-08-13 21:23
نقل کردن نوید:
اون از فیلم "حوض نقاشی" که یه تقلید بچه گانه و چیپ از "من سم هستم" بود و من شخصا تا دقیقه 32 بیشتر نتونستم تحملش کنم و فیلم رو بی خیالش شدم اینم از "پل چوبی" !
همین فیلم احمقانه و بی منطق حوض نقاشی که سرتاپاش توهین به شعور مخاطبه رو کم نیستن کسانی که دیدن و به به و چه چه کردن و تازه تحت تاثیر هم قرار گرفتن !

تا اینا هستن این فیلم ها هم ساخته میشن !
از ماست که بر ماست.......

جدا از همه حرف هایی که زدین تمام حرف حوض نقاشی،""قدر دانی به خاطر چیزهایی هست که داریم"" و این پیام فیلم + بازی خیلی خوب( و نه محشر)شهاب حسینی ، این فیلم رو یه سر و گردن از فیلم های پسمونده ی روشنفکری امروزی بالاتر میبره
بازگو کردن
 
 
-6 #40 sami 1392-08-13 10:34
به نظرم فیلم خیلی‌ زیبای بود عشق قدیمی‌ و خیلی‌ زیبا به نمایش کشیده بود، و این که یک زندگی‌ مشترک انقدر راحت داشت خراب میشد یکی از واقعات‌های جامعه.

و هر کسی‌ که مخالف این فیلم بود بیشتر آدمهای بسیجی‌ بودن که مخالف پیام‌های سیاسی فیلم بودن،

شما بسیجی‌ها چه به سینما و فیلم دیدن و نقد کردن، شما برین پاچه خاری بکنید به کارای هنری هم کار نداشته باشید لطفا
بازگو کردن
 
 
+3 #39 Anathema 1392-08-12 19:56
من خوشم اومد.
همچین جریانایی زیاد داریم اطرافمون.
بیشتر دقت کنیم.
البته دمِ آپاراتچی هم گرم که این فیلم رو فقط واسه دو نفر اکرانش کرد.
با احترام به همه.
بازگو کردن
 
 
0 #38 یی 1392-08-11 15:22
مزخرف
بازگو کردن
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن

مطالب مرتبطآخرین مطالب
Google+