آخرین نظرات بازدیدکنندگان

RSS

آخرین فعالیت های جامعه مجازی

  • سلام بر همگی.بعدا از حدود 1.5 سال دوباره برگشتم.
    profile 2 ساعت پیش
  • edge of tomorrow در کنار inception و looper بهترین فیلم های علمی تخیلی سالیان اخیر. یک شاهکار تمام برای طرفداران ژانر
    profile 19 ساعت پیش
  • پوستر جديد interstellar
    photos 2 روز پیش
  • Game of Thrones
    ( راب استارک زمانی که دستور جنگ با سپاهه تایوین لنیستر رو صادر کرد )
    تیون گریجوی: میترسی؟
    راب استارک: آره..
    تیون گریجوی: خوبه ،
    راب استارک:چرا !؟
    تیون گریجوی: این یعنی اینکه که احمق نیستی .
    photos 2 روز پیش
 

نقد و بررسی فیلم ربوده شده 2 ( Taken 2 )

( 35 رأی )
4.3

قسمت اول فیلم « ربوده شده » در سال 2008 ، یکی از بهترین اکشن های سال بود. این فیلم با یک داستان ساده و بسیار پیش پا افتاده، اما پرداخت مناسب1 و اکشن نفس گیرش سبب شد « ربوده شده » بر خلاف انتظار تبدیل به یکی از بهترین فیلمهای اکشن های سال شود. بعد از موفقیت این فیلم و همچنین فروش قابل توجه اش در گیشه، سازندگان تصمیم گرفتند تا به هر نحوی که شده، ادامه ای بر این داستان ساخته و آن را روانه سینما کنند. اما مشکل اینجا بود که داستان « ربوده شده » پتانسیل تبدیل شدن به قسمت دوم را نداشت و به نوعی می توان گفت که ساخت قسمت جدید این فیلم به هر شکلی، می توانست تبدیل به یک اثر سطحی و ضعیف شود که حتی خاطرات خوش قسمت اول را هم زیر سوال ببرد، اما در نهایت قسمت دوم ساخته شد و حالا هم روانه سینما شده است.

در قسمت قبل مشاهده کردیم که برایان ( لیام نیسن ) توانست بعد از کشتن تمام آدم رباها ، دخترش کیم ( مگی گریس ) را از چنگال آنان خارج کند و به سلامت به خانه بازگرداند. حال پس از آن اتفاقات وحشتناک، برایان تصمیم می گیرد برای یک سفر تفریحی به همراه دختر و همسر سابقش لنور ( فامک یانسن ) به شهر استانبول ترکیه بروند تا هم تفریحی کرده باشند هم اینکه خاطرات بد را برای همیشه به فراموشی بسپارند. اما سفر آنها به ترکیه بی خطر نیست چراکه پدر یکی از آدم ربایان کشته شده در جریان گروگانگیری دختر برایان به نام مراد ( راد سربزیجا ) تصمیم گرفته به هر شکل ممکن ، انتقام فرزندش را از برایان و اعضای خانواده اش بگیرد. به همین جهت مراد، افرادش را به سراغ برایان می فرستد و آنها موفق می شوند تا خودِ برایان و همسر سابق اش را بربایند، این در حالی است که کیم هنوز دستگیر نشده و حالا نوبت اوست که به کمک پدرش بیاید و...

« ربوده شده 2» از نظر منطق داستانی دچار ضعف فراوانی است که این مشکل2 تا حدی باعث آزار تماشاگر می شود. همانطور که در بالا اشاره کردم، ساخت قسمت دوم از این فیلم کار بسیار مشکلی بود که ظاهراً لوک بسون و رابرت کامن از پس آن برآمدند و توانستند یک داستان به مراتب سطحی تر از قسمت اول را ضمیمه قسمت دوم کنند! اینکه پدر یکی از کشته شدگان ( یکی از چند ده کشته شده قسمت قبلی ! ) تصمیم می گیرد تا برای انتقام، خانواده برایان میلیس را نابود کند به نظر، مشکلی ندارد، اما اتفاقاتی عجیب و غریبی که در ادامه رخ می دهد باعث می شود تا مشکلات فیلمنامه خودش را نشان دهد. در قسمت دوم ، برایان میلیس دیگر مثل سابق تنها نیست و اینبار دخترش هم توسط موبایل برای کمک به او هدایت می شود که حضور این خانم متاسفانه جذابیت چندانی به داستان اضافه نکرده و بهتر می بود که خودِ برایان به مانند قسمت اول، یکه و تنها به مقابله با گنگسترها می پرداخت. شاید نکته ای که نویسندگان مد نظر داشتند، این بوده که با قرار دادن یک شخصیت مکمل در کنار برایان ، می توان از تکرار جلوگیری کرد و نفس دوباره ای به جان این فیلم دمید. اما حقیقت این هست که این شخصیت مکمل در واقع دخترِ میلیس هست که هیچ تجربه ی خاصی از اکشن ندارد و تمام دانستنی هایش به واسطه ارتباط تلفنی پدرش با او شکل می گیرد که روی هم رفته اصلاً منطقی و باور پذیر نیست. در « ربوده شده 2 » کیم یک دختر ساده و امروزی هست که از کشت و کشتار به سبک پدرش چیزی نمی داند اما وقتی که از پدرش سوال می کند :« پدر، حالا من باید چکار کنم» ، پدر در جواب به او می گوید :« بهترین کاری رو که می تونی انجام بده! » همین جمله کافی هست که کیم وارد اکشن فیلم شود و با وسایل نظامی از پشت گوشی تسلط پیدا کند!

اما « ربوده شده 2 » از نظر اکشن هنوز یکی از قابل اعتمادترین فیلمهاست. با اینکه در جریان ساخت قسمت دوم، پیر مورل کنار گذاشته شد و اولیویر مگاتون کا3رگردانی فیلم را برعهده گرفت اما خوشبختانه این تغییر و تحول، تاثیر منفی بر اکشن فیلم نگذاشته و « ربوده شده 2 » با کمک لیام نیسن در بخش اکشن کم نقص عمل می کند. تغییر لوکیشن فیلم به ترکیه ، یکی از بهترین تصمیم های سازندگان بوده چراکه این شهر با کوچه های پر پیچ و خمی که دارد می تواند بهترین گزینه برای تعقیب و گریز باشد که « ربوده شده 2 » به بهترین نحو ممکن از این امتیاز استفاده کرده است. همچنین باید به فیلمبرداری عالی رومین لاکورباس هم اشاره کنم که عالی و چشم نواز است. دوربین در « ربوده شده 2 » بخصوص در صحنه های تعقیب و گریز در کوچه های نه چندان وسیع استانبول ، بهترین جایگیری را دارد و خوشبختانه تماشاگر را از تماشای جزییات صحنه محروم نمی کند.

ستاره « ربوده شده 2» همانطور که انتظار داشتم، لیام نیسن کهنه کار هست که با قسمت اول همین فیلم تبدیل به یک چهره قابل اعتماد در سینمای اکشن شد و از همان سال به بعد نیز اغلب فیلمهایش را ژانر اکشن تشکیل می دهد. لیام نیسن در « ربوده شده 2 » مانند قسمت اول بی نقص عمل کرده و در صحنه های اکشن نیز ظاهراً از لحاظ فیزیکی با محدودیتی مواجه نبوده است ( البته در بعضی از صحنه ها کاملاً مشهود است که یک بدلکار به جای او در صحنه قرار دارد ، شما که انتظار ندارید این پیرمرد را در حال پرش های چند متری ببینید!؟ ) . نیسن در سال 2008 با « ربوده شده » بار دیگر احیا شد و حالا در دومین قسمت از همان فیلم نیز بر پرده سینماها می درخشد. البته ایرادی هم می توان بر کارگردان این فیلم درباره استفاده از نیسن گرفت و آن اینکه وی تقریباً در همه صحنه ها از او بازی گرفته و سبب شده تا دیگر شخصیت ها بدون وجود او بی هویت باقی بمانند! یکی از شخصیت های مکمل فیلم خانم لنور هست که اصلاً معلوم نیست برای چه از برایان جدا شده است، چراکه رفتار ای4ن دو با یکدیگر اصلاً شبیه به افراد طلاق گرفته نیست! آنها بیشترین رفتار مثبت ممکن در یک رابطه زناشویی را با یکدیگر دارند و دلیل جدا شدنشان از یکدیگر ، یکی از چالش های اساسی تماشاگران در تماشای این فیلم خواهد بود! مگی گریس در نقش دختر نیسن، نسبتاً قابل قبول و راضی کننده هست و اگر بتوانید با رفتارهای بعضاً غیرمنطقی این شخصیت کنار بیایید، می توانید از بازی او هم لذت ببرید. درباره نقش منفی داستان باید بگویم که او کلیشه ای و تکراری هست و نکته خاصی ندارد که بخواهم به آن اشاره کنم! در یک فیلم " تمام اکشن " ، معمولاً شخصیت های منفی از یک بعد تشکیل شده اند و کاملاً خراب و فاسد هستند و گویی که در زندگی شان هرگز نور خورشید را ندیده اند؛ مراد در « ربوده شده 2 » اینچنین شخصیتی است.

« ربوده شده 2 » یک اکشن کاملاً سرگرم کننده و جذاب هست که می تواند طرفداران این ژانر را راضی کند. بهتر هست هنگام تماشای این فیلم کاری به حفره های فیلمنامه نداشته باشید و منطق را هم تا حدود زیادی فراموش کنید ، در این فیلم کلی تعقیب و گریز و کشتار راه می افتد که مانند قسمت اول، شما را پای صندلی میخکوب خواهد کرد؛ پس به تماشای یک اکشن عالی بنشینید و از آن لذت ببرید.

33

                                                 Photo Gallery                                                                  trailer icon

 

منتقد : میثم کریمی 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید5

ربوده شده 2 : Taken 2

کارگردان : Olivier Megaton

نویسنده : Luc Besson ، Robert Mark Kamen

بازیگران :

Liam Neeson ...Bryan Mills

Maggie Grace ...Kim

Famke Janssen ...Lenore

Leland Orser ...Sam

و...

ژانر : اکشن

رده سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 91 دقیقه

نظرات   

 
0 #30 faeze 17 1393-06-27 23:03
فیلمش هدف داشت و اونم وحشی نشون دادن مسلمانا...و خوب نشون دادن امریکاییا با اینکه خودم عاشق امریکام ولی اینجا خیلی خودشونه بالا گرفته بودن..و اینکه از این فیلمای اکشن تخیلی بود دیگه درست مس سریال فرار از زندان... دختره رانندگی میکنه ب چ مهارتی و زنشو نمیکشن و وو... کلا بنظرم از همون اولم یعنی تیکن 1 این فیلم هدف دار بوده تو تیکن 1 اشاره ای ب مسلمان بودن نکردن و خیلیم خوب فروش رفت و ی کاری کردن ک همه منتظر 2ش باشن ...2شم ک اومد همه رفتن دنبالش اونم دنبال ی فیلم ساده ولی نمیدونستیم دنبال ی فیلم هدفدار ضد مسلمانی
بازگو کردن
 
 
-1 #29 شیرزاد 1393-06-05 05:05
این فیلم با هدف ساخته شده بود . اونم بد نشون دادن چهره مسلمونا و اینکه آدم کش و آدم ربا هستن .....زن های چادری که چپ چپ به زن برایان نگاه میکردن... این فیلم میخواست نشون بده مسلمونا چنین آدمایی هستن .... حالا من کاری ندارم ....قضاوت با خودتونه
بازگو کردن
 
 
-1 #28 anathema 1393-02-12 16:10
ميشه يكي بگه چرا هميشه آدم بدها آسيايي ان و آدم خوبا آمريكايي ها؟ بعدش صداي اذان اون وسط واقعا نقش چي داشت به نظرم ي فبلم كاملانمادي بود.
بازگو کردن
 
 
+1 #27 کیوان 1392-11-03 00:00
:-) قسمت اولش باحال تر بود ولی بازم دمش گرم فیلم باحالی بود.مرسی
بازگو کردن
 
 
-1 #26 majid 1392-05-05 11:19
در کل اکشن فوق العاده ای بود.بیشتر ایرادهایی که دوستان گرفته بودن نابجا واز سر عصبانیت بود .رانندگی کاملا ناشیانه به تصویر کشیده شده بود ،جهت یابی کاملا با عقل جور در میاد اگه یکم فک کنید حتی قضیه نارنجک هم بیشتر توهین بود به بی اهمیتی کشور ترکیه و مردم مسلمون نه ضعف فیلم! میتونس بهتر پرداخته شه ... موارد توهین به مسلمونارم که دوستان به همه موارد اشاره کردند و البه شاهکارهایی مثل پیدا کردن موقعیت با اون محاسبات ریاضی فنی جغرافیایی که من هنوز اون قسمت رو نفهمیدم که چطور از رو جهت وزش باد فهمید باید تقاطع شرقی رو انتخاب کنه؟!!!اگه شما فهمیدید حتما بگید.
بازگو کردن
 
 
+1 #25 omidio 1392-02-19 01:48
دختره مثلا رانندگی بلد نیست ولی مایکل شوماخر هم اینجوری رانندگی نمیکنه
بازگو کردن
 
 
-4 #24 عشششششق فیییییییییلم 1392-01-13 00:01
اصلا فیلم خوبی نبود
فیلمنامه و داستان داغون بود و خیلی آبکی درست شده بود
هنگامی که خلافکارها دارن برایان و زنش رو به مخفی گاهشون میبرند
برایان خیلی قشنگ اطلاعات مسیر رو مثل صدای کشتی، سگها، نوازنده ها، گردش به چپ، راست و توقف ها رو با چشمهای بسته به خاطرش می سپره
اما از این اطلاعات در صحنه های بعدی فیلم به خوبی استفاده نمیشه.
چون پس از اینکه برایان فرار میکنه و دخترش رو به سفارت میرسونه و میخاد ساختمونی رو که زنش اونجاست روپیدا کنه، از این اطلاعاتی استفاده میکنه که جاش نیست و سوالهایی رو تو ذهن ایجاد میکنه؟
1- اگه زنش تو همون ساختمون قبلی باشه و به مکان جدید منتقل نشده باشد، آیا اون برای رفتن به جایی که از اونجا فرار کرده و با چشماش خیابونهای اطراف رو دیده، نیازی به اون اطلاعات داره؟
2- اگه زنش به ساختمون جدیدی منتقل شده، چطور اون اطلاعاتی که برایان هنگامی که خودش ربوده شده بود و به خاطرش سپرده بود (ساختمان قبلی)، میتونه اون رو به ساختمون جدید برسونه؟
بازگو کردن
 
 
-4 #23 عشششششق فیییییییییلم 1392-01-12 23:53
اصلا فیلم خوبی نبود
فیلمنامه و داستان داغون بود و خیلی آبکی درست شده بود
هنگامی که خلافکارها دارن برایان و زنش رو به مخفی گاهشون میبرند
برایان خیلی قشنگ اطلاعات مسیر رو مثل صدای کشتی، سگها، نوازنده ها، گردش به چپ، راست و توقف ها رو با چشمهای بسته به خاطرش می سپره
اما از این اطلاعات در صحنه های بعدی استفاده نمیشه.
چون پس از اینکه برایان فرار میکنه و دخترش رو به سفارت میرسونه و میخاد ساختمونی که زنش رو اونجا بردند روپیدا کنه، از این اطلاعاتی استفاده میکنه، که جلش نیست و سوالهایی رو تو ذهن ایجاد میکنه؟
1- اگه زنش تو همون ساختمون قبلی باشه و به مکان جدید منتقل نشده باشد، آیا اون برای رفتن به جایی که از اونجا فرار کرده و با چشماش خیابونهای اطراف رو دیده، نیازی به اون اطلاعات داره؟
2- اگه زنش به ساختمون جدیدی منتقل شده، چطور اون اطلاعاتی که برایان هنگامی که خودش ربوده شده بود و به خاطرش سپرده بود، میتونه اون رو به ساختمون جدیدی برسونه؟
بازگو کردن
 
 
-2 #22 شیرین 1391-12-28 22:24
نسبت توحش وبدویت احمقانه برای مسلمانان چیز جدیدی نیست اما بی عیب نقص بودن آمریکایه خیلی جوک بود که خیلی جاها فکر کردم کارگردان مخاطب را هالو واحمق فرض میکند به خصوص رد یابی جایی که هیچ وقت پا به آن جا نگذاشته بدون هیچ خطایی که حال آدمو به هم می زنه
به حال ترکیه هم باید گریست که در زمین دشمن بازی میکند اما ظرافت نکته در این است که آلبانی تنها کشور مسلمان اروپاست که دین رسمی آن اسلام است وتوسط دولت امپراطوری عثمانی (ترکیه امروزی)فتح و به اسلام تشرف پیدا کردند کارگردان این دو در مقابل هم قرار میدهد.
بازگو کردن
 
 
+2 #21 علي 1391-12-16 09:48
1- اولاً كه داستان فيلم به شدت آمريكاييها رو قوي و مسلمانان را عقده اي، ضعيف و معتاد نشون مي ده و كلاً معلومه كه فيلم براي له كردن مسلمانان ساخته شده (نمونه اش اينكه همه دارن سيگار مي كشن، رئيسشون يه آدم بزدل و جاييكه اسلحشو آقاي نيسن مي زاره زمين مثل عقده‌اي ها مي زننش)
2- آقاي نيسن يك بار هم تير از نزديكش رد نميشه و در تمام مبارزات كاملاً موفقه و خيلي مسخرست كه فقط در آخر فيلم يه كمي كتك مي خوره انگار كه بدنش تمام آهنه
3- جاييكه دستش رو تو اتاق آزاده ميكنه دست بند پليس رو با آهن مي بره؛ خيلي خنده داره
4- هوش بي حد و حصرش كه منو كشته يه جي پي اس گوشتي محسوب ميشه
5- در كل از فيلم حالم به هم خورد چون به شدت جهت گيري ضد اسلامي داره
6- اصولاً آمريكاييها در فيلم هاي ديگرشون بويي از غيرت‌هاي پدارنه شرقي نبردن كه توي اين فيلم خيلي باغيرت تشريف دارن آقاي نيسن
7- اگه آقاي ليام نيسن يا هر خر ديگه ايران تشريف بيارن در خدمتشون هستيم تا ببينيم مثل سگ گير مي افته يا نه و مثل خر كتك مي هوره يا نه
بازگو کردن
 
 
+2 #20 parviz 1391-11-25 17:06
به نظر من كه قسمت اول فيلم رو چندين بار ديده بودم قسمت دوم يك شكست كامل بود در قسمت اول پدر يك اسطوره و دختر نشانه مظلوميت بود اما در قسمت دوم بجز چند صحنه نمايش ناموفقي رو شاهد هستيم برتري امريكايي داشتن ي دوست پسر پي زوري و استامبولي كه هيچ قانوني نداره قاچاقچياني كه مسلمان هستند و خيلي عجيب غريب اما بازم هنر تهيه كنندگان رو تحسين مي كنم كه واقعا تونستن ي قسمت دوم جمع جور كنند
بازگو کردن
 
 
-1 #19 علیرضا 1391-10-26 22:47
نقل کردن علیرضا:
یکی از مزخرفترین صحنه ها ، صحنه ای بود که کیم (دختر نیسان) وسط شهر استانبول سه تا !!! نارنجک جنگی منفجر کرد انگار وسط بیابونه یا جنگله یا پادگانه و هیچ اثری از پلیس و ... نبود و دلیل تعقیب پلیس ها هم این بود که نیسن یک پلیس رو بدون دلیل کشت (چون پلیس اسلحه رو داشت می گرفت سمت نیسن که دلیل نمیشه ، اون پلیس محلی بود و حتما می خواست به نیسن بگه ایست! اونم فوری زد کشتش) در کل میشه دید که کارگردان خواسته یک نوع برتری نسبی و بدون دلیل به آمریکایی ها نسبت به ساکنان محلی بده.
راجع به نقد بالا هم می خوام بگم که خیلی ضعیف بود میشه گفت یه نوع نشخوار بود .تنها چیزی که گفته فقط داستان فیلمو تعریف کرده و اگه بخواهیم بهش بگیم نقد باید بگیم فقط نقد لایه اول فیلم .

a
بازگو کردن
 
 
+3 #18 علیرضا 1391-10-26 22:44
یکی از مزخرفترین صحنه ها ، صحنه ای بود که کیم (دختر نیسان) وسط شهر استانبول سه تا !!! نارنجک جنگی منفجر کرد انگار وسط بیابونه سا جنگله یا پادگانه و هیچ اثری از پلیس و ... نبود و دلیل تعقیب پلیس ها هم این بود که نیسن یک پلیس رو بدون دلیل کشت (چون پلیس اسلحه رو داشت می گرفت سمت نیسن که دلیل نمیشه ، اون پلیس محلی بود و حتما می خواست به نیسن بگه ایست! اونم فوری زد کشتش) در کل میشه دید که کارگردان خواسته یک نوع برتری نسبی و بدون دلیل به آمریکایی ها نسبت ساکنان محلی بده.
راجع به نقد بالا هم می خوام که خیلی ضعیف بود میشه گفت یه نوع نشخوار بود .تنها چیزی که گفته فقط داستان فیلمو تعریف کرده و اگه بخواهیم بهش بگیم نقد باید بگیم فقط نقد لایه اول فیلم .
بازگو کردن
 
 
+2 #17 رضا 1391-10-24 04:04
من فیلم پسندیدم و در مجموع هیجان انگیز ودیدنی بود صرف اینکه خیلی اغراق امیز بود صحنه های اکشنش ولی خب اینها همه بخشی از سینماست و قطعا جلوه هایی برای جذابیت بیشتر واگه قرار باشه همچی تو فیلم قیاس با واقعیت باشه مطمئنانا همون اول فیلم یا لیام نیسن بعد از کشتن حداکثر دو یا سه نفر باید کشته میشد یا زنش باید چند دفعه تو فیلم میمرد. گاهی لازمه تماشاچی موقع فیلم دیدن حقایق صحنه و داستان رو فراموش کنه تا ازفیلم لذت ببره همانطور که منتقد به ان اشاره کرد
بازگو کردن
 
 
+1 #16 رضا 1391-10-24 03:51
من فیلم پسندیدم و در مجموع هیجان انگیز ودیدنی بود صرف اینکه خیلی اغراق امیز بود صحنه های اکشنش ولی خب اینها همه بخشی از سینماست و قطعا جلوه هایی برای جذابیت بیشتر واگه قرار باشه همچی تو فیلم قیاس با واقعیت باشه مطمئنانا همون اول فیلم یا لیام نیسن بعد از کشتن حداکثر دو نفر باید کشته میشد یا زنش باید چند دفعه تو فیلم میمرد. گاهی لازمه تماشاچی موقع فیلم دیدن حقایق صحنه و داستان رو فراموش کنه تا ازفیلم لذت ببره همانطور که منتقد به ان اشاره کرد
بازگو کردن
 
 
+10 #15 avide 1391-10-18 20:40
دلیل طلاقشون که تو قسمت اول معلوم شد :-? خب همین بدقولیها و شغل لیام بود که تو قسمت دوم هم فامک گفت که حتی وقتی برگشتی که جبران کنی بازم بدقولی کردی و چند مدت غیبش زد. نکته جالب فیلم اینه که ما لیام رو همش در حالتی میبینیم که می خواد سر وقت با دخترش و همسر سابقش روبرو بشه...یعنی از ضعف گذشتش فاصله بگیره.فیلم خوبی بود اما این ازارم میداد که هر جا که ادم کش ها کار بدی می کردند اذان پخش میشد!ومسجد رو نشون میدادند...این درست نیست که چون سینماشون توانمند به خودشون اجازه بدهند که همه ادمها تو هر مذهبی رو به یک چشم ببینند...بازم سریالهای پیزوریه خودمون که وقتی یهودی ها رو نشون میدهند هم خوب ها رو و هم بدها رو نشون میدهند.
بازگو کردن
 
 
+6 #14 nima 1391-10-10 02:37
توو اكثره فيلمها اغراق هست ولي بايد به نوعي اون اغراق به نمايش در بياد كه باورش كنه تماشاگر.
توو قسمته اول واسم جذابتر بود كارايه نيسن .
يكي از مسخره ترين و جوك ترين قسمتهايه فيلم كه بهش اشاره نكرديد اون قسمتي هست كه دختره نيسن رانندگي ميكنه!!! يعني خداوكيلي بعيد بود از اين فيلم . اوايل فيلم ديديم كه نيسن ناراحته كه چرا دخترش دوبار رد شده توو تسته رانندگي!!!!
ولي تو تعقيب و گريز از باباشم بهتر رانندگي كرد ! اخه اون فرمون چرخوند اون دستي كشيدن اون مماس رد كردن واسه يه اننده عادي هم نيس چه برسه به دختري كه دوبار رد شده !!!!!!
درباره اون صحنه ام كه طرف دوستشو ميكشه واقعا راست گفتيد دوستان . هدفشون كلا وحشيگريه مسلمونا بوده.
در كل قسمت اول جالبتر بود .
بازگو کردن
 
 
+15 #13 ehsan_b_a 1391-10-06 16:59
در این فیلم در چند بخش بطور مستقیم و غیرمستقیم به مسلمانان اشاره شده است:
1. کسانی که در کار قاچاق جنسی دختران بودند مسلمان‌اند (بر جسد آن‌ها در ابتدای فیلم نماز گذارده می‌شود)
در قسمت اول این فیلم اشاره‌ایی به مسلمان بودن قاچاقچیان جنسی نشده بود ولی فردی که خریدار دختران بود عرب بود که در قسمت دوم این فیلم فیلمنامه‌نویس یادش افتاده که این قاچاقچیان جنسی مسلمان بودند
2. صدای اذان پس زمینه ورود این قاچاقچیان جنسی که حالا آمده‌اند انتقام بگیرند در لحظه ورودشان به استامبول شنیده می‌شود و به طور غیرمستقیم احساس تنفر و ترس نسبت به اذان و مسلمانان در بیننده به وجود می‌آورد
3. آدم بدهای داستان هیچ رحم و مروتی ندارند (حتی نسبت به همدیگر، در صحنه‌ایی از فیلم که مامور سیا (آدم خوبه داستان!) یکی از آدم بدها را خلع سلاح کرده و دوست او را تهدید به کشتن و یا تسلیم می‌کند آدم بد دوم داستان دوست‌اش را می‌کشد تا نشان دهد مسلمانان هیچ رحمی حتی نسبت به خودشان ندارند)
بازگو کردن
 
 
0 #12 yalda 1391-10-02 20:26
behtarin film dony ;-) a
بازگو کردن
 
 
+3 #11 محمدرضا 1391-10-01 20:07
به نظر من فلم تیکن 2 ، راهی جدید برای ایجاد دلایل مسلمان ستیزی در ذهن تماشاگر میباشد. اینکه مابقی ادیان در گذشته چه کرده اند و یا اصولا بنام ادیان در طول تاریخ چه جنایاتی انجام شده جای خود را به مسلملنان چه هستند و چه میکنند و ... خواهد داد .
باید کمی عمیق اندیشید و بدنبال اصلاح افکار جهان با رفتار صلح دوستانه ارئه کرد.
رفتار ما نشانگر افکار و اندیشه ماست .
بازگو کردن
 
 
0 #10 عرفان 1391-08-16 20:08
خیـــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــلی بیخود بود قسمت اولش عالی بود .
بازگو کردن
 
 
-2 #9 علی 1391-07-19 13:31
فیلمو دیدم حالم بهم خورد :sad: این دیگه چی بود که درست کرده بودن!!!
بازگو کردن
 
 
0 #8 Sami 1391-07-19 09:49
این فیلم یکی از فیلم های پرفروش میشه،شاید تو داستان یک ضعف هایی باشه ولی وجود Liam Neeson خودش مردم رو به سینماها میکشونه....اصلا وجود همین بازیگر فیلم رو قشنگ کرده شما فکر کنید بجاش Bruce Willis رو با اینکه از بهترین هاست تو هر دو سری فیلم میذاشتن ولی فکر نکنم فیلم Taken به این جذابیت میشد... امیدوارم فیلم موفقی تو فروش باشه و "لیام" تو هالیوود بدرخشه.
بازگو کردن
 
 
0 #7 benjamin 1391-07-18 23:52
فیلم عالیه
بازگو کردن