آخرین نظرات بازدیدکنندگان

RSS

آخرین فعالیت های جامعه مجازی

  • راز یک بانو:
    اگر غصه حرف مردم را می‌خوردم؛ نمی‌توانستم آن طور که دلم می‌خواهد زندگی کنم
    اینگرید برگمن زاده ۲۹ آگوست ۱۹۱۵ - درگذشته ۲۹ آگوست ۱۹۸۲ . بازیگر سرشناس سینما و برنده سه جایزه اسکار.برای بازی در فیلمهای { چراغ گاز, آناستازیا , قطار سریع السیر شرق }
    اینگرید برگمن در ٢٩ آگوست ١٩١٨ در استکهلم سوئد متولد شد. در سه سالگی مادرش و در سیزده سالگی پدرش را از دست داد و سرپرستی او بر عهده عمویش قرار گرفت .
    نیازی نداشت دیالوگ بگوید تا حرفش را بزند؛ او با چشمانش حرف می زد. نگاه هایی که حتی در قاب یک عکس هم سخن می گفتند. اینگرید برگمن بی شک یکی از جاودانه های تاریخ سینماست و خواهد ماند او با معصومیتی که در چهره اش و طبق گفته ها و نوشته های دیگران در باطنش داشت ذهن و روح مخاطب را مجذوب خود می کرد ظاهری بی آرایش و ساده و اصالتی داشت که حتی در اوج شهرت و محبوبیت هم آن را حفظ کرد بی تردید علاوه بر زیبایی ظاهری، او در بازیگری نیز یکی از تواناترین بازیگرهای زن تاریخ سینما محسوب می شود انعطافی مثال زدنی در فرو رفتن در قالب هر شخصیتی داشت فرقی نمی کرد کازابلانکا باشد یا بد نام؛
    photos 18 دقیقه پیش
  • دوستان لطف کنید تا آخر جمعه شب فیلمنامه هاتون رو قرار بدید،چون بعدش سفری دیگه دارم که اونجا شاید همین نت داغون رو هم نداشته باشم.
    ممنون
    groups.wall 1 ساعت پیش
  • 1997_Titanic
    photos 3 ساعت پیش
  • friends جاسم وhadi اکنون باهم دوست هستند
  • اولین فیلمی که دیدید چه فیلمی بود.؟
    من خودم اولین فیلمی که دیدم فیلم تایتانیک بود,{ البته قبلش فیلم دیده بودم ولی تیکه تیکه }, ولی اولین فیلمی که کامل دیدم فیلم تایتانیک بود.
    profile 17 ساعت پیش
 

نقد و بررسی فیلم آرگو ( Argo )

( 110 رأی )
4.6

 

ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در ایران در سال 1979 ، یکی از جنجالی ترین اتفاقات میان ایران و ایالات متحده به حساب می آید. این قضیه از جایی آغاز شد که شاه 1سابق ایران پس از فرار از کشور، تا مدتها مقصد نامعلومی برای اقامت داشت و بسیاری از کشورها به وی و خانواده اش اجازه اقامت در آن کشور را نمی دادند. اما با موافقت نسبی ایالات متحده با حضور شاه سابق ایران در این کشور، موج اعتراضات در داخل ایران که خواستار بازپس دادن محمدرضا پهلوی به ایران و محاکه وی بودند، با شدت زیادی شکل گرفت.

 در روز 13 آبان، همزمان با راهپیمایی برای گرامیداشت روز دانش آموز، عده ای از دانشجویان پیرو خط امام ، تصمیم گرفتند تا برای ابراز انزجار از آمریکا ، سفارت این کشور را در تهران ( که گفته می شد لانه جاسوسی آمریکاست ) به اشغال خود در آورند. در این بین کارمندان سفارت آمریکا در تهران مقاومت بسیاری از خود نشان دادند و سعی نمودند تا تمام اسناد و مدارک محرمانه ای را که در دست داشتند از بین ببرند، اما بطور کامل موفق به انجام اینکار نشدند و دانشجویان پس از ورود به محوطه سفارت، توانستند از نابودی تمامی اسناد جلوگیری بعمل آورند و در آخر هم تمامی کارکنان سفارت آمریکا را دستگیر کرده و از سفارت خارج کنند.این اتفاق سبب ایجاد بحران در روابط میان آمریکا و ایران شد، بطوریکه تمام تلاش های پیش از آن برای برقراری روابط احتمالی با آمریکا برای همیشه از بین رفت.

 دولت آمریکا در زمان وقت ، سعی کرد تا با ارسال یک گروه از نیروهای ویژه ،گروگانها را آزاد کرده و به خانه بازگرداند، اما این عملیات پس از آن که هواپیمای این گروه در ایران در منطقه « طبس » به دلیل وزش طوفان از بین رفت، به یک شکست انجامید. پس از این واقعه، گفتگوهای زیادی میان ایران و آمریکا برای آزاد کردن گروگانها انجام شد که در نهایت پس از چند شکست متوالی، بالاخره با پذیرش پیمان نامه ای به نام « الجزایر » ، امریکا در قبال آزاد شدن گروگانهایش در ایران، متعهد شد تا برخی امتیازاتی را که به سبب خروج شاه از ایران بدست آورده بود، بازپس دهد.

 تسخیر سفارت آمریکا در ایران اگرچه تا مدتها تیتر خبرگزاری ها و رسانه های سرتاسر جهان بود، اما اتفاقی دیگر هم در جریان تسخیر سفارت آمریکا در تهران به وقوع پیوسته بود که در آن دوران، بصورت وسیع به آن پرداخته نشد و آن این بود که تعداد 6 نفر از کارمندان سفارت آمریکا در هنگام تسخیر این سفارت بدست دانشجویان خط امام، موفق شده بودند از آنجا فرار کرده و خود را به محل اقامت سفیر کانادا در تهران برسانند و برای مدت 2 ماه در آنجا مخفی شوند.

 آنچه که به عنوان شرح این واقعه تاریخی برای اذعان عمومی در آمریکا و کانادا منتشر شده این هست که یکی از جاسوسان سازمان سی آی اِی ( CIA ) برای نجات این 6 نفر تصمیم می گیرد تا خود را به عنوان سازنده یک فیلم علمی - تخیلی به نام « آرگو » جا بزند و به همراه چند نفر به ایران بیایند تا بتوانند به بهانه تصویربرداری بخشی از فیلم که در صحرا باید انجام شود، این شش نفر را از ایران خارج کنند و همینطو هم می شود. ظاهرا این مامور سازمان سی آی اِی با افرادش به ایران می آیند و موفق می شوند با 6 کارمند سفارت آمریکا که از سفارت گریخته بودند، دیدار کرده و در2 نهایت آنها را با پاسپورت جعلی کانادایی از ایران خارج کند.

 اینکه این روایت تا چه حدی به واقعیت نزدیک هست، هنوز کسی به درستی نمی داند. از طرفی دولت آمریکا پس از مطرح شدن این موضوع از دولت کانادا بابت همکاری صمیمانه با آنها در جریان این اتفاق تشکر کرده و از طرف دیگر ایران بعد از این اتفاق، ناگهان رابطه اش را با سفارت کانادا به حالت تعلیق در آورد که همه این مسائل دست به دست هم داد تا وقوع چنین اتفاق مهمی علناً تایید شود. صادق قطب زاده، وزیر امور خارجه وقت ایران نیز در طی اظهار نظری درباره این ماجرا عنوان کرده بود که :« ‌کانادا با این اقدام خود، قوانین بین‌المللی را که مدعی دفاع از آن هست و همچنین حق حاکمیت ملی ایران را نقض کرده است. »

 « آرگو / Argo » به کارگردانی بن افلک ، فیلمی است که قرار هست به شرح وقایع خروج شش نفر از کارمندان سابق سفارت آمریکا از ایران بپردازد. این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم « تورنتو » در کانادا به نمایش در آمد و همزمان با نمایش « آرگو » ، کانادا بلافاصله اعلام کرد که سفارتش را در تهران تعطیل کرده است! این اقدام شاید به سبب اتفاقاتی باشد که در سالهای اخیر مابین طرفین پیش آمده بود، اما اینکه در خلال جریان جشنواره تورنتو و همزمان با این فیلم ، این اقدام صورت بگیرد کمی تا حدودی جنبه تصادفی بودن قضیه را تحت شعاع قرار می دهد. همچنین بن افلک کارگردان این فیلم در جریان برگزاری همین جشنواره، گریزی هم به سفارت تعطیل شده کانادا در تهران زد و این اقدام دولت کانادا را تحسین برانگیز عنوان کرد. حال بعد از تمامی این حواشی، « آرگو » سرانجام به اکران عمومی در آمده است تا داستانش را برای مخاطبان عام سینما روایت کند. داستان از این قرار هست :

 سال 1979 هست و پس از برکنار کردن محمدرضا پهلوی از سلطنت و برچیده شدن نظام شاهنشاهی در ایران، در یک اقدام غیرمنتظره، عده ای از دانشجویان تحت عنوان " داشنجویان خط امام " تصمیم می گیرند به سفارت آمریکا در تهران حمله کنند و تمام کارمندان آن را دستگیر کنند و نهایتاً در این راه موفق هم می شوند. اما 6 نفر از اعضای سفارت ، موفق می شوند تا از در پشتی این محوطه پا به فرار بگذارند و در خانه سفیر وقت کانادا در تهران و همسرش ، پناه بگیرند. دولت آمریکا با اطلاع از این موضوع تصمیم می گیرد هرطور که شده این 6 نفر را از خاک ایران خارج کند تا امنیت جانی آنها به خطر نیفتد، آنها به خوبی می دانند که در شرایط بحرانی کنونی روابط بین دو کشور، امکان استرداد گروگان ها به این راحتی امکان پذیر نیست، از این رو تصمیم به اجرای نقشه ی خطرناکی می گیرند که ریسک انجام آن بسیار بالاست. نقشه از این قرار هست که یک مامور سازمان اط3لاعات آمریکا (CIA ) به نام تونی مندز ( بن افلک ) تصمیم می گیرد خود را با عنوان یک فیلمساز که قصد ساخت یک فیلم تخیلی به نام « آرگو » را دارد، جا بزند تا از این طریق بتواند وارد ایران شود و به ملاقات کارمندانی که حالا در سفارت کانادا مخفی شده اند برود. وی در راه سفر به ایران یک اکیپ سینمایی با حضور جان چمبرز ( جان گودمن ) و ( آلن آرکین ) را با خود همراه می کند اما ...

 بدون شک برای یک مخاطب غیر ایرانی، تماشای « آرگو » بسیار لذت بخش خواهد بود چراکه داستان این فیلم با قدرت و کم نقص ، روایت می شود و تماشاگر را به خوبی تا انتها نگه می دارد. اما شاید تماشای « آرگو » برای یک مخاطب ایرانی که این مسائل جزوی از تاریخ کشورمان به حساب می آید،کمی متفاوت باشد. فیلم با یک معرفی کوتاه از تاریخچه ایران آغاز می شود و به اتفاق دهم نوامبر که حمله به سفارت آمریکاست، پایان می یابد.

 جدای از این مقدمه تاثیرگذار، باید گفت که در هیچ کجای این روایت به دخالت مستقیم آمریکا در ایران اشاره ای نمی شود و در واقع این سناریو به نحوی آماده شده که ایران در هر صورت مقصر اصلی قلمداد شود! در « آرگو » مستقیماً به این نکته اشاره می شود که " ایرانیان به سفارت آمریکا حمله کرده اند و کارمندان را به گروگان گرفتند "؛ شاید تا اینجای داستان کسی نتواند مقاومتی در برابر این روایت انجام دهد چراکه در هر صورت دانشجویان خط امام در 13 آبان ( به هر دلیلی ) سفارت آمریکا در ایران را اشغال کردند و کارمندان آن را هم دستگیر کرده بودند. در قوانین بین المللی ، ورود بی اجازه به حریم سفارت یک کشور، به معنای بی احترامی و حتی حمله به خاک آن کشور محسوب می شود که این موارد می تواند منجر به بروز یک بحران بسیار عمیق میان طرفین مناقشه باشد. خوب یا بد ، سفارت آمریکا در تهران در زمان مذکور اشغال شد و جهانیان ، اولین باری که نام ایران اسلامی را شنیدند، همراه با اشغال سفارت یک کشور بود که در نوع خودش در تاریخ بی نظیر بود.

 شاید بتوان اعتراض بن افلک به اشغال سفارت را مجاز دانست ( در ایران هم موافق و مخالف زیادی درباره این اتفاق وجود دارد ) اما از اینکه مردم ایران در سرتاسر فیلم به عنوان موجوداتی " شبه وحشی " نشان داده شوند، نشان از ضعف عمیق دید وی دارد. مردم ایران در « آرگو » انسانهایی هستند که ظاهراً هیچ اراده ای از خودشان ندارند و طرفدار بی چون و چرای خشونت هستند. این دید کاملاً سطحی سازندگان باعث شده که باورپذیر بودن « آرگو » برای منِ ایرانی ، تا حدود زیادی امکان پذیر نباشد، چراکه کاملاً هویداست اتفاقاتی که در خلال فیلم رخ می دهد با اغراق و تخیل همراه بوده است و عبارت « این فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شده است » که در ابتدای فیلم نمایش داده می شود را به حاشیه می راند.

 « آرگو » از لحاظ جزییات مربوط به داخل ایران ضعیف عمل کرده و البته این را هم بگویم که این موضوع برای هیچکس به جز ما مخاطبین ایرانی این فیلم مهم نخواهد بود که این دکور و صحنه پردازی ها صحیح ساخته 4شده اند یا خیر! از این رو سازندگان زحمت چندان زیادی به خود نداده اند تا به جز استفاده از " ریش " و " عینک " ، از موارد دیگری برای به تصویر کشیدن ظاهر ایرانیان استفاده کنند و باید بگویم ایرانیان در « آرگو » همان انسانهایی هستند که چندین ساله تمام جهان آنها را از رسانه های دولتی و خصوصی مشاهده کرده اند.

 اما اگر بخواهم از موارد ایرانی این فیلم بگذرم، باید عرض کنم که « آرگو » یکی از بهترین تریلرهای سال است که احتمالاً در چندین رشته از جمله بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری نقش مکمل مرد ( برای آلن آرکین ) ، کاندید جایزه اسکار خواهد شد. بن افلک پس از ساخت دو فیلم بسیار موفق « شهر / The Town » و « رفته عزیزم رفته / Gone Baby Gone »، در « آرگو » به یک پختگی کامل در روایت داستان رسیده است و این پختگی را می توانید در فریم به فریم فیلم مشاهده نمائید.

 یکی از نکات تحسین برانگیز در کارگردانی « آرگو » این بوده که تماشاگر اگرچه پیش از تماشای این فیلم به خوبی از آغاز و پایان داستان مطلع هست، اما افلک به طور کامل موفق به ایجاد حس تعلیق در تماشاگر شده، بطوریکه 30 دقیقه پایانی فیلم که فرار مندز و افرادش قرار هست اوج داستان « آرگو » باشد ، به شدت نفس گیر و جذاب است. همچنین افلک کاری ناممکن را هم ممکن کرده و آن ایجاد حس طنز در برخی صحنه های فیلم بوده که خوشبختانه با کنترل کامل انجام شده و فیلم را از یکدستی خارج نکرده است. ایجاد حس طنز آن هم در فیلمی در ژانر تریلر که براساس یک رخداد تاریخی مهم ساخته شده باشد، می تواند منجر به از هم پاشیدن حس همراهی تماشاگر شود، اما افلک به خوبی این بخش از فیلم را مدیریت کرده و باید بگویم که او در مجموع یک اثر یکدست و فوق العاده جذاب به مخاطب ارائه داده است.

 بن افلک در مقام بازیگری، هرگز در حد یک ستاره نبوده و بطور کلی با در نظر گرفتن کارنامه بازیگری او می توان گفت که او برای بازیگری ساخته نشده است. اما اینبار وی در نقش اصلی فیلم ، قابل قبول و باورپذیر هست و تماشاگر هم به خوبی او را تا انتهای فیلم همراهی می کند، فکر می کنم این اولین بار هست که بن افلک را تا این حد قانع کننده در نقش اصلی دیده ام ! به غیر از افلک، باید به بازی عالی آلِن آرکین بی حوصله را هم اضافه کنم که بهترین بازی فیلم را انجام داده و اگر آکادمی روی خوشی به این پیرمرد نشان دهد، می تواند بار دیگر به اسکار فکر کند. حضور جان گودمن هم موثر هست.

 دادن امتیاز به « آرگو » برایم کار بسیار مشکلی هست چراکه باید به مواردی توجه کنم که شاید هرگز در یک فیلم دیگر تا این حد به آن واکنش نشان نمی دادم. شاید من اگر ایرانی نبودم و نمی دانستم که در حقیقت چه اتفاقاتی در تاریخ روابط دو کشور به وقوع پیوسته، می توانستم این فیلم را بهترین تریلر سال با در نظر گرفتن تمام جوانب عنوان کنم، اما وقتی که به « آرگو » نگاه می کنم و می بینم که در نهایت تمام کاسه کوزه های این جریان و پیشینه آن هم سر ما شکسته شده ( شاید لازم باشد یکی در این میان کودتای 28 مرداد را به درستی به آنها یادآوری کند تا اینقدر خلاصه وار که در ابتدای فیلم نشان داده می شود، از کنارش نگذرد!)، نمی توانم به این راحتی « آرگو » را از لحاظ محتوای فیلمنامه باور کنم و به آن نمره کامل بدهم. « آرگو » از لحاظ سینمایی یک اثر یکدست و کامل است اما جزییاتش مربوط به ایران، اشکالات فراوانی دارد که با نگاه چندباره به آن کاملاً نمایان می شود که این اثر مستقل ساخته نشده و عوامل بسیاری در شکل گیری آن دخیل بوده است.

44

                                  Photo Gallery                                                  trailer icon

 

منتقد : میثم کریمی           

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید


5

 آرگو : Argo

 کارگردان : Ben Affleck

 نویسنده : Joshuah Bearman ، Chris Terrio

 بازیگران :

Ben Affleck ... Tony Mendez

Bryan Cranston ... Jack O'Donnell

Alan Arkin ... Lester Siegel

John Goodman ... John Chambers

و...

ژانر : تریلر

رده سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 120 دقیقه

نظرات   

 
0 #258 حسین .ن 1393-05-15 21:08
من تمام اون دوران شرکت داشتم هم انقلاب هم جنگ اینقدر به هم نگید با وظن بی وطن وقتش برسه همتون هر کاری بشه برا کشورمون میکنیم .واقعیت تلخه همانطور که جدا شدن بهترین قسمتهای ایران توسط روسها زمان قاجار تلخه .کار ما اشتباه بود اونایی که ریختن تو سفارت والان یا فوت شدهان یا در زندان هستن قبول کردن کارشان اشتباه بود .اگه حمله به سفارت وتسخیر سفارت ما خوبه این کار هم خوب بوده من اونموقع بیست سالم بود اما دلم نمیخواست اینکار بشه وخدا را شکر که کسی کشته نشد تاریخ ودنیا چی می گفتن تا یه سال قبلش همه وساییل امنیتی ونظامی ما امریکایی بود از چی میخواستن جاسوسی کنن.جاسوسی میکردن قطع رابطه .ریختن اسیر گرفتن اونم جایی که جزئی از خاک اون کشور عمل زشتیه که متاسفانه تو کشور ما مد شده ویه سری برا خود نمایی .حاضرم قسم بخورم برا خودنمائی نه وطن پرستی میرزن دم سفارت .اینا وطن پرست نیستن وطن پرست کشور ومردمش را وحشی وبی منطق نشان نمیده .حق گرفتن راه داره ..هرکی هر جوابی برا من داره بگه .اونروز گلوم پاره شد گفتم نرید تو کی گوش کرد تاوانش را مردم هنوز پس مدهن منهم اونموقع خوشحال شدم گروگانها را ازاد کردن .وتو این فیلم هم از فرارشون ما هم بودیم برا نجات دیپلمات هامون همین کار را میکردیم .این هم یه فیلمه مثل یه فیلم ببینیم .اما کاری بود که شد واز همون موقع ایرانی که بی ویزا همه جا میرفت وعزیز بود شد تروریست . حق یارتان
بازگو کردن
 
 
0 #257 یک ایرانی 1392-11-15 00:03
سلام بر و بچ اهل سینما لطفا اگه دوست دارید از نظرات بقیه با خبر بشید لطفا کلید قلتکی موس رو چند بار دیگه هم بچرخونید چون دوست عزیزی که اسم خودش رو وب گرد گذاشته انگار سه دقیقه قبل از گذاشتن پیام از پای اخبار صدا و سیما بلند شده :lol:
بازگو کردن
 
 
-1 #256 وب گرد 1392-11-14 17:19
نقل کردن وطن پرست متعادل:
نقل کردن محسن:
نقدو کامل خوندم .... متاسفانه چیزی هست که داره اتفاق میفته و ما باید با حقیقت با مسایل روبه رو بشیم که عوضی ها دارند همه جوره تخریب میکنند ما ایرانی ها رو

چطور؟ مگه گروگان گیری سفارت آمریکا اوایل انقلاب اتفاق نیفتاده؟ یعنی چیزی که حقیقت داره علیه کشورمون هست؟ خدا رو شکر تمام مدارکش مستدل موجوده و کسی نمی تونه اتفاقی که افتاده رو انکار یا تحریف کنه. در ضمن این حمله به سفارتها ظاهرا عادت پسندیده ای برای ایرانی ها شده...هنوز یک سال از حمله به سفارت انگلیس نمی گذره... برادران پرشور اگر کمی خودشون رو کنترل کنند و وحشی بازی در نیارند گزک دست هیچکس نمیدن...چه خوشمون بیاد چه نیاد چهره مون توی دنیا آدم های خشنی هست که دایم در تظاهرات هستند و بعد نماز جمعه ها جان بر کف فریاد مرگ بر دنیا سر میدیم.


مگه نمیدونی توی جنگ جواب حمله حملست میخوای همینطوری وایستی نگاه کنی تا روحتو بکشن ؟؟؟
باید دفاع کنی دیگه نه اونا خیلی خوب بودن خیلی به قوانین خودشون حتی! عمل کردن؟؟
بازگو کردن
 
 
-1 #255 وب گرد 1392-11-14 16:46
نقل کردن تورج:
سلام دوستان خوبم. اینکه ما هر لحظه حاضریم واسه دفاع از یه وجب از خاکمون جونمون رو فدا کنیم شکی نیست اما باید قبول کنیم که اشتباهات زیادی مرتکب شدیم اینکه تعدادی جوان جوگیر و بی فکر بریزن و سفارت یه کشور رو تسخیر کنن میتونه یک گام رو به عقب با تبعات منفی و انزوایی برای ما داشته باشه.تا کی میخایم سرمون رو مثل کبگ زیر برف کنیم و از دیدن و کسب تجربه از حقایق تلخ اطرافمون بگذریم

ای بابا دیگه جوابشونو چطور باید داد اونا بعده اقلابم که توسط مردم ایران اتفاق افتاده بود دست از سرمون برنداشته بودن ومخفیانه یک کارای میکردن ا انقلاب سقوط کنه حقشون بود چرا باید اسنادو از بین می بردن؟؟؟؟
بازگو کردن
 
 
0 #254 وب گرد 1392-11-14 16:27
نقل کردن محمد:
اصلا هم فاجعه نیست. هر کی خربزه می خوره پای لرزشم می شینه ! همین تویی که سی و چند ساله 22 بهمن میری پرچم یه کشور رو که نماد ملت اونه اتش می زنی، همین تویی که صبح از روی پرچم راه میری وارد دانشگاه می شی، همون ادمایی که به سفارت یه کشور که همه ی دنیا می دونن خاک اون کشوره و حتی امریکایی ها می تونستن شلیک کنند و نکردند تجاوز می کنند باید منتظر بدتر از ارگو باشند ! ارگو با کمی تحریف در جزئیات بازگو کننده ی جریانات واقعی رخداده بوده که خیلی ها هنوز هم بهش افتخار می کنند. . هیچ توهینی هم به ایرانی ها نشده بلکه نمایش توهینی هست که ایرانی ها مرتکبش شدند. چشمتونو باز کنید و دوباره ببینید. یه روز شماها به این عمل افتخار می کردید ! و هنوزم بعضی ها افتخار می کنند. . سفارت انگلیس رو که بدتر از این بستید منتظر فیلم اونها هم باشید. فاجعه، عملی بود که انجام شد و تا اینو جلو چشمتون نیارند خودتون نمی بینید.

[quote name="محمد"]اصل ا هم فاجعه نیست. هر کی خربزه می خوره پای لرزشم می شینه ! همین تویی که سی و چند ساله 22 بهمن میری پرچم یه کشور رو که نماد ملت اونه اتش می زنی، همین تویی ....

هه
کجایه کاری اون موقع که به به وچه چه شون میکردیم (قبله انقلاب) وخیلی از مردم باور کرده بودن آمریکا خوبه ! چه نفعی برامون داشت با اون قوانینو قرار دادهای مضخرفشون (کاپیتولاسیون)خ وب جواب دادن تو کلا دوستداری؟؟!
می دونی یعنی چی باورشون شده بود که ایران ماله خودشونه [....}ا....
بازگو کردن
 
 
-1 #253 وب گرد 1392-11-14 16:16
نقل کردن یک دانشجو:
پارسال فیلم فرهادی جایزه اسکار برد ولی نفهمیدیم چرا؟ ولی به هر حال خوشحال شدیم (اکثریت)

امسال فیلم بن افلک جایزه برد. باز هم نفهمیدیم چرا؟
ولی به هر حال ناراحت شدیم (اکثریت)

به نظر من هیچکدوم از این دو فیلم ارزش اسکار نداشتند
(ضمن احترام به زحمات آقای فرهادی عزیز)

هیات داوران اسکار باید داوری را از هیات داوران کن یاد بگیره


اتفاقا خوب بلده هدفش همینه...
بازگو کردن
 
 
-2 #252 وب گرد 1392-11-14 16:13
نقل کردن امید:
نقل کردن sepideh:
نمی خوام با تعصب نظر بدم و بگم این فیلم تصویر درستی نشون داده یا نه. اما چیزی که خیلی واضح است اینه که این فیلم در برابر جانگو و لینکلن مثل بنز و تویوتا می باشه و اصلا در حدی نبود که جایزه اسکار بگیره از این اتفاق ها همه جا می افته و تو ایران هم کلی جایزه سیاسی داده می شه ولی متاسفم که همیشه باید حق یه عده خورده بشه از تارانتینو و اسپیلبرگ بگیر تا کارگردان های خوب ایرانی که به خاطر سفارش بگیر ها حقشون پامال میشه

باور کن اگر جانگوی آزادشده و لینکلن هم اسکار می گرفتن باز ایران می گفت این اسکارها سیاسیه


باور کن سیاسیه
بازگو کردن
 
 
-1 #251 پاییز 1392-10-09 23:56
من چهارده سالمه ؛ به عبارتی چهارده سال و دو ماه و نه روز ؛
و امشب دیدم آرگو رو ؛
و فقطـ محض علاقه به دنبال کردن کارهای ویکتور گاربر ؛
من نمی دونستمـ چرا،
ولی گریه می کردم و عصبانی بودمـ ؛
می تونم بگم آرگو برام بسیار بسیار جذّاب بود ، فیلمی قدرتمند ،
عواملی قوی و کاملاً همه چیز " عالی" .
من حتی از ایرانی های آرگو "متنفّر" شدمـ.
زیاد .
خیلی زیاد .
و جایی از فیلم بلند شدم برم آب بخورم و تو راهم تلویزیونو دیدم که آقایی روحانی در کانال هشت چنان زیبا حرف میزد ...
یادِ تمام نواهایی افتادم که با آنها بزرگ شده ام،
یادّ تمـ ـ ـآمِ آرزوهای نوجوانی ام که از همین ایران و اسلامم گرفته ام.
یاد اشک هایی که تو روضه ها ریختم؛
یاد دهه ی اوّل محرّمی که قشنگ ترین روزهای زندگین.
من به ایرانی بودنم افتخــ ـآر می کنم ؛
و به آقای "افلک" تبریک می گم که چنان نبوغی دارد که واقعه ای را اینقدر ظریف و تاثر برانگیز ورق بزند ,
- کـ ـآملاً بی صدا ورق بزند بدون اینکه مخاطب بفهمد چه شد و از کجا بود که داستان ورق خورد؛
بدون اینکه مخاطبی غیر ایرانی،یا مخاطبی که مانند من عمرش به آن سال ها نمی رسد ، بفهمد این جمله ای که الان گفته می شود پشتوانه اش چیست ؟؟؟ -

و آیا این نکات جای تبریکـ ـ ندارد ... ؟
من به این آقا ، و به آقای گاربری که در تایتانیک بهترین و صلاحترین الگوی مردِ زندگیمـ بود،تبریک می گم .
برای این "توانمندی" که خدا بهشان داده.
و حسرت می خورم که غربی ها چه می کنند با این عقل و توانشان برای نابودیِ ما و ما ....

به عواملِ آرگو تبریک می گمـ؛
" و امیدوارم خدا هدایتشان کند ؛
امیدوارم قدرت این را پیدا کنند که حقیقت را بیابند،
و اگر یافتند،بپذیرند، علاقه مند شوند .
رستگار شوند.؛ "








یا علی.
بازگو کردن
 
 
+5 #250 زهرا 1392-10-05 20:37
ولي خيلي بد بود كه توي اسكار كاملا ريد به ايرانيا كفت از همسر عزيزم تشكر ميكنم كه منو ياد ايرانيا نميندازه :-?
بازگو کردن
 
 
0 #249 Honey 1392-09-28 10:05
مشکل ما ایرانی ها این هست که فقط بلد هستیم خودمون را خراب کنیم.
شما اول برید ببینید داتشجو ها چرا به سفارت حمله کردند. تاریخ کشورتون را مطالعه کنید تا یه کسانی مثل بن افلک که قصد شست و شوی مغزی شما و جهان را دارند اینطور مسخره اتون نکنند.
مطمئنا حمله به سفارت کشوری مورد تایید هیچ دولتی نیست ولی جاسوسی در سفارت هم جرمی بس بزرگ تر از اون هست.
دانشجویان هم مدارک را جمع آوری کردند برای اینکه نشون بدهند که دولت آمریکا جاسوسی در این کشور صورت داده که موفق هم شدند.

خارج شدن اون 6 نفر چیزی بود که خودشون میخواستند و صورت دادند.

مثل ایرانی های منافقی که خارج شدند و ...

من برای نقد فیلم حرفی ندارم ولی شما چیزی را میبینید که دشمن میخواهد ببینید و باز هم چنین صحنه هایی را باور دارید.
بدون شک در هر انقلابی هم همه و ردگیری هایی هم هست که کلا در هر انقلابی اتفاق میافتد. من برای مردم خودم متاسفم که عقلشون به چشمشون هست و حاضر نیستند کمی در مورد تاریخشون و هویتشون تحقیق کنند.

آمریکت هیچ وقت نفع شما را نخواسته و نمیخواهد اونوقت شما....!!!!!
بازگو کردن
 
 
+1 #248 زمستان 1392-08-25 19:55
عزیزم اعظم من تا حدودی با تو موافقم ولی این حادثه توسط نسلی صورت گرفت که شاید اگر بخواهیم انها را در ان زمان تصور کنیم چیزی شبیه همین میشد من با تو موافقم ما دور از تمدن نیستیم ولی فضای ان دوران ما را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث رفتارهایی شد که نمی توانم ان را به عنوان نقطه درخشان ببینم
بازگو کردن
 
 
+3 #247 اعظم/ز 1392-08-25 03:17
من به عنوان یک ایرانی با تمام تعصبی که رو کشورم دارم لخظفارغ از ه به لحظه دلهره را با 6 دیپلمات فراری تجربه کردم و در تمام لحضات فیلم آرزو میکردم به سلامت فرارکنند. فیلم خیلی زیبائی بود ولی خودمونیم به عنوان یک ایرانی که با زیرو بم فرهنگ ایران آشنا هستیم قبول دارید خیلی چیزهاش تصنعی بود؟ از پوشش آدمهاش گرفته تا برخوردشون و زیادی دور از تمدن بودنمون؟
بازگو کردن
 
 
-2 #246 زمستان 1392-07-03 00:16
سلام دوستان من فیلم رو دو بار دیدم و میخواستم نظرم روبگم ولی به نظر میرسه ما در اینجا داریم با تعصبات سیاسی به فیلم نگاه میکنیم و نه برای لذت بردن پس اجازه میخوام که اول نظر خودم رو اینطور بیان کنم من هرگز برای کسی در حکومت وقت تکبیر نگفتم همانطور که برای شخصی در انطرف اب هورا نکشیدم انچه درنظرمن مهم بوده خود انسان بدور از دسته بندیهاست متاسفانه هر کدام از قدرتهای کنونی خودشون رو برحق می دونن در صورتی که درذات درونی ونمای بیرونی تفاوت فقط در رنگ پرچمهاست وبه گفته یک نویسنده من هرگز جان خود را برای دو وجب پارچه سر میله پرچم نخواهم داد ودراین شرایط که هرکدام از طرفین تصور میکنند خدا با انهاست بدیهی است از حرف خود کوتاه نخواهند امد واین داستان سر درازی خواهد داشت درنهایت درباره فیلم باید گفت از نظر ساختاری و فیلمنامه واقعا خوب عمل کرده بازیگران نقششون رو خوب بازی میکنند فیلم با ایجاد دلهره از اغاز با حمله به سفارت تا لحظه های پایانی در فرودگاه ودر هواپیما تماشاگر را با بازیگران هم داستان میسازد من به عنوان یک تماشاگر این فیلم را نسبتا خوب میدانم
:-)
بازگو کردن
 
 
0 #245 حسین 1392-02-27 10:10
به اعصابت مسلط باش و از تجربه بزرگترها کمک بگیر کوچولو
بازگو کردن
 
 
0 #244 Dear 1392-02-15 10:10
نقل کردن حسین:
dear
اگه فیلمو نگاه کرده باشی که اصلا فکر نکنم دیده باشیش برگه دوم هر فردی دست خودش بود و بصورت مجزا و جداگانه ( برو فیلمو نگاه کن)
در مورد نزدیکی برج مراقبت با باجه بلیت فروشی باید بگم که یه چیزایی اختراع شده به نام بیسیم که شاید دست بزرگترات دیده باشی میتونستن با اون هماهنگ کنن
اینم بگم که طبق قوانین بین الملل میتونن هواپیما رو به راحتی و مثل آب خوردن فرود بیارن
در ضمن اون قسمتی که چند تا بچه داشتن عکسارو به هم میچسبوندن خیلی مسخره بود و نشون از بی تجربگی افلک در فهم ساختاری فیلم بود

برو بچه برو هم سن خودتو سرکار بزار ، آقای به اصطلاح بیسیم
چند تا بیسیم میخوای جلوت بریزم تا اونجات پاره شه تو اصلا بیسیم میدونی چیه خوب؟ماموریت میدونی چیه؟چند بار تا حالا رفتی متهم گرفتی که بیسیم بدن دستت؟باز اومدی به من میگی بیسم و دست بزرگترات ببین...
بازگو کردن
 
 
-5 #243 Dear 1392-02-15 10:07
آقایون به اصطلاح منتقد منفی فیلم آرگو خودتونم که جر بدید بن افلک تا حالا 3 اسکار و بسیاری دیگر از جوایز رو با این فیلم برده منم میگم دمش گرم کارش درسته حالا شما بشینین هی سوتی کشکی بگیرین و چرت وپرت بگین و بگید که سیاست آمریکاس

آخرش به هیچ جا نمیرسین چون رسما دارین زر میزنین...
بازگو کردن
 
 
-4 #242 آلام 1392-02-11 21:38
فیلم آرگو کاملآ مشخصه که از سمت سیاست مداران امریکای همایت شده. این را به کارگردان و نویسنده و... این فیلم میگم که شما باید برین واس جک و جونورا فیلم بسازین که باهاتون عشق کنن. :D
بازگو کردن
 
 
+1 #241 سجاد 1392-01-22 20:15
:-| فیلم خیلی جالبی نبود خیلی مزخرف ب.د
بازگو کردن
 
 
-1 #240 حسین 1392-01-19 18:23
افتاد آقای مرتضی به اصطلاح منتقد
داشتی حرف علی آقا رو
بازگو کردن
 
 
+2 #239 علی 1392-01-19 16:26
نقل کردن مرتضی:
نقل کردن حسین:
dear
اگه فیلمو نگاه کرده باشی که اصلا فکر نکنم دیده باشیش برگه دوم هر فردی دست خودش بود و بصورت مجزا و جداگانه ( برو فیلمو نگاه کن)
در مورد نزدیکی برج مراقبت با باجه بلیت فروشی باید بگم که یه چیزایی اختراع شده به نام بیسیم که شاید دست بزرگترات دیده باشی میتونستن با اون هماهنگ کنن
اینم بگم که طبق قوانین بین الملل میتونن هواپیما رو به راحتی و مثل آب خوردن فرود بیارن
در ضمن اون قسمتی که چند تا بچه داشتن عکسارو به هم میچسبوندن خیلی مسخره بود و نشون از بی تجربگی افلک در فهم ساختاری فیلم بود

پسر جان صحنه چسبوندن عکسهارو خود تلوزیون ایران هم نشون داد زیاد هول ورت نداره .. این فیلم هر چی بوده شک نکن راست بوده چون صحنه ای که وزیر خارجه وقت ایران داره خط نشون میکشه واسه کانادایی هایی که امریکایی هارو فرار دادن هم هست.

اتفاقا اصلا هم این طور نبوده،لطفا از خودتون حرف در نیارید!!!
دانشجویان اسناد را بازیابی کردند نه بچه های پنج -شش ساله که زبان انگلیسی بلد نیستند!!
بازگو کردن
 
 
-5 #238 مرتضی 1392-01-16 22:06
نقل کردن حسین:
dear
اگه فیلمو نگاه کرده باشی که اصلا فکر نکنم دیده باشیش برگه دوم هر فردی دست خودش بود و بصورت مجزا و جداگانه ( برو فیلمو نگاه کن)
در مورد نزدیکی برج مراقبت با باجه بلیت فروشی باید بگم که یه چیزایی اختراع شده به نام بیسیم که شاید دست بزرگترات دیده باشی میتونستن با اون هماهنگ کنن
اینم بگم که طبق قوانین بین الملل میتونن هواپیما رو به راحتی و مثل آب خوردن فرود بیارن
در ضمن اون قسمتی که چند تا بچه داشتن عکسارو به هم میچسبوندن خیلی مسخره بود و نشون از بی تجربگی افلک در فهم ساختاری فیلم بود

پسر جان صحنه چسبوندن عکسهارو خود تلوزیون ایران هم نشون داد زیاد هول ورت نداره .. این فیلم هر چی بوده شک نکن راست بوده چون صحنه ای که وزیر خارجه وقت ایران داره خط نشون میکشه واسه کانادایی هایی که امریکایی هارو فرار دادن هم هست.
بازگو کردن
 
 
0 #237 حسین 1392-01-16 01:12
dear
اگه فیلمو نگاه کرده باشی که اصلا فکر نکنم دیده باشیش برگه دوم هر فردی دست خودش بود و بصورت مجزا و جداگانه ( برو فیلمو نگاه کن)
در مورد نزدیکی برج مراقبت با باجه بلیت فروشی باید بگم که یه چیزایی اختراع شده به نام بیسیم که شاید دست بزرگترات دیده باشی میتونستن با اون هماهنگ کنن
اینم بگم که طبق قوانین بین الملل میتونن هواپیما رو به راحتی و مثل آب خوردن فرود بیارن
در ضمن اون قسمتی که چند تا بچه داشتن عکسارو به هم میچسبوندن خیلی مسخره بود و نشون از بی تجربگی افلک در فهم ساختاری فیلم بود
بازگو کردن
 
 
-12 #236 dear 1392-01-15 00:04
آخه عزیز من شما که از نقد سر در نمیاری چرا الکی صحبت میکنی میخوای جواب تک تک سوالاتو بدم تا بفهمی؟ بفرما :
1- پاسپورت ها از قبل حاضر شده بوده و فقط جعل امضای اونا مونده بوده ، پاسپورت ها خیر سرشون تقلبی بوده اصلی نبوده که صبر کنن حاضر شه براشون
2- برگه دوم این شش نفر جدا از یکدیگه نبوده که به گمشدنش شک کنن ، اینا یه گروه بودن که میخواستن خارج بشن و نام هر شش نفر در یک برگه دوم بوده نه برگه های مجزاو جداگانه
3- برج مراقبت کنار باجه بلیط فروشی نیست که بپرن توش بگن هواپیما رو متوفق کن ، اگه فیلمو درست نگاه میکردی متوجه میشدی که یه عده رفتن تا جلو هواپیما رو بگیرن ، یه عده هم رفتن به سمت برج مراقبت ولی هر دو دیر رسیدن
4- اینم که چرا درخواست از سپاه نکردن برای فرود هواپیما رو برو از مسئولین وقت اون زمان ایران بپرس چون بن افلک چیزی که واقعیت بوده رو ساخته نمی تونسته بیاد نظریه پردازی کنه که الان هواپیماهای جنگی به اینا اخطار فرود بدن!

خب حالا فهمیدی درست فیلم نگاه کردن یعنی چی؟واقعا برای تو و اون کسانی ک بهت رای مثبت دادن متاسفم...
بازگو کردن
 
 
+3 #235 تورج 1392-01-14 20:22
سلام دوستان خوبم. اینکه ما هر لحظه حاضریم واسه دفاع از یه وجب از خاکمون جونمون رو فدا کنیم شکی نیست اما باید قبول کنیم که اشتباهات زیادی مرتکب شدیم اینکه تعدادی جوان جوگیر و بی فکر بریزن و سفارت یه کشور رو تسخیر کنن میتونه یک گام رو به عقب با تبعات منفی و انزوایی برای ما داشته باشه.تا کی میخایم سرمون رو مثل کبگ زیر برف کنیم و از دیدن و کسب تجربه از حقایق تلخ اطرافمون بگذریم
بازگو کردن
 
 
+1 #234 رویا 1392-01-10 13:57
یه جایی تو نقد اشاره کردین که نمای واقعی از ایرانیا نشون داده نشده، میخوام بگم قبول دارم ایرانیا همه اون جوری وحشی و افراطی نبودن ولی آیا زمانی که فقط انقلابیون کنترل کشور رو بدست گرفته بودن میشد آدمای عادی رو نشون داد؟ آدمای عادی مثل "سحر"، مثل تمام اونایی که بخاطر اوضاع داخلی نشسته بودن تو خونشون و نمیشد تو فیلم دیدشون. جز این که نیست؛ هنوز هم که هنوزه یه نموره بهت شک میکنن همین رفتارهارو میبینی؛ چه بمونه به اون دوره!!!
بازگو کردن
 
 
-1 #233 freeman 1392-01-09 19:25
یعنی چی چرا آمریکا این فیلمو بسازه بس کنید این حرفای آبکی نخ نما رو
این همه سینمای آمریکا از استعمار بریتانیا چه از دوره ویکتوری چه تا همین قضایای ira واستقلال ایرلند
خوبه از ساخت فیلم children of man آلفونسو کوارون 6 سال نمی گذره!!!!
بازگو کردن
 
 
+10 #232 سمیرا.ا 1392-01-08 19:56
تا قبل از دیدن "آرگو" فکر میکردم میخام فیلم ببینم ولی بیشتر شبیه مستند بود.چون یه جریان تقریبا واقعی رو ساخته بودن. درثانی نظام نوپای ایران در اون سال ها را هم باید در نظر گرفت. اینکه بیشتر قسمت های این مستند برمبنای واقعیت هست شکی نیست.
مدیران وطن پرست ما هم اگه اعتراضی دارن میتونن مقابله به مثل کنند.ضمنا من عاشق ایرانمونم ولی حقایق رو باید پذیرفت حتی اگه تلخ باشه.
بازگو کردن
 
 
-10 #231 JOZEF 1391-12-28 22:43
نقل کردن Aryates:
نقل کردن mohammad:
کانادا می دونست که باید قبل از اکران فیلم سفارتشو جمع کنه از ایران بره وگرنه خشتک تک تکشونو مثل قبلیا رو سرشون می کشیدیم.
در ضمن ایرانیاش نظر بدن نه بی غیرتای وطن فروشی که فحاشیم که به کشورشون بکنن بگن حقمونه. اگه از کسی که داره با هر روشی دشمن درجه یکشو می کوبه بترسیم اون روز روز بدبختیه ماست.
انقلاب انقلابه داداش.نوکرشونم هستم که زدن ابهت نکبت بار یه مشت حرومزادرو ریختن تو جوب.بازم پاش بیفته هستیم چه خودی چه اجنبی

همین مونده بود نخاله های طرفدار طائب و تمساح حرف از ایرانی بودن و وطن پرستی بزنن شما جمع کن برو سوریه که اونجا بیشتر بهت نیاز دارن .



دیگه دوره ی این وحشی گری ها و این تیکه کلام ها گذشته ... یه کم فکر کنید ... این فیلم اگرچه تخیلی بوده اما یک سری از صحنه های واقعی رو به نمایش گذاشته ... الآن باید یه فکر دیگه کنیم . انقلاب هم شوخی نیست که بخوایم باهاش بازی کنیم . باید ازش دفاع کنیم . اگه فیلم ساختن ما هم می سازیم ... اینطوری باید دشمنو شکست بدیم نه با شعار ...
بازگو کردن
 
 
0 #230 جمشید 1391-12-28 17:21
آقای کریمی! تشکر از نقدهای خوب شما

نکته ای را که من نمیفهمم اینست که چرا در imdb و سایر سایتها از جمله سایت مووی مگ این فیلم را در ژانر تریلر قرار داده اند (که درست تر به نظر میرسد) اما سایت شرکت سازنده برادران وارنر آنرا در رده «کمدی!!! درام» قرار داده! :eek:

http://www.wbshop.com/product/code/1000281105.do?adid=wbpbuyargomoviepod

http://www.imdb.com/title/tt1024648/
بازگو کردن
 
 
-2 #229 كشور 1391-12-27 11:05
هموطن عزيز و گرامي! فيلم خوب، خوبه! (سواي ارزش و درجه واقعي بودن و صداقت فيلنامه)
ميخواي چي كارش كني؟ با فحش و بد و بيراه و تحريف و اينها از ارزشش كم كني؟ نه داداش نميشه نه تو نه هيچ كس ديگه اي نمي تونه! فيلم خوب، خوبه!
خود من بعد از اتمام فيلم چندين بار بي اختيار گفتم: "به به"! و براش كف زدم.
آقا من هم با محتواي فيلمنامه مشكلات زيادي دارم. و اينكه دولتمردان آمريكا استعمارگر و جنايتكار هستند بر هيچ عقل سليمي پوشيده نيست. و اتفاقا اين فيلم تنفر و انزجار منو بيشتر مي كنه كه در چه قالب و پوسته قشنگ و زرق و برق داري، ميخوان وقايع رو حقايق رو اونطوري كه خودشون دوست دارن روايت كنند.
مشمئز كننده است.
ولي فيلم خوب، خوبه!
بازگو کردن
 
 
-1 #228 SECRET 1391-12-27 04:47
نیازی به بحث نیست،همه میدونن در حال حاضر چه اتفاقاتی رخ میده و اون زمان هم چه اتفاقاتی رخ داده.فیلمو ساختن و تموم شد رفت.اسکارم ک گرفت...
بازگو کردن
 
 
+15 #227 حسین 1391-12-26 01:18
سلام این فیلم علاوه بر تحریفات تاریخی به نفع آمریکا مشکلات سینمایی هم دارد:
1-اولا چطور ممکن است که پاسپورت و ویزای این افراد در یکروز آماده شوند ولی جمع آوریعکسهای رشته رشته شده بیش از دو روز طول بکشند؟
2- چگونه ممکن است که برگه دوم همه این هفراد هر شش نفر گم شده باشد و کسی شک نکند
3-چرا وقتی که پلیس ایران متوجه شد که این افراد همان افراد متواری هستند با برج مراقبت تماس نگرفت و خود افراد سپاه با اسلحه وارد عمل شدند؟
4-وقتی سپاه متوجه فرار این افراد شد چرا مخابره نشد که هواپیما در یکی از شهرهای مجاور فرود بیاید؟همانطور که میدانید تا زمانی که هواپیما در حریم هوایی یک کشور باشد آن کشور می تواند درخواست فرود هواپیما را صادر کند!!!!!!!!!!!! !
بازگو کردن
 
 
+9 #226 داريوش 1391-12-23 17:29
وقتي فيلم رو از نظر يك مخاطب بي طرف نگاه كنيم ميبينيم فيلم چندان خاص نيست. هر چند كه از نظر حس سازي در حد خوب بود اما فيلم هاي بهتري هم مي تونستن برنده باشن.
در رابطه با مسائل سياسي: در هر انقلابي اتفاقاتي هست كه خواسته سران آن انقلاب نيست و صرفا غرض ورزي شخصيه و انقلاب ما هم از اين قضيه استثنا نيست حالا اين باعث ميشه آرزوي ملت ما براي استقلال و آزادي يك وحشيگري تلقي بشه. آيا تمام مردم كشور ما در آن زمان يك مشت آدم بودن كه كاري جز اعدام و گروگان گيري افراد بي گناه نداشتن.
يك چيز رو بخاطر داشته باشيد :
10 تا گدا زير يك پتو جا ميشه اما 2 تا پادشاه توي يه كشور هرگز... براي كشوري بزرگ شدن رقباي بزرگي داريم پس ايمانمون رو به هم وطنانمون از دست نديم وقتي ما با هم باشيم دنياي ما ماست.....
بازگو کردن
 
 
+6 #225 محمد 1391-12-22 22:28
فیلم رو دیدم چندتا نقد و تعداد زیادی نظر هم دربارش خوندم چندتا نکته:
1) فیلم جنبه های مثبتی هم میتونه داشته باشه
2)واقعا توی نشون دادن داخل ایران گند زده(تعدادی افغانی جزو کمیته اند :lol:
3)خسته شدن خودمون رو از وضعیت موجود رو جای خودش باید خالی کنیم نه اینکه از یه فیلم منافع مشترک ملت و دولت و حکومت رو همه با هم نشونه گرفته دفاع کنیم
4) آخرش هم یه نکته: من از روانشناسی سر در میارم توی بعضی از کامنت ها نشون میده که افراد واقعا مشکلات روانی دارند که متاسفانه امثال زیادی هم مثل خودشون هستند چون زیادی لایک خورده واقعا مشکلات روانی خیلی زیاده :eek:
بازگو کردن
 
 
+3 #224 حسن 1391-12-20 23:14
با سلام .من فکر میکنم داوران آکادمی اسکار بیشتر به ساخت فیلم توجه میکنند تا محتوا.از نظر ساخت فیلم قشنگی بوده که انتخاب شده. به هر حال اشغال سفارت آمریکا به دست یکسری آدم جوگیر در آن زمان یک جهالت بین المللی بوده که ما چندین ساله داریم بهش افتخار میکنیم! سی و چند ساله داریم میگیم مرگ بر آمریکا ولی هیچکس جز خودمون صدایمان را نشنید ولی اونا با ابزار امروز یعنی سینما حرفشان را به راحتی و تاثیر زیاد ارایه کردند .
بازگو کردن
 
 
+11 #223 یک دانشجو 1391-12-17 12:34
ابعاد مختلف گروگانگیری که میشد و میشه از هر کدوم یک فیلم ساخت:

اولین حمله به سفارت آمریکا بوسیله گروه چریکهای فدایی خلق وابسته به بلوک کمونیستی سه روز بعد از انقلاب 57
حمله دانشجویان در آبان 58
و متعاقب آن گروگانگیری دیپلماتها
تداوم گروگانگیری بوسیله حکومت
بازسازی هنرمندانه اسناد محرمانه از بین رفته
انتشار اسناد سفارت
آزادی بخشی از گروگانها بوسیله ایران (زنان و سیاهپوستها)
همین ماجرای فراری دادن 6 دیپلمات (فیلم آرگو)
جنگ قدرت داخلی و سقوط دولت بازرگان
سقوط دولت کارتر
ماجرای حمله نظامی به ایران برای آزادسازی گروگانها و تصادف آنها در طبس (که ایرانیها دراینباره فیلم ساخته اند)
بلوکه کردن اموال و داراییهای ایران در آمریکا که تا امروز ادامه داره و ظاهرا قرار نیست هیچوقت آزاد بشه!
قطع رابطه دو کشور از طرف آمریکاییها
قرارداد الجزایر
بهره برداری جمهوریخواههای آمریکا از این ماجرا برای پیروزی ریگان (هنرپیشه هالیوود!) در انتخابات
و دهها مورد ریز و درشت دیگر که هیچکدام محرمانه نیستند
بازگو کردن
 
 
+3 #222 یک دانشجو 1391-12-17 12:29
نقل کردن امید:
و اما چرا اینقدر دیر این این فیلم ساخته شد (یک صفت راجب کندذهن بودن)ها، تازه سال 1997 کل این جریان به دستور بیل کلینتون از محرمانه بودن خارج می شود و اجازه انتشار می یابد تا قبل از اون کلا فکر می کردن خارج کردن این آدمها کار کانادا بوده


اگر منظور دوستان از سوال درباره علت دیر ساخته شدن، یک فیلم مستند درباره یک مامور سیا بود استدلال شما درسته
تازه این نظر تازه کارتر را هم که می گوید سیا و مندز اصولا نقشی نداشته و کار تماما کار کاناداییها بوده نادیده می گیریم

اما فکر می کنم منظور دوستان درباره دیرساخته شدن یک فیلم کلی درباره موضوع گروگانگیری دیپلماتها هست که چون در رسانه ها منتشر شده اکثرا چیز محرمانه ای نداره.
بازگو کردن
 
 
+1 #221 یک دانشجو 1391-12-17 12:03
نقل کردن azad:

پسرخوب تو اول برو یکم تحقیق کن بعدبیا اینجا واسه خودت مثنوی بگو
اسکارهیئت داوران به اون شکل که فکر میکنی نداره سه چهار نفر داور که نیستن حدود چند هزارنفرازهمه دنیا که اکثرشون تو امریکا هستن اعضای داوران اکادمی روتشکیل میدن
که باید رای خودشونو اعلام کنن و فقط یک رای در هر رشته تازه همه اعضا هم نمیتونن درهمه رشته ها نظربدن بستگی به سابقه فعالیتشون داره و اکثرا نامزدهای اسکار سالهای قبلی هستن
یعنی هرکی میادمیگه ما لابی کردیم فیلممون اسکار گرفته داره چرت میگه...یایک فیلمی که مثلاموضوعش سیاست بوده برنده شده و عشقی نبوده رویک عده بی اطلاع میان میگن اسکار و هالیوود سیاسیه اول تحقیق کنید بعد فکرکنید بعداظهارفضل کنیدلطف


عزیزم! اگه به شیوه نگارشم دقت می کردی متوجه می شدی که به طنز اون مطلب را نوشتم به هدف سخره گرفتن جایزه آرگو

دوباره بخون شاید دستگیرت بشه
بازگو کردن
 
 
-1 #220 عادله 1391-12-16 23:26
سلام.کاملا راست می گی و واقعا جای ناراحتی داره........... ..ولی بازم حرفتو خیلی ها قبول نمی کنن چون کشورشون رو خیلی دوست ندارن و خیلی غرب زدن و خیلی از سیاه نمایی هارو باور می کنن.البته درسته که این فیلم واقعیت داره ولی سیاه نمایی های اونم که پشتش کلی فکر خوابیده باید در نظرگرفت>>>> :sad: :lol:
بازگو کردن
 
 
-4 #219 لیلا 1391-12-15 10:17
عزیزم چرا اینقدر حرص می خورید و ناراحت میشید :cry: :oops:
خوب این فیلم داستان یک واقعیت در مورد ایران و ایرانی هست :zzz
بازگو کردن
 
 
+16 #218 یه ایرانی..... 1391-12-15 04:41
من نمی دونم هزینه های بالایی که برای ساخت فیلم های تکراری وخسته کننده ی تاریخی در رابطه با دوران پهلوی و مخصوصا دوره ی قاجا که جز ننگی وفساد و...چیزی برای تمدن ما نداشت بیان یه فیلم درباره ی کوروش بسازن نه برای تودهنی به آمریکا بلکه فقط برا اینکه بگیم ما قبلا کی بودیم .بعضی ها هم به جای اینکه برن سفارت هارا وحشیانه نابود کنن برن در اون وزارت ارشادو تخته کنن .... :-x :-x
بازگو کردن
 
 
+5 #217 الهه 1391-12-14 13:45
سلام خواهران و برادران ايراني عزيزم، انتقادات و پيشنهاداتتان را خوندم بعضي زيبا انتقاد كردن بعضي يه خورده تند رفتن.همه يه نفس عميق بكشيد خب حالا بريم تاريخ كشورمون رو مطالعه كنيم.من به شخصه با اين جور اتفاقات حال مي كنم چون از خواب غفلت بيدار ميشم
بازگو کردن
 
 
+4 #216 مهدی 1391-12-13 20:17
نقل کردن محمد:
اصلا هم فاجعه نیست. هر کی خربزه می خوره پای لرزشم می شینه ! همین تویی که سی و چند ساله 22 بهمن میری پرچم یه کشور رو که نماد ملت اونه اتش می زنی، همین تویی که صبح از روی پرچم راه میری وارد دانشگاه می شی، همون ادمایی که به سفارت یه کشور که همه ی دنیا می دونن خاک اون کشوره و حتی امریکایی ها می تونستن شلیک کنند و نکردند تجاوز می کنند باید منتظر بدتر از ارگو باشند ! ارگو با کمی تحریف در جزئیات بازگو کننده ی جریانات واقعی رخداده بوده که خیلی ها هنوز هم بهش افتخار می کنند. . هیچ توهینی هم به ایرانی ها نشده بلکه نمایش توهینی هست که ایرانی ها مرتکبش شدند. چشمتونو باز کنید و دوباره ببینید. یه روز شماها به این عمل افتخار می کردید ! و هنوزم بعضی ها افتخار می کنند. . سفارت انگلیس رو که بدتر از این بستید منتظر فیلم اونها هم باشید. فاجعه، عملی بود که انجام شد و تا اینو جلو چشمتون نیارند خودتون نمی بینید.

نمایش توهینی که ایرانی کرده یا توهین نمایشی که به ایرانی شده؟
بازگو کردن
 
 
+16 #215 مژگان 1391-12-12 23:44
من همین الان فیلم و دیدم و هرچقدر در طول فیلم سعی کردم تصور کنم که ما انقدرها هم خشونت نداشتیم نتونستم,وقتی پیکرهای بالای جرثقیل و دیدم یاد روزایی افتادم که تو خیابونامون زمان خاتمی محکومین زندانی رو میاوردن شلاق میزدن,یاد زمانی افتادم که بخاطر حجاب بارها وبارها نیروی انتطامی جوری رفتار میکرد که الان با دزدش نمیکنن ,یاد صحنه ای افتادم که نیروی انتظامی با وجود التماس و ضجه یه مادر ,دخترش و انداخت تو ماشین برد! یاد مسولین وحشی و عقده ای مدرسه مون افتادم, الانم که زندانامون پر هستن از متفکرینمون و دردمون شده دیش های خونه ها که اونارم با وحشیانه ترین روش ممکن ضبط میکنن. تو فیلم آرگو شاید آب و تاب بعضی صحنه هارو به اقتضای فیلم بودنش زیاد کردن ولی خشونتش واقعیه,ما ایرانیها به هموطن خودمون رحم نداریم چه برسه به خارجیا تازه تو فرهنگمون خارجیا رو بیشتر تحویل میگیریم.نمیگم امریکاییا خوبن ,اونام سیاستای ضدبشری خودشون و صددرصد دارن ولی ما هم نباید بیخودی بهمون بر بخوره باید اصلاح بشیم ,قدرت داشته باشیم تا فیلمایی بسازیم که حرف برا گفتن داره
بازگو کردن
 
 
-2 #214 azad 1391-12-12 23:32
نقل کردن یک دانشجو:
پارسال فیلم فرهادی جایزه اسکار بردولی نفهمیدیم چرا؟......
..........
......هیات داوران اسکاربایدداوری رااز هیات داوران کن یاد بگیره

پسرخوب تو اول برو یکم تحقیق کن بعدبیا اینجا واسه خودت مثنوی بگو
اسکارهیئت داوران به اون شکل که فکر میکنی نداره سه چهار نفر داور که نیستن حدود چند هزارنفرازهمه دنیا که اکثرشون تو امریکا هستن اعضای داوران اکادمی روتشکیل میدن
که باید رای خودشونو اعلام کنن و فقط یک رای در هر رشته تازه همه اعضا هم نمیتونن درهمه رشته ها نظربدن بستگی به سابقه فعالیتشون داره و اکثرا نامزدهای اسکار سالهای قبلی هستن
یعنی هرکی میادمیگه ما لابی کردیم فیلممون اسکار گرفته داره چرت میگه...یایک فیلمی که مثلاموضوعش سیاست بوده برنده شده و عشقی نبوده رویک عده بی اطلاع میان میگن اسکار و هالیوود سیاسیه اول تحقیق کنید بعد فکرکنید بعداظهارفضل کنیدلطف
بازگو کردن
 
 
-9 #213 محمد 1391-12-12 21:35
نقل کردن تحلیلگر وب:
holy = مقدس
holly = راج


خواهشا کسانی که سواد مطالعاتی ندارند بیخودی نظر ندن با یه سرچ ساده میشه فهمید که نه تنها بنیانگذاران هالیوود یهودی هستند (مثل پدر هالیوود سیسیل ب دومیل که یه یهودی بوده) قسمت عمده مخارج هالیوود از طریق دولت آمریکا و لابی صهیونیستی دولت تامین میشه اما در مورد نقد فیلم باید بگم فیلم از نظر کیفی مخصوصا شخصیت پردازی در سطح کیفی عالی قرار داره و مهم تر از همه این که از نظر روایت گری و داستان پردازی بسیار عالی عمل کرده اما چیزی که تویه این فیلم خیلی آزار دهنده است توهین به یه کشور و تمام تاریخ و پیشینه ی اونه . همون کاری که تویه فیلم 300 و غیر قابل تصور و شرایط و بدون دخترم هرگز و خیلی فیلم دیگه که ما ایرانیا رو آشوب گر و وحشی و بی تمدن و... معرفی میکنه دیده میشه. جالبی قضیه اینجاست که خوده جوونایه ایرانی موافق این فیلما هستند...
. سفارت انگلیس رو که بدتر از این بستید منتظر فیلم اونها هم باشید. فاجعه عملی بود که انجام شد و تا اینو جلو چشمتون نیارند خودتون نمی بینید.
بازگو کردن
 
 
+6 #212 محمد 1391-12-12 21:34
اصلا هم فاجعه نیست. هر کی خربزه می خوره پای لرزشم می شینه ! همین تویی که سی و چند ساله 22 بهمن میری پرچم یه کشور رو که نماد ملت اونه اتش می زنی، همین تویی که صبح از روی پرچم راه میری وارد دانشگاه می شی، همون ادمایی که به سفارت یه کشور که همه ی دنیا می دونن خاک اون کشوره و حتی امریکایی ها می تونستن شلیک کنند و نکردند تجاوز می کنند باید منتظر بدتر از ارگو باشند ! ارگو با کمی تحریف در جزئیات بازگو کننده ی جریانات واقعی رخداده بوده که خیلی ها هنوز هم بهش افتخار می کنند. . هیچ توهینی هم به ایرانی ها نشده بلکه نمایش توهینی هست که ایرانی ها مرتکبش شدند. چشمتونو باز کنید و دوباره ببینید. یه روز شماها به این عمل افتخار می کردید ! و هنوزم بعضی ها افتخار می کنند. . سفارت انگلیس رو که بدتر از این بستید منتظر فیلم اونها هم باشید. فاجعه، عملی بود که انجام شد و تا اینو جلو چشمتون نیارند خودتون نمی بینید.
بازگو کردن
 
 
+3 #211 یک دانشجو 1391-12-11 17:00
ایراد دیگر فیلم از نظر تطابق یا یک فیلم جاسوسی پخته اینست که مندز عملا در تهران همه کارها را یک تنه انجام می دهد. در حالیکه هر کس که یک رمان جاسوسی خوانده باشد و یا اینکاره باشد! بخوبی می داند که عوامل محلی(مزدوران داخلی) نقش مهمی در کنار یک افسر جاسوسی ایفا می کنند. در جایی از فیلم هم این نکته را لو می دهد که مندز تعداد زیادی از عوامل شاه را قبلا فراری داده بدون اینکه به ایران سفر کرده باشد تازه فارسی هم که بلد نبوده! که طبیعیست که بدون همکاری مزدوران داخلی نمیتوانسته...

احتمالا خود افلک هم از این ضعف آگاهی داشته اما مساله غرور و تکبر در ساخت فیلم و اینکه افتخار فراری دادن تماما به نام قهرمان آمریکایی ثبت شود باعث شده مساله ارتباط با عوامل مزدور ایرانی را کلا حذف کنند
بازگو کردن
 
 
+3 #210 یک دانشجو 1391-12-11 16:54
به نظر من اگر قرار باشد این فیلم را بین 100 فیلم برتر جاسوسی دنیا فارغ از گرایشات سیاسی رده بندی کنیم از رده پنجاهم پایینتر نخواهد آمد. شاید اگر بن افلک از یک هنرپیشه حرفه ای غیر از خودش استفاده می کرد میتوانست فیلم پخته تری بسازد.

من مهمترین ایراد بازیگری بن افلک را در چهره مغرورش میبینم که معمولا در فیلمها این فیگورها را ماموران ضدجاسوسی و یا زندانبانان ایفا می کنند و نه جاسوسان حرفه ای (مانند مندز) که باید قاعدتا ظاهر فریبنده ای داشته باشند تا هویت اصلیشان به آسانی لو نرود.
مخصوصا که در فیلم هم او با پوشش فیلمساز به ایران وارد می شود و او با آن ظاهر سرد و مغرور نتوانسته نقش یک جاسوس با پوشش فیلمساز را بخوبی بازی کند.
بازگو کردن
 
 
+3 #209 یک دانشجو 1391-12-11 16:42
نکته کلیدی که نه بن افلک در فیلمش اشاره کرده و اکثریت نسل جوان ما هم از آن آگاهی ندارند اینست که تداوم گروگانگیری موجب سقوط دولت ایران (مرحوم مهندس بازرگان) شد که بر خلاف رهبر مخالف تداوم گروگانگیری بود. درست بر خلاف چیزی که بن افلک در ژایان فیلم با نقل قولی از قطب زاده تلاش کرده نشان دهد تمام نیروها در ایران بر علیه آمریکاییها بودند

در حقیقت این ماجرا دو دولت را ساقط کرد . دولت مرحوم بازرگان در سال 58 و دولت کارتر در یکسال بعد به دلیل نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد کارتر در آزاد کردن گروگانها
بازگو کردن
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن

مطالب مرتبطآخرین مطالب
Google+