آخرین نظرات بازدیدکنندگان

RSS

آخرین فعالیت های جامعه مجازی

  • friends مجید وsawyer اکنون باهم دوست هستند
  • روز دختر رو به همه دختر خانمهای عزیز تبریک میگم.
    profile 14 ساعت پیش
  • آدری هپبورن
    photos 23 ساعت پیش
  • نت ما که داغون بود....امروز له لهه.....
    profile 1 روز پیش
 

5 فیلم ضد ایرانی!

( 23 رأی )
5.9

سینما و هنر هفتم ، هنری است که از بدو پیدایش تاثیر عمیقی بر مردم جهان گذاشته است. هنر استفاده از تصاویر را کسانی مانند " چارلی چاپلین " صرف خنداندن تماشاگران و امید دادن به آنها برای ادامه زندگی کردند و از طرفی کسانی مانند " هیتلر " صرف لاپوشانی برای انجام جنایات و قتل عام های گسترده. در عصر کنونی که در آن زندگی می کنیم اما باز هم شاهد استفاده های ابزاری برای تصفیه حسابهای شخصی بین دولت ها با استفاده از سینما هستیم که یکی از متداول ترین روش هاست. متاسفانه کشور ما نیز مدتهاست که در بعضی از فیلمهای هالیوود به عنوان نماد زشتی به تصویر کشیده می شود. امیدواریم روزی را شاهد باشیم که بجای انحراف ذهن مردم یا دادن اطلاعات غلط از یک کشور با اسم سینما، دوست داشتن و صلح و دوستی را در قالب سینما شاهد باشیم. در اینجا قصد داریم به 5 نمونه از این اشتباهات اشاره کنیم .

The_Wrestler_2008

5- کشتی گیر: فیلم « کشتی گیر » با بازی  میکی رورک یکی از فیلمهای خوب سال 2008 آمریکا بود اما متاسفانه در اواخر فیلم هنگام مبارزه رندی با یک مبارز سرسخت همه چی برای ما به یکباره ناخوشایند می شود!. حریف او در مبارزه فردی است به نام  آیت الله ! که در ادامه آن داستان پرچم شکستن و... . اول از همه باید این سوال را از سازندگان پرسید که به واقع آنها چند نفر ایرانی را دیده اند که اسمشان " آیت الله " باشد؟! آیت الله لقبی است که به روحانی بلند مرتبه داده می شود اما شخصا فکر نمی کنم نام " آیت الله " یک نام مرسوم ایرانی بوده باشد و بیشتر به عنوان لقب از آن استفاده می شود. البته واضح و روشن است که هدف از انتخاب این نام ، چیزی بیشتر از یک اسم بوده است و صحنه شکستن پرچم ایران نیز این داستان را تکمیل می کند. هنوز هم در مورد این مبارزه در فیلم « کشتی گیر » بحث می شود و این سوال همچنان پابرجاست که چند نفر در ایران نامشان «آیت الله است؟! فیلم « کشتی گیر » به دلیل دخالت بی مورد سیاست در فیلم آن هم به شکلی کاملا بدشکل ، در رده پنجم لیست قرار می گیرد.


4- اسکندر: الیور استون کارگردانی است که به دلیل مطالعه و پرداختن به جزییات به شهرت رسیده است. از او فیلم « جان اف کندی » را بخاطر داریم که با وسواس زیاد ساخته شده بود و تمام زوایای ترور را بررسی می کرد. اما متاسفانه در فیلم « اسکندر » کاملا قضیه برعکس شد! اسکندر خونخوار تبدیalexandreل به یک قهرمان شد و البته ما در این مقاله قصد نداریم به فیلم بپردازیم. ما تنها به این دلیل این فیلم را وارد لیست کردیم چون زمانی که در فیلم ،اسکندر به ایران حمله می کند به یکباره کل تاریخ تحریف می شود!. اسکندر با استقبال گرم ایرانیان وارد ایران می شود، از تخت جمشید خوشش می آید ، و وارد قصری می شود که مشخص نیست یکی از کلوب های شبانه آمریکاست یا قصر سلطنتی داریوش !.در همه کتابها به این واقعیت اشاره شده است که زمان حمله اسکندر به ایران ، او ایرانیان را قتل عام کرد و تخت جمشید را به آتش کشید و دخترزیبای داریوش را به همسری برگزید. اما در فیلم دختری که اسکندر به همسری برمی گزیند دختری سیاه و رقاص است که کوچکترین شباهتی به دختر یک پادشاه ندارد!. نقطه اوج داستان این بود که  اسکندر در کاخ داریوش درباره صلح جهانی صحبت می کرد!. این سخنرانی شباهت زیادی به حرفهایی داشت که در آن روزها از دولت آمریکا شنیده می شد. تحریف تاریخی این فیلم حتی صدای مورخان خود آمریکا را هم درآورده بود که معتقد بودند : بابا تو دیگه خیلی داستان رو شورش کردی!. این فیلم به دلیل تبدیل یک خونخوار به یک قهرمان آن هم با توجه به اینکه بخش اعظم ویرانگری او مربوط به ایران می شد باید در رده چهارم این لیست جای بگیرد.


3- سنگسار ثریا : فیلمی عجیب و غریب که حتی مکان وقوع داستانش هم به درستی مشخص نبود. این فیلم درباره زنی به نام ثریا بود که به دلیل اعتقاد بر باورهایش و ایستادگی در برابر شوهرش ، از طرف وی به ارتباط نامشروع با مردی دیگر متهم شد و آخرش هم سنگسار شد!. در اینکه حکم سنگسار در ایران وجوsorayaد دارد و قوانین خاص خودش را هم دنبال می کند شکی نیست و من هم در اینجا قصد صحبت درباره این مسئله را ندارم. صحبت من درباره اتفاقات و انسانهایی است که در فیلم « سنگسار ثریا » حضور دارند. این انسانها کوچکترین شباهتی به یک انسان ایرانی ندارند و مشخص نیست که سازندگان چگونه به چنین موجوداتی نام ایرانی داده اند. موضوعات ریز و درشت در فیلم « سنگسار ثریا » یکی پس از دیگری به صورت اشتباه به مخاطب ارائه می شود و تماشاگر ناآگاه هم چاره ایی به جز توهین بر مردم ایران نمی بیند!. در فیلم شخصیتی داریم به نام زهرا ( شهره آغاداشلو ) که مشخص نیست چرا از دیگران بهتر مسائل را درک می کند. او زنی دهاتی است ( آن هم دهاتی در ناکجاآباد که ظاهراً در نقشه هم نیست ) که به راحتی به زبان انگلیسی تکلم می کند، راجب برابرای حقوق زن و مرد صحبت می کند، در مقابل تمام مردهای روستا ایستادگی می کند و کسی هم با او کاری ندارد ، به روحانی فیلم به شدت توهین می کند و در یک کلام زیادی عقل کُل است!. فیلم به شکل واقعاً ناشیانه ایی شخصیت زهرا را که نمونه کاملاً یک ایرانی چپ گرا بود ، در فیلم قرار داد که البته مورد پسند اکثر خارج نشینان واقع شد. این فیلم در زمان اکران به شدت تحویل گرفته شد و همانطور که انتظار داشتم، کلی هم بد و بیراه نصیب ایرانیان به دلیل فرهنگ وحشی صفتشان کرد!. همانطور که گفم قانون سنگسار در کشور ایران وجود دارد و بحث های بودن یا نبودنش هم دنبال می شود، اما اینکه با استفاده از این موضوع فیلمی سرتاسر اشتباه ( غارت منزل زنی که مرده توسط اهالی ده! ) ساخته شود ، موضوعی است که قلب ایرانیان را آزرده می کند. تنها ناراحتی من از حضور پرویز در این فیلم است که علی رغم بازی بسیار خوبش ، به دلیل بی محتوا بودن فیلم به هدر رفته است.  « سنگسار ثریا »  به دلیل به نمایش فرهنگی وحشی از قومی وحشی که به ایرانیان نسبت داده می شد، مستحق حضور در رده سوم است.


2- 300 : این فیلم را در زمان اکران اینقدر بر سرش کوبیده اند که دیگر همه می شناسند! « 300 » به جز یک اکشن سه بعدی ، چیز دیگری ب300رای ارائه نداشت. اما چیزی که ما ایرانیان را شگفت زده کرد ، تصویری بود که از ارتش ایران نشان داده می شد. در این ارتش همه جور موجود و هیولایی به چشم می خورد . سربازان سیاه پوست که مشخص نیست در آن زمان در کجای ایران زندگی می کردند! و البته خود خشایارشاه که خود را خدا می خواند!. همه ما می دانیم که ایرانیان در زمان وقوع این جنگ یکتاپرست بودند( زرتشتی ) و هیچگاه خشایارشاه خود را خدا ننامید اما او در این فیلم بارها این جمله را تکرار می کند. جشنی که ایرانیان برگزار می کنند نیز یکی دیگر از این ابهامات است. این جشن بیشتر شبیه جشن کلوب های تایلندی است تا یک جشن ایرانی !. یکی دیگر از اتفاقات که هنوز باعث شگفتی من است ، وجود فیل عظیم الجثه ای ( نزدیک به ماموت ) است که در آن زمان در هیچ جای دنیا یافت نمی شد ( البته بعضی ها می گویند این فیل در هندوستان بوده است اما اینکه در آن زمان در ایران بوده باشه بعید است ). البته نباید آن موجودی را که با زنجیر بسته شده بود را از یاد ببریم که هنوز هم جای سوال باقی ست که این موجود چه نام دارد! در اینجا قصد ندارم قضیه را باز کنم اما باید این نکته را یادآور شوم که قوم اسپارتان که در فیلم موجودات متمدنی هستند ، در تاریخ به عنوان قومی نیمه وحشی نام برده شده اند که حتی خود یونانیان هم آنها را طرد کردند! در کل صحبت درباره مستندات تاریخی این فیلم زیاد است .این فیلم به دلیل تحریف نه، بلکه خلق یک تاریخ عجیب در تمدن ایران که بدون کوچکترین آگاهی نسبت به آن بوجود آورده است در رده دوم لیست قرار می گیرد.


girl

1- بدون دخترم هرگز: اگر گزینه های قبلی مربوط به تاریخ کهن ایران بود  ، این فیلم مربوط به زمان نه چندان دور ( بعد از انقلاب اسلامی ) است. خانمی آمریکایی که به همراه همسرش به ایران می آید و سپس دیگر نمی تواند برگردد و بعد با زجر تمام فرار می کند. داستان فیلم کاملا یک طرفه بود، اقرار در فیلم به وفور یافت می شد، خانواده ی ایرانی در این فیلم علاقه ای به زندگی طبیعی نداشت و دائما  از باید و نباید ها و بد بودن صحبت می کرد (در این فیلم بد و خوب وجود نداشت و در کل ایرانیها بد بودند ). مردان ایرانی همه متجاوز بودند ! و.. . متاسفانه اطلاعات اندک دینی نویسنده فیلم، مهمترین دلیلی شد که این فیلم را نه در آمریکا بلکه در هیچ جای دنیا قبول نکنند .« بدون دخترم هرگز » یکی از فیلمهایی است که در خود آمریکا که مردمش معمولا هیچ چیز درباره دنیا نمی دانند هم با استقبال کمی مواجه شد زیرا معتقد بودند که فیلم واقعی نیست. جامعه ای که من در آن زندگی می کنم شباهتی به دنیای « بدون دخترم هرگز » ندارد، افراطی همیشه در ایران بوده و خواهد بود اما اینکه همه ایرانیها مذهبی افراطی باشند چیزی است که هیچ وقت نخواهیم دید. این فیلم بدلیل افراطی نشان داد ایرانیان مسلمان و همچنین تحریف فرهنگ عمومی جامعه که برپایه احترام به دیگران و مهمان نوازی بنا شده است، شایسته است که در ردیف اول قرار بگیرد.

میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع هواداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

نظرات   

 
-14 #24 Amir 1392-06-06 23:50
چیز جالبی نیست که این حرفا زده بشه.ما ایرانی ها به کلی بی غیرت شدیم.اصلا برامون مهم نیست که به کجا داریم کشیده میشیم.فقط کافیه سر همچین بحثهایی باز شه.اونموقع هممون بدون هیچ اطلاع یا تحقیقی در مورد موضوع نظر میدیم..همون بهتر که آمریکا ما رو با بمب اتمش با خاک یکسان کنه
بازگو کردن
 
 
+7 #23 باران 1391-12-10 06:44
نقل کردن Aryates:
برای مردم آمریکا دونستن اینکه ایران کجاست مثل اینکه از مردم ایران بپرسی که لسوتو کجاست؟ حالا واقعا کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


حتما منظورت اینکه لسوتو برای ما مثل ایران برای اوناست! و ایران اصلا براشون اهمیتی نداره. برای همینه که به فیلم ضد ایرانی اسکار میدن!نقل کردن امير:
« بدون دخترم هرگز » یکی از فیلمهایی است که در خود آمریکا که مردمش معمولا هیچ چیز درباره دنیا نمی دانند هم با استقبال کمی مواجه شد!!!!!!

آقاي نامحترم اين چ حرفيه داري ميزني؟!خودت داري راست راست توهين ميكني به ملت آمريكا!!!خجالت بكش نميدونم چرا ايقد با آمريكا مشكل داري تو نقداتم همش از آمريكا بد ميگي!!!يكم فرهنگتو ببر بالا اه اه بسته ديگه



معنی فرهنگ رو هم فهمیدیم. ملتی که با تجاوز به دنیا اومده و فقط جنگ اخیرش بنا بر آمارهای رسمی خودشون بیش از 1000000 کشته غیر نظامی داشته، معیار فرهنگن! :-*
بازگو کردن
 
 
-8 #22 فینا 1391-09-04 03:23
خوب بگو سنگسار رو قبول داری و نمیخای کسی راجع بهش حرف بزنه.نه اعتراض میکنی نه ناراحتی همه ناراحتیت از اینه که زشتیا رو نشون دادن یادت نره که "دنیا زشتی کم ندارد چشم بسته به روی این زشتی ها از زشتی انها نمی کاهد"
بازگو کردن
 
 
-7 #21 Dead 1391-05-19 14:01
be nazaram to ye mosalmone efrati hasti ke Sangsare soraya ro to list gozashti
بازگو کردن
 
 
+1 #20 علی 1391-04-29 19:13
می شه در باره فیلم اسپارتا[....} توضیحی بدین
بازگو کردن
 
 
-2 #19 Aryates 1390-11-20 16:58
برای مردم آمریکا دونستن اینکه ایران کجاست مثل اینکه از مردم ایران بپرسی که لسوتو کجاست؟ حالا واقعا کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟
بازگو کردن
 
 
+3 #18 Aryates 1390-11-20 16:53
میدونستید قسمت دوم 300 سال 2013 فراره اکران بشه .اسمش هم هست "نبرد با آرتمیسیا" و "اوا گرین" هم قرار نقش آرتمیسیا رو بازی کنه!!
بازگو کردن
 
 
+9 #17 aria 1390-10-24 18:22
فیلم شرایط رو یادتون رفت
بازگو کردن
 
 
+3 #16 نلسون ماندلا 1390-08-09 20:11
آقای کریمی مقاله خیلی خوبی بود ازتون ممنون هستم که واقعا چیزی رو بدون اطلاع قبلی
رسانه ای نمیکنید با تشکر فراوان
بازگو کردن
 
 
+7 #15 یه نفر 1390-08-06 18:29
اگه ما سینمای قدرتمندی داشته باشیم میتونیم بدون توجه به آمریکاییها و سینماشون فیلم هایی بسازیم که واقعیت رو به دنیا در مورد ایران نشون بده.نه بیاییم مختار و یوزارسیف و000 و یا فیلم های عهد قاجار و صفوی بسازیم. :-|
بازگو کردن
 
 
-2 #14 رضا 1390-06-12 18:14
همه ی این فیلمها به نوعی باعث میشه که ما ایرانی ها ازرده خاطر بشیم اما در مرود فیلم سنگسار ثریا.میم پیشنهاد میکنم یکی از این فیلمهای سنگسار که از سالهای اول انقلاب یا دهه هفتاد باقی مونده رو ببینی تا به عمق فاجعه پی ببری که هرطور این مسئله بیان بشه یک تصویر فاجعه بار پدید میاد. و راجع به اینکه ملت امریکا هیچی از دنیا نمیدونن ! نمی فهمم چطور به این نتیجه رسیدی اونها به عنوان یک کشور ازاد طرز فکرشون به مسائل و مسائلی که بهش فکر میکنن با ما که یک کشور جهان سومی هستیم متفاوته. ایا شما فکر میکنید که شستشوی مغزی سی ان ان از شستشوی مغزی کانالهای دولتی ایران خیلی بیشتره و ایا اصلا با وجود اینترنت پرسرعت و شبکه های مختلف خصوصی در امریکا چیزی برای پنهان کردن باقی می مونه؟؟
بازگو کردن
 
 
+15 #13 kia 1390-06-08 17:58
كسي تا حالا تعداد فيلم و سريالهاي ايراني كه بر ضد آمريكا ساخته شده شمرده!!!!؟؟
بازگو کردن
 
 
-3 #12 ناشناس 1390-06-08 14:44
فیلم ضچ اخلاقی و ضد ایرانی دو دختر همجنسگراد ایرانی رو یادتون رفت بزارین اسم فیلمش یادم نیست تازه تو امریکا اکران شده
بازگو کردن
 
 
-2 #11 john 1390-06-08 14:07
none of the movies has any problem or issues but 300.
rest are just about the truth
بازگو کردن
 
 
-5 #10 09omid 1390-06-08 13:49
عجب مقاله چرندی، اینهمه آسمون ریسمون بافتن که چی؟
بازگو کردن
 
 
-4 #9 فهیمه 1390-06-08 13:38
اصلا با ضدایرانی بودن این شاهکار فوق العاده موافق نیستم.
اگه دقت کنید همه تو زندگی واقعی "آیت الله" را "باب" صدا میزدند.
رندی هم در دوره اوج درگیریهای ایران و امریکا یک کشتیگیر موفق بوده و اگر در مورد بازیهای کشتی کج اگاه باشید مطمئنا میدونید که این مبارزات در حقیقت یک نمایش هست.که توسط یک گروه نویسنده سازمان داده میشه و هر دفعه یک عده بداستار و گوداستار میشوند.
نمیدونم چرا هیچ کس دکتر مویدزاده را ندید و نام باب و چهره عراقی مانند آیت الله را.
فیلم به خاطر همین غرض ورزیها دیده نشد تو ایران.
به نظرم امریکاییها هم به خاطر تصویر تیره فیلم از مردمش هم میتوانند از آن شکایت کنند و بگویند ضدامریکایی است.
بازگو کردن
 
 
-19 #8 elsa 1390-06-08 09:43
تا حالا شنيدين ميگن حقيقت تلخه
اين همونه،ايران اگه به جايى رسيده به مدد اسلام بوده
خودتونو يوناني فرض كنيد كه دانشگاه،انتخابا ت،دموكراسى،حتي وزير در مسائل مختلف،به اون حدى رسيديد كه تاريخ رو ثبط ميكنيد،سرباز و ...
اونوقت يك عده سرباز با لباس غير متحد الشكل(كوروش اعتقاد داشت بايد آزادي پوشش و سلاح در لشگر باشد!)از سمت شرق همله ميكنند
اونم چه شكلى(؟)غارتگر و وپر مدعا(ما بر هيچ ملتي حاكم نشديم مگر خاست خودش)
در ساير موارد هم وضعيت مشابه است،فقط اين تعصف مسخره نميزاره بفهميد
بازگو کردن
 
 
-7 #7 ایزد 1390-06-08 01:12
خانم سمانه متاسفم برات که اینقدر خنگ تشریف دارید اخه موضوع فیلم 300 و اسکندر مربوط میشه به زمان خشایارشا وداریوش.اون موقع که اسلام نازل نشده بود.
بازگو کردن
 
 
-2 #6 سمانه 1390-06-07 11:00
تیتر مطلبتون مشکل داره این فیلمها ضد ایرانی نبودند ضد مذهب یا همان ضد اسلام ساخته شدند اسلامس که اکنون در کشور ما حاکم است و مشکلاتش گریبان گر همه ماست
بازگو کردن
 
 
+4 #5 ایزد 1390-06-06 16:33
به نظرم باید 300 رو میذاشتی اول چون تو این فیلم به جرعت میتونم بگم هیچکدوم از مسایل مربوط به ایران باستان واقعیت نداره ولی تو 4تای دیگه بعضی از مسایل متاسفانه واقعی و انکارنابذیره.مث لا توی فیلم بی دخترم هرگز خفقان اون دوره تاحدودی درست و قابل قبوله درمورد سنگسار ثریا هم که همه اتون خوب میدونید همین الانشم اگه یه زن به شوهرش خیانت بکنه خیلی راحت میتونن بکشنش وکسی هم نمیتونه اعتراض بکنه.در مورد فیلم کشتی گیرهم باید بگم که ایران وبخش شیعه نشین عراق تنها کشورهای مسلمانی هستن که از کلمه ایت الله به وفور استفاده میکنن چون بقیه کشورهای مسلمان که غالبا سنی هستن از کلمه(مفتی) تو همین معنا استفاده میکنن واصلا خیلی از مردم کشورهای همسایه اصلانمیدونن ایا الله چی هست وبه کی اطلاق میشه.بس ارجاع فیلم قابل قبئل به نظر میرسه.
بازگو کردن
 
 
+11 #4 مانی 1390-06-06 11:55
آقای کریمی عزیز ممنون از بابت تلاش و زحمات بی شائبه شما ممنون فقط می خواستم از خدمتتون بپرسم شما و همه دوستانی که به نوعی دچار غرب ستیزی شدید آیا در میهن عزیزمون چیزی تحت عنوان فرهنگ می بینید که نبود اون رو در غرب جستجو می کنید ! آقای کریمی به عنوان یک هموطن خواهشمندم یه سری به مناطق دور افتاده یا به قول شما نا کجاآبادهای ایران بزنید و ببنید چه ظلمی در حق هموطنهامون بدلیل فقر فرهنگی میشه واقعاً سنگسار در مقابلش هیچه ! حالا اگر فیلمی ساخته میشه که دارای ضعفهایی هست دلیل نمیشه صورتمسئله رو پاک کنیم و بگیم چون در اون سکانس فلان هنر پیشه اون طوری عمل کرد کلاً چنین چیزی نداریم و یا چرا اونها فیلمهای ضد ایرانی می سازن واقعاً چرا ؟
آقای کریمی عزیز من فکر می کنم می بایست بدور از هرگونه جناح بازی و دیدگاههای غیر اصولی باید دلیل این اتفاق رو در خودمون پیدا کنیم و اینکه چه عواملی باعث ساخت چنین فیلمهایی می شن ! در ضمن اسم آیت ا... هم تا دلتون بخواد داریم :D به ثبتاحوال مراجعه کنید.
بازگو کردن
 
 
+1 #3 رضا 1390-06-05 21:58
ممنون از این مقاله. اتفاقا من با میثم کاملاً موافقم. اینکه می گه مردم آمریکا هیچ چیز راجب دنیا نمی دونن کاملا درسته آقا امیر. مردم آمریکا بخاطر اینکه فقط اخبار تلویزیونشونو نگاه می کنن اطلاعی از بقیه جاهای دنیا ندارن. من یک خاله داشتم که می گفت توی آمریکا با یکی صحبت کرده بود که نمی دونست ایران توی آفریقا هست یا آسیا!
بازگو کردن
 
 
0 #2 امير 1390-06-05 20:28
« بدون دخترم هرگز » یکی از فیلمهایی است که در خود آمریکا که مردمش معمولا هیچ چیز درباره دنیا نمی دانند هم با استقبال کمی مواجه شد!!!!!!

آقاي نامحترم اين چ حرفيه داري ميزني؟!خودت داري راست راست توهين ميكني به ملت آمريكا!!!خجالت بكش نميدونم چرا ايقد با آمريكا مشكل داري تو نقداتم همش از آمريكا بد ميگي!!!يكم فرهنگتو ببر بالا اه اه بسته ديگه
بازگو کردن
 
 
+4 #1 شیرین 1390-06-05 18:37
تازگیها هرفیلمی می بینم توش یه اشاره ای به ایران شده.. فیلم yes که در آن از یک سایت ایرانی دختری محجبه به اسم فرنوش بعنوان دوست دختر انتخاب میکنه... فیلم eat pray love که توی مهمونی شکرگزاری با نفرت ازش میپرسه میخوای بری ایران... فیلم perspolis که حقیقته که همه اونهایی که اوایل انقلاب را یادشونه به گریه میاندازه ولی خوب تصویر قشنگی از ایران نمیده.. فیلمم crash هم که آخرشه
بازگو کردن
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن

آخرین مطالب
Google+