صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم پسر همسایه – The Boy Next Door

نقد و بررسی فیلم پسر همسایه – The Boy Next Door

ph34bo4

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

جنیفر لوپز که معرف حضورتان هست. پس از او ، رایان گازمن دیگر بازیگر فیلم هست که نوجوان ها مخصوصاً او را با سری فیلمهای « Step Up » به خوبی به یاد دارند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک معلمی به نام کلیر ( جنیفر لوپز ) به تازگی به دلیل اینکه همسرش به وی خیانت کرده از او جدا شده و اوضاع مناسب روحی ندارد. در این حین یک همسایه جدید جوان به نام نوح ( رایان گازمن ) به عنوان همسایه در کنار منزل او اقامت می کند و خیلی طول نمی کشد تا کلیر از این پسر جوان خوشش بیاید اما..

کارگردان کیست ؟

راب کوهن که استعداد عجیبی درساخت آثار بنجل دارد. آخرین فیلمی که از راب کوهن به نمایش درآمد اکشن ضعیف « آلکس کراس » با بhttp://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/01/phoca_thumb_l_5-9df.jpgازی تایلر پری بود که در زمره بدترین آثار سال قرار گرفت. کوهن همچنین سازنده ضعیف ترین فیلم از سری فیلمهای مومیایی به نام « مومیایی : مقبره امپراطوری اژدها » بوده است. 

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

« پسر همسایه » در و پیکر ندارد و کلی صحنه و دیالوگ های ناخوشایند برای مخاطبش به نمایش می گذارد که بهتر هست افراد کم سن و سال آنها را نبینند و از آن الگوبرداری نکنند.

نکات مثبت فیلم ؟

معلوم نیست جنیفر لوپز برای چی در این فیلم حضور دارد اما در مقایسه با فستیوال ضعف های فیلم، او بهرحال می تواند شرایط استرس زایی که قرار هست بر شخصیت کلیر حاکم باشد را نشان دهد.

نکات منفی فیلم ؟

« پسر همسایه » احتمالا از لحاظ کیفیت فیلمنامه می تواند یکی از بدترین های سال 2015 باشد. در فیلمنامه خانم باربارا کیوری، خبری از تعلیق یا پیچش های داستانی نیست. داستان فیلم بصورت تک خطی روایت می شود و مهمتر از همه اینکه شخصیت ها بسیار راحت در جریان داستان تغییر دیدگاه می دهند! http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/01/phoca_thumb_l_1-687.jpg

در فیلم هیچگاه به این سوال پاسخ داده نمی شود که چطور یک پسر بیست ساله به ساده ترین شکل ممکن می تواند با معلمی که دو برابر سن خودش عمر کرده رابطه برقرار کند اما پس از این اتفاق هر دوی این افراد سر عقل و منطق بیایند! بطور کل رفتارها در « پسر همسایه » روند با ثبات را تجربه نمی کند.

پرداخت شخصیت نوح ( انتخاب نام این شخصیت هم جالب هست! ) ایرادات بی شماری دارد. این فرد که دچار اختلال رفتاری هست، بدون توضیح مشخصی دارای انواع مهارت های صنعتی اعم از هک و … می باشد . در واقع فیلم بدون دلیل مشخص، کلی توانایی به این شخصیت داده تا در لحظات مختلف فیلم از آن استفاده نماید!

داستان فیلم به راحتی قابل پیش بینی هست.

کلیشه از سر و کول فیلم بالا می رود.

حرف آخر :

آثاری شبیه به « پسر همسایه » متعلق به دهه های 90 و 80 میلادی می باشند و اکرانشان با سر و شکلی که این فیلم دارد، قادر نیست تماشاگر امروز سینما را راضی کند. فیلم دقیقا با همان حفره های عجیب و غریب آثار تریلر دهه های گذشته روانه سینما شده و مجموعه ای از اتفاقات را کنار هم چیده که یافتن ارتباط میان آنها کار واقعا مشکلی هست و پایان بندی هم که دیگه…

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!      r3jrrr

   

پسر همسایه : The Boy Next Door

کارگردان : Rob Cohen

نویسنده : Barbara Curry

بازیگران :

ennifer Lopez…Claire Peterson

Ryan Guzman…Noah Sandborn

Ian Nelson…Kevin Peterson

John Corbett…Garrett Peterson

و…

ژانر : تریلر

رده سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 91 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها