صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : انتقاد وزیر دفاع فرانسه از فیلم «Black Panther: Wakanda Forever»

انتقاد وزیر دفاع فرانسه از فیلم «Black Panther: Wakanda Forever»

Black Panther: Wakanda Forever

نحوه نمایش ارتش فرانسه در فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (Black Panther: Wakanda Forever) انتقاد وزیر دفاع این کشور را در پی داشته است.

در فیلم «واکاندا برای همیشه» مارول به کارگردانی «رایان کوگلر» عملیات سرقت منابع سرزمین خیالی واکاندا در آفریقا توسط نیروهای فرانسوی به شکست می‌انجامد. غارتگر معرفی شدن ارتش فرانسه در این فیلم خوشایند وزیر دفاع این کشور نبوده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «سباستین لکورنو» یکشنبه این هفته در توییتر نوشت: «قویاً این نمایش غلط و گمراه‌کننده از نیروهای مسلح ما را محکوم می‌کنم. به ۵۸ سرباز فرانسوی می‌اندیشم که در راه دفاع از مالی در برابر گروه‌های افراط‌گرای اسلامی کشته شدند و به آن‌ها ادای احترام می‌کنم.»

«ژان بکستون» ژورنالیست فرانسوی در یک رشته این نحوه نمایش «مزدوران شرور فرانسه» را در فیلم بررسی و این بحث را آغاز کرده است. او شباهت یونیفرم‌های این مزدوران با ارتش فرانسه در جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ را یادآوری می‌کند.

این بخش از داستان «واکاندا برای همیشه» برای فرانسه حساسیت‌برانگیز شده چرا که سربازان این کشور در سال ۲۰۲۲ مالی را ترک کردند و به درخواست این کشور آفریقایی با گروه واگنر روسیه جایگزین شدند.

وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با «ای‌اف‌پی» می‌گوید خواستار سانسور این اثر هنری نیست اما «نباید اجازه هیچ‌گونه تغییر تاریخی در مورد رفتار اخیر فرانسه در مالی» داده شود: «ما به درخواست مالی در این کشور مداخله کردیم تا با گروه‌های تروریستی بجنگیم، مداخله‌ای که فاصله زیادی با داستان فیلم دارد وقتی ارتش فرانسه برای غارت منابع طبیعی می‌آید.»

«لتیشا رایت»، «انجلا بست»، «دانای گوریرا» و «لوپیتا نیانگو» در «واکاندا برای همیشه» از کشور سوگوار واکاندا در برابر تهدیدی جدید محافظت می‌کنند. این فیلم پاییز گذشته اکران شد و ۸۵۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت.

اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MM
MM
1 سال قبل

اینقدر بچه و کوته فکر هستی که فکر میکنی هنوز هم با استعمار خشن ملت ها رو چپاول میکنند نه بچه اونا عاقل تر از امثال تو شدند دیگه نیروهای خودشون رو فدا کنند مثالش سوریه و لیبی هستند که جنگ های داخلی راه میاندازند و توی روز روشن نفت شون رو غارت میکنند اوج بدبختی ودریوزگی امثال تو اینه که حاضرید تاریخ مسلم دنیا رو نادیده بگیرند کشتن میلیون ها انسان رو نادیده بگیرند برای اینکه ماله به دست چندتا کشور جنایتکار گذشته و حال تاریخ باشی دیگه از این بدتر اینه توی حرف هاتون بیرون میاد که بدجور نژادپرست هستید که مردمی که قربانی همه جور چنایتی شدند رو گشنه و بی عرضه و داغون میدونید بعد اونایی که با راست و دروغ سرزمین بقیه رو ارث پدری خودشون میکنند رو لایق پاچه خواری و دستمال کشی این جور تفکرات خود بدبخت بینی امثال تو مرتجع ترین تفکر دنیاست اگر هم نگران تعداد نیروها هستی فقط بدون کشوری مثل امریکا چندین هزار نیروی درا فریقا داره که احتمالا دارند به بشریت خدمت میکنند خدا خیرشون بده تو هم براشون دعا کن بچه حالاهی ساندیس ساندیس کن ببین چی گیرت میاد یا میتونی بجاش قرص فشار بخوری

نیما
نیما
1 سال قبل
پاسخ به  MM

از جیب ما پول بهت میدن این اراجیف رو بگی. برو تو همون فلسطین با استکبار جهانی بجنگ شهید بشی از دستت راحت شیم دیگه بجای اینکه اینجا مردم مظلوم ایران رو اذیت کنی. کسی نه تاریخ غرب براش مهمه نه وضعیت ملت های تو سری خور عقب مونده که یه مشت دزد شدن حاکمانشون. مردم سفره هرروز کوچک شونده و دلار ۵۰ هزار تومنی و آینده تباه خودشون براشون مهمه و هرروز هزار لعنت به تو و امثال تو و اربابانت می‌فرستن چون دشمن تر، تروریست تر، استعمار گر تر و بیگانه تر از شما تو عمرشون ندیدن.

MM
MM
1 سال قبل
پاسخ به  نیما

سعید میشه احمد بعدش میشه نیما جالبه ،حالا اگه یه نفر هم نباشندهمشون هم نژادپرست یادمه یکی دیگه بود اونم نژادپرست بود هرملتی که زیر جنگ ها و استعمار و تحریم های ارباب های اینا توی طول تاریخ زجر کشیدند رو عقب مونده و داغون و هزار چیز دیگه ای که لایق خودشونه میدونند بچه جون اینقدر حماقت در وجودت موج میزنه که نمیتونی از طرف خودت حرف بزنی شما با همه ادعاها و دروغ های رسانه ای تون همین مردمی که از طرفشون مینالید رو نتونستید دو ماه سرکار بزارید احتمالا اینده امثال تو توی البانی تباهه این القابی که شایسته ارباب ها و رسانه های فراری خودته رو بزار توی دهنت بمونه که باعث خنده نشی در ضمن کسی بره هرجایی کشته یا شهید بشه تو که هیچی گنده تر از تو هم نمیتونه تاریخ رو عوض کن حالا اگه خواستی جواب بدی بدون با هرجوابت چندتا ساندیس بیشتر بهم میدند تا کور شود هر انکه نتواند دید امثال تو اگه عقده خود کم بینی نداشتید زیر پست کسی چیزی نمینوشتید که بیشتر بودجه بگیره لااقل اصول اولیه دموکراسی که براش له له میزنی رو قبول کن و نظر خودت رو بنویس که باعث تمسخر نشی

نیما
نیما
1 سال قبل
پاسخ به  MM

همین کم مونده یه مشت منحرف زشت صورت و زشت سیرت بخوان دیگران رو تمسخر کنن! گنده گویی میکنید و از همه جا توسری می‌خورید و فقط زورتون به یه مشت دختر مدرسه ای رسیده که مسمومشون کنید. بلایی سر این مردم آوردید که فردا همون به اصطلاح دشمن خارجی حمله کنه، تیکه پاره تون هم کنن کسی نه تنها خم به ابرو نمیاره بلکه همه خوشحال میشن و حتی ممکنه شیرینی هم پخش کنن بینشون! البته شماها اینقدر بی غیرت و بی وطن هستید که پول های دزدی رو برمیدارید و فرار میکنید. تحریم و جنگ و بدبختی همیشه برای مردم عادی بوده و عشق و حالش مال شماها اما ظلم پایدار نمی‌مونه. به هرحال عدالت به یه شکلی اجرا میشه. ساندیس هات هم خوب تا آخر بخور چون دیگه آخریاشه ⁦⁦;-)⁩
با این وضع گرونی ها قطعا وقتی بحث پول وسط باشه خودتون به همدیگه رحم نمی‌کنید لازم نیست کسی دست به کار بشه.

MMM
MMM
1 سال قبل
پاسخ به  نیما

یه مشت مزخرفات ذهن معیوب شما همونایی هستید که کنار صدام جنگید و از خداتون که کشوری به ایران حمله و کنه و نوچه های دوهزاری داخلی و خارجی تون برای تحریم همین مردم طومار جمع میکنند جمع کنید بساط تون که تاریخ زیاد مثل شما دیده که فکر میکردند اخراشه شما که توی گور و قبر دنبال کشته میگشتید معلومه روز شب تون به تهمت زدن بدون یه دونه مدرک میگذره اگه بچه نبودی میفهمیدی چرا مردم هیچوقت با شماها همراهی نمیکنند بدبخیت اینه که فکر میکنی ارباب هات هم مثل شماها خرفت هستند نه شما فقط گاو شیرده هستید بی وطنی ادم ها اونجایی معلومه میشه که امثال تو منتظرند یکی بیاد تا کشورشون رو توی جنگ بندازه تا به ارزوهاشون برسند که اگه ذره ای تاریخ میدونستی مفهمیدی که نمیرسید و نخواهید رسید فعلا همینجوری توی مجازی صبر کن تا من ساندیس بگیرم گنده تر از تو هم نتونستند این ساندیس رو از دست کسی بگیرند چقدر حقیر هستی
از اول هم جوابی برای جنایات کشورهای استعماری در گذشته و حال نداشتی و نداری برای ماله کشی فقط خوب هستی

اکبر
اکبر
1 سال قبل

یا داشتن غارت میکردن یا مداخله یا صدور عمام!!!

MM
MM
1 سال قبل

نصف تاریخش است استثمار کشورهای افریقاست بعد معترض هم هستند

امیر
امیر
1 سال قبل
پاسخ به  MM

حرف مفت نزن

MM
MM
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

نخود اش پیداش شد جیره مواجب میگیری بهت برمیخوره؟

سعید
سعید
1 سال قبل
پاسخ به  MM

انقدر از تاریخ برای بدنام کردن اقدامات فعلی آدم ها و کشورها مایه نزارید. پدربزرگ پدربزرگ من هم گفته میشه راهزن بوده ولی من، پدرم و پدربزرگم در عمرمون یه تومن هم از کسی دزدی نکردیم. حالا هرکس بیاد به من بگه تو جدت راهزنی میکرده پس تو هم باید جوابگوی کارهای اون باشی و تو هم دزدی و … این حرفها، معلومه طرف یا یک بیشعوره به تمام معناست یا اینکه از جایی پولی ساندیسی چیزی گرفته تا من و خراب کنه.

MM
MM
1 سال قبل
پاسخ به  سعید

اولا احتمالا بیشعور اونیه که نمیتونه بدون توهین کردن حرف بزنه دوما کسی که تاریخ رو نفهمه و انکارش کنه اینقدر ابله میمونه که نمیفهمه کشورهای استعمارگر روش هاشون عوض شده وگرنه هنوز منابع افریقا تموم نشده در ضمن کشورها نمیتونند تاریخ جنایات خودشون رو پاک کنند یکم فکر کن و تاریخ جنایات کشورها رو با پدربزرگ خدابیامرز خودت مقایسه نکن یه مثال ساده بعضی کشورها هنوز دارند به یهودی ها به خاطر جنگ جهانی دوم غرامت میدند ولی همین کشورها توی افریقا غرامت که هیچی هنوز دارند غارت میکنند

سعید
سعید
1 سال قبل
پاسخ به  MM

طرف با پنجاه تا سرباز رفته آفریقا رو دوباره استعمار کنه آره؟ اونم آفریقایی که اکثر کشورهاش دولتهای نظامی و شبه نظامی ملی هستن و خودشون طوری منابع کشورشون و غارت میکنن که کسی جرئت نمیکنه از این شاه دزدها دزدی کنه. باید هم به یهودی ها غرامت داد چون یهودی ها هیچ وقت از بین خودشون به خودشون خنجر نزدن ولی آفریقایی های زیادی بودن که با دولتهای مستعمره برای غارت آفریقا همکاری میکردن. تو و امثال تو لازم نیست سنگ آفریقایی ها و عربها و پاکستانی ها و مظلومین داغون عالم رو به سینه بزنین. ملت ایران خودش بدبخت ترین و مظلوم ترین ملت دنیا از دست تفکرات مرتجع آدمهایی مثل شماهاست. این پاچه خواری هاتون و برای آدم های بی عرضه و گشنه تو دنیا که اصلا اهمیتی به شما نمیدن و فقط دلارهای ایران رو میخوان کنار بزارین و به فکر ملت بیچاره خودتون باشین. اگرچه بودجه مفت و ساندیس اجازه نمیده شماها این تاریخ مسخره ملل رو رها کنین و سرتون و به کار خودتون فرو کنین.

احمد
احمد
1 سال قبل
پاسخ به  سعید

واقع گل گفتی داداش. این جماعت، کشور بدبخت خودشون و ول کردن چسبیدن به تاریخ استعمار و یهودی ها ال کردن و بل کردن و از این جور مسخره بازی ها. فقط آدم های بیکار و بدون دغدغه نون که بودجه سایبری میگیرن تا اینور اونور کامنت بزارن و دنیا رو با ما دشمن کنن از این کارا انجام میدن؛ وگرنه آدمهای عادی هیچ وقت دنبال نبش قبر کردن تاریخ در مورد موضوعی که اصلا به ما مربوط نیست و نه سر پیازیم و نه ته پیاز نمیرن. چهل ساله سرمایه مملکت خرج همین مسخره بازی های فرهنگی عقیدتی شده که ماحصلش تحریم و قطع رابطه دنیا با ما و سرخوردگی و روانی شدن یک ملت شده. در آخر هم حسرت خوردن گوشت و ماهی و غذای مقوی به دلمون مونده. نه آینده ای داریم و نه حالی و نه گذشته ای که بهش دلخوش باشیم. اینا یه سوزن به خودشون در مورد غارتگری های بیت المال و دزدی ها و سوءمدیریتهاشون نمیزنن در عوض سرشون و میکنن تو اونجای ملل داغون دنیا تا ببینن کجا به مظلوم ظلم شده تا دو دستی بزنن تو سرشون. مظلومیت ملت گشنه و بدبخت خودشون نمیبینن ، سنگ مظلومیت یه سری عرب و سیاه پوست و پاکستانی و فلسطینی و به سینه میزننن که اصلا از ایرانی ها به خاطر این پاچه خواریها شون خوششون نمیاد و فقط پول ما رو میخوان.

MM
MM
1 سال قبل
پاسخ به  سعید

یه نژادپرست میاد به یه نژادپرست ذیگه میگه افرین هروقت سیاه پوست و عرب دیدی برو گوشت و مرغت رو ازشون بگیری بدتر از اینه یه ادم مشکل روح و روان خودش رو به بقیه نسبت میده دیگه حماقت از این بیشتر میشه که تاریخ رو میخواند نابود کنند اخه بدبخت همین استعمارگرا از توی متمدن حق توحش میگرفتند شاید اینجوری بفهمی تاریخ برای چیه البته معلومه بچه ای و این چیزا سرت نمیشه وگرنه اگه ذره ای فکر میکردی تا کسی کوچکترین حرف مخالفی بهت زد سریعی نمگی بودجه و پول میگیره حالا خوبه میگی بودجه ها همینجوری سرازیره چرا خودتون نخود اش میکنید که من بیشتر بودجه بگیرم، التماس ذره ای عقل

MM
MM
1 سال قبل
پاسخ به  سعید

اینقدر بچه و کوته فکر هستی که فکر میکنی هنوز هم با استعمار خشن ملت ها رو چپاول میکنند نه بچه اونا عاقل تر از امثال تو شدند دیگه نیروهای خودشون رو فدا کنند مثالش سوریه و لیبی هستند که جنگ های داخلی راه میاندازند و توی روز روشن نفت شون رو غارت میکنند اوج بدبختی ودریوزگی امثال تو اینه که حاضرید تاریخ مسلم دنیا رو نادیده بگیرند کشتن میلیون ها انسان رو نادیده بگیرند برای اینکه ماله به دست چندتا کشور جنایتکار گذشته و حال تاریخ باشی دیگه از این بدتر اینه توی حرف هاتون بیرون میاد که بدجور نژادپرست هستید که مردمی که قربانی همه جور چنایتی شدند رو گشنه و بی عرضه و داغون میدونید بعد اونایی که با راست و دروغ خودشون سرزمین بقیه رو ارث پدری خودشون میکنند رو لایق پاچه خواری و دستمال کشی این جور تفکرات خود بدبخت بینی امثال تو مرتجع ترین تفکر دنیاست اگر هم نگران تعداد نیروها هستی فقط بدون کشوری مثل امریکا چندین هزار نیروی درا فریقا داره که احتمالا دارند به بشریت خدمت میکنند خدا خیرشون بده تو هم براشون دعا کن بچه حالاهی ساندیس ساندیس کن ببین چی گیرت میاد یا میتونی بجاش قرص فشار بخوری