صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : آلک بالدوین از حبس 5 ساله رهایی یافت

آلک بالدوین از حبس 5 ساله رهایی یافت

آلک بالدوین

«الک بالدوین» اگرچه هنوز با اتهام قتل عمد مواجه است، اما به خاطر تیراندازی در حین فیلمبرداری وسترن «راست» (Rust) که به کشته شدن «هالینا هاچینز» فیلمبردار اوکراینی پروژه انجامید، با محکومیت پنج ساله مواجه نخواهد بود.

پس از ارائه گزارش کلانتری سانتا فه با همکاری اف‌بی‌آی، بالدوین و «هانا گوتیرز-رید» مسئول نگهداری از اسلحه در فیلم «راست» در تاریخ ۳۱ ژانویه به قتل غیرعمد متهم شدند. در حادثه‌ای که ۲۱ اکتبر سال ۲۰۲۱ روی داد، هاچینز جان باخت و «جوئل دسوزا» کارگردان فیلم مجروح شد. اولین جلسه استماع این پرونده ۲۴ فوریه برگزار خواهد شد و رید به شکل مجازی به پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

بر اساس قوانین نیومکزیکو، اتهام اول و دوم بالدووین جرم درجه چهارم با ۱۸ ماه حبس و جریمه نقدی ۵ هزار دلاری بود اما قانون حمل سلاح گرم که در صورت مجرم شناخته شدن پنج سال حبس در پی دارد حالا نادیده گرفته خواهد شد.

بالدوین ادعا می‌کند که در این حادثه ماشه اسلحه را نکشیده اما گزارش اف‌بی‌آی نشان داد که تیراندازی با آن اسلحه بدون کشیده شدن ماشه ناممکن است. علاوه بر این نحوه قرار گرفتن گلوله واقعی در این اسلحه نامشخص است. «دیوید هالز» دستیار کارگردان «راست» نیز اتهام بی‌دقتی در استفاده از سلاح مرگبار را پذیرفته اما علیه «جوئل دسوزا» کارگردان فیلم که با تیراندازی بالدوین مجروح شد اتهامی مطرح نشده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها