صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم در کابین را بزن (Knock at the Cabin)

نقد و بررسی فیلم در کابین را بزن (Knock at the Cabin)

Knock at the Cabin

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

دیو باتیستا، کشتی کج کار معروف که چند سالی است به سینما آمده، مشهورترین بازیگر فیلم است. جاناتان گراف، بازیگر سریال «شکارچی ذهن» و قسمت چهارم «ماتریکس»، دیگر بازیگر مشهور فیلم است. روپرت گرینت هم که مشهورترین فیلم کارنامه هنری اش سری «هری پاتر» بوده، چند دقیقه ای در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست؟

آخرالزمان شده و چند نفر ناگهان از ناکجا آباد به کلبه ای در جنگل که یک زوج همجنسگرا با دخترشان در آن تعطیلات خود را سپری می کنند می روند تا دنیا را از نابودی نجات دهند اما…

کارگردان کیست؟ 

ام نایت شیامالان که یکی از کارگردانان سرشناس هالیوود محسوب می شود. شیامالان مخصوصاً زمانی که اولین ساخته های سینمایی اش مانند «حس ششم» را روانه سینما کرد، به عنوان یک فیلمساز خلاق خودش را به هالیوود اثبات کرد.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم صحنه های خشونت آمیز زیادی دارد که مناسب افراد کم سن و سال نیست.

Knock at the Cabin

نکات مثبت فیلم؟

این که ببینید یک فیلم بد چطور ساخته می شود و از تمام اجزای تشکیل دهنده آن دوری کنید.

نکات منفی فیلم؟

فیلمنامه به شکل عجیبی بی سر و ته است! در ابتدای فیلم انتظار می رود که شیامالان با یک پیچش خلاقانه فیلمنامه را از وضعیت بحرانی که در آن قرار گرفته نجات بدهد اما فیلم هرچه به جلوتر می رود، بحران بیشتر می شود!

در فیلم فلش بک هایی دیده می شوند که هیچ کمکی به قصه نمی کنند. در واقع این فلشبک ها قرار بوده به تکمیل پازل فیلم کمک کنند اما صرفاً چیزی بیشتر از موقعیت های دو نفره نیست.

بعد از هر اقدامی که چهار مهاجم انجام می دهند، هیچ تغییری در روند داستان ایجاد نمی شود و صرفاً همان موقعیت این بار با حضور نفرات دیگر تکرار می شود و سپس نوبت به تماشای تلویزیون می رسد!

فیلمساز هیچ ایده ای درباره این که چرا یک زوج همجنسگرا بدون هیچ دلیلی ناجی دنیا هستند ارائه نمی دهد!

بازی بازیگران ناامید کننده است و تلاش باتیستا برای ارائه یک بازی متفاوت هم کار به جایی نبرده است.

نحوه ورود چهار مهاجم به قصه به این شکل است: برای خودشان در جنگل در حال قدم زدن هستند که به کلبه می رسند و بعد از کلی جفتک، وارد منزل می شوند!

انگیزه چهار نفری که وارد کلبه می شوند در طول داستان مشخص نیست. آن ها چرا در کنار هم هستند؟ چه عاملی آن ها را وادار به انجام این کار کرده؟ چه تجربه ای را گذرانده اند که گاهی احساساتی می شوند و گریه می کنند؟ در آینده چه دیده اند؟ اصلاً چه کسی هستند؟ هیچ نمی دانیم.

رویکرد فیلمنامه به حدی عجیب است که در بخشی از داستان یکی از شخصیت ها مستقیما رو به دوربین به تماشاگر می گوید که چهار مهاجمی که در قصه حضور داشتند استعاره از چه چیزی در داستان بوده اند! احتمالاً شیامالان خودش هم می دانسته در این آش شالام شوربایی که ساخته، فقط خودش می تواند منظورش را از حضور شخصیت ها در داستان شرح دهد!

پایان بندی فیلم از کل فیلم بدتر است! یک پایان بندی بی سر و ته که البته تراز با کلیت قصه است و در نهایت از بابت تباهی، یک پله بالاتر قرار می گیرد.

Knock at the Cabin

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

دانستن این که شیامالان این فیلم را ساخته است.

حرف آخر:          

این که ام نایت شیامالان به عنوان یکی از خلاق ترین و خوش ذوق ترین کارگردانان چند دهه اخیر هالیوود به چنین وضعی افتاده که فیلمی مانند «Knock at the Cabin» را روانه سینما می کند، یکی از ناراحت کننده ترین حقیقت های سینمایی است که با دیدن فیلم باید از آن رنج ببریم.

 

منتقد: میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان
آرمان
2 ماه قبل

فیلم واقعا بی سر و ته بود من نمی دونم اخه کارگردان به این باهوشی برای چی اومده اینو ساخته؟ چرا زوج همجنس گرا رو چپونده تو فیلم؟ اخه چند ساله مد شده جایزه به فیلمهایی که به موضوعات سیاه پوستا و همجنس گراها جایزه میدن هدفش جایزه بوده یا نه نمی دونم؟ به نظرم بازی دختر کوچولو خیلی بهتر از بقیه بود اگه یکم روش بیشتر کار میشد یه مینی سریال خوب از کار در می اومد.

افشین بابایی
افشین بابایی
4 ماه قبل

فیلمی بود که بی مقدمه وارد داستان اصلی شد وقتی باتیستا خودش رو قربانی کرد فیلم وارد فاز جدیدی شد، فیلم توانست در دقایق پایانی ارتباط خوب و احساسی با مخاطب بر قرار کند و از حالت راز آلود خارج شد چون من مخاطب اون چهار نفر رو دیوانه می پنداشتم که شاید از تیمارستان فرار کرده باشند، حفظ این وضعیت و حالت انتظار برای حقیقت کار خلاقانه ای بود،
امتیاز من به فیلم از 10نمره ۷

هومن رفیعی
هومن رفیعی
5 ماه قبل

مشخصه درکی از فیلم و سینما ندارید با این نقدی که نوشتید
فیلم واقعا خوش ساخت و جذابه

سعید
سعید
1 سال قبل

این فیلم بیشتر شبیه یک موعظه اخلاقی بود تا مبتنی بر منطق داستانی و مرا به یاد ساعت انشاء مدارس می انداخت که با این جملات آغاز میشد :و البته بر ما واضح و مبرهن است که علم بهتر از ثروت است…. در کل فیلم چرندی بود و کارگردان محترم ظاهرا فراموش کرده که دوره این قهرمان بازیهای گذشته

Marvel Man
1 سال قبل

موافقم با بیشتر صحبت های شما اما این بخش:

«انگیزه چهار نفری که وارد کلبه می شوند در طول داستان مشخص نیست. آن ها چرا در کنار هم هستند؟ چه عاملی آن ها را وادار به انجام این کار کرده؟ چه تجربه ای را گذرانده اند که گاهی احساساتی می شوند و گریه می کنند؟ در آینده چه دیده اند؟ اصلاً چه کسی هستند؟ هیچ نمی دانیم.»

اینها در فیلم توضیح داده شد. هر چهار فرد یک سری تصاویر یکسان بهشون از مصیبت های طبیعی/انسانی در صورت قربانی نکردن این زوج، وحی شده و از طریق یه تالار گفتگوی اینترنتی باهم آشنا شدند.

Soila
Soila
1 سال قبل

واقعا مزخرف بود . اصلا فیلمای ۲۰۲۳ انگار چرت ترین کارای کارگردانا هستن مزخرف بی سروته

حامد
حامد
1 سال قبل

کاملا درست بود
فکر میکنم اسپانسر فیلم گروه های افراطی ضد همجنسگرایان (یه جورایی مثل خشک مذهبی های کشور ما)بودند

Saleh
Saleh
9 ماه قبل
پاسخ به  حامد

خیلی قشنگ گفتی

کورو‌ش کبير
کورو‌ش کبير
1 سال قبل

مزخرف ترين فیلمی که از ام نایت شیامالان دیدم. شاید اگر صد تا فیلم مزخرف تو عمرم بخوام نام ببرم. جزو ده تای اول باشه. چی ساخته این کارگردان؟!! عقل و منطق همه به کنار، همه فقط ایمان محض بیاورید!!!! خخخخخ. در کل وقتتون رو پای این مزخرف هدر ندید. امتیاز من صفر از صد.

محمدم
محمدم
1 سال قبل

چه نقد خوبی،واقعیت فیلم رو بیان کردید،هر چه فیلم جلوتر رفت،منتظر صحنه جالب و جذاب بودم ولی در تعجم چجوری این فیلم با این فیلمنامه افتضاح،هفته اول، رکورد فروش رو شکسته….
شاید از درک ما خارجه😐

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

خدا خیرت بده چه نقد خوبی,
زومجی یه نقد در تقدیس و تقدیر از فیلم کرده بود والا آدم میمونه چی بگه !

Lol
Lol
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

زومجی کلا رد داده
هم عواملش هم بخش قابل توجهی از کاربراش

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل
پاسخ به  Lol

واقعا همینطوره که میگین