صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بخش در سینما که توسط ChatGPT متحول خواهد شد

5 بخش در سینما که توسط ChatGPT متحول خواهد شد

ChatGPT

هوش مصنوعی ChatGPT در هفته های گذشته خبر اول حوزه تکنولوژی و IT بود. این ربات، قدرتمندترین هوش مصنوعی است که تابحال از آن رونمایی شده و بزرگترین کمپانی های دنیای تکنولوژی را به تکاپو برای ساخت رقیب یا استفاده از ویژگی های آن برای تولیداتشان انداخته است. اما تکلیف هوش مصنوعی چت جی پی تی در صنعت سینما چیست؟ آیا می توان از دستاوردهای آن در این صنعت استفاده کرد؟ در ادامه مطلب به 5 بخشی از صنعت سینما پرداخته ایم که ChatGPT می تواند در آن ها حضور داشته باشد.

ChatGPT

5- تحلیل شخصیت های داستان: شاید عجیب به نظر برسد اما کارگردانان در آینده شاید بتوانند شخصیت هایی که خلق می کنند را به هوش مصنوعی ChatGPT معرفی نمایند و از او بخواهند آن ها را به صورت دقیق آنالیز کند تا انگیزه ها و مسیرهایی که در فیلمنامه برای آن ها ترسیم شده، روندی منطقی به خود بگیرد. در واقع با این کار، چت جی پی تی تبدیل به مشاوری قدرتمند برای فیلمسازان خواهد شد که جزئیات شخصیت ها را در سریع ترین زمان ممکن تحلیل کرده و نقاط ضعف آن را به فیلمساز یادآور خواهد شد.

ChatGPT

4- مارکتینگ: شاید عجیب باشد که هوش مصنوعی را داخل چارچوب های مربوط به بازاریابی فیلم ها دخیل کنیم اما ChatGPT با توجه به قدرت بالای پردازشی خود می تواند بهترین بازارهای سینمایی را در کمترین زمان ممکن شناسایی کرده و آن ها را به تهیه کنندگان پیشنهاد کند و از دلایل انتخابشان بگوید. در واقع کارکرد این هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی به این شکل خواهد بود که تمام بازارهای سینمایی به همراه محل برگزاری مراسم های مختلف و هزینه ها و جزئیاتشان را بررسی کرده و در نهایت به تولید کنندگان می گوید که برای تبلیغ فیلمشان به چه مکانی بروند که هم بصرفه باشد و هم سودآور!

ChatGPT

3- آنالیز رفتار مخاطبین: این بخش می تواند خطرناک تر از باقی موارد باشد. ChatGPT می تواند رفتارهای کاربران در شبکه های اجتماعی را بسنجد و با جمع آوری اطلاعات و داده های سنگین، به کمپانی های فیلمسازی کمک کند تا در جهت سلیقه عمومی فیلم ساخته و اکران کنند. استفاده از این قابلیت باعث کوچک تر شدن هرچه بیشتر حلقه فیلم های مستقل خواهد شد و البته باید دید که آیا ChatGPT خواهد توانست تا رفتارهای هیجانی کاربران در فضای مجازی یا راه افتادن موج های رسانه ای مختلف برای تبلیغ یا نفرت علیه یک جریان را تحلیل کند یا صرفاً از همان داده ها به عنوان یک تحقیق کامل یاد خواهد کرد!

ChatGPT

2- استفاده در صنعت جلوه های ویژه: این بخش احتمالاً تبدیل به کابوس طراحان جلوه های ویژه و به طور کل، کارمندان بخش کامپیوتر صنعت فیلمسازی خواهد شد چراکه ChatGPT با توجه به قدرت پردازشی بالا می تواند بسیاری از محاسبات را زودتر انجام دهد و سرعت انجام کار را افزایش دهد. به این ترتیب، نیاز صنعت سینما به متخصصین و برنامه نویسان این حوزه کمتر شده و ChatGPT جایگزین آن ها خواهد شد که هم هزینه ها کاهش پیدا کند و هم سرعت انجام کار بالاتر برود.

ChatGPT

1- نویسندگی و کارگردانی: یکی از قابلیت های جالب ChatGPT امکان نگارش یک داستان براساس ایده هایی است که به آن می دهید. این هوش مصنوعی خلاصه داستانی که برای آن روایت کرده اید را دریافت می کند و سپس با استفاده از هوش مصنوعی قدرتمندش نسبت به خلق موقعیت اقدام می کند و حتی توان نگارش دیالوگ بین شخصیت هایی که خلق کرده را هم دارد که در نوع خود بی نظیر است! این هوش مصنوعی حتی می تواند دکوپاژ و میزانسن تعیین کند و به این ترتیب تبدیل به کارگردان شود! البته جای شکی نیست که اثر نهایی نیاز به بازبینی کامل دارد تا عناصر رباتی و غیر انسانی از آن حذف شود!

 

مائده اکبریان

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1 سال قبل

چت جی تی پی دنیا رو متحول میکنه

Marvel Man
Marvel-Man
1 سال قبل

تبریک به وسواسی ها! بالاخره میتونن به فیلم «بی نقص» و شاهکار واقعیشون برسن (البته کی رو گول میزنیم؟! اینها خدا هم براشون فیلم بسازه راضی نمیشن!)