صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کریس راک سرانجام به سیلی ویل اسمیت پاسخ تندی داد!

کریس راک سرانجام به سیلی ویل اسمیت پاسخ تندی داد!

کریس راک

«کریس راک» در اولین استند-آپ زنده تاریخ نتفلیکس همان‌گونه که انتظار می‌رفت از سیلی جنجالی «ویل اسمیت» در مراسم اسکار سال گذشته (Academy Awards 2022) گفت. نزدیک به یک سال قبل اسمیت پس از شنیدن شوخی راک با سر تراشیده همسرش «جیدا پینکت اسمیت» روی صحنه رفت به کمدین سیلی زد. آکادمی به جای اینکه پس از ارتکاب این عمل ناپسند اسمیت را از مراسم اخراج کند، او را نگه داشت و دقایقی بعد برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای «شاه ریچارد» (King Richard) روی صحنه بازگرداند. پس از آن مراسم اسکار اسمیت در حال پایکوبی با جایزه اسکارش دیده شده بود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «ویل اسمیت» چند ماه بعد با انتشار یک ویدیو از راک و آکادمی عذرخواهی کرد در حالی که راک حاضر نمی‌شد در هیچ مصاحبه‌ای حضور پیدا کند و از تجربه سیلی مقابل میلیون‌ها بیننده تلویزیونی بگوید. اما راک شنبه، ۴ مارس در یک استند-آپ زنده با عنوان «کریس راک: بی‌حرمتی گزینشی» (Chris Rock: Selective Outrage) که در بالتیمور، مریلند برگزار می‌شد شمشیر را از رو برای اسمیت بسته بود.

این کمدین در حالی که سراپا سفید پوشیده بود روی صحنه آمد و گفت: «امشب سعی می‌کنم بدون اینکه به کسی توهین شود برنامه‌ای اجرا کنم. چون نمی‌توان حدس زد که چه کسی ممکن است ناراحت شود.»

راک در بخش‌های زیادی از این استند-آپ از «فرهنگ تحریم» افراد برای مسائلی خاص و از «تزویر» جنبش «ووک»، «مگان مارکل»، شورش ۶ ژانویه، کارداشیان‌ها، سقط جنین، و «اندام عجیب ایلان ماسک» می‌گوید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه به سیلی اسکار می‌پردازد و اسمیت را به رگبار می‌بندد.

راک می‌گوید: «همه شما می‌دانید که چه اتفاقی برای من افتاده. از شوگ اسمیت سیلی خورده‌ام. همه می‌دانند. هر کس و ناکسی می‌داند… از این حرامزاده در مراسم اسکار سیلی خوردم اما مردم می‌گویند: «درد داشت؟» هنوز درد می‌کند! در گوشم صدای آهنگ «سامرتایم» می‌آید!»

راک ادامه می‌دهد: «اما قربانی نیستم، عزیزان. هرگز نخواهید دید که در برنامه اپرا [وینفری] یا گیل [کینگ] گریه کنم. هرگز نخواهید دید. هرگز اتفاق نخواهد افتاد. نه. لعنت به آن. مثل [مانی] پاکیائو [بوکسور حرفه‌ای] به آن سیلی واکنش نشان دادم، بی‌پدر. مثل پاکیائو حرامزاده، می‌فهمید؟ لعنتی. «درد داشت؟» بله، حرامزاده، درد داشت.»

راک می‌گوید: «می‌دانم که مقابل دوربین نمی‌توانم بگویم: ویل اسمیت به شکل قابل‌ملاحظه‌ای از من بزرگ‌تر است. اندازه ما در یک سطح نیست، می‌فهمید؟ ویل اسمیت بدون پوشیدن پیراهن فیلم بازی می‌کند. هرگز ندیده‌اید که من بدون پیراهن فیلم بازی کنم. اگر قرار باشد که عمل جراحی قلب کنم با پلیور بازی می‌کنم. ویل اسمیت در یک فیلم نقش «محمد علی» را بازی کرده! فکر می‌کنید من هم برای آن نقش تست داده‌ام؟ او نقش «محمد علی» را بازی کرده و من در فیلم «نیو جک سیتی» (New Jack City) نقش «پوکی» را بازی کرده‌ام!»

کریس راک

راک سپس از برنامه «میز گفت‌وگوی قرمز» (Red Table Talk) «جیدا پینکت اسمیت» در فیسبوک می‌گوید. اسمیت در این برنامه در مورد رابطه مخفیانه جیدا با «آگست آلسینا» و «گرفتاری‌های» خود حرف می‌زند.

راک می‌گوید: «هر کسی که که واقعاً آگاه باشد می‌داند که آن مسئله لعنتی هیچ ارتباطی به من ندارد. من هیچ نوع «گرفتاری» ندارم. برای کسانی که نمی‌دانند عرض می‌کنم… همسر ویل اسمیت با دوست فرزندش رابطه جنسی داشته. خوب، من معمولاً در مورد چنین مزخرفاتی حرف نمی‌زنم، اما بنا به دلایلی، این کاکاسیاه‌ها در اینترنت پخش کرده‌اند. هیچ نمی‌دانم چرا دو انسان بااستعداد باید چنین عمل سخیفی انجام دهند. یعنی چه؟ همه ما تجربه خیانت داشته‌ایم – همه کسانی که در این جمع حاضرند خیانت را تجربه کرده‌اند – اما هیچ‌یک از ما در یک برنامه تلویزیونی با کسی که به ما خیانت کرده مصاحبه نکرده‌ایم. هیچ‌یک از ما!»

راک می‌پرسد: «چرا باید چنین مصاحبه‌ای را انجام داد؟ [جیدا پینکت اسمیت] بیش از من به [ویل اسمیت] لطمه می‌زند، متوجه‌اید؟ و در ضمن، [ویل اسمیت] خیانت کرد و همه او را هرزه نامیدند. سعی کردم با این حرامزاده تماس بگیرم و به او دلداری دهم [اما] جواب تماسم را نداد. همه او را هرزه نامیدند. همه. اما او چه کسی را می‌زند؟ من را… این یک اتفاق لعنتی هرزه‌وار است. این اتفاقی است که افتاده، می‌فهمید؟ گمشو مرد! به من چه ربطی دارد.»

راک در ادامه توضیح می‌دهد که چرا اسمیت‌ها ممکن است از او خشمگین باشند. این کمدین در مراسم اسکار سال ۲۰۱۶ مجری بود و خانواده اسمیت از او خواسته بودند به نشانه اعتراض به نامزدهای «بیش از حد سفید» مراسم از میزبانی کناره‌گیری کند.

راک در مراسم سال ۲۰۱۶ گفته بود: «جیدا می‌گوید در این مراسم به نشانه اعتراض حضور پیدا نمی‌کند. فکر کردم: «مگر او در یک سریال بازی نکرده؟» جیدا می‌خواهد اسکار را تحریم کند؟ اینکه جیدا اسکار را تحریم کرده مثل این است که من زیرپوش ریحانا را تحریم کنم. دعوت نشده‌ام!»

کمدین در استند-آپ «بی‌حرمتی گزینشی» در مورد آن شوخی می‌گوید: «[جیدا] گفته بود: «[راک] باید کناره‌گیری کند چون ویل برای فیلم «ضربه مغزی» (Concussion) نامزد نشده.» یعنی چه؟ این بود که با آن شوخی‌هایی کردم. چه کسی اهمیت می‌دهد؟ مراحل انجامش این است. [جیدا] شروع می‌کند، من تمامش می‌کنم، متوجه‌اید؟»

راک اضافه می‌کند: «این اتفاقی بود که افتاد. هیچ‌کس به این هرزه ایراد نمی‌گیرد. او این ماجرای لعنتی را شروع کرد. هیچ‌کس از او انتقاد نمی‌کند. هیچ‌کس در آن زمان نمی‌کرد. او به من که مردی بالغ بودم گفت باید از شغلم کناره‌گیری کنم چون همسر او برای فیلم «ضربه مغزی» نامزد اسکار نشده، و بعد این کاکاسیاه من را ضربه مغزی کرد، می‌فهمید؟ این چه وضعی است، مرد؟»

راک ادامه می‌دهد: «تمام عمر از این حرامزاده حمایت کردم. و حالا، فیلم «آزادی» (Emancipation) او را نگاه کردم فقط به این دلیل که شلاق خوردنش را [در نقش یک برده] ببینم.»

کمدین در بخش دیگری از استند-آپ می‌گوید: «بسیاری می‌پرسیدند: «کریس، چرا هیچ عکس‌العملی نشان ندادی؟ چرا آن شب هیچ واکنشی از تو سر نزد؟» چون پدر و مادر دارم. و می‌دانید آن‌ها به من چه آموخته‌اند؟ نباید جلوی سفیدپوستان دعوا کرد!»

راک سپس میکروفن را به زمین می‌کوبد و در حالی که احساساتی شده با تشویق حضار روبرو می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
tameshk
tameshk
1 سال قبل

آخرش حرف عجیبی زد!
کینه شتری پاک نمیشه

امین
امین
1 سال قبل

ایول کار خوبی کرد