صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر با موضوع مسمومیت شیمیایی

5 فیلم برتر با موضوع مسمومیت شیمیایی

مسمومیت شیمیایی

مسمومیت های شیمیایی یکی از دردناک ترین بحران ها در تاریخ معاصر بوده است. این بار در پنج برتر سینمایی به «5 فیلم برتر درباره مسمومیت شیمیایی» پرداخته ایم. فیلم هایی که قصه آن ها به نحوی به سلاح های شیمیایی در ارتباط بوده است.

 

شب زامبی ها (Night of the Zombies):

5- شب زامبی ها (Night of the Zombies): یکی از عجیب ترین فیلم هایی که درباره «حمله شیمیایی» ساخته شده، «شب زامبی ها» به کارگردانی جوئل ام ریید است.

داستان فیلم درباره ایالات متحده است که ظاهراً در دوران جنگ جهانی سوم با سلاحی شیمیایی به ارتش نازی حمله کرده اما همه آن را شایعه می دانند تا زمانی که سی سال بعد، متوجه می شوند سربازان شیمیایی شده آن سال ها حالا تبدیل به زامبی شده اند!

«شب زامبی ها» در رده بدترین فیلم های تاریخ سینما قرار دارد اما برای خوره های سینما در سال های گذشته تبدیل به یک فیلم شبه کالت شده است. فیلمی که کارگردان بخش زیادی از آن را در منزل شخصی اش تولید کرده و برای اکران نیز چندین دفعه نام آن را تغییر داد تا در نهایت راضی شود عنوان فیلمش «شب زامبی ها» شود.

این نکته را هم از یاد نبرید که این فیلم هیچ ربطی به فیلم های آقای جرج رومرو ندارد!

ژیان (Jiyan):

4- ژیان (Jiyan): این فیلم محصول سال 2001 به کارگردانی جانو روسبیانی است.

داستان فیلم درباره دختری کرد – آمریکایی است که به زادگاهش در حلبچه باز می گردد تا پنج سال پس از بمباران شیمیایی، یتیم خانه ای در این منقطه راه اندازی کند. او در این محل با ژیان و شرکو آشنا می شود و..

«ژیان» در فستیوال های محدودی به نمایش درآمد و توانست با تحسین منتقدان مواجه شود. این فیلم جایزه هیئت داوران جشنواره سیاتل در سال 2002 را کسب کرد و چندین حضور موفق در چند جشنواره سینمایی دیگر را نیز تجربه کرد.

کسانی که فیلم «ژیان» را دیده اند، از پیام انسانی و بشر دوستانه آن و همچنین، از به تصویر کشیدن درد و رنجی که مردم منطقه از بمباران شیمیایی متحمل شده اند تمجید کردند.

خروج (Exit):

3- خروج (Exit): این فیلم کمدی – اکشن محصول سال 2019 است و یکی از پرفروش ترین آثار آن سال در این کشور نیز بود.

این فیلم درباره گاز سمی با منشاء نامشخص است که در سئول به مشام می رسد و حالا صخره نوردی در صدد است تا به مردم برای خروج از وضعیت بحرانی که در آن گرفتار شده اند کمک کند و…

همانطور که ذکر شد، این فیلم تبدیل به یکی از آثار محبوب در کشور کره جنوبی در سال 2019 تبدیل شد و مخاطبین نیز به گرمی از آن استقبال کردند. این فیلم در ایران هم دوبله و در صدا و سیما پخش شده است.

زن شگفت انگیز (Wonder Woman):

2- زن شگفت انگیز (Wonder Woman): یکی از آثار پرفروش DC، فیلم «زن شگفت انگیز» با بازی گل گدوت بود که نخستین قسمت آن در سال 2017 اکران شد و توانست به موفقیت خوبی هم دست پیدا کند.

در این فیلم یکی از شخصیت های فیلم به نام «دکتر پویزن» در تلاش برای ساخت سلاح شیمیایی خطرناکی است که حتی ماسک زدن هم نمی تواند جلوی اثرات آن را بگیرد و حال، زن شگفت انگیز و استیو باید راهی برای حل معضل پیدا کنند.

درسته که دایانا و استیو موفق نمی شوند تا مقامات را از بین بردن آزمایشگاه راضی کنند، اما در نهایت خودشان هستند که تصمیم می گیرند به دل ماجرا بزنند و سلاح شیمیایی را پیش از این که به صورت گسترده از آن استفاده شود از بین ببرند.

صخره (The Rock):

1- صخره (The Rock): فیلمی به کارگردانی مایکل بی و بازی شان کانری، اد هریس و نیکلاس کیج که محصول سال 1996 است.

داستان فیلم درباره فردی نظامی است که سلاحی شیمیایی می رباید و سعی دارد از طریق آن در آلکاتراز، با انگیزه های شخصی خرابکاری انجام دهد و…

سلاح شیمیایی که در این فیلم درباره آن سخن گفته می شود وی‌ایکس (عامل اعصاب) است که در رده کشنده ترین سلاح های شیمیایی در جهان دسته بندی شده است.

این فیلم در گیشه یکی از موفق ترین آثار مایکل بی بود و از محبوبیت زیادی هم در بین تماشاگران برخوردار است.

 

نویسنده: میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سین
سین
1 سال قبل

در فیلم وی برای انتقام هم….مشخص میشه حمله میکروبی توسط خود حکومت توتالیتر انجام شده ….البته همه اینها تخیلی است و در دنیای واقعی اصلن وجود نداره..‌‌اخه این حجم از بیشرفی ..سیاهی و وحشی بودن امکان نداره وجود داشته باشه..یعنی حداقل ما ملت که تا حالا ندیدیم

یاشار
یاشار
1 سال قبل

دمت گرم مووی مگ برای این حسن انتخاب.

احمد
احمد
1 سال قبل

آیا فیلمی درباره مسمومیت هست که همه توش مطمئن باشن که کار خودشونه، بعد طرف بگه کار دشمنه، بعد نقش اول فیلم بپرسه اگه کار دشمنه، پس شما خیلی بی عرضه اید و طرف مقابلش شروع کنه جوابهای بی ربط دادن در مورد تمدن و منطقه و خرس های گریزلی و شلوار محمدرضا گلزار و …؟ چنین فیلمی اگه هست لطفا معرفی کنین.