صفحه اصلی > پنج برتر : 5 غافلگیری بزرگ اسکار 2023 که همه را متعجب کرد!

5 غافلگیری بزرگ اسکار 2023 که همه را متعجب کرد!

میشل یئو

مراسم اسکار مانند هر سال با غافلگیری های بزرگی در اهدای جوایز همراه بود، جوایزی که اهدای آن مخالفان و موافقان زیادی به همراه داشت.

در ادامه این مطلب به «5 غافلگیری بزرگ جوایز اسکار 2023» پرداخته ایم که بحث های زیادی را رقم زده است.

همه چیز، همه جا، به یکباره

5- بهترین کارگردان:

در این بخش رقابت خوبی در جریان بود به طوری که بسیار گمان می بردند که استیون اسپیلبرگ یا مارتین مک دونا بتوانند جایزه اسکار را به خود اختصاص دهند. دو فیلم «فبلمن ها» و «بنشی های اینیشرین» در سال سینمایی که گذشت تحسین های فراوانی در بخش کارگردانی به خود دیدند اما در نهایت جایزه اسکار بهترین کارگردانی به دنیل شینرت و دنیل کوان برای فیلم «همه چیز، همه جا، به یکباره» رسید که باعث تعجب کارشناسان سینمایی شد.

کی هوی کوان

4- بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

در این بخش برخلاف سال های گذشته رقابت شدیدی جریان نداشت. با این حال، بسیاری فکر می کردند که بری کئوگان یا حتی برندن گلسون موفق به دریافت جایزه شوند. اما برخلاف انتظارات این کی هوی کوان بود که توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خود اختصاص دهد و سخنرانی پر احساس خود را بیان کند.

کی هوی کوان

3- بهترین بازیگر مکمل زن:

در این بخش، بیشترین شانس متعلق به آنجلا بست بود که با بازی در فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» توانسته بود نگاه ها را به خود خیره کند. با این حال، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل به رسید. جایزه ای که حتی خود این بازیگر هم از دریافت آن تعجب کرده بود! چهره آنجلا بست هنگام اعلام شدن نام بهترین بازیگر مکمل زن نشانگر این مسئله بود که او ابداً انتظار چنین انتخابی را نداشت و از تصمیم آکادمی اسکار تعجب کرده بود.

همه چیز همه جا به یکباره

2- بهترین فیلمنامه ارجینال:

در این رشته تمامی گزینه ها نسبت به فیلم «Everything Everywhere All at Once» شانس بیشتری برای دریافت جایزه اسکار داشتند! به نظر می رسید که در این بخش فیلم تحسین شده مارتین مک دونا یعنی «بنشی های اینیشرین» بتواند به راحتی جایزه اسکار را دریافت نماید اما برخلاف باور عمومی، این فیلم «Everything Everywhere All at Once» بود که توانست جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کند و تعجب کارشناسان سینمایی را برانگیزد.

میشل یئو

1- بهترین بازیگر نقش اصلی زن:

در این بخش کسی شکی نداشت که کیت بلانشت برنده رقابت است. بازیگری که مدتها پیش بازی فوق العاده اش در فیلم «Tar» نگاه ها را به خود جلب کرده بود و فاصله بسیار زیادی با کاندیداهای دیگر داشت. با این حال، ظاهراً رای دهندگان اسکار که مجذوب فیلم «همه چیز، همه جا، به یکباره» شده بودند، تصمیم گرفتند که جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را هم به میشل یئو تقدیم کنند. در این که یئو بازی بسیار خوبی در این  فیلم ارائه داده شکی نیست اما بلانشت با اختلاف، بهترین بازی سینمایی را در میان بازیگران زن به نمایش گذاشته بود.

 

پویا اقبالی

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alireza123
alireza123
1 سال قبل

هرچی فیلم ها محتویات اش درباره همجنس بازی و ضد دین وضد خانواده باشه قطعا برنده اسکار می شه

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  alireza123

کاش تاپ گان ماوریک میبرد تا یه مشت محکم تو شکم ارزش هاتون بخوره و نفستون بالا نیاد!
منتظرم بزودی آمریکایی ها فیلم عملیات پختن اون غذاهه که اسمش رو بردن جرمه اما با سیب زمینی و گوشت درست میشه هم بسازن!!

alireza123
alireza123
1 سال قبل
پاسخ به  Marvel Man

وقتی ارزش ها عوض می شه ….با ارزش می شن . الان برای تو فیلمی که می یاد ایران رو توش بمباران میکنن و مردم خودت رو می کشن برات با ارزش هست . فیلم که توش روابط ضربدری و … توش هست برات با ارزش هست گرچه از ساکنان خانه سالماندان آلبانی توقعی نیست اونجا اینجور روابط عرف هست اوه اوه حرف آشپزی رو نکش وسط که حالا ایران داره براشون گوشت سیپ زمینی درست می کنه ….به همراه 62 مامور رده بالای سیا. و آدام باتلر در اربیل یک ماه پیشم یک خاخام رده بالا تو اسرائیل توسط یک فلسطینی گوشت سیب زمینی شد که هنوز که هنوز اسم اش رو جرآت نمی کنن به زبون بیارن کی بود . راستی دیروزم یک سفارش سیب زمینی با گوشت از توی پارکینگ مهم ترین اورگان امنیتی جهان یعنی پنتاگون بلند شد . البته قبل اش برای این حجم از سفارش ها کتلت سیب زمینی یک ناو دو میلیارد دلاری به اسم یو. اس.اس. بونهوم ریچارد برای باربکیو فقط کشته شعار این ناو هستم (من هنوز شروع به جنگیدن نکرده‌ام ) حاضر کردن تا برسه به ا…

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  alireza123

هر وقت شخص دومشون رو زدید، هروقت Nuke ساز ارشدشون رو زدید (وسط پایتختشون) بعدش بیا کری بخون! زدن چهارتا آهن قراضه و یه مشت کارگر و عمله هیچکاره فقط افتخار لات های کوچه خلوتی چون شماست. بعدش میگید چرا بهمون میگن تروریست 🤣 افکار عمومی برای اینها مهمه وگرنه حداقل یه بیست سال پیش به تاریخ پیوسته بودنتون!

alireza123
alireza123
1 سال قبل
پاسخ به  Marvel Man

آب دریا به پوزه سگان کثیف نمی شه . اگه ما یی که باعث شدیم 5 تا پایخت مانع سقوط اش بشیم . اگه مایی که جلوی وحشی ها داعش ایستادیم نزاشتیم این کثافت ها به کشورمون نفوذ کنه و دست درازی به ناموسمون کنن بایدم تروریست بنامن چرا که نقشه هاشون بر باد رفت . بعدم با نامیدن چهار تا کارگر یا آهن پاره نمی تونی این کار رو بی ارزش نشون بدی . از کی تا حالا مسئول ارشد سیاه و موساد می شن کارگر . تو هر وقت درک کردی پنتاگون جایی که افسران ارشد و ژنرال های چهار ستاره و سه ستاره امریکایی نشست ها یا تصمیم گیری های وزرات جنگ اشون کجا برگزار می شه درک کردی بعد می فهمی چه کار بزرگی بود. جایی که بیشترین ضریب امنیتی رو باید داشته باشه .اون آهن پاره ای که حرف اش رو می زدی بودجه یک سال نظامی ایران . به همراه حقوق کارکنان . و تحقیق و توسعه و ساخت ادوات نظامی ایران هست . بعدم برو کتاب پمپئو رو بخون که توش گفته دیگه هر گز نمی تونم به کارهایی که مورد علاقه ام هست رو تنهایی انجام بدم طرف حتی از آرایش رفتن و زن بچه اش می ترسه که شاید کسی اینا رو تحت نظر باشه . اون داماد احمق ترامپ کسینجر که اون زمان مشاور اش بود تو کتاب اش از ترس اش میگه من اصلا از تصمیم اینا خبر نداشتم برای ترور سردار سلیمانی .این ترور رو می ندازه گردن پمپئو . ژنرال مکنزی . و ترامپ می گه اینا خودشون تصمیم گرفتن و انجام دادن من بعد از ترور مطلع شدم .خود اینا هم فهمیدم از حرکت هایی که ایران داره انجام می ده برای همین پیغام پسغام می فرستن و خواهش می کنن که ایران بی خیال بشه .

آتوسا
آتوسا
1 سال قبل

متاسفم
اسکار جایگاه خاصی برام داشت اما الان برام از جشنواره های تئاتر استانی هم برام بی ارزش تره !
استعداد ها دارن مورد بی حرمتی قرار می گیرن و مجازات میشن که چرا شرقی یا رنگین پوست نیستن !
هرسال مضخرف تر از پارسال

Nima
Nima
1 سال قبل

نمی‌دونم از برد های این فیلم خوشحال باشم یا ناراحت. از یه طرف فیلم مورد علاقه خودم هست از سال ۲۰۲۲ و از طرف دیگه در دهن مردم رو مخصوصا وقتی یه چیزی زیاد مورد توجه قرار میگیره نمیشه بست. شاید اگه بجای هفت تا سه تا می‌برد اینقدر تنفر ورزی نمی‌کردن. واقعا رفتار مردم نسبت به فیلم و سینما و هنرمندان دلسردم می‌کنه. کامنت ثابت زیر هر فیلمی شد «حیف حجم»! پیر ها لذت جوون ها رو زهرمار کردن و جوون ها شدن عین همون پیرها. سینما بهترین هنر بود، هنر به تصویر کشیدن رویا ها بود. چرا فیلم ها اینقدر منفور شدن؟ چرا همه فیلم های خوب هرسال حتما باید اورریتد باشن؟ سر بازیگران چی اومد؟ کی اسکار شد سیرک؟ اسکار قرار بود فصل گردهمایی این خدایان روی زمین باشه. کسانی که به گفته روشنفکرها و فیلسوف ها باید دنیا رو اداره می‌کردند: آرتیست ها. چی شد؟ چرا اینقدر منفور شدن؟ چرا تحقیر دسته جمعیشون توسط یه کمدین کم افتخار یا سیلی یکیشون به یکی دیگه و جواب سربالای یکی دیگه شون به یه مدل بیشتر از هنر و استعدادشون واسه مردم مهمه؟ نمی‌دونم واقعا

Marvel Man
1 سال قبل

داشتم میگفتم
واکنش سنگواره گرایان اما اصلا غافلگیر کننده نبود!

Bruh
Bruh
1 سال قبل

بعضی ها دنبال یه چیز منطقی نیستن مثل هنر. نمیشه تحت تأثیر قرارشون داد، تهدیدشون کرد، باهاشون صحبت و مذاکره کرد. بعضیا فقط می‌خوان نابودی و سوختن سینما رو ببینن!

ممد
ممد
1 سال قبل

مراسم اسکار چند سالی میشه که تبدیل به یک سیرک احمقانه و بی‌ارزش شده. دیگه هیچکس نمیگه فلان فیلم خوبه چون اسکار برده. Woke اعتبار اسکار رو به لجن کشیده.

ماهان
ماهان
1 سال قبل
پاسخ به  ممد

پارسال منطقی بود
ویل اسمیت درخشید
و کودا درس بزرگی داد
ولی امسال فاجعه خالص بود
به جز بهترین بازیگر مرد

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل

مراسم اسکار در بعضی دوره ها، بیشتر از آنکه به دنبال شایسته سالاری باشد، به دنبال غافلگیری مخاطبان است!
به همین دلیل برخی معتقدند، ملاک خوب بودن یک اثر هنری در درجه‌ی اول جلب رضایت مخاطب است و بعد کسب جایزه…