صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ژان لوک گدار پیش از مرگش چند فیلم اکران نشده ساخته بود

ژان لوک گدار پیش از مرگش چند فیلم اکران نشده ساخته بود

ژان لوک گدار

«ژان لوک گدار» کارگردان مشهور فرانسوی، بر اساس گزارش‌های غیررسمی قبل از درگذشتش چند فیلم را کارگردانی کرده است. او به عنوان یکی از بزرگترین کارگردانان سینمای جهان در دوران حیات خود بیش از ۱۰۰ فیلم را کارگردانی کرده و یکی از پیشگامان «موج نوی سینمای فرانسه» بود. گدار سپتامبر سال ۲۰۲۲ درگذشت.

گدار در دوران حیات خود با ساخت فیلم‌هایی مانند «از نفس افتاده» (Breathless) شهرت جهانی پیدا کرد و یکی از بزرگترین نویسندگان و تئوریسین‌های سینما شناخته می‌شد.

این فیلمساز که با سبک پیشرو و رویکرد نوآورانه خود به سینما شناخته می‌شد حتی در سال‌های پایانی عمر خود، همچنان به فشار دادن مرزهای رسانه و کاوش در راه‌های جدید داستان‌گویی ادامه داد. انتشار این فیلم‌ها با توجه درگذشت گدار می‌تواند ادای احترامی به میراث او در سینما باشد.

گدار نه تنها یک فیلمساز بلکه یک نماد فرهنگی بود. تأثیر او بر سینما غیرقابل‌انکار است. فیلم‌های او همچنان پس از گذشت دهه‌ها هنوز برای مخاطبین جهانی الهام‌بخش و چالش‌برانگیز و زنده‌اند. حقیقت این است که او تا آخرین لحظات همچنان در حال خلق فیلم بود و این شوق فیلمساز به مدیوم سینما و تعهد او در گذر از مرزهای رسانه را نشان می‌دهد.

«سرباز کوچک» (Le Petit Soldat)، «زن زن است» (Une Femme est une femme)، «گذران زندگی» (Vivre sa vie)، «تحقیر» (Contempt)، «پی‌یرو خله» (Pierrot le Fou) و «دسته جداافتادگان» (Bande à part) دیگر آثار به جا مانده از این کارگردان است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها