صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر با موضوع گروگانگیری در هواپیما

5 فیلم برتر با موضوع گروگانگیری در هواپیما

بدون توقف

گروگانگیری در هواپیما همواره سوژه جذابی برای ساخت فیلم های سینمایی بوده است.

فیلم های اکشنی که علی رغم کیفیت پر فراز و نشیب شان، همیشه با استقبال گرم تماشاگران همراه بوده است. این بار در پنج برتر هفته به معرفی «5 فیلم برتر با موضوع گروگانگیری در هواپیما» پرداخته ایم. شما هم آثار محبوبتان را برای ما در بخش نظرات بنویسید.

United 93

5- United 93: این فیلم برخلاف دیگر آثار لیست ما، براساس واقعیت ساخته شده و ماجرای خلبانان و مسافران United 93 را روایت می کند که در حادثه تروریستی سال 2001 در آمریکا، با درگیری با تروریست ها اجازه ندادند تا هواپیما به ساختمان کنگره اصابت کند.

این فیلم لحظات دلهره آوری را به تماشاگران منتقل می کند و از جهت اینکه براساس واقعیت نیز ساخته شده است، حاوی تصاویر ناراحت کننده ای است.

Flightplan

4- Flightplan: در مقایسه با دیگر فیلم های این لیست، «Flightplan» رویه ای متفاوت تری دارد و به جای رویکردی تماماً اکشن، تبدیل به اثری معمایی می شود.

داستان فیلم درباره یک مهندس هواپیماست که هنگام سفر با هواپیما، پس از اینکه به خواب می رود و از خواب بر می خیزد، متوجه می شود دخترش در کنارش نیست و حالا باید به دنبال او در هواپیما بگردد.

بازی خوب جودی فاستر در نقش اصلی «نقشه پرواز»، یکی از امتیازهای این فیلم محسوب می شود و همچنین در طول قصه تعلیق خوبی هم برقرار شده است.

Con Air

3- Con Air: «هواپیمای محکومین» یکی از پاپ کورنی ترین فیلم هایی است که تا به امروز با موضوع گروگانگیری در هواپیما ساخته شده است.

داستان فیلم درباره یک فرد نظامی به نام کامرون است که پس از انجام یک قتل عمد به زندان می افتد و در حالی که در یک هواپیما حضور دارد، همبندانش کنترل هواپیما را به دست می گیرند و …

نیکلاس کیج، ستاره آن سال های سینمای اکشن، بازیگر نقش اصلی فیلم است و بازیگران شناخته شده ای از جمله جان کیوسک و جان مالکوویچ نیز در این فیلم حضور دارند. همانطور که گفته شد، این فیلم حسابی تماشاگر را سرگرم می کند و بعضاً اغراق در صحنه های آن چنان زیاد است که حتی می تواند شما را بخنداند!

Non-Stop

2- Non-Stop: چه چیز بهتر از این که لیام نیسن یک مارشال هوایی باشد و موضوع فیلم گروناگیری در هواپیما؟

این فیلم داستان مارشال هوایی به نام بیل را روایت می کند که به الکل اعتیاد پیدا کرده و خیلی انگیزه بالایی برای زندگی ندارد. با این حال، او در یکی از ماموریت هایش با پیامک های عجیبی مواجه می شود و به زودی متوجه می شویم که موضوع گروگانگیری است و…

تماشاگران در سال های گذشته ثابت کرده اند که به فیلم های اکشن از جنس لیام نیسن علاقه زیادی دارند و «بدون توقف» نیز در همین دسته قرار می گیرد. اکشنی با تعلیق مناسب که حواس تماشاگر را به خود جلب می کند تا معمای کشف گروگانگیر را حل کند. این فیلم سرگرم کننده با استقبال خوبی از جانب تماشاگران مواجه شد.

Air Force One

1- Air Force One: این فیلم شاید ایده مضحکی داشته باشد، اما کماکان یکی از مشهورترین فیلم های سینما با موضوع «گروگانگیری در هواپیما» به شمار می رود. این فیلم داستان رئیس جمهوری است که در هواپیما توسط تروریست ها به گروگان گرفته می شود و در تلاش است تا خود و خانواده اش را از چنگال تروریست ها نجات دهد.

فیلم «Air Force One» عناصر سرگرم کنندگی را به طور کامل در فیلم به کار گرفته و با یک تدوین مناسب، تماشاگرش را حسابی سرگرم می کند. دو بازیگر ستاره فیلم یعنی هریسون فورد و گری اولدمن در اینجا نیز عملکرد درخشانی دارند.

 

مائده اکبریان

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها