صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : استقبال ناامید کننده منتقدان از «The Super Mario Bros. Movie»

استقبال ناامید کننده منتقدان از «The Super Mario Bros. Movie»

The Super Mario Bros. Movie

امتیاز «راتن تومیتوز» انیمیشن «فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros. Movie) یک روز مانده به اکران در سراسر دنیا رونمایی شد. این فیلم صرف نظر از هر نقدی که منتقدین منتشر کنند پرفروش خواهد بود و از حالا به دنبال افتتاحیه ۲۵۰ میلیون دلاری است.

«برادران سوپر ماریو» استودیوی ایلومینیشن با صداپیشگی «کریس پرت»، «آنیا تیلور-جوی»، «جک بلک»، و «سث روگن» با امتیاز ۴۶ درصد «راتن تومیتوز» بر اساس ۵۴ نقد آغاز کرد اما در حال حاضر امتیاز ۵۴ درصد بر اساس ۱۰۰ نقد برای این فیلم ثبت شده است.

 

یکی از انتقادهایی که پیش از اکران به فیلم وارد می‌شد صداپیشگی «کریس پرت» بدون لهجه آمریکایی برای شخصیت ماریو بود که ممکن است حس نوستالژی بازی ویدیویی محبوب نینتندو را از نگاه منتقدین از بین برده باشد. پرت در واکنش به این انتقاد گفته بود: «کاملاً درک می‌کنم، رفیق. هواداران پرشوری وجود دارند و من یکی از آن‌ها هستم. درک می‌کنم. اکثراً مردم نمی‌خواهند چنین شخصیتی خراب شود.»

منتقد «لوپر» می‌نویسد: «کیفیت شوخی‌های درونی و ایستر اگ‌ها به اندازه‌ای بالا است که هواداران بازی‌ها لذت می‌برند. برآورده کردن خواسته هواداران واقعاً جواب داده… اگر یک پدر یا مادر باشید، احتمالاً صرف نظر از آنچه منتقدین بگویند فیلم را خواهید دید، و احتمالاً به اندازه‌ای لذت خواهید برد که ناامید نشوید.»

منتقد «اسلنت» می‌نویسد: ««فیلم برداران سوپر ماریو» به دفعات انیمیشنی به نظر می‌رسد که فقط راضی شده فهرستی از امور را انجام دهد و حس نوستالژی بیننده را برانگیزد. به این ترتیب، فیلم مجموعه‌ای از ایستر اگ‌ها از آب درآمده که در جست‌وجوی یک داستان است.»

منتقد «ای‌وی کلاب» می‌نویسد: «شاید ارزشمندترین دارایی فیلم تکیه هوشمندانه آن به گنجینه‌های برندی است که نینتندو باید ارائه کند.»

منتقد «گاردین»‌ می‌نویسد:‌ «حتی ابرهواداران «سوپر ماریو» ممکن است بازی ویدیویی را ترجیح دهند.»

منتقد «آی‌او۹» می‌نویسد: «از اولین صحنه‌های فیلم واضح است که «فیلم برادران سوپر ماریو» برای کودکان ساخته شده.»

بعضی از منتقدین مانند نویسنده «رپ» از جلوه‌های بصری فیلم ستایش کرده‌اند:‌ «دنیاهای مختلف فیلم – قلمرو قارچ، قلمرو جنگل، قلمور بوزر و سایر قلمروها – همگی به‌شدت غنی و پر از زندگی است.»

منتقد «ایندی‌وایر» می‌نویسد:‌ «والدین نباید انتظار تجربه‌ای در سطح پیکسار داشته باشند، اما فیلمنامه «متیو فوگل» دست کم به اندازه بازی‌های ماریو ساختار روایی دارد.»

فیلم «برادران سوپر ماریو» ۷ آوریل تنها در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهد شد و ۴۵ روز بعد در دسترس مشترکین پیکاک قرار می‌گیرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها