صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری نتفلیکس در صنعت فیلم و سریال کره جنوبی

سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری نتفلیکس در صنعت فیلم و سریال کره جنوبی

فیلم و سریال کره ای

تد ساراندوس، مدیرعامل نتفلیکس پس از دیدار با یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی، از سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری این شرکت در تولید فیلم و سریال‌های کره‌ای طی چهار سال آینده خبر داد.

مطابق بیانیه منتشر شده از سوی شرکت نتفلیکس به نقل آقای ساراندوس، این سرمایه‌گذاری دو برابر کل رقمی خواهد بود که این شرکت از زمان آغاز فعالیت خود در کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ میلادی سرمایه گذاری کرده است.

مدیرعامل نتفلیکس در ادامه این بیانیه ابراز اطمینان کرد که صنعت سرگرمی کره جنوبی همچنان به موفقیت‌های خود در عرصه بین‌المللی ادامه دهد؛ چراکه داستان‌های جذاب کره‌ای‌ها به قلب فرهنگ جهانی راه یافته‌‌اند.

کره جنوبی در سال‌های اخیر جایگاه خود را به عنوان پایگاه تولید آثار فرهنگی در جهان تثبیت کرده که بخشی از آن به لطف موفقیت بالای فیلم پاراسایت(انگل)، سریال موفق نتفلیکس «بازی مرکب» و آثار موسیقی پاپ این کشور مشهور به «کی پاپ» بوده است.

داده‌های منتشر شده از سوی شرکت نتفلیکس نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲، فیلم و سریال‌های کره‌جنوبی بیش از ۶۰ درصد مشترکان نتفلیکس را به خود جذب کرده است. نتفلیکس از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در مجموع بیش از ۱ تریلیون وون (۷۵۰ میلیون دلار) را برای تولید فیلم و سریال در کره جنوبی هزینه کرده است.

رئیس جمهوری کره جنوبی نیز که از روز دوشنبه و در قالب سفری شش روزه در واشنگتن به سر می‌برد، با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت دیدار خود با مدیر عامل نتفلیکس، از سرمایه‌گذاری این شرکت استقبال و خاطرنشان کرد که این اقدام فرصتی بزرگ برای صنعت فیلم و سریال کشورش و نیز شرکت آمریکایی نتفلیکس خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها