صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : راسل کرو: فیلمنامه اولیه «گلادیاتور» آشغال خالص بود!

راسل کرو: فیلمنامه اولیه «گلادیاتور» آشغال خالص بود!

راسل کرو گلادیاتور

«راسل کرو» اگرچه با «گلادیاتور» (Gladiator) برنده اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول شد، اما فیلمنامه اولیه این فیلم حماسی به کارگردانی «ریدلی اسکات» سبب شده بود او به فکر کناره‌گیری باشد.

این بازیگر ۵۹ ساله نیوزلندی می‌گوید تحت تأثیر نسخه اول فیلمنامه قرار نگرفته است. او در این فیلم نقش «ماکسیمموس دسیموس مریدیوس» را بازی کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، کرو به «ونیتی فر» می‌گوید: «به توانایی‌هایم به عنوان یک بازیگر نقش اول اطمینان داشتم. آنچه که در موردش اطمینان نداشتم دنیای پیرامون من بود. در ذات فیلمی که می‌خواستیم بسازیم ایده‌ای عالی وجود داشت، اما فیلمنامه، آشغال بود. آشغال خالص. سکانس‌های عجیبی داشت و یکی از آن‌ها در مورد ارابه‌ها و گلادیاتورهای معروفی بود که از یک نوع خاص از ارابه استفاده می‌کردند، و بعضی از گلادیاتورهای معروف در ازای روغن زیتون و چنین چیزهایی برای محصولاتی قراردادهای تبلیغاتی داشتند، همه این چیزها واقعی است، اما برای مخاطب مدرن درست به نظر نمی‌رسد. خواهد گفت: «این کارهای لعنتی یعنی چه؟» انرژی پیرامون ما بسیار گسیخته بود. چند بار فکر کردم شاید بهترین گزینه این است که سوار هواپیما شوم و آن‌جا را ترک کنم، می‌دانید؟»

کرو می‌گوید «گفت‌وگوی مداوم» با اسکات باعث شده به فیلمبرداری «ایمان» پیدا کند و فیلمبرداری را به اتمام برساند: «در مقطعی به من گفت: «هیچ چیزی که صد در صد به آن باور نداشته باشی را جلوی دوربین نمی‌آوریم.» بنابراین وقتی فیلم عملاً شروع شد، روی ۲۱ صفحه فیلمنامه توافق کرده بودیم. یک فیلمنامه معمولاً بین ۱۰۳ یا ۱۰۴ صفحه تا ۱۱۰ صفحه است، بنابراین راه زیادی در پیش داشتیم، و اساساً از آن صفحات برای بخش اول فیلم استفاده کردیم. وقتی به لوکیشن دوم فیلمبرداری که مراکش بود رسیدیم، فیلمنامه را کامل کردیم.»

اسکات «پل مسکال» بازیگر ایرلندی را برای دنباله «گلادیاتور ۲» برگزیده است. «دنزل واشینگتن» و «بری کیوگن» دیگر بازیگران این دنباله خواهند بود. مسکال نقش لوسیوس پسر لوسیلا با بازی «کانی نلسون» را بازی می‌کند.

«گلادیاتور ۲» پاییز سال ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
11 ماه قبل

‘گلادیاتور’ نه تکرار میشه، نه تکراری!
بازی فوق العاده‌ی ‘راسل کرو’ و همچنین ‘واکین فینیکس’ فراموش نشدنی است (چه خوب شد که فینیکس هم سال ها بعد برای فیلم ‘جوکر’ با شایستگی به حقش یعنی جایزه‌ی اسکار رسید).
صحنه‌ی نبرد پایانی این دو نفر در فیلم به همراه موسیقی متن، واقعا خاطره انگیز بود.

R.kazemi
R.kazemi
11 ماه قبل

چه شاهکاری بود … موسیقی ماندگار هانس زیمر و کارگردانی جناب اسکات و بازی درخشان راسل نازنین …

فرزاد
فرزاد
11 ماه قبل
پاسخ به  R.kazemi

۱۰۰%
به معنای واقعی کلمه ماندگار…