صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : سریال «Queen Cleopatra» از راتن تومیتوز نمره 1 دریافت کرد!

سریال «Queen Cleopatra» از راتن تومیتوز نمره 1 دریافت کرد!

Queen Cleopatra

سریال مستند جنجالی «ملکه کلئوپاترا» (Queen Cleopatra) از «راتن تومیتوز» امتیاز مخاطبین ۱ درصد دریافت کرده است. تأکید این سریال بر رنگین‌پوست بودن آخرین فرعون مصر باستان بحث‌برانگیز شده بود.

تنها چهار روز پس از انتشار این سریال، امتیاز مخاطبین آن در «راتن تومیتوز» به ۱ درصد رسید. «فوربز» گزارش داده است که ثبت امتیازی کمتر از این سابقه ندارد: «هواداران معمولاً امتیازاتی بالاتر از منتقدین ثبت می‌کنند، حتی برای سریال‌های بی‌کیفیت، و امتیاز ۱ درصد مخاطبین به نظر منطق ریاضی غیرممکن به نظر می‌رسد، حتی با وجود حواشی پیرامونش.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «ملکه الیزابت» فصل جدید مستندهای «ملکه‌های آفریقایی» (African Queens) است. فصل اول این مستند در مورد «آنا د سوزا» ملکه قلمرو اندونگو از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۸ درصد منتقدین و ۲۲ درصد مخاطبین را دریافت کرده بود.

با انتشار تریلر «ملکه کلئوپاترا»، یک وکیل مصری شکایتی علیه نتفلیکس ثبت کرد. «ایندیپندنت مصر» گزارش داد که «محمود السمری» خواستار توقیف این سریال مستند «جعلی» شده و می‌گوید: «بیشتر محتوایی که نتفلیکس نشان می‌دهد با اصول و ارزش‌های اسلامی و اجتماعی مطابقت نمی‌کند، به‌ویژه ارزش‌های مصر.»

«ادل جیمز» بازیگر نقش کلئوپاتر در این سریال به اعتراضات واکنش نشان داده و در مصاحبه با «گلمور» بریتانیا می‌گوید «کاملاً حق دارد» چنین نقشی را بازی کند: «تنها چیزی که می‌توانم در مورد [پیشینه کلئوپاترا] بگویم این است که ما [حقیقت را] نمی‌دانیم.»

او اضافه می‌کند: «نسخه‌هایی از کلئوپاترا وجود دارد که بازیگرانش روشن‌پوست‌تر از من‌اند، اما فکر می‌کنم کاملاً حق دارم فرصتی برای بازی انسانی در نقش این زن بی‌نظیر داشته باشم. همگی ما از جان برای این سریال مایه گذاشتیم، و فکر می‌کنم همه به یک اندازه حق دارند چون ما حقیقت را نمی‌دانیم.»

جیمز فاش می‌کند که به مرگ تهدید شده است: «تحت هیچ شرایطی قابل‌قبول نیست که با من یا هر کس دیگری چنین برخوردهایی بشود که با من و دیگر عوامل پس از اعلام پروژه شد. تهدیدهایی به مرگ که دریافت کردم، پیام‌های نژادستیزانه، ظالمانه‌اند. لزومی ندارد و به‌شدت آسیب‌زننده است.»

جیمز اضافه می‌کند فردی «سرسخت» است و «زورگوها و نژادستیزها» نمی‌توانند او را از شبکه‌های اجتماعی برانند: «تنها کاری که کردیم انتشار یک تریلر بود، و حالا نگاه کنید به واکنش‌ها، بنابراین انتظار دارم موج دیگری در راه باشد. اما فکر می‌کنم شبکه‌های اجتماعی و اینترنت با نرخی منفجر شده که هیچ‌یک از ما پیش‌بینی نمی‌کردیم.»

«ملکه کلئوپاترا» ۱۰ مه از نتفلیکس پخش شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
غازچرون
غازچرون
11 ماه قبل

الان یکی بیاد فیلم از مالکوم ایکس بسازه بعد بازیگرش رو چینی انتخاب کنه خفه اش نمیکنن ؟ نمیکشنش ؟
خب جریان سیاه کردن سفید ها هم همینه، ربطی به نژاد پرستی نداره.

فاطمه
فاطمه
11 ماه قبل

حقشه. باید با این جماعت woke همین کارو کرد. فیلم‌ها و سریال‌هایی که تحریف تاریخ هست رو تماشگرا باید بایکوت کنند.