صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : سری فیلم های «John Wick» به فروش میلیارد دلاری رسیدند

سری فیلم های «John Wick» به فروش میلیارد دلاری رسیدند

جان ویک

«جان ویک» (John Wick) رسماً به چندگانه‌ای یک میلیارد دلاری تبدیل شد. این مجموعه فیلم اکشن با بازی «کیانو ریوز» جمعه پیش از فروش ۱.۰۱۱ میلیارد دلاری عبور کرده است.

قسمت چهارم (John Wick: Chapter 4) با ۴۲۵ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم چندگانه است و به دنبال آن «جان ویک ۳» (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) با ۳۲۶.۷ میلیون دلار، «جان ویک ۲» (John Wick: Chapter 2) با ۱۷۱.۵ میلیون دلار و «جان ویک» اول با ۸۷.۸ میلیون دلار قرار دارند. «جان ویک ۴» در حالی به فروش ۴۲۵ میلیون دلاری می‌رسد که هنوز در کشور ژاپن اکران نشده است. این دنباله قرار است پاییز آینده به این بازار برسد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، قسمت چهارم به کارگردانی «چاد استاهلسکی» در ماه مارس افتتاحیه ۱۳۷.۵ میلیون دلاری را ثبت کرد و رکورد چندگانه را شکست. پس از آن در اواسط ماه آوریل، «جان ویک ۴» به پرفروش‌ترین قسمت چندگانه تبدیل شد و در ماه مه از ۴۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا گذر کرد.

«دانی ین»، «بیل اسکارزگارد»، «لورنس فیشبورن»، «هیرویوکی سانادا»، «شامیر اندرسون»، «لنس ردیک»، «رینا ساوایاما»، «اسکات ادکینز»، «کلنسی براون»، «ناتالیا تنا»، «مارکو زارور» و «ایان مک‌شین» دیگر بازیگران «جان ویک ۴» بودند.

فیلم «سریع و خشن ۱۰» (Fast X) یونیورسال تا شب اول اکران در ایالات متحده و کانادا فروش ۷.۵ میلیون دلاری را ثبت کرده است. پیش‌بینی شده است که این فیلم بیش از ۶۰ میلیون دلار در افتتاحیه داخلی و ۲۳۵ میلیون دلار در افتتاحیه جهانی فروش کند.

«سریع و خشن ۹» (F9) در سال ۲۰۲۱ فروش شب اول ۷.۱ میلیون دلاری را به ثبت رسانده بود و به افتتاحیه داخلی ۷۰ میلیون دلاری رسید در حالی که سالن‌های سینما به تازگی پس از پاندمی بازگشایی شده بودند.

قسمت دهم «سریع و خشن» تا پنجشنبه این هفته ۵۸.۶ میلیون دلار در بازارهای بین‌المللی بلیت‌فروشی کرده و در چین ۲۵.۷ میلیون دلار فروخته است. فروش این فیلم در روز چهارشنبه از ۳۸ کشور به ۳۲.۹ میلیون دلار می‌رسد و در کشورهایی چون چین، فرانسه، آلمان و کره رتبه اول را به دست آورده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Marvel Man
11 ماه قبل

اکران یه قسمت از سری جان ویک و یه قسمت از سری مأموریت غیرممکن در یک سال، نزدیک ترین اتفاقی هست که به یه مبارزه بین کیانو ریوز و تام کروز تا به حال داشتیم!

سین
سین
11 ماه قبل
پاسخ به  Marvel Man

من عاشقه دو تاشونم….البته با فاصله ریوز

Marvel Man
11 ماه قبل
پاسخ به  سین

اگه بخوایم مقایسه کنیم:
تو سینمای اکشن با اینهمه فیلم محشر و بعضاً انقلابی، از شاهکار ماتریکس و سری جان ویک، point break، speed، Constantine و man of tai chi ریوز بگیر تا در مقابل سری ماموریت غیرممکن، تاپ گان، جک ریچر، edge of tomorrow و American made کروز، جفتشون یه امتیاز برابر میگیرن.
تو بازی های دراماتیک، ریوز چندتا بازی خوب (که چند موردشون کم تر دیده شدن) مثل وکیل مدافع شیطان، neon demon و the gift سم ریمی داره منتها خب متاسفانه به پای کارنامه برنده گلدن گلوب و نامزد اسکار کروز نمی‌رسه. مگنولیا، جری مگوایر، مرد بارانی، چند مرد خوب و غیره. این جا رو کروز به راحتی یه امتیاز میگیره.
تو شهرت خارج از دنیای سینما، ریوز به کار خیر و رفتار حرفه ای و محترمانه با طرفداراش و هم بازی هاش مشهوره و زندگی خیلی کم حاشیه ای داره و از این جهت یکی از مورد احترام ترین سلبریتی های هالیوودی بین مردم محسوب میشه. کروز از طرف دیگه تو دهه 2000 کلی مصاحبه پرتنش و پر حاشیه داشت و فقط ساینتولوژیست بودنش همیشه مایه کلی حاشیه و جنجال بوده حتی با وجود اینکه دیگه سالهاست از شهرت سینماییش برای تبلیغش استفاده نمیکنه. اون وویسی که درز کرد از داد و هوارش سر عوامل فیلم هم اضافه کنیم، ریوز به سادگی امتیاز اینجا رو میگیره.
در نهایت میراث و تاثیرگذاری کلی روی سینما بعنوان آخرین مرحله، ریوز کارنامه خوب و رنگارنگی داره اما موفقیت هاش (با وجود نقاط درخشان) نه تو نقش های درام و کمدی، نه تو باکس آفیس و بلاک باستر به پای تام کروز نمی‌رسه. ریوز محبوب و مورد احترام مردمه اما کروز بازیگر بهتریه‌. امتیاز آخر برای کروز. نتیجه ۲-۳ به نفع کروز!

در نهایت باید گفت هردو ستاره های تمام نشدنی سینما هستن که تو این سن و سال، بینی جوون های نصف سنشون رو به خاک میمالن! هردو فعالیتشون تو اواسط و اواخر دهه ۲۰۰۰ یه مقدار کم رنگ شد تا جا برای ظهور ستاره های جدید باز بشه اما دهه ۲۰۱۰ با قدرت برگشتن و هر فیلم بهتر از قبلی.