صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم مادر (The Mother)

نقد و بررسی فیلم مادر (The Mother)

The Mother

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

جنیفر لوپز، خواننده مشهور جهان بازیگر نقش اصلی فیلم است. جوزف فاینز، برادر رالف فاینز هم بازیگر فیلم است. گائل گارسیا برنال، بازیگر مشهور مکزیکی هم نقش کوتاهی در فیلم دارد.

داستان فیلم درباره چیست؟

مامور زن سازمان سیا (جنیفر لوپز) که در جریان ماموریتی باردار شده، دچار بحران می شود و حضانت فرزندش را از دست می دهد. اما حالا قاچاقیان به دنبال او و دخترش هستند و…

کارگردان کیست؟ 

نکی کارو که مهم ترین اثر کارنامه هنری اش ساخت نسخه سینمایی «مولان» بوده است.

مادر (The Mother)

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم کشت و کشتار زیادی دارد که باعث می شود مناسب افراد کم سن و سال نباشد.

نکات مثبت فیلم؟

نمی دانم؛ شاید دیدن جنیفر لوپز جالب باشد!

نکات منفی فیلم؟

فیلم که آغاز می شود نه نسبت مادر با فرزند مشخص است و نه نسبت مادر با سازمان CIA! در واقع فیلم که آغاز می شود مشتی آدم به جان هم می افتند تا اینکه کمی بعد شخصیت اصلی قصه، به صورت مستقیم یک داستان عجیب را روایت می کند که باعث می شود سطحی بودن فیلمنامه بیشتر شود!

فیلم حتی به درستی رابطه بین مادر و کارتل های قاچاق را شرح نمی دهد  و به طور خلاصه، مشخص نیست که کی به کیست و چرا آن چاقو به شکم مادر می خورد! در واقع قرار بوده آن بارداری و بچه و چاقو بیانگر اتفاق ویژه ای باشد در حالی که فیلم مسیر دیگری را طی می کند!

کارگردان تاکید زیادی بر لباس عوض کردن جنیفر لوپز در مقابل دوربین داشته است و در معدود موقعیت هایی هم که نصیبش می شود، چند ثانیه ای بر روی بدن این بازیگر زوم می کند!

فیلم سعی در نشان دادن روح مادرانه در یک مامور CIA دارد. حال این مادرانگی قرار است چطور به فرزند منتقل شود؟ با آموزش کشتار و استفاده از اسلحه!مادر (The Mother)

بازی جنیفر لوپز در لحظات درام واقعا ناامید کننده است!

(این پاراگراف انتهای قصه را لو می دهد) در انتهای فیلم، دختر رو به مادر واقعی می ایستد و ادای شلیک کردن را در می آورد و در آن سو، مادر هم که کلی آدم را شکنجه و قلع و قمع کرده، دستبندی با نام مادر به دست کرده تا اینچنین، مهر مادری را نشان دهد و عاشقانه مادر و دختری بسازد!

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

جنیفر لوپز!

حرف آخر:          

استودیوها گاهی چنان بیکار می شوند که نمی دانند چه بسازند و درست در این زمان، آثاری مانند «The Mother» ساخته می شوند که نه کسی از آن ها انتظاری دارد و نه خود سازندگان انتظاری برای استقبال از آثارشان دارند.

 

 

منتقد: میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد
جواد
10 ماه قبل

با قسمت حرف آخر موافقم یه چیزی میسازن که خودشونم انتظار مخاطب ندارن😄