صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال آمستردام

نقد و بررسی سریال آمستردام

سریال آمستردام

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

شهرام حقیقت دوست، هنگامه قاضیانی، مهدی سلطانی، مهدی پاکدل، مجتبی پیرزاده و نسیم ادبی از بازیگران شناخته شده سریال به شمار می روند.

داستان سریال درباره چیست؟

این سریال داستان چند شخصیت را روایت می کند که درگیر اختلافات مختلف هستند و راه های مختلفی را برای رسیدن به اهدافشان پی می گیرند.

خالق سریال کیست؟

مسعود قراگوزلو که در سال 1394 فیلم « بیست هفته» را ساخته بود.

نکات مثبت سریال؟

نیست!

سریال آمستردام

نکات منفی سریال؟

«آمستردام» از لحاظ طراحی صدا یکی از بدترین سریال ها، نه فقط در پلتفرم های آنلاین بلکه در تاریخ سریال سازی به شمار می رود!

طراحی صدای سریال به شکل عجیب و باورنکردنی، پُر از اشتباهات ریز و درشت است. از بهره گیری از افکت های بی ربط در سکانس های مختلف تا بالانس نبودن صدای افکت ها، سطح کار را به شدت تنزل داده است.

متاسفانه مشکلات «آمستردام» تنها مربوط به جلوه های صوتی نیست بلکه فیلمنامه نیز وضعیت مشابهی دارد و انواع اشتباهاتی که اغلب از کارگردانان آماتور سر می زند را می توانید در طول سریال شاهد باشید. از سوییچ اشتباه دوربین گرفته تا کات های بی ربط و مشکل در چینش سکانس ها، وضعیت «آمستردام» را بحرانی کرده است.

دیالوگ نویسی های سریال نیز به حدی بد و کلیشه ای است که حتی امکان دارد به بخش زیادی از آن ها بخندید!

نشانه گذاری های سریال عجیب و غیرقابل باور است. شخصیت های منفی در این سریال هر المان عجیب و غیرعادی را به خودشان آویزان کرده اند تا ثابت کنند که بد هستند!

در نهایت نیز باید به بازی بسیار بد بازیگران سریال اضافه کنیم که این یکی هم ماحصل هدایت بد کارگردان بوده است.

سریال آمستردام

این سریال محصول کدام شبکه است؟

تماشاخونه

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

بازیگران مطرح سریال می توانند مخاطب را جذب کنند.

حرف آخر:

«آمستردام» با ضعف های ریز و درشتی که دارد به راحتی تبدیل به یکی از بدترین سریال های شبکه نمایش خانگی شده است و عجیب است که این سریال با چنین عواملی (چه در پشت صحنه و چه در مقابل دوربین) توانسته به نقطه ای برسد که در هر سکانس آن کلی اشتباه و سوتی مشاهده می شود!

 

منتقد: رضا توسلی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amirali
Amirali
8 ماه قبل

بدترین سریال تاریخ