صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : حمایت سلبریتی ها از اعتصابات در هالیوود / همه جا را به آتش بکشید!

حمایت سلبریتی ها از اعتصابات در هالیوود / همه جا را به آتش بکشید!

اعتصابات هالیوود

«جان کیوساک» یکی از چندین ستاره هالیوود است که از «حرص و طمع» تهیه‌کنندگان خشمگین است و اعضای اتحادیه بازیگران (SAG-AFTRA) را به اعتصاب دعوت می‌کند. این اتحادیه پنجشنبه شب گذشته در پی شکست مذاکراتش با «پیمان تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون» (AMPTP) رسماً اعلام اعتصاب کرد.

به دنبال آغاز اعتصاب تولید پروژه‌های بسیاری از جمله «ددپول ۳» (Deadpool 3)، «ونوم ۳» (Venom 3)، و «مأموریت غیرممکن ۸» (Mission: Impossible 8) متوقف شده انتظار می‌رود قربانی‌های دیگری در راه باشند. اعتصاب اتحادیه نویسندگان (WGA) از ابتدای ماه مه نیز به تعطیلی برنامه‌های تلویزیونی بسیاری منجر شده بود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، کیوساک که در اوایل دهه ۱۹۸۰ بازیگری را شروع کرده و بیشتر با فیلم‌های کمدی رمانتیکی مانند «چیزی بگو» (Say Anything) شناخته می‌شود، در واکنش به سخنرانی «فرن درشر» رئیس اتحادیه بازیگران که تهیه‌کنندگان را «طماع» خواند گفت: «طمع تقریباً یک کلیشه طنز افسانه‌ای است. یک حقیقت جالب – وقتی جوان بودم – در فیلمی بازی کردم (با یک ضبط صوت بزرگ) و به شکلی امتیاز گرفتم – نه درآمد خالص. هرگز توقع پولی نداشتم اما آن فیلم [«چیزی بگو»] خیلی معروف شد – بنابراین حدود ۱۰ سال قبل دوباره نگاهی انداختم به اظهارنامه‌های مالی که وظیفه داشتند گزارش کنند – و در عین ناباوری، ادعا کرده بودند که ۴۴ میلیون دلار به خاطر آن فیلم ضرر کرده‌اند.»

کیوساک در ادامه از تفاوت‌های میان هزینه تولید و پخش یک فیلم و عملکرد آن در سال‌های پس از اکران می‌گوید: «فکر کردم که عجب، تقریباً فاکس را ورشکسته کردم! این فیلم با حدود ۱۳ میلیون دلار ساخته شد و در آن زمان حداقل هزینه را برای پخش آن کردند. سی سال بعد – آن فیلم هر سال میلیون‌ها دلار خسارت وارد می‌کند! حقه حسابداری تمیزی است نه؟»

اعتصابات هالیوود

به دنبال آغاز اعتصاب تولید پروژه‌های بسیاری از جمله «ددپول ۳» (Deadpool 3)، «ونوم ۳» (Venom 3)، و «مأموریت غیرممکن ۸» (Mission: Impossible 8) متوقف شده انتظار می‌رود قربانی‌های دیگری در راه باشند. اعتصاب اتحادیه نویسندگان (WGA) از ابتدای ماه مه نیز به تعطیلی برنامه‌های تلویزیونی بسیاری منجر شده بود.

کیوساک که در اوایل دهه ۱۹۸۰ بازیگری را شروع کرده و بیشتر با فیلم‌های کمدی رمانتیکی مانند «چیزی بگو» (Say Anything) شناخته می‌شود، در واکنش به سخنرانی «فرن درشر» رئیس اتحادیه بازیگران که تهیه‌کنندگان را «طماع» خواند گفت: «طمع تقریباً یک کلیشه طنز افسانه‌ای است. یک حقیقت جالب – وقتی جوان بودم – در فیلمی بازی کردم (با یک ضبط صوت بزرگ) و به شکلی امتیاز گرفتم – نه درآمد خالص. هرگز توقع پولی نداشتم اما آن فیلم [«چیزی بگو»] خیلی معروف شد – بنابراین حدود ۱۰ سال قبل دوباره نگاهی انداختم به اظهارنامه‌های مالی که وظیفه داشتند گزارش کنند – و در عین ناباوری، ادعا کرده بودند که ۴۴ میلیون دلار به خاطر آن فیلم ضرر کرده‌اند.»

کیوساک در ادامه از تفاوت‌های میان هزینه تولید و پخش یک فیلم و عملکرد آن در سال‌های پس از اکران می‌گوید: «فکر کردم که عجب، تقریباً فاکس را ورشکسته کردم! این فیلم با حدود ۱۳ میلیون دلار ساخته شد و در آن زمان حداقل هزینه را برای پخش آن کردند. سی سال بعد – آن فیلم هر سال میلیون‌ها دلار خسارت وارد می‌کند! حقه حسابداری تمیزی است نه؟»

«ایسا ری» بازیگر فیلم «باربی» (Barbie) در اینستاگرام می‌نویسد: «خوب، همه‌چیز به فنا رفت.»

«نیکلاس ویندینگ رفن» کارگردان دانمارکی «سواری» (Drive) و «فقط خدا می‌بخشد» (Only God Forgives) نیز از اعتصاب بازیگران حمایت می‌کند و به «ایندی‌وایر» می‌گوید: «کاملاً حمایت می‌کنم. همه‌چیز را به آتش بکشید تا دوباره بیرون بیاییم، تقریباً. اینکه از نظر تجاری چه اتفاق در حال وقوع است، به نظر من فقط بخشی از یک مشکل جهانی نابرابری است، و ارائه نشدن برابر فرصت‌ها، فراتر از آن چیزی است که مردم می‌توانند قبول کنند. به ریاست جمهوری خودتان [در آمریکا] در طول ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر نگاه کنید. چه اتفاقی افتاده؟ اما هیچ‌کس درسی نمی‌گیرد. بنابراین می‌توانید برگردید و به انقلاب فرانسه نگاه کنید و به یاد بیاورید که در پایان چه کردند: سر همه را قطع کردند، اما به نظر من باید از وقوع چنین پایانی اجتناب کرد.»

اعتصابات هالیوود

این فیلمساز اضافه می‌کند: «در اروپا، ما محدودیت‌های بیشتر و قوانین بیشتری برای اتحادیه‌های کارگری در دستورالعمل‌های حکمرانی داریم اما [در ایالات متحده] مثل غرب وحشی است…»

رفن ادامه می‌دهد: «من اهل یک کشور سوسیالیست هستم. اهل دانمارک، میهن برنی سندرز. بنابراین می‌توانم بگویم که چرا شادترین مردم دنیا هستیم، و فکر می‌کنم بهتر این است که در کنار هم باشیم تا اینکه همه‌چیز را برای سود بیشتر تکه و پاره کنیم.»

او اضافه می‌کند:‌ «به نظر من امروز طبیعتاً به خاطر پاندمی و پسا-پاندمی، درک شکاف درون جامعه، و اختلاف میان فقیر و غنی و دارا و ندار، به جایی رسیده که دیگر قابل‌قبول نیست. باید در توزیع ثروت بهتر عمل کنیم چون اگر نکنیم، انسانیت را از دست می‌دهیم، همدردی را از دست می‌دهیم، و بدل می‌شود به جنون سرمایه‌داری. و این هرگز فرجام خوشی نداشته.»

رفن در بخش دیگری از مصاحبه از معنای تولید محتوا برای هنرمندان می‌گوید: «ما به عنوان یک کسب‌وکار محتوا تولید می‌کنیم، اما به ندرت درباره این حرف زده‌ایم که چرا محتوا تولید می‌کنیم. چه معنا و ارزشی دارد؟ هرگز در مورد اینکه چرا محتوا تولید می‌کنیم حرف نزده‌ایم. فقط از این می‌گوییم که محتوای بیشتری می‌خواهیم و در سریع‌ترین زمان ممکن، و همه‌چیز در حال تبدیل شدن به یک انحراف، اما این لزوماً بازتاب سالمی از جامعه یا ما به عنوان انسان نیست.» او در پایان می‌گوید: «و فکر می‌کنم به همین علت است که انقلاب زیبایی در میان جوانان شکل گرفته که به مخالفت با سیستم و کمپانی‌های بزرگ و حالا صنعت سرگرمی برخاسته‌اند… به نظر من این عالی است.»

«ران پرلمن» بازیگر فیلم «هل‌بوی» (Hellboy) و سریال «پسران آنارشی» (Sons of Anarchy) در واکنش به تهیه‌کننده ناشناسی که گفته بود حاضر به مذاکره با نویسندگان نمی‌شود تا وقتی که آن‌ها بی‌خانمان و بی‌پول شوند می‌گوید: «آن حرامزاده‌ای که گفته بود این وضع را ادامه می‌دهیم تا شروع کنند به از دست دادن خانه و آپارتمان‌هایشان. گوش کن حرامزاده. بی‌خانمان علت‌های مختلفی دارد. بعضی وقت‌ها به خاطر مسائل مالی، بعضی وقتی‌ها خاطر کارما، و بعضی وقت‌ها با فهمیدن اینکه کدام خری این حرف را زده اتفاق می‌افتد. ما می‌دانیم چه کسی این حرف را زده. و کجا زندگی می‌کند. علت‌های خیلی زیادی دارد. [اما] تو این را برای مردم می‌خواهی. آرزو می‌کنی که خانواده‌ها گرسنه باشند، در حالی که خودت ۲۷ میلیون دلار در سال می‌گیری و هیچ چیزی خلق نمی‌کنی. مراقب باش حرامزاده. خیلی مراقب باش. چون این نوع چرت‌وپرت‌هاست که به دردسرت می‌اندازد.»

«کلارک گرگ» بازیگر سریال «مأمورین شیلد» (Agents of S.H.I.E.L.D) می‌گوید: «[استودیوها] در مقطعی می‌توانند شما را نسخه غیرواقعی شما را بسازند، باید با اجازه و دخالت بازیگر باشد. ما مشتی اطلاعات نیستیم که وارد رایانه کنند… احساس می‌کنم که می‌جنگیم تا روح فرم هنر را حفظ کنیم.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

آخی پول بیشتر می‌خوان تا زباله بیشتر تولید کنند.😂 والا تولید نصف این فیلم‌ها متوقف بشه یا نشه هیچ فرقی نمی‌کنه دیگه. کسی الان دیگه سینما نمیره. خدا رو شکر مردم فهمیدن که فیلم‌های این چند سال اخیر چه زباله‌ای هستند وپولشون رو حروم این فیلم‌ها نمی‌کنند. شما الان به تولیدات اخیر دیزنی نگاه کنید فقط. Indiana Jones، little mermaid، elemental، strange world… و کلی آثار دیگه تو گیشه با مغز خوردن زمین. از اون طرف ملت رفتن تاپ گان و اسپایدر‌من نو وی هوم و سوپر ماریو… تو سینما دیدن و کلی هم فاین فیلم‌ها فروش کردند. ملت سینما می‌رند ولی دیگه هر فیلم آشغالی رو که جلوشون بذاری نمی‌بینند. ملت فیلم درست‌و‌حسابی می‌خوان که جز تعداد انگشت‌شماری وجود نداره دیگه.

فسیل
فسیل
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

عینا برمیداری چرندیات کانال های فار رایت یوتیوب رو کپی پیست میکنی اینجا!
یه مشت تئوکرات اسکل که دارن زمین رو زمان رو متهم به کودک آزاری میکنن چون حاضر نیستن فیلم پروپاگاندای qanon رو تماشا و تبلیغ کنن و یجوری رفتار میکنن انگار sound of freedom تنها فیلم با این موضوع هست! هیچکدومشون نه prisoners رو دیدن نه you were never really here. چیزی که ما داریم ازش فرار می‌کنیم رو اونها می‌خوان آمریکا رو بهش مبتلا کنن با پیراهن عثمان کردن lgbt و اپستینی که رفیق خود ترامپ بوده! اینها کشیش های منحرف خودشونو فراموش کردن الان می‌خوان قدرت به کلیسا برگرده!
و تو میای از روشون تقلید می‌کنی؟!

آرمان
آرمان
1 سال قبل

جالبه اولین باره این نظر رو میشنوم که عده‌ای می‌خوان هالیوود نباشه و با ماشینی شدنش مشکل ندارن. این هالیوود سال هاست شاهکار تولید نکرده. درسته که سال‌هاست فیلمه “خیلی خوب” ندیدیم و هرچی فیلم کلفت میبینم واسه خیلی سال پیشه؛ اما اینکه هالیوود از بین بره چاره نیست. باس ب کارگردان و ها نویسنده های نسل نو فرصت داد. من که خوشبینم هوش مصنوعی هنر رو خدشه دار نمیکنه. چون نمیتونه جاس شعور رو پر کنه

فسیل
فسیل
1 سال قبل

یه مسئله دیگه هم بگم؛ تک تک سیاستمداران و ایدئولوگ های دنیا، چه چپش چه راستش و چه وسطش فدای یه تار موی سینما و سینماگر. بدترین فیلم های تاریخ سینما رو حفظ کنید در ازای ریختن همه اینها به سطل زباله!
اصلا فیکشن رو به جای فکت انتخاب میکنیم، می‌خوان چه غلطی بکنن؟!
ایدئولوژی زدگی مثل خوره افتاده به جون مخاطبان سینما و داره تمام لذت رو از فیلم دیدن می‌کشه بیرون. بخشیش تقصیر خود هالیوود شاید باشه اما حداقل اونها هنری می‌سازند که میشه از هنرمند جدا کرد، بخش دیگرش قطعا از تراوشات ذهنی متعصبانی میاد که در قامت منتقد یا مخاطب انتقادجو، این سم رو سالهاست دارن در افکار ما میکنن. نتیجه اینکه عرازشه مزدبگیر سالها در تریبون هاشون میگفتن چرا قهرمان هالیوود باید مرد سفید و چشم آبی باشه رسید به اینکه الان همه گارد دارن رو قهرمان زن و رنگین پوست! همه رو روی مسایل بی اهمیت نژادی و جنسیتی حساس کردن. دیگه هیچکس نمیشینه مثل آدم یه فیلم ببینه. اونور آرتیست دیگه حتی بخاطر هنرش هم احترام نداره. من به عنوان یه فرد علاقه‌مند به فیلم نمی‌پذیرم. من می‌خوام برگردیم به دورانی که فیلم دیدن لذت داشت و واسه همین هالیوود باید راه بیاد تا اینها برگردن و فیلم و سریال هارو تموم کنن. هنر مقدس ترین چیزیه که بشر خلق کرده. حالا تو فسیلباز حقیر بیا بگو این چیزی که هالیوود شصت ساله می‌سازه هنر نیست و چمیدونم سرگرمیه و ازین حرفا… به درک! هر کوفتی هست من میخوام باشه و میخوام با عظمت باشه و میخوام توسط انسان ساخته شده باشه. یه مشت یوتیوبر حقیر که ویدیو های مبتذلی میسازن که از بیست دقیقه اش، پونزده دقیقش کلیپ از همون فیلم های ساخت هالیووده که بهش فحش میدن و بقیش حرف زدن راجع به اونها جایگزین سینما نشدن، نمیشن و نخواهند شد. تیک تاک جایگزین سینما نخواهد شد. من از فیلم ترمیناتور دارک فیت خیلی بدم اومد ولی نویسنده اش به درستی گفت اینها چیزی جز مگس نیستن و زک اسنایدر هم به درستی شلنگ رو گرفت رو کانال پرمدعای گیکس اند گیمرز و دیگه از موقع شما خبری ازشون نمی‌شنوی.

فسیل
فسیل
1 سال قبل

موضع گیری قاطع من درباره اعتصاب بازیگران و نویسندگان: تهیه کننده های هالیوود باید با اینها بیان سر میز مذاکره و موضوع رو با دادن مطالبه نویسندگان بهشون حل و فصل کنن. اینکه یه عده میگن همه فیلم ها الان مزخرفن و نیازی به نویسنده و بازیگر نداریم مزخرف محضه. عموماً دست راستی های آمریکایی این زر رو میزنن که با موضع گیری های سیاسی هالیوودی ها (با درست یا غلطش کار ندارم) تو هفت هشت سال گذشته مشکل داشتن و هنوز بابت جنگ ستارگان ناراحتن! این کامنت ها ازشون که ده ساله سینما نرفتیم و فیلم قدیمی و یوتیوب و فلان داریم و بهتر که هالیوود نابود بشه شکر خوری محضه! دیدیم چطور وقتی فیلم ها یه خورده نزدیک به ایدئولوژی سیاسیشون بود صف بستن جلوی سینماها و ساینتولوژیست دیوانه دیروز چطور شد قهرمان وطن پرست امروزشون! بعلاوه هرکسی که تعریفش از هنر رو بخواد به کسی حقنه کنه من شدیداً باهاش مشکل دارم.
بعد فیلمنامه و نویسندگی خوب هم وقتی میگن فقط چهارتا دیالوگ عمیق نیست. اگه فیلم پیرنگ منسجمی داره، اگه ابتدا و وسط و انتها خوب و با انسجام تعریف شده و بین فلان سکانس اکشن با فلان سکانس دراماتیک توازن برقرار میشه، اگه صحنه خفن و با جزییاتی تو فیلم میبینی و… اینها همه به نویسندگی ربط داره و من یکی نمیخوام موجودی جز انسان اینها رو بنویسه و بسپرده دست کارگردان برای اجرا. هنری که ماشینی بشه دیگه هنر نیست؛ غلط زیادی هم کسی نیاد بکنه بگه هنر تو هالیوود چمیدونم شصت ساله نیست و از این حرفای مفت.
در نهایت نبودن نویسنده و بازیگر چندین شغل دیگه هم مختل می‌کنه. تهیه‌کننده های هالیوودی باید راه بیان.

جیمی
جیمی
1 سال قبل

درباره این اعتصاب ها یسری واکنش دیدم از افرادی که با بازیگران و نویسندگان هالیوود به دلایلی مشکل دارند و یاد ‌واکنش خودم افتادم به اعتصابات و حقوق پایین معلم ها در ایران. من چون خودم نود درصد معلم هایی که داشتم افراد مزخرفی بودن اون زمان می‌گفتم برای چی اعتراض میکنن؟! خیلی هم زیاد دارن بهشون حقوق میدن با این کیفیت پایین کار و اذیت کردن بچه ها!
الان مثال کسانی که کلا سینمای مدرن هالیوود رو نمی‌پسندن یا مشکلات ایدیولوژیک دارن باهاش همینه. میگن هالیوود نابود هم بشه مهم نیست، ما با فیلم های قدیمی و انیمه و یوتیوب و کانال های سیاسی/مذهبیمون خوش هستیم!

هیوا
هیوا
1 سال قبل

دانمارک به هیچ عنوان کشوری با اقتصاد سوسیالیستی نیست این مورد رو حتی نخست وزیر این کشور هم رد کرد در جواب برنی سندرز. اینکه اون کارگردان احمق میگه تنها دلیل شادی مردم اون کشور بخاطر سوسیالیسم هست لابد کوبا، زیمبابوه، نیکاراگوئه، ونزوئلا و…. رو ندیده.
دلیل اینکه “الیت” های امریکا و هالیوود اینقدر دنبال سوسیالسم(کومونیسم) و دخالت دولت تو امور زندگی مردم هستن رو باید جای دیگه دنبال کرد و رد پول هارو گرفت. والا این ادا و اصول بازیگرا و کارگردان ها که توی کاخ زندگی میکنن تنها برای Virtue Signaling و منفعت خودشون هست.

Nick
Nick
1 سال قبل

نویسنده سریال شی هالک به باب آیگر انتقاد کرده گفته به من فقط حدود چهارصد دلار پول دادن. این سریال فقط دو و نیم میلیون نفر مشترک دیزنی پلاس رو پرونده و ضرر هنگفتی به دیزنی زد!
اعتصاب اینها رو تو سر مردم ایران نزنید دوستان. نه خواسته‌های اینها مثل خواسته های ماست نه طرف حساب های اینها به شرارت حاکمان ما هستند. کل ماجرا یک دعوای درون هالیوودیه که این وسط یه عده چپول هم می‌خوان از آب گل آلود ماهی بگیرن چهارتا فحش به سرمایه داری بدن. واسه همینه دست راستی های آمریکایی فقط دارن این اعتصابات رو مسخره میکنن

امین
امین
1 سال قبل

مقایسه کنین با مردم ما !!!! بی دلیل نیست که انقدر از دنیا عقبیم.

HHM
HHM
1 سال قبل

بازیگران هالیوود جزو خرپول ترین اقشار جامعه هستن و نویسندگی فیلمنامه هم به گفته منتقدان تو بدترین دورانشه پس یکی به زبون ساده بیاد توضیح بده درد اینا دقیقا چیه؟! موضوع فقط جایگزینی هوش مصنوعی هست یا داستان چیز دیگریه؟ چه امتیازی بگیرن اعتصاب رو متوقف میکنن؟
رفن با ده میلیون دلار ثروت شخصی به نامش که صحبت هاش به شدت کلیشه‌ای و کمونیستی بود! خب عزیز خودت برو خیرات کن دیگه. چرا برای آمریکا نسخه می‌پیچی؟!
سرگرمی ملت رو تعطیل کردن و همین تولیدات متوسط هم دارن از مخاطب دریغ میکنن با این رفتار. تو دهه های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ عادت کرده بودیم سریال ها هرچقدر هم پرخرج باشن، سالی یه سیزن ازشون پخش بشه. گات تنها سیزن ازش که دوسال طول کشید بیاد همون سیزنی بود که خراب کرد! الان بدون این اعتصاب بازی ها هم سه چهار سال طول می‌کشه سیزن جدید یه سریال محبوب مثل چیزهای عجیب یا د بویز بیاد و وقتی میاد هم همچین از نظر نویسندگی شاهکار نیستن که بگیم نویسندگان دارن زحمت میکشن! تنها کمپانی که از بعد کرونا داره فله ای و پشت هم محتوا بیرون میده دیزنی هست که فیلمنامه بیشتر تولیداتش مزخرف بوده. مارول الان همون مارول چهار پنج سال پیشه آیا؟ این نویسنده ها به چه درد می‌خورن پس؟!
خلاصه این چیزا برای من سوال برانگیز هست و دوستان اگه جایی رو اشتباه میکنم بگن فقط لطفاً یه تحلیل کلی هم از اوضاع بدید ببینیم واقعا چه خبره!

امین
امین
1 سال قبل
پاسخ به  HHM

اولین موضوع همه بازیگرای هالیوود پولدار نیستن بیشتر از ۱۶۰ هزار تا بازیگر تو اتحادیشون وجود دارن این پولدارها هم برای حمایت از اون اکثریته که هزینه های درمانی، بهداشتی و حقوقی درستی بهشون نمیرسه.

موضوع دوم نویسنده های هالیوود مخصوصا اونایی که برای استودیوهایی مثل دیزنی کار می کنن باید طبق فرمول و ضوابط اون استودیو بنویسن دستشون باز نیست خلاقیت خاصی ب خرج بدن این قضیه ۹۰ درصدش بخاطر استودیوها هست و اونام افتادن دنبال هوش مصنوعی همون فرمول های تکراری و دستوری رو بدون نویسنده انجام بدن که هزینه این قشرم حذف شه و این موضوع حتی به بازیگرا هم سرایت کرده و بهشون پیشنهاد دادن در قبال صورتشون یه مبلغی بدن و اصلا اونام بازی نکنن.

اسکورسیزی
اسکورسیزی
1 سال قبل

لعنت بهتون.الان که دیوید لینچ میخواد فیلم یا سریال جدیدشو بسازه باید اعتصاب کنید😡😡

فسیل
فسیل
1 سال قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

جز فصل ۳ تویین پیکس، دیوید لینچ تو این شونزده هفده سال داشت چه غلطی میکرد؟ اون موقع که یوتیوبر شده بود گزارش آب و هوا میداد باید فیلم میساخت

اسکورسیزی
اسکورسیزی
1 سال قبل
پاسخ به  فسیل

غلطو که کیریستوفر نولان میکنه هر دو سه سال یه زباله میده بیرون

فسیل
فسیل
1 سال قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

داره فیلم های واقعی برای استودیو های واقعی میسازه. حداقل تن فروشی نکرده به نتفلیکس و اپل 😉

سپهر
سپهر
1 سال قبل
پاسخ به  فسیل

آقا همه اینا به کنار مگه قرار نبود شما تو این سایت دیگه کامنت نذاری (:
خودت اومدی برای بار سوم گفتی من دیگه اینجا چیزی نمی نویسم و خداحافظ و کلی هم حرف بار دیگران کردی الان برداشتی دوباره اسم عوض کردی اینجا کامنت میزاری دقیقا با همون ادبیات؟
عزت نفست کجاست مرد.. 4 بار زیر قولت زدی… ارزششو داره اخه

فسیل
فسیل
1 سال قبل
پاسخ به  سپهر

عزت نفس رو اون ارباب عقب مونده ات فراستی داره با اینی که یه روز فاز به به هست یه روز فاز اه اه

سپهر
سپهر
1 سال قبل
پاسخ به  فسیل

باشه هرچی تو بگی فقط دیگه حرف نزن که حرفت مفت گرانه مستر عزت نفس و خداحافظی (::

اسکورسیزی
اسکورسیزی
1 سال قبل
پاسخ به  فسیل

زباله هایی مثل تنت و دانکرک فیلمای واقعی نیستن و یکی از همین استودیوهای واقعی وقتی دید نولان داره زرت و پرت زیادی میکنه پس کلشو گرفت با لگد پرتش کرد بیرون و حالا با اکران گسترده یکی از فیلماش همزمان با اوپنهایمر انگشت وسطش رو حواله نولان کرد
اگه همکاری با نتفلیکس و اپل تن فروشیه پس حتما فینچر و برادران کوئن و ایناریتو و ریدلی اسکات هم تن فروشن!داری حرف مفت میزنی.مهم نتیجه است که اسکورسیزی همچنان داره شاهکار میسازه و نولان مزخرف میسازه.این یه واقعیته که شما تین ایجرای نولان فن نمیخواید قبول کنید

فسیل
فسیل
1 سال قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

زباله فیلم بوکسور برتا هست و گرگ وال استریت مبتذل