صفحه اصلی > رپرتاژ : 8 انیمیشن که هم کودکان هم بزرگسالان از آنها لذت خواهند برد

8 انیمیشن که هم کودکان هم بزرگسالان از آنها لذت خواهند برد

Toy Story

همه ما می‌دانیم که بعضی از انیمیشن‌ها هم بزرگسالان و هم کودکان را به خود جذب می‌کند. اما ممکن است برای شما عزیزان سوال شده‌باشد که انیمیشن‌هایی که این ویژگی را دارند را چگونه می‌توانیم پیدا کنیم؟ ما امروز در این مقاله برای شما دوست‌داران انیمیشن به معرفی انیمیشن‌هایی که هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند آنها را تماشا کنند می‌پردازیم.

انیمیشن‌هایی مانند بچه رئیس، در جست‌جوی نمو، داستان اسباب بازی، موش سرآشپز، شازده کوچولو، کوکو،پرندگان خشمگین، ترانه دریا و… ازجمله انیمیشن‌هایی هستند که بزرگسالان نیز می‌توانند به تماشای آنها بپردازند. همچنین این انیمیشن‌ها در سال‌هایی که اکران شده‌اند برنده جایزه‌های متعددی شده‌اند و فروش‌های باورنکردنی را کسب کرده‌اند، این انیمیشن‌ها طرفداران و دنبال کنندگان بسیاری را نیز به‌همراه داشته‌اند.

Toy Story

انیمیشن داستان اسباب بازی یا به انگلیسی (Toy Story) محصول کشور ایالات‌متحده آمریکا در ژانر کمدی پویانمایی رایانه‌ای به کارگردانی جان لسترمی‌باشد. این انیمیشن به دست پیکسار ساخته شده و توسط والت دیزنی پیکچرز به نمایش درآمده است. نویسندگی این انیمیشن به‌عهده جاس ویدون، اندرو استنتون، جوئل کوهن و الک سوکولو بوده‌است. تام هنکس، تیم آلن، دان ریکلس، جیم وارنی، والاس شاون، جان راتزنبرگ، آنی پاتس، جان موریس، اریک ون دتن و… ازجمله بازیگرانی هستند که در این انیمیشن حضور داشته‌اند.

اولین قسمت این انیمیشن در 22 نوامبر 1995 اکران شد. دو سال بعد از ساخت انیمیشن داستان اسباب بازی 1 تصمیم گرفتند قسمت دوم این انیکیشن را نیز تولید کنند. انیمیشن داستان اسباب بازی 2 پس از چهارساب اکران شد سپس در سال 2010 قسمت سوم این انیمیشن نیز اکران شد. در سال 2019 نیز قسمت چهارم این انیمیشن را منتشر کردند. آنها گفته‌اند که انیمیشن داستان اسباب بازی 5 نیز در سال 2023 اکران خواهد شد. در این انیمیشن شاهد دنیایی از اسباب بازی هایی که حرف میزنند هستیم. این اسباب بازی‌ها در تلاش هستند که صاحبشان (اندی) به آنها توجه کند اما…

 

Ratatouille

Ratatouille

انیمیشن موش سرآشپز یا به فرانسوی ( (Ratatouilleمحصول مشترک کشور ایالات‌متحده آمریکا و فرانسه در ژانر کمدی، درام به نویسندگی و کارگردانی بِرَد برد می‌باشد. داستان این انیمیشن از این قرار است که زندگی موشی به نام رمی را به تصویر می‌کشد. رمی در پاریس زندگی می‌کند و تنها آرزویش سرآشپز شدن است اما خانواده‌اش سعی دارند مانع او شوند ولی او…

این انیمیشن موفق به دریافت جایزه‌های اسکار و گلدن گلوب شده‌است. این انیمیشن 111 دقیقه‌ای در تاریخ 22 ژوئن 2007  با بودجه‌ای حدود 150 دلار منتشر شد. این انیمیشن  فروشی باورنکردی حدود 620,261,049 دلار را توانست دریافت کند.

Coco

انیمیشن کوکو محصول کشور ایالات‌متحده آمریکا است و در ژانر موزیکال و فانتزی به کارگردانی لی آنکریچ ،  توسط کمپانی پیکسار تولید  و به دست والت دیزنی پیکچرز ‌به نمایش درآمده است.

نویسندگی COCO به‌عهده آدریان مولینا  و متیو آلدریخ بوده‌ و آنتونی گونزالس، گائل گارسیابرنال، بنجامین برت به ایفای نقش پرداخته اند.

کوکوی 105 دقیقه‌ای در تاریخ 22 نوامبر 2017 با بودجه‌ای حدود 225 میلیلون دلار اکران شد. و توانست فروشی حدود 807,8 میلیون دلار را دریافت کند.

در انیمیشن کوکو زندگی پسری به نام میگل را دنبال می‌کند. میگل علاقه بسیاری به ساز و موسیقی دارد اما خانواده او بشدت مخالف این موضوع هستند. میگل با آنها مخالفت می‌کند اما مخالفت او باعث می‌شود وارد دنیای مردگان شود و ماجراجویی پر از هیجان را تجربه کند اما او…

The Little Prince

The Little Prince

انیمیشن شازده کوچولو یا به انگلیسی (The Little Prince) محصول مشترک کشور فرانسه و کانادا در ژانر فانتزی ، درام و خانوادگی به کارگردانی مارک آزبرن می‌باشد. جف بریجز، ریچل مک‌آدامز، پل راد، ماریون کوتیار، جیمز فرانکو، بنیسیون دل تورو، ریکی جرویس، باد کرت، پل جیاماتی، آلبرت بروکس، مک‌کنزی فوی و… ازجمله هنرمندانی هستند که در این انیمیشن حضور داشته‌اند.

این انیمیشن 110 دقیقه‌ای با بودجه‌ای حدود 77,5 میلیون دلار در تاریخ 29 ژوئیه 2015 اکران شد. این فیلم توانست فروشی حدود 97,6 میلیون دلار را بدست آورد. خلاصه انیمیشن شازده کوچولو از این قرار است که دختر بچه‌ای که با خلبانی رو به رو می‌شود، که در حال  تعریف کردن داستانی است که با شازده کوچولو دیدار داشته است و…

Song of The Sea

انیمیشن ترانه دریا  (Song of the Sea): این انیمیشن برگرفته از افسانه‌های فولکلوریک کشور ایرلند تولید شده‌است. در این انیمیشن زندگی سلکی (موجودی نیم‌انسان و نیم‌فک) را به تصویر می‌کشد. سلکی باید دختر بچه‌ای 6 ساله را نجات دهد. این دختر بچه باید آواز بخواند که سلکی بتواند آن را نجات دهد اما…

این انیمیشن محصول مشترک کشورهای ایرلند، بلژیک، دانمارک، فرانسه و لوکزامبورگ می‌باشد که در تاریخ 10 دسامبر2014 در کشورهای فرانسه، بلژیک و لوکزامبورگ به نمایش درآمده‌است و در تاریخ 19 فوریه 2015 در دانمارک اکران شد. و در نهایت در تاریخ 10 ژوئیه 2015 در ایرلند منتشر شد. این انیمیشن یک سبک فانتزی را به‌دنبال دارد و تصورهای آن با دست طراحی شده‌اند که همین کار باعث دوبعدی شدن این انیمیشن شده‌است. این انیمیشن 93 دقیقه‌ای به کارگردانی تام مور می‌باشد که فروشی حدود 841,122 دلار را توانست دریافت کند.

Finding Nemo

Finding Nemo

انیمیشن در جست‌جوی نمو (Finding Nemo) این انیمیشن از 10 انیمیشنی که درآن زمان مناشر شد، از دید انجمن فیلم آمریکا یکی از برترین انیمیشن‌های دنیا شد. اندرو استنتون و لی آنکریج کارگردان‌های این انیمیشن هستند. این انیمیشن زندگی یک دلقک ماهی کوچک (نمو) را به‌تصور می‌کشد که توسط پدر نگرانش مورد حساسیت‌ها و سخت‌گیری‌های بسیاری قرار می‌گیرد. روزی که نمو در اقیانوس گم می‌شود پدر نمو همراه با دوستش (دوری) در جست‌جوی نمو هستند اما…

این انیمیشن 104  دقیقه‌ای در تاریخ 3 مه 2003 در آمریکا اکران شد. که همان سال موفق به دریافت جایزه اسکار شد. به‌طوری که توانست فروشی حدود 964 میلیون دلار را کسب کند. تهیه‌کنندگی این انیمیشن به‌عهده گراهام والترز بوده‌است.

The Boss Baby

The Boss Baby

انیمیشن بچه رئیس(The Boss Baby): این انیمیشن در تاریخ 12 ژوئن2014 به گفته دریم‌ورکس انیمیشن، تولید و ساخت  این انیمیشن را اعلام کرد و گفت در 18 مارس 2016 منتشر خواهدشد. اما بارها تاریخ منتشر شدن این انیمیشن به عقب انداخته شده‌بود. و اما در نهایت این انیمیشن در 31 مارس 2017 اکران شد. قسمت دوم این انیمیشن نیز با عنوان بچه رئیس: کسب و کار خانوادگی در سال 2021 به نمایش درآمد.کارگردانی این انیمیشن به‌عهده تام مک‌گراث بوده‌است.

داستان این انیمیشن خانواده‌ای سه نفره را نشان می‌دهد اما به‌طور ناگهانی بچه‌ی دیگری به این خانواده اضافه می‌شود. بعد از مدتی کوتاه پسر بزرگ این خانواده متوجه غیر عادی بودن این بچه می‌شود اما کسی حرف او را باور نمی‌کند. این دو برادر با وجود تنفری که نسبت به یکدیگر دارند، به دلیل خطری بزرگ برای تمامی دنیا مجبور به همکاری می‌شوند. این انیمیشن با بودجه‌ای حدود 125 میلیون دلار، توانست فروشی حدود 528 میلیون دلار کسب کند. مایکل مک‌کولرز نویسنده این انیمیشن می‌باشد.

The Angry Birds Movie

The Angry Birds Movie

در این انیمیشن شاهد پرندگان سخن‌گویی هستیم که هرکدام دارای یک قدرت به‌خصوص هستند. اما یکی از این پرندگان (رد) مشکل کنترل خشم دارد، اما درعین‌حال پرنده‌ای بسیار مهربان و مسئولیت‌پذریر است. رد برای کنترل خشم خود، در کلاس کنترل خشم شرکت می‌کند که در آنجا با افراد زیادی آشنا می‌شود. در این بین خوک های سبز برای عملی کردن نقشه های شوم خود به سرزمین پرندگان می‌روند اما…

این انیمیشن باعنوان پرندگان خشمگین  (The Angry Birds Movie) یک انیمیشن سه بعدی می‌باشد که در تاریخ 20 مه 2016 اکران شد. همچنین قسمت دوم این انیمیشن در 16 اوت 2019 منتشر شه‌است.کارگردانان این انیمیشن نیز به‌عهده کلی کایتیس و فرگال ریلی بوده‌است. همه ما با بازی پرندگان خشمگین آشنا هستیم، این انیمیشن برگرفته از این بازی ویدئویی ساخته شده‌است.

نحوه دانلود انیمیشن های معرفی شده

برای دانلود انیمیشن های معرفی شده در این لیست، شما می توانید از وبسایت های مختلفی استفاده کنید، اگر به دنبال وبسایتی برای دانلود رایگان انیمیشن هستید، سرویس فیلم و سریال نماشات می تواند انتخاب مناسبی باشد. در این وبسایت آرشیو بزرگی از انیمیشن های جدید و قدیمی وجود دارد و شما می توانید به صورت رایگان به دانلود انیمیشن های جدید بپردازید.

وبسایت نماشات بدون حق اشتراک و رایگان می باشد و شما می توانید انیمیشن های جدید را دانلود کنید و یا به صورت آنلاین آنها را تماشا کنید. همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن اندروید نماشات، به دنیای عظیمی از فیلم، سریال و انیمیشن در گوشی اندرویدی خود دسترسی داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
5 ماه قبل

انیمیشن ‘موش سرآشپز’ رو چند سال پیش دیده بودم، واقعا قشنگه!
البته جای انیمیشن ‘Soul’ (روح) هم در این لیست واقعا خالیه؛ انیمیشنی که کل درس های معارف و دینی که ما توی ۱۰، ۱۵ سال خونده بودیم رو در ۱۰۰ دقیقه به بهترین شکل به تصویر کشیده بود!
در سال ۲۰۲۱ هم جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن رو برنده شد.