صفحه اصلی > رپرتاژ : ساخت آشپزخانه ای آرامش بخش مثل فیلم ها

ساخت آشپزخانه ای آرامش بخش مثل فیلم ها

78f247c5 f28d 4e7a 82f8 4556a7a9b134 1

خسته شدین از آشپزخونه های شلوغ و استرس زا؟

دلتون می خواد تو یه فضای دنج و آروم، با عشق آشپزی کنین؟

پس با ما همراه باشین تا ببینیم چطور می تونین یه آشپزخانه آرامش بخش رو درست مثل فیلم ها، توی خونه خودتون داشته باشین!

ساخت آشپزخانه ای آرامش بخش مثل فیلم ها

اولین چیزی که تو هر فضایی به چشم میاد، رنگه. رنگ های تند و جیغ، شاید تو نگاه اول جذاب باشن، اما بعد از یه مدت، چشم رو خسته می کنن و حس ناآرامی رو القا می کنن.

پس سراغ رنگ های خنثی و ملایم برین. سفید، کرم، طوسی روشن، آبی کم رنگ، این رنگ ها آرامش بخش هستن و با هر دکوراسیونی به راحتی ست میشن. اگه دوست دارین یه رنگ دیگه رو هم وارد کنین، از اون به صورت محدود و مثلا برای جزیره یا کاشی بین کابینتی استفاده کنین.

نورپردازی مناسب، تاثیر فوق العاده ای روی حال و هوای آشپزخونه داره. نور کم، فضا رو دلگیر می کنه و پیداکردن وسایل رو سخت می کنه. از طرف دیگه، نور زیاد و زننده هم چشم رو اذیت می کنه.

راه حل چیه؟ از نورپردازی ترکیبی استفاده کنین. نور اصلی، نور بالای سینک و کابینت ها و نورهای موضعی مثل چراغ آویز بالای میز رو داشته باشین. با کم و زیاد کردن نور، می تونین هر بار فضایی متناسب با کار و احساس خودتون ایجاد کنین.

به نور طبیعی هم اهمیت بدین. پرده های خیلی ضخیم رو کنار بزنین تا نور خورشید بتابه تو آشپزخونه و حس سرزندگی و انرژی رو به فضا منتقل کنه.

تصور کنین وسط آشپزی، دنبال یه ادویه می گردین اما تو کشوهای بهم ریخته پیداش نمی کنین! یا کابینت ها انقدر پر هستن که درو با فشار بسته میشه! اینجاست که آشپزخونه به میدان جنگ تبدیل میشه و آرامش به کل می پره!

برای داشتن یه آشپزخونه آرام، نظم و سازماندهی حرف اول رو میزنه. از نظم دهنده های داخل کابینت و کشوها استفاده کنین. وسایل رو بر اساس کاربردشون دسته بندی کنین و فقط چیزایی رو روی کانتر نگه دارین که واقعا نیاز دارین. با کمی سازماندهی، دیگه وقتتون تو آشپزخونه صرف گشتن دنبال وسایل نمی شه و می تونین با آرامش آشپزی کنین.

متریال کابینت ها و کفپوش هم تو ایجاد حس آرامش، نقش مهمی دارن. از چوب روشن یا کابینت های هایگلاس استفاده کنین که نور رو منعکس می کنه و باعث میشه آشپزخونه بزرگ تر و روشن تر به نظر برسه. کفپوش های چوبی یا سنگی با رنگ های طبیعی هم حس آرامش و نزدیکی به طبیعت رو به آشپزخونه القا می کنن.

اکسسوری ها، روح و شخصیت رو به آشپزخونه می بخشند. گلدان های پر از گیاهان سرزنده، تابلوهای هنری با رنگ های ملایم و طرح های الهام بخش، یا مجسمه های مینیمالیستی با طراحی خاص، سطل کابینتی ، همگی می تونن حس آرامش و لطافت رو به آشپزخونه شما هدیه بدن.

3 اشتباه رایج در طراحی آشپزخانه

آشپزخانه، قلب تپنده خونه است. جایی که قراره با آرامش آشپزی کنیم، با عزیزان گپ بزنیم و خستگی رو از تنمون در کنیم. اما اگه تو طراحی آشپزخانه اشتباه کنیم، نتیجه چی میشه؟ یه فضای بهم ریخته، استرس زا و کلافه کننده که هیچ شباهتی به آرامش نداره!

حالا بریم ببینیم چه اشتباهات رایجی تو طراحی آشپزخانه وجود داره که آرامش رو ازمون می گیره:

نورپردازی نامناسب

نور، تاثیر فوق العاده ای روی حال و هوای آشپزخونه داره. اگه نور کم باشه، فضا دلگیر و گرفته میشه و پیدا کردن وسایل تو کابینت ها هم تبدیل به یه کابوس میشه. از طرف دیگه، نور زیاد و زننده هم چشم رو اذیت می کنه و حس آرامش رو از بین می بره.

راه حل چیه؟

از نورپردازی ترکیبی استفاده کنین. نور اصلی، نور بالای سینک و کابینت ها و نورهای موضعی مثل چراغ آویز بالای میز رو داشته باشین. با کم و زیاد کردن نور، می تونین هر بار فضایی متناسب با کار و احساس خودتون ایجاد کنین.

بی نظمی و بهم ریختگی

تصور کنین وسط آشپزی، دنبال یه چاقو می گردین اما تو کشوهای پر از وسیله پیداش نمی کنین! یا کابینت ها انقدر پر هستن که درشون با فشار بسته میشه!

راه حل چیه؟

هوشمندانه جاگذاری کنین! از نظم دهنده های داخل کابینت و کشوها استفاده کنین. وسایل رو بر اساس کاربردشون دسته بندی کنین و فقط چیزایی رو روی کانتر نگه دارین که واقعا نیاز دارین. با کمی سازماندهی، دیگه وقتتون تو آشپزخونه صرف گشتن دنبال وسایل نمی شه و می تونین با آرامش آشپزی کنین.

برای مشاهده و خرید انواع نظم دهنده های کابینت آشپزخانه کافیست به وب سایت افرنگ استور به نشانی https://afrangstore.com مراجعه نمایید.

انتخاب رنگ و متریال نامناسب

آشپزخانه پر از رنگ های تند و تیز یا کابینت های طرح دار شلوغ، شاید تو نگاه اول قشنگ به نظر برسن، اما بعد از یه مدت، چشم رو خسته می کنن و حس ناآرامی رو القا می کنن. از طرف دیگه، رنگ های خیلی تیره هم باعث می شن آشپزخونه دلگیر به نظر برسه.

راه حل چیه؟

برای کابینت ها، رنگ های خنثی و ملایم رو انتخاب کنین. سفید، کرم، طوسی روشن، آبی کم رنگ، همه این رنگ ها آرامش بخش هستن و با هر دکوراسیونی به راحتی ست می شن. اگه دوست دارین یه رنگ دیگه رو هم وارد کنین، از اون به صورت محدود و مثلا برای جزیره یا کاشی بین کابینتی استفاده کنین.

برای متریال کابینت ها هم سراغ چوب روشن یا هایگلاس برین که نور رو منعکس می کنه و باعث میشه آشپزخونه بزرگ تر و روشن تر به نظر برسه.

با این راه حل ها، می تونین از شر این اشتباهات رایج خلاص بشین و یه آشپزخانه شیک و در عین حال آرامش بخش داشته باشین. یادتون باشه، آشپزخانه ای که توش احساس آرامش داشته باشین، آشپزی رو لذت بخش تر می کنه و خاطرات خوشی رو براتون رقم می زنه.

نکاتی برای انتخاب رنگ، نورپردازی و مبلمان در آشپزخانه

آشپزخانه، قلب تپنده هر خونه است. جایی که توش غذاهای خوشمزه درست می کنیم، با عزیزانمون وقت می گذرونیم و خاطرات شیرین می سازیم. اما خب، یه آشپزخونه آشفته و شلوغ، می تونه آرامش رو ازمون بگیره و آشپزی رو به یه کابوس تبدیل کنه.

نگران نباشین! با انتخاب درست رنگ، نورپردازی و مبلمان، می تونین یه آشپزخونه آرامش بخش و دلنشین بسازین. جایی که توش حس امنیت و آرامش داشته باشین و با لذت آشپزی کنین.

حالا بریم ببینیم چطوری باید رنگ، نور و مبلمان رو برای یه آشپزخونه آرامش بخش انتخاب کنیم:

رنگ

رنگ های خنثی و ملایم: سفید، کرم، طوسی روشن، آبی کم رنگ، این رنگ ها آرامش بخش هستن و فضا رو بزرگ تر نشون می دن.

رنگ های گرم: نارنجی، زرد، قهوه ای روشن، این رنگ ها حس صمیمیت و گرما رو به آشپزخونه میارن.

رنگ های سرد: سبز آبی، یاسی، فیروزه ای، این رنگ ها حس آرامش و سکون رو القا می کنن.

نورپردازی

نورپردازی ترکیبی: از نور اصلی، نور بالای سینک و کابینت ها، و نورهای موضعی مثل چراغ آویز بالای میز استفاده کنین.

نور گرم: نورهای با دمای رنگ پایین (زرد و نارنجی) برای ایجاد حس آرامش و صمیمیت مناسب هستن.

نور طبیعی: تا حد امکان از نور طبیعی خورشید استفاده کنین.

مبلمان

سادگی و مینیمالیسم: از مبلمان ساده و بدون طرح های شلوغ استفاده کنین.

چوب طبیعی: مبلمان چوبی حس گرما و آرامش رو به آشپزخونه میاره.

گیاهان: گل ها و گیاهان طبیعی، طراوت و شادابی رو به آشپزخونه هدیه می دن.

از نظم دهنده ها استفاده کنین تا آشپزخونه مرتب و منظم باشه.

کفپوش مناسب انتخاب کنین.

به جزئیات توجه کنین: پرده ها، تابلوها، ظروف و… رو با دقت انتخاب کنین.

با رعایت این نکات، می تونین یه آشپزخونه آرامش بخش و دلنشین بسازین. جایی که توش احساس امنیت و آرامش داشته باشین و با لذت آشپزی کنین و خاطرات خوشی رو با عزیزانتون رقم بزنین. ‍‍‍

اکسسوری های آشپزخانه که دوست دارید با آنها وقت بگذرانید

اکسسوری ها فراتر از قشنگی هستن، بلکه می تونن شخصیت و روحیات ما رو توی آشپزخونه منعکس کنن و فضایی بسازن که دلتون بخواد ساعت ها توش وقت بگذرونین.

حالا کدوم اکسسوری ها رو انتخاب کنیم که هم زیبا باشن، هم حس خوبی رو بهمون القا کنن؟ بریم ببینیم:

ظروف خاطره انگیز ‍‍‍

اون سرویس قوری گلدار قدیمی که یادآور دورهمی های خانوادگیه، یا لیوان های رنگی که سوغات مسافرت به یه شهر ساحلی زیبا هستن، رو نگه دارین! این ظروف فراتر از یه وسیله مصرفی هستن، بلکه یادآور خاطرات شیرین و آدم های دوست داشتنی زندگی ما هستن. هر بار که ازشون استفاده می کنیم، لبخند روی لبمون میاد و حس خوبی رو توی آشپزخونه تجربه می کنیم.

گلدان های سرزنده و گیاهان شاداب

گیاهان طبیعی، طراوت و زندگی رو به آشپزخونه میارن. گلدان های خوشگل با گیاهان سرحال و شاداب، روح تازه ای به فضا می دن و باعث می شن توی آشپزخونه احساس آرامش و نزدیکی به طبیعت داشته باشین.

تخته سیاه یادداشت های الهام بخش

یه تخته سیاه کوچیک روی دیوار آشپزخانه نصب کنین. روش می تونین دستور پخت های جدید رو بنویسین، برای اعضای خانواده یادداشت بذارین، یا حتی یه جمله انگیزشی بنویسین که هر بار می بینینش، حالتون رو خوب کنه.

شمع های معطر و آرامش بخش

روشن کردن یه شمع معطر با بوی خوش می تونه کل فضای آشپزخانه رو دنج و صمیمی کنه. نور ملایم شمع، حس آرامش رو به ارمغان میاره و باعث میشه توی آشپزخونه احساس آسایش و راحتی داشته باشین.

آثار هنری با روح و احساس

یه تابلو هنری با رنگ های شاد و طرح های الهام بخش، یا یه مجسمه مینیمالیستی با طراحی خاص، می تونه روح و شخصیت شما رو توی آشپزخونه نشون بده. هر بار که به این آثار هنری نگاه می کنین، حس خوبی بهتون دست می ده و باعث میشه از بودن توی آشپزخونه لذت ببرین.

اینا فقط چندتا ایده برای انتخاب اکسسوری های آشپزخانه بود که فراتر از قشنگی هستن و بهتون حس خوبی میدن. شما هم می تونین با کمی سلیقه و خلاقیت، اکسسوری هایی رو انتخاب کنین که براتون یادآور خاطرات شیرین باشن و هر بار توی آشپزخونه لبخند رو لبتون بیارن.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها