صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ریچارد لینکلیتر: استودیوهای هالیوودی برای بچه های 12 ساله فیلم می سازند!

ریچارد لینکلیتر: استودیوهای هالیوودی برای بچه های 12 ساله فیلم می سازند!

ریچارد لینکلیتر

منتقدین سال‌هاست که نسبت به «مرگ بزرگسالی در فرهنگ آمریکا» هشدار می‌دهند و فیلمسازان متعددی به تسخیر سالن‌های سینما با فیلم‌های ابرقهرمانی معترض شده‌اند. «آلن مور» خالق «وی مثل وندتا» (V for Vendetta) کامیک «نگهبانان» (Watchmen) حتی می‌گوید این ژانر بزرگسالانه نیست.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، رکوردشکنی فیلم‌های مارول سبب شد که استودیوها رمز موفقیت را تولید دنباله بدانند و لحن فیلم‌ها را به این دست محصولات شبیه کنند. ژانر ابرقهرمانی اگرچه در یکی دو سال اخیر از نفس افتاده اما نفوذ آن‌ها همچنان در فیلم‌های زیادی یافت می‌شود و البته فیلمسازانی که از این ژانر حمایت می‌کنند کم نیستند.

شکست‌های تجاری نه تنها باعث نشد که استودیوهایی مانند دیزنی دست از تولید دنباله برای فیلم‌های پرفروش قبلی بردارند، بلکه بر شمار آن‌ها اضافه کنند چرا که فروش آن‌ها را تضمین شده می‌دانند. نتیجه این اتفاق کاهش فیلم‌هایی است که با بودجه متوسط تولید می‌شدند.

«ریچارد لینکلیتر» که فیلم جدید او «ضارب» (Hit Man) با بازی «گلن پاول» به تازگی از نتفلیکس پخش شده، در مصاحبه با پادکست «میکسد سیگنالز» از کاهش محسوس فیلم‌های بزرگسالانه گفته است. او علت را بچه‌گانه‌سازی در هالیوود و هجوم فیلم‌های ابرقهرمانی به سالن‌های سینما می‌داند.

لینکلیتر می‌گوید: «هالیوود همین است. سینمای این نسل است… خدای من، خوشحالم که در این سال‌ها بچه نیستم. در کودکی و حدود ۱۰ تا ۱۳ سالگی، تنها دلیل سینما رفتن من این بود که فیلم‌ها همگی بزرگسالانه بودند. باید راهی برای ورود به سالن پیدا می‌کردید. امروز،‌ برای دوازده ساله‌ها فیلم می‌سازیم. در مجاب کردن بزرگسالان به اینکه فیلم‌های خوبی‌اند عالی عمل کرده‌اند. [می‌گویند:] برای همیشه بچه بمانید. به خواندن کتاب‌های مصور ادامه دهید. این سینماست. فیلمسازی برای بزرگسالان را با همه پیچیدگی‌هایش از جمله رابطه جنسی رها کرده‌اند.»

گفته‌های دقیق لینکلیتر نشان می‌دهد که «خستگی ابرقهرمانی» که پس از «آخر بازی» (Avengers: Endgame) به تدریج شکل گرفت نشانه مثبتی باشد و غول‌های رسانه‌ای را بالأخره تسلیم کند که بیشتر خطر کنند.

«آلن مور» پیش‌تر به «گاردین» گفته بود: «حدود سال ۲۰۱۱ گفتم نشانه نگران‌کننده‌ای برای آینده است وقتی میلیون‌ها بزرگسال برای دیدن فیلم‌های «بتمن» صف می‌کشند. زیرا این نوع رفتار کودکانه – که به دوران ساده‌تر و واقعیت‌های ساده‌تر اصرار دارد – می‌تواند اغلب منادی فاشیسم باشد.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
25 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین
رامین
1 ماه قبل

کریستین بیل هم یه جایی حرف مفت زد
گفت در گور قصاب اصلا انگار فیلمنامه نبود
میگفتن برو اینور فیلمبرداریه بعد اونور
خب آخه خوشتیپ
هفت تیر پشت سرت نذاشتن که بیا بازی کن.
پول برات مهم بود اومدی
دندت نرم چشمت کور خواستی فیلمنامه رو رد کنی . یه فیلم بلاک باستر بازی کن که تو سودش هم سهم داشته باشی و اشتباه مت دیمون رو نکنی که گفت نباید بازی در اواتار رو رد میکردم(یا تایتانیک دقیق نمی دونم)
خب همین شماها اگر قبول نکنید
ممکنه اهرمی باشه که مارول و دیزنی تغییر سیاست بده
الانم که میزان تولیدشون انگار کم شده.
و دل بستن به فروش کریون شکارچی در آینده.
شاید دارن تغییر سیاست می دن.

رامین
رامین
1 ماه قبل

می بینیم که سایبری ها برای وقت معین دارن از تکنیک کاشت و برداشت استفاده می کنن مث دوستشان بی بی سی
ابتدا بیایم سینمایی صحبت کنیم و بعد در زمان خبرهای سیاسی در زمان های حساس
حرف بالایی ها را بزنیم
تا اگر علیه مان حرفی زده شد بگیم ما سینمایی هم حرف می زدیم.
این انتقاد به این آدم ها که فقط در خبرهای مشخص نظر می دادند انگار باعث شده تکنیک عوض کنند
اما راه به جایی نمی برید چون مردم کار به سینمایی حرف زدنتون ندارن در برهه های حساس از نوع و نگارش متنتون رسوا می شید
وقتی جقیقت های خانه کرده در واقعیت ها مردم هستند با اینکه به هموطنتون ضربه می زنید اما شکست می خورید
الگوهای بی بی سی همیشه تکرار می شه

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

واقعا برام عجیبه که آدم‌های مثل آلن مور این حرف‌ها رو راجع به ژانر ابرقهرمانی می‌گند. کاملا با حرف‌هاش مخالفم. اصلا این حرف که اینجور فیلم‌ها برای بچه‌ها هستند رو قبول ندارم. مثل این می‌مونه که بگی یک آدم بزرگسال نمی‌تونه انیمیشن یا کارتون ببینه چون سنش بالا هست. بعدشم فیلم‌های ابرقهرمانی هم می‌تونند از نظر داستانی عمیق باشند. این که بگیم اینجور فیلم‌ها همشون از نظر داستانی و شخصیتی عمق ندارند و سطحی هستند اشتباهه به نظرم. بهترین نمونه‌ش spiderman 2 سم ریمی هستش. تو اون فیلم به خوبی تونسته بود نشون بده که پیتر پارکر نمی‌تونست یک تعادل بین زندگی شخصیش و مردعنکبوتی بودن برقرار کنه. در این حد از نظر روحی و روانی روش تاثیر گذاشته بود که وسط‌های فیلم داشت قدرت‌هاش رو از دست می‌داد. به قول خودش این نیروش (this is my gift and my curse) هم می‌تونه یک نفرین باشه هم یک نعمت که به خوبی سم ریمی تو این مجموعه به ما نشون دادش. یا مجموعه‌ فیلم‌های بتمن نولان که هممون می‌دونیم چه قدر خوب هستند و کلی حرف برای گفتن دارند.

FFFF
FFFF
1 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

من نمیدونم الن مور دردش چیه و از چی رنجیده که این حرفارو می‌زنه ولی بین مخاطبان هم کلا بعضیا تا میگی ابرقهرمان فقط اونجرز میاد تو ذهنشون درصورتیکه ​فیلم هایی مثل لوگان، بلید، جوکر ۲۰۱۹، کلاغ با بازی برندون لی، تحت تعقیب، پلیس آهنی ۱، کینگزمن ۱، کیک-اس؛
فیلم هایی که کالت فالووینگ دارن مثل دِرِد، کنستانتین، واچمن زک اسنایدر؛
سریال هایی مثل دردویل، د بویز، شکست ناپذیر، بخش عمده پانیشر و فصل اول جسیکا جونز؛
انیمیشن هاشون (فقط دی سی کلی انیمیشن بزرگسالانه محشر داره) و بعضی از گیم هاشون،
همه آثار بزرگسالانه خوب براساس کمیک هستند و اغلب ابرقهرمان محور. نمی‌دونم چرا یه عده تمام عقده و حرص از ناکامی و تجربیات تلخ بزرگسالی و جوانی و کودکیشون رو می‌خوان بزنن تو سر یه ژانری که دوره‌اش رو داشت و الان طرفداران خودش از همه رو کیفیت وسواسی تر هستند!
بعضی وقتا میبینیم طرف برای دفاع از سریع و خشن و بعضی از فیلم های مایکل بی خودشو به آب و آتیش میزنه منتها خدا نکنه شما از یه فیلم ابرقهرمانی تعریف کنی!!!

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

د بویز رو هنوز ندیدم ولی دردویل محشره. به نظرم بهترین سریال ابرقهرمانی‌ای دیدم همین دردویل هستش. مخصوصا فصل سومش عاشق شخصیت بولز‌آی بودم. صحنه‌های مبارزه‌اش با دردویل عالی بود. متاسفانه فصل چهارمش رو دادن دست دیزنی معلوم نیست چه آشغالی قراره در بیاد. بقیه مثال‌هایی هم که زدی عالی هستند. مخصوصا کینگنزمن قسمت اولش خیلی خوبه.

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

اینکه مردم دیگه برای دیدن فیلم‌های درام، سینما نمی‌رند رو تقصیر فیلم‌های ابرقهرمانی بندازیم یکم نامردیه به نظرم. همینطور که بقیه هم تو کامنت‌های پایینی بهش اشاره کردند غیر از no way home همه‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی‌ای که این چند وقت اکران شدند بدجور تو گیشه شکست خوردند. من خودم به شخصه جزو افرادی بودم که فکر می‌کردم ژانر ابر‌قهرمانی مقصر اصلی فروش نکردن بقیه ژانر‌ها به خصوص درام هستش. ولی کاملا اشتباه می‌کردم. وقتی می‌بینم که حتی فیلم‌های ابرقهرمانی هم الان دیگه نمی‌فروشند فهمیدم که مشکل از یک جای دیگه هست. بعد به این فکر کردم که این ژانر خیلی وقته وجود داره. از اوایل دهه ۲۰۰۰ که مجموعه فیلم‌های ایکس من یا مردعنکبوتی سم ریمی وارد بازار شدند ما این‌جور فیلم‌ها رو داشتیم. پس یک چیز جدید نیست. چرا پس اون زمان با وجود این فیلم‌ها، فیلم‌های درام هم می‌فروختند؟ به نظرم بزرگترین عاملی که باعث شده مردم دیگه سینما نرند دوتا چیز هستش. یکی این vod‌هایی مثل نتفلیکس یا دیزنی‌پلاس… که هر روز مثل قارچ یک دونه جدیدش یک جا سبز می‌شه. و یکی هم شبکه‌های اجتماعی. سرویس پخش‌هایی مثل دیزنی پلاس باعث می‌شه شما هروقت دلتون خواست با یک هزینه ماهیانه تعداد نامحدودی فیلم و سریال در اختیارتون باشه. پس آدم برای چی این همه پول بلیت سینما بده که بره یک فیلمی که حتی خوب هم نیست رو ببینه؟ دیگه مثل بیست سال پیش نیست که آدم حتما برای دیدن یک فیلم باید بره سینما یا کلی منتظر بمونه که کیفیت بلوری‌ اون فیلم رو سی دی بیادش. بدبختی آخه کیفیت فیلم‌های درام هم واقعا پایین اومده. من خودم به شخصه واقعا یک فیلم درام خوب که برای امسال یا پارسال باشه به یاد ندارم.

FFFF
FFFF
1 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

دوسال کرونا و فاکتور های اقتصادی هم وجود داره ولی حالا یه نکته هست که خود من هم یه تجربه مشابه باهاش دارم؛
من فقط یکی از بازی های انحصاری منتشر شده PS5 برام جذابیت داشت و دیدم نمی صرفه واسه همون یه بازی الان برم از نسل ۸ بپرم نسل ۹ (مدیریت دخل و خرج هم البته سخته) و رفتم یه گیم سنتر پیدا کردم که کنسول و اون بازی رو داشت. حالا میدونم سینما هم پرده نمایش خیلی بزرگه هم اسپیکر ها خیلی قوی هستن در مقایسه با تلویزیون های ۴۳ اینچ با اسپیکر ضعیف اینترنال تو گیم‌نت، و اینکه فقط یه چیز تو سینما پخش میشه درصورتیکه تو گیم‌نت هرگوشه یه چیز متفاوت هست ولی خب جمعیت سینما هم زیادتره و اینجا میرسم به مقصودم: ملت خیلی سر و صدا میکنن!
من میشینم اونجا متمرکز روی یه بازی داستانی و پشت من دوتا بچه‌سال دارن فوتبال بازی می‌کنن و عربده میکشن و تو سر هم میزنن و بهم دیگه فحش میدن و… و من بجای صدای گیم باید صدای اینها رو بشنوم!
تو سینما هم این سر و صدا ها رو تقریبا همه فیلمباز های جدی اونوری که من میشناسم، درکنار ناراحت بودن صندلی‌ها، ازش شاکی هستند! عموماً هم جمعیتی که گسترده میره سینما واسه همین جیغ و سوت زدن هست و با دیتشون یا جمع رفقاشون میرن و اونی که میخواد متمرکز بشه رو داستان فیلم، میشینه خونه و بقول شما vod رو باز میکنه، چراغ هارو خاموش میکنه، یه هدفون میزنه و فیلمشو میبینه.
چیز دیگری که این کارگردان ها هم خودشون خوب میدونن منتها دوست دارن فقط تو سر ابرقهرمان ها بزنن، اینه که الان دیگه دهه ۸۰ میلادی نیست که تلویزیون های خونگی داغون باشن و بهترین راه دیدن فیلم تو سینما باشه؛ مگه اینکه البته آی‌مکس آنچنانی باشه که باز امثال اسکورسیزی و لینکلیتر حرفی توش برای گفتن ندارن!

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

آره خب سر‌و‌صدا هم دخیله. مخصوصا بعضی‌وقت‌ها بعضی‌ها تو سینما با گوشی کار می‌کنند و اون نورش اصلا تمام تجربه سینما رفتن رو خراب می‌کنه. ولی آره کلا فاکتورهای زیادی وجود داره.

Quentin tarantino
Quentin tarantino
1 ماه قبل

«فیلمسازی برای بزرگسالان را با همه پیچیدگی‌هایش از جمله رابطه جنسی رها کرده‌اند!»
فقط من روی این بخش قفل کردم یا بقیه هم همینه وضعشون؟!

FFFF
FFFF
1 ماه قبل

تشکر میکنم از آقای رامین که برخلاف انتظاری که داشتم و فکر می‌کردم که الان میان از لینکلیتر دفاع می‌کنند، نظر واقعا پخته‌ای دادند.
خطاب به جناب آقای فرزاد هم عرض کنم که اسکورسیزی و دی‌کاپریو اون فیلم رو ساختند ولی پرمخاطب نشد!
من البته یه چیزی رو بایستی تصحیح کنم؛ منادی فاشیست رو الن مور گفته نه لینکلیتر که البته حرف غلطیه و مهم نیست کی بخواد بگه، خود نولان و سم ریمی که هیچ… اصلا روح مرحوم استن لی هم بخواد برگرده از عالم ارواح و اینو بگه، بیخود کرده!
شما یه زمان یه کار بزرگ انجام میدی منتها بعدش برحسب اتفاقات و وقایع زندگی و تغییرات خلق و خویت یه چیز دیگه درموردش میگی. امینم مثلا فردا اگه بیاد بگه فیلم 8 مایل و آهنگ lose yourself من آشغال بوده خوب من بهش میام میگم بی‌جا کردی!

«دو صد گفته چون نیم کردار نیست»

ولی حرفم درمورد عقاید ناپخته سیاسی لینکلیتر و اینکه همفکرانش از طریق همین استودیو هایی که ایشون بهشون میپره، پارسال باربی رو میلیاردی کردند، سرجاشه اما حمله من بهش واکنشی هست. می‌گه فیلم بزرگسالانه دیگه رو پرده سینما نیست چون ابرقهرمان ها هجوم آوردن…
کدوم ابرقهرمان ها؟! محاسبه بدی کردی با نتفلیکس بستی، الان فیلمتو رو پرده ها اکران میکردی چهار نفر بخاطر خوشتیپی و خوشگلی گلن پاول و این دختر لاتین می‌رفتن نگاه میکردن!

یه نکته دیگه که من این حرفارو تو یه گروه دیگه که زدم یه عده برگشتن گفتن که ایشون چون فیلمساز بزرگیه، یه چیزی سرش میشه که اینارو میگه! اولا ایشون فیلمساز بزرگی نیست. دوما اگه فرض کنیم که هست، مگه اصلا DNAش به فیلم های استودیویی میخوره که بخواد نظر بده؟!
درباره حوزه خودت نظر بده؛ بگو چرا مثلا A24 مونوپولی داره تو بازار فیلم های مستقل تا اونجا بیایم جوابتو بدیم!

رامین
رامین
1 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

خواهش می کنم… به هر حال نگاه حذفی همیشه آسیب زاست

رامین
رامین
1 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

خواهش می کنم… من کلا با نگاه حذفی مشکل دارم.
اما حرف الن مور درباره فاشیزم توهین نیست. یه نقد تنده چون شباهت هایی بین فاشیست ها و نوع نگاه در ابرقهرمانی ها پیدا کرده. میتونیم مخالف باشیم. اما طرف چون از بزرگان کامیک هست. بر پایه سال ها تجربه میگه
یه حرف جالب دیگه هم زده:
کتاب کامیک برای بچه های کارگران بود که تفریح آنچنانی نداشتند اما امروزه یک تفریح گران شده.

رامین
رامین
1 ماه قبل

دوستان درباره آلن مور بگم
این بابا خیلی غول هست توی کلمیک
کیلینگ جوک یا کشتن جوک یا هر ترجمه ای
از بهترین کامیکای بتمنه
واچمن و … از بزرگترینان
این داداشمون نبود کامیک اونقدر پا نمی گرفت که مارول و دی سی باش خوب بفروشن.
درباره بتمن حرفشو قبول ندارم اما درکل نقداش به ابرقهرمانی عالیه.(مارول به حرفاش گوش می کرد می تونست خودشو بازسازی کنه)
اما جناب لینکلیتر که فیلم بد پسربچگی رو داره جز بازی خوب پاتریشیا آرکت. هیچس نداره.
اولا شما خوش شانس نیستی تو سنی که …هنوز فیلم بزرگارو می دیدی تو …و داغ بودی مث بیشتر آدما تو این سن مث خودم ولی ضربه روحیشو بهت می زنه.
ضمنا شعار همیشه بچه بمانید
برای وقتیه که زندگی رو بیش از حد جدی ی گیری.
بله منم موافقم که فیلمای ابرقهرمانی کنونی راهکارای ساده و هیجانی به قول الن مور می دن و ادعاهای گنده اما فکرای کوچیک دارن.
اما درباره کارای نولان.بتمن آخری و اسپایدرمنای ریمی نمی شه اینو گفت.
بهتره جای نگاه حذفی نگاه سازنده داشته باشیم.
آخه خوشتیپ بعد از اون سه گانه واقعا هوبت چه غلطی کردی . فیلم اپولو ده
هم خوبه اما فراموش شدنی.
بعدشم میگی هالیوود!!!!
د لامصب اگر اینقدر فکرشون پایینه شما بیجا میکنی بازیگرای همین فیلما رو به خدمت می گیری.
برو با اون چپکی های فرانسوی و کریستین استیوارت و اون الیور استون( که با هزار جور ادعا شر و ور میسازه شعار آزادی می ده می ره عربستان ریسس جشنواره می شه
می آد ایران خوشامد پول‌بده‌هاش حرف مفا می زنه)
فیلم بساز.
با شوهر گرتا گرویک و خود گرتا فیلم بساز.
که اگه نولان همراهی نمی کرد با موج باربنهایمر و پیشینه خود غروسکه نبود و چند چیز دیگه هیچ …نمی کردید.
تو اصلا پسربچگی می فهمی ؟
تو چطور به بلوغ می پردازی اما به رابطه های لیز و بی ثبات و …و مواد و …به طور درست و با حساب کتاب نمی پردازی
در حالیکه پسر داستانت هم بهش می خوره در گیر این مسایل باشه(تاکید می کنم به طور درست و کارامد نپرداخته و گرنه پسره دوست دختر داشت)

رامین
رامین
1 ماه قبل
پاسخ به  رامین

مووی مگ
الان واژه احمق
فحش رکیکه؟تو زبان فارسی اصلا این رکیک نیست حذف کردی.
حالا جای کلمه علمی خودارضایی که در همه کتاب ها و سخنرانی دکترها میاد چی بگم؟
در پاراگراف یکی مونده به آخری
دوستان برای پر کردن نقطه چین واژه
استمنا را
جایگزین کنند
این واژه در کتاب های فقهی هم اومده همه هم مجوز گرفتن.
چه سانسورای الکی میکنی

رها
رها
1 ماه قبل

بیاید قبول کنیم دمکرات ها گند زدن به هالیوود ! هالیوود تا الان به لطف جلوه های ویژه و فیلمنامه های اقتباسی از آثار ادبی پرطرفدار ادامه داده ….

FFFF
FFFF
1 ماه قبل

هالیوود برای بچه های ۱۲ ساله «هم» فیلم می‌سازد ولی جنابعالو (طرفداراش خوب توجه کنن) با این فیلم های فوق العاده کم ارزشت سکوت کن لطفا؛
از روزی که متاکریتیک به بوی هود تو امتیاز کامل داد، «کامل» از چشمم افتاد!
حقیقتش میخواستم سر واژه نتفلیکس مطلب رو ببندم ولی وسوسه شدم تا آخر بخونم و خوندم و باید بگم واقعا شرم آوره… این فیلمساز روشنفکر آمریکاست؟! یه دموکراتِ تگزاسی اوباما پرست (سم ترین ترکیب تاریخ) که بچه خودشو و بچه بهترین دوستش رو ابزار تبلیغاتی انتخابات میکنه نمیخواد درباره به ابتذال کشوندن ذهن جوانان فضیلت فروشی کنه.
منادی فاشیسم؟؟؟ تو هم همون شکری رو خوردی که اون بیل مار بی شرف خورد که!!!
بعد میگه ابرقهرمان ها تسخیر کردن! یه فیلم ابرقهرمانی جز ددپول ۳ که هنوز نیومده و مادام وب که تمام بشریت یکدست نابودش کردن و اول صف تیم نابود کننده هم خود طرفداران ژانر ابرقهرمان بودن به من نشون بدید که امسال مطرح شده باشه.
بخدا بیماری مسریه، هر فیلمساز دوزاری که خودشو به نتفلیکس می‌فروشه باید حتماً بیاد یه همچین جفتکی بندازه!
بعد کدوم فیلم پرفروش این چند سال کودکانه بوده؟ فیلم های مهم امسال یکی Dune بود که کارگردانش بین هم طیف جریان اصلی و هم مستقل محترمه، یکی civil war که A24 ساخت، سال قبل هم باربی رو دوستان و همفکران این بابا نویسندگی و کارگردانی کردن!
بعد از NWH، کدوم فیلم میلیاردی ابرقهرمانی بوده؟! تاپ گان ابرقهرمانی بود یا آواتار ۲ و اوپنهایمر؟! خجالت هم خوب چیزیه.
بعد میگه که “فیلمسازی برای بزرگسالان را با همه پیچیدگی‌هایش از جمله رابطه جنسی رها کرده‌اند” 😒
خب یارو، تو اگه تو دوران جاهلیتت (که هنوز هم ادامه داره) می‌رفتی سینما برای نیت های خاص الان باید بیای جار بزنی؟! بخدا اگه این نماینده سینمای واقعیه، من توف میندازم به قبر این سینمای واقعی!

حرف آخر هم فقط اینکه بنظر میاد یه فسیل دیگه به سطل زباله تمام شده های سینما اضافه شد ولی حقیقتش از سالهای قبل از این بابا و نحوه فیلمسازیش تنفر داشتم و این صحبت هاش نشون میده که حق با من بود.

پ.ن: آلن مور هم غلط کرد

سنکوپ
سنکوپ
1 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

داداش الان داشتم با مدیر متاکرینیک تلفنی صحبت میکردم بنده خدا یه ساعت داشت گریه میکرد. گفتم آخه چی شده گفت من دیگه این زندگی رو نمیخوام. چرا باید ما از چشم FFFF بیافتیم…. یعنی اگه من و تو و بقیه آدما یه حقیقتی رو بپذیریم گل رو زدیم “ما یدونه آدمیم از 8 میلیارد” نظرامون و عقایدمون و سلیقمون برای هیشکی مهم نیست غیر از خودمون. در ضمن هر کس نظرش مخالف ما بود نباید یه کتاب خشم براش بسراییم.

FFFF
FFFF
1 ماه قبل
پاسخ به  سنکوپ

دوازده نفری که دچار سوزش شده و دیسلایک دادن، یعنی اینکه براشون مهم بوده!

کسرا
کسرا
1 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

اصن میفهمی چی میگی؟

FFFF
FFFF
1 ماه قبل
پاسخ به  کسرا

آنچه میگویم به قدر فهم توست
مُردم اندر حسرت فهم درست

مراد
مراد
1 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

لحنت بسیار بی ادبانه و زننده بود اگه بابت نظرات خوب قبلیت نبود فکر می کردم یک پسربچه پونزده ساله این کامنت طولانی هتاکانه رو نوشته

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

نظرت رو قبول دارم ولی فکر کنم چون تند نوشتی منفی بهت زیاد دادند. ولی در کل آره این چند وقت هر چی فیلم ابر‌قهرمانی اومد تو گیشه با مخ خورد زمین. فیلم‌هایی مثل مادام وب، بلو‌ بیتل یا آکوامن. هیچ‌کدوم نفروختن. به نظرم چندتا دلیل داره. یکیش این که واقعا بازار اشباع شده از این فیلم‌ها و کیفیت اینجور فیلم‌ها به شدت پایین اومده این چند وقته. به جای این که به داستان پرداخته بشه همش به یک سری مسائل حاشیه‌ای می‌پردازن. همین الان دیزنی یک سریال جدید درباره استاروارز دوباره پخش کرده به اسم Acolyte. یعنی یک نفر هم ندیدم از این سریال خوشش بیاد. به دلایلی که خودت می‌دونی و این که نمی‌دونم چرا بی‌خیال این استاروارز بدبخت نمی‌شند. داستان تموم شد آقا‌جان. آناکین اسکار واکر فرد برگزیده بود و امپراتور رو کشت. بسه دیگه.
ولی کلا به نظرم مردم دیگه سینما نمی‌رند. واقعا هم منطقی هستش. با اومدن این VOD‌ها دیگه چرا آدم باید بره سینما؟ وقتی که تو خونه‌ات با پول خیلی کم‌تر می‌تونی اون فیلم رو تو خونه ببینی برای چی بری سینما. مگر اینکه یک واقعه تاریخی مهمی چیزی باشه. منظورم اون باربنهایمر هستش. باربنهایمر یک طوری بود که اگه نمی‌رفتی سینما انگار یک چیز مهم رو از دست دادی. به نظرم از الان به بعد دیگه همش به تبلیغ و خلاقیت تیم تبلیغات بر می‌گرده. باید فکر کنند چجوری می‌تونند با چه ترفندی مردم رو به سینما بکشونند. مثل همون کاری که باربی کرد. اینم بگم که خیلی ‌وقت‌ها فروش فیلم‌ها به تبلیغات بر می‌گرده. بارها شده تو کامنت‌های تحلیل فیلم کانال کریس استاکمن دیدم که مردم می‌گند اصلا نمی‌‌دونستند حتی این فیلم داره اکران می‌شه. امیدوارم این ددپول جدیده خوب باشه و مردم دوباره به سینما برگردن.

FFFF
FFFF
1 ماه قبل

“ریچارد لینکلیتر که فیلم جدید او «ضارب» (Hit Man) با بازی «گلن پاول» به تازگی از نتفلیکس پخش شده”

مرسی، تا همینجا بس بود.

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

تازه فیلم های بتمن یکم دارک تر از بقیه فیلمای ابرقهرمانیه

فرزاد
فرزاد
1 ماه قبل

چرخ سینما به هر حال داره میچرخه!
همین حالا اگه فیلم با کیفیتی با بازی مثلا ‘لئوناردو دی کاپریو’ یا ‘تام هنکس’ یا ‘مت دیمون’ یا… ساخته بشه و یا کارگردانان بزرگی مثل ‘کوئینتین تارانتینو’، ‘مارتین اسکورسیزی’، ‘استیون اسپیلبرگ’ و…فیلم جدیدی بسازند بسیار هم پُر مخاطب میشن. موضوع اینه که وقتی عرصه از سیمرغ خالی میشه، هر مگسی جولان میده! استودیوهای مارول و دی سی و برادران وارنر و…طبق رسم سینما فیلم های خودشون رو میسازن و مخاطب خاص خودشون رو دارن.
خودم به شخصه توی این چند سال اخیر (به ویژه پس از دوران کرونا) فیلم درام، معمایی، اکشن یا فیلم خاصی که مخصوص بزرگسالان باشه و واقعا حرفی واسه گفتن داشته باشه، به جز چند مورد خیلی کم دیدم.
مثلا چند وقت پیش فیلم ‘Sleeping Dogs’ رو با بازی ‘راسل کرو’ دیدم که میتونم بگم بعد از مدت ها یه فیلم معمایی و رازآلود زیبا با یک پایان بندی عالی رو دیدم و راسل مثل سال های گذشته توی این فیلم هم خیلی خوب بازی کرده بود. خُب از این دست فیلم ها با بازیگران مشهور خیلی کم ساخته میشه. یا مثلا دی کاپریو چند سالی هست که خیلی کم کار شده و… .
به هر حال هالیوود همه نوع فیلمی تولید میکنه و مخاطب خودش رو داره. ولی اینکه یک طیف خاص سینما رو بنا به دلایلی کلا زیر سوال ببریم هم کار درستی نیست!