صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم آخرین جن گیری قسمت دوم ( The Last Exorcism Part II )

نقد و بررسی فیلم آخرین جن گیری قسمت دوم ( The Last Exorcism Part II )

1

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟!

خیر!

داستان فیلم درباره چیست ؟

نل سواتزر ( اَشلی بل ) که در قسمت قبل، آخرین بازمانده در جریان جن گیری بود، حالا در نیو اورلئان به سر می برد و هیچ چیز را هم در ارتباط با گذشته اش و اتفاقاتی که رخ داده به یاد ندارد. اما بزودی روح مازوخیسمی، بار دیگر به زندگی نل وارد می شود تا گذشته را به یاد او بیندازد و..

کارگردان کیست ؟        
991287913416121321031211
اِد گس – دانلی ( یکی دیگر از اسم های عجیب و غریب دوگانه! ) که پیش از این تنها دو فیلم بلند ساخته است. اطلاعات خاصی درباره گس – دانلی وجود ندارد، او تازه کار هست و نیاز به کسب تجربه دارد.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

جن گیری و روح و اتفاقاتی که رخ می دهد، بهرحال مناسب افراد کم سن و سال نیست. البته روح داستان تا دلتان بخواهد گیج و عجیب و غریب هست، اما شاید فرزندانتان این نکته را درک نکنند، پس با احتیاط در کنار آنها فیلم را تماشا کنید.

نکات مثبت فیلم ؟

اَشلی بل بازیگر خوبی هست چراکه به خوبی از وضعیت بغرنجی که برای او در جریان فیلم در نظر گرفته اند، موفق بیرون آمده. شاید « آخرین جن گیری قسمت دوم » فیلم ارزشمندی نباشد، اما اَشلی بل به اندازه کافی برای بازی در نقش نل سختی کشیده است.

موسیقی متن، بهترین بخش فیلم « آخرین جن گیری قسمت دوم » هست. این موسیقی متن ارزش بارها شنیدن را دارد.

یکی دو موقعیت ترسناک در بخش رویاها وجود دارد که توانایی ترساندن تماشاگر را دارند.

شاید قسمت سوم از این فیلم ساخته نشود چراکه خانمِ حاضر در پوستر فیلم که به شکل عدد 2 درآمده، توانایی تبدیل شدن به عدد 3 را در پوستر قسمت سوم نخواهد داشت! حداقل می توانیم امیدوار باشیم.

نکات منفی فیلم ؟                                         
122322222222222222245678
قسمت اول مشکلات خاص خودش را داشت، آنقدر خوب نبود که بتوانیم از آن لذت ببریم و قسمت دوم هم دقیقاً همین مشکل را دارد. مشکل این هست که ایده اولیه داستان ( در قسمت اول و ادامه اش که « آخرین جن گیری قسمت دوم » باشد ) بسیار خوب بود اما در پرداخت به اندازه کافی موفق عمل نشده. « آخرین جن گیری قسمت دوم » در حال تکرار خودش هست که اینبار ضعیف تر از قسمت قبل می باشد.

فکر می کنم خم شدن کمر و ایجاد یک قوس کامل ، اتفاقی نیست که قرار باشد هر بار با دیدن آن بترسیم!

« آخرین جن گیری قسمت دوم » فرم مستند خودش را از دست داده و بیش از گذشته به یک فیلم سینمایی تبدیل شده. ترس اصلی قسمت اول فیلم « آخرین جن گیری » بیشتر به جهت فرم مستند گونه فیلم بود که در قسمت دوم همین هم از تماشاگر سلب شده.

صحبت درباره آبالام ( ABALAM ) ، نه تنها ریتم فیلم را کند کرده بلکه باعث شده تماشاگر اصلا حواسش معطوف به فیلم نباشد.

ایجاد ترس لحظه ای با یک افکت بلند و گوشخراش، در این فیلم هم وجود دارد.

پایان بندی احمقانه تر از پایان بندی ” جادوگرِ بلری ” قسمت اول می باشد!

فیلم نمایش اختصاصی برای منتقدان نداشته و یکدفعه ای وارد سینماها شده!

منتقد : میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها