صفحه اصلی > چهره هفته : بیوگرافی رابرت دنیرو ( Robert De Niro )

بیوگرافی رابرت دنیرو ( Robert De Niro )

robert-de-niro-image

رابرت دنیرو : Robert De Niro

تاریخ تولد : 17 آگوست 1943 ، نیویورک ، ایالات متحده

مهمترین افتخارات :کاندید دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلمهای « راننده تاکسی » ، « شکارچی گوزن » ، « بیداری‌ها » ، « تنگه وحشت » و کاندید دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم « دفترچه ای با خطوط نقره ای » .

برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم « گاو خشمگین » و برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم « پدرخوانده 2 »

معرفی کوتاه :

رابرت دنیرو در هفدهم آگوست سال 1943 در نیویورک چشم بر جهان گشود و دوران کودکی اش در محله ایی که اغلب ایتالیایی ها در آن سکونت داشتند، سپری شد. دنیرو از کودکی علاقه بسیاری به بازیگری و نمایش داشت و در این دوران ، بیشترین پر کاری ممکن را تجربه کرد و حتی موفق شد در نمایش « جادوگر شهر اُز » نیز حضور پیدا کند.

دنیرو در دوران نوجوانی پس از اینکه تحصیل را رها کرد، خیلی زود به کلاسهای بازیگری لی استراسبرگ رفت و توانست به یکی از چهره های قابل توجه در بازیگری مبدل شود. استعداد دنیرو سبب شدت تا وی فقط چند سال از آغاز حضورش در سینما، در یک نقش اصلی حضور پیدا کند. وی اولین بار بطور رسمی، بازیگر نقش اصلی فیلم « احوالپرسی » شد که برایان Robert-De-Niroدی پالمای به شدت بی تجربه و خام در آن روزها ساخته بود. « احوالپرسی » اثر قابل اعتنایی نبود اما زمینه ساز ورود دنیرو به نقشهای جدی تر شد که با آشنایی با مارتین اسکورسیزی در سال 1973 ، این حضور رویه جدی تری به خود گرفت. در این سال مارتین اسکورسیزی جوان، از رابرت دنیرو درخواست کرد تا در فیلم « خیابان‌های بی‌رحم » حضور پیدا کند و این حضور به اندازه ای پرقدرت و جذاب بود که سبب شد تا رابرت دنیرو به بازیگر روتین فیلمهای اسکورسیزی تبدیل شود و این دو در کنار یکدیگر تبدیل به بزرگترین بازیگر و کارگردان عصر خودشان تبدیل شوند.

نکاتی که احتمالا درباره رابرت دنیرو نمی دانید :

لقب دوران نوجوانی اش در محله ایتالیایی نشین نیویورک ” بابی میلک ” بود. این لقب به این دلیل به دلیل لاغر اندام بودن و بی رنگ بودن چهره اش به او داده شده بود!

نقش مسیح ( ع ) در فیلم « آخرین وسوسه مسیح » را رد کرد.

او دومین بازیگری است که برای بازی در نقش ویتو کورلئونه موفق به دریافت اسکار شدند. او و مارلون براندو هر دو برای ایفای نقش ویتو کورلئونه موفق به دریافت اسکار شدند.

78 مین فرد قدرتمند جهان در سال 2002 به انتخاب مجله پریمر بود.

وی موسس فستیوال فیلم تریبکا هم می باشد که در سال 2002 پایه گذاری شد.

گفته که مریل استریپ بازیگر مورد علاقه اش است.

پس از اولین ازدواجش با دایان آبوت ، دنیرو موافقت کرد تا پدرخوانده دخترِ آوبت از ازدواج قبلی اش باشد اما این دختر که درنا نام داشت، هرگز نپذیرفت که دنیرو پدر بیولوژیکی اش باشد!

مدتها با یک مدل آفریقایی- آمریکایی مشهور به نام توکی اسمیت ارتباط داشت که سرانجامی نداشت.

با دومین همسرش به نام گریس هایتاور ، در سال 1997 ازدواج کرد اما از سال بعد از ازدواجشان، مشکلات این دو آغاز شد و بحث طلاق میان این دو بالا گرفت. در سال 2001 این دو بر سر حضانت پسر مشترکشان به نام اِلیوت مدتها درگیر دادگاه بودند اما نه این حضانت سرانجام به کسی رسید و نه طلاقی حاصل شد؛ این دو در سال 2011 صاحب دومین فرزند مشترک خودشان شدند! tumblr m4fx654654165oo1 500

در دوران کودکی عاشق نمایشنامه خوانی بوده.

یک گروه موسیقی بریتانیایی به نام ” باناناراما ” یکی از ساخته هایشان به نام « انتظار رابرت دنیرو » را به وی تقدیم کردند .

4 ماه وقت صرف یادگیری لهجه سیسیلیایی کرد تا در نقش ویتو کورلئونه بازی کند.

از طرف مجله « سرگرمی هفتگی » به عنوان سی و چهارمین ستاره برتر سینما برگزیده شده است.

فاینلی کوای در یکی از آهنگهایش به نام ” درخشش یکشنبه ” به رابرت دنیرو اشاره کرده و گفته « من یک قهرمان هستم، مثل رابرت دنیرو »

در 17 سالگی پس از اینکه به همراه دوستانش از سالن نمایش یک فیلم خارج شد، اعلام کرد که قصد دارد بازیگر شود اما کسی او را باور نکرد تا اینکه وی دبیرستان را ترک کرد و بطور رسمی به کلاسهای بازیگری پیوست.

یکی از 5 بازیگری است که به خاطر ایفای نقشی به زبان غیرانگلیسی برنده اسکار شده است. دیگر افراد سوفیا لورن ، ماریون کاتیلارد، روبرتو بنینی و بنسیو دل تورو هستند.

قرار بود در نقش بیل قصاب در فیلم « دار و دسته نیویورکی » حضور داشته باشد اما زمانی که متوجه شد قرار هست 6 ماه در اروپا باشد، این پیشنهاد را رد کرد و دنیل دی لوئیس جایگزینش شد.

قرار بود در نقش هری در فیلم « تنها در خانه » حضور پیدا کند که نقش به جو پشی رسید.

رئیس هیئت داوران جشنواره کن در سال 2011 بود.

بیشترین همکاری را با مارتین اسکورسیزی داشته است.

دوست صمیمی اش جو پشی است.

مدتهاست که مبتلا به سرطان پروستات است اما آثار بیماری تا حد زیادی کاهش یافته است.
robert-de-niro-16th-annual-hollywood-film-awards-gala-01
اولین بازیگری است که برای بازی در دنباله یک فیلم موفق به دریافت اسکار میشود.

همواره طرفدار دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری بوده . در سال 2000 وی حامی اَل گور بود، در سال 2004 طرفدار جان کری و در سال 2008 نیز به حمایت از باراک اوباما پرداخت.
نقش آفرینی اش در نقش جک لاموتا در فیلم « گاو خشمگین » در رده دهم ، صد نقش آفرینی برتر تاریخ سینما از دیدگاه مجله پریمر قرار گرفته است.

قبل از اینکه تیم برتون کارگردانی فیلم « چارلی و کارخانه شکلات سازی » را برعهده بگیرد، تهیه کنندگان قصد داشتند تا از او در نقش ویلی ونکا استفاده کنند.

نقش فرانک کاستلو در فیلم « دپارتد » را بخاطر کارگردانی فیلم « چوپان خوب » رد کرد.

برای بازی در نقش مکس کادی در فیلم « تنگه وحشت » وی به یک دندانپزشک 5 هزار دلار پرداخت کرد تا دندانهایش را زشت کند، بعد از اتمام زمان فیلمبرداری هم وی 20 هزار دلار پرداخت کرد تا دندانهایش تعمیر شوند!

در یکی از سکانس های فیلم « گاو خشمگین » وی به اشتباه دنده جو پشی را شکست ! این صحنه در فیلم وجود دارد اما با یک کات سریع به سکانس بعدی می رود.

مهمترین آثار رابرت دنیرو :

Mean Streets

Taxi Driverrobert-de-niro-younger

1900

New York, New York

The Deer Hunter

Raging Bull

The King of Comedy

Once Upon a Time in America

The Mission

The Untouchables

We’re No Angels

Goodfellas

Awakenings

Cape Fear

Mad Dog and Glory

Frankenstein

CasinoDE NIRO2

Heat

Marvin’s Room

Jackie Brown

Ronin

The Good Shepherd

Being Flynn

Silver Linings Playbook

امیر گلسفیدی

اینمطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آنجز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیردقانونی می شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها