صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : « هامون » و « اجاره نشین ها » پس از گذشت دو دهه ، بار دیگر اکران شدند

« هامون » و « اجاره نشین ها » پس از گذشت دو دهه ، بار دیگر اکران شدند

IMG13235056

دو فیلم خاطره‌انگیز “هامون” و “اجاره نشین‌ها” پس از گذشت دو دهه از اولین اکران عمومی آنها، در طرح “اذان تا اذان” پردیس‌های شهرداری تهران روی پرده می روند.

اکران دو فیلم “اجاره‌نشین‌ها” و “هامون” در طرح رمضانی “اذان تا اذان” در پردیس های سینمایی ملت و تماشا به صورت سانس فوق العاده و فروش بلیت نیم بها از شب گذشته 27 تیرماه آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

فیلم سینمایی “هامون” در برنامه اکران پردیس سینمایی ملت و “اجاره نشین ها” در برنامه پردیس سینمایی تماشا قرار دارد. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاع از زمان و سانس اکران فیلم ها در پردیس سینمایی ملت واقع در بزرگراه نیایش، روبروی بزرگراه کردستان با شماره تلفن 23162 و در پردیس سینمایی تماشا واقع در یافت آباد، میدان معلم با شماره تلفن  3-66656122 تماس حاصل کنند.

فیلم سینمایی “اجاره نشین‌ها” ساخته داریوش مهرجویی است که در سال 66 به عنوان پرفروش ترین فیلم سال شناخته شد و جزو پربیننده‌ترین فیلم های سه دهه اخیر سینمایی ایران به شمار می آید. این فیلم داستانی را روایت می کند که در آن خانه‌ای که وارث یا وارثانش معلوم نیست، عده‌ای مستاجر دارد. خانه نیازمند تعمیرات اساسی است ولی بی توجهی عباس آقا، مباشر که قصد تصاحب خانه را دارد، باعث می‌شود تا به رغم تلاش‌های دیگر ساکنان، کار از کار بگذرد و خانه بر ساکنانش فروریزد…

فیلم اجاره نشین ها با با بازی عزت‌الله انتظامی، رضا رویگری ، فریماه فرجامی، فردوس کاویانی ، ایرج راد و زنده یاد حمید خیرآبادی و … همراه است.

فیلم سینمایی “هامون” نیز که از دیگر ساخته های داریوش مهرجویی و با هنرنمایی زنده یاد خسرو شکیبایی در سال 68 است. وی در این فیلم نقش حمید هامون را بازی می کند که با همسرش، مهشید، دائم اختلاف دارد. او زندگی کابوس‌گونه خود را در این فیلم مرور می‌کند. او که مشغول نوشتن رساله‌اش درباره عشق و ایمان است، در پی دوست قدیمی و مرادش علی عابدینی شود…

این فیلم نیز همزمان با اکرانش مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت. بیتا فرهی، عزت‌الله انتظامی و فتحعلی اویسی از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

 

مهر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها