صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم R.I.P.D.

نقد و بررسی فیلم R.I.P.D.

124978

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

جف بریجز کهنه کار و ریان رینولدز پرکار ، مشهورترین بازیگران فیلم هستند و در نقش های مکمل، خانم مری لوئیز پارک و کوین بیکن هم حضور دارند که سینما دوستان به خوبی با آنها آشنا هستند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

احمقانه تر از آنکه فکرش را بکنید! یک پلیس به نام نیک ( ریان رینولدز ) که در شهر بوستون آمریکا انجام وظیفه می کند، به ضرب گلوله کشته می شود و به آن دنیا می رود اما ظاهراً وضعیت آن دنیا به این شکل است که افراد ماهر به عضویت سازمانی آر آی پی دی در می آیند تا با روح های خبیث مقابله کنند و… !

کارگردان کیست ؟            
798463
رابرت شنکه که کارگردان قسمت اول فیلم « قرمز » بود ( فیلمی که قسمت دومش همزمان با « R.I.P.D. » به نمایش در آمد ). شنکه در کارنامه اش چندین فیلم متوسط از جمله « همسر مسافر زمان » با بازی ریچل مک آدامز و « نقشه پرواز» با بازی جودی فاستر وجود دارد که هیچکدام از این فیلمها در خاطر سینما دوستان باقی نمانده است! در مجموع ، قسمت اول فیلم « قرمز » بهترین فیلمِ شنکه تا به امروز بوده است.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

نیاز نیست خانواده ها نگران مسئله ای باشند چرا که هیچ تماشاگر کم سن و سالی هوس دیدن این بنجل سینمایی را نمی کند!

نکات مثبت فیلم ؟ 5616544456

شاید کسانی پیدا شوند که از جلوه های ویژه فیلم لذت ببرند.

می توانید به کسی که قصد شوخی با وی را دارید ، این فیلم را توصیه کنید!

نکات منفی فیلم ؟ 

فیلمنامه بی نهایت احمقانه که حماقت از دقیقه اول تا انتهای آن هویداست!

عدم پرداخت شخصیت های داستان ؛ دو شخصیت اصلی فاجعه هستند ! یکی مدرن و دیگری از قرن نوزدهم آمده! این دو بی هیچ توضیح خاصی در کنار هم راه می روند و شلیک می کنند!

دیالوگ های بی میز ” میان قرنی ” بین نیک و روی که شبیه به بازیهای کامپیوتری اوایل قرن بیست و یکم است!

بازی بسیار بد جف بریجز که به نوعی شخصیت اش در فیلم « شهامت واقعی » را به این فیلم آورده اما بی آنکه حتی ذره ای نشان از شخصیت روستر ( نام شخصیت اش در « شهامت واقعی » ) داشته باشد؛ جالب اینجاست که نامش در این فیلم هم ” روی ” هست!

اکشن شلخته که درش تا دلتان بخواهد مزه پرانی می شود!

پایان بندی عجیب و غریب که البته اصلاً تعجب برانگیز نیست. خوشبختانه فیلم خودش به حدی بد هست که بتوان پایان بندی عجیب و غریب اش را هم هضم کرد!

کلام آخر ؟

« R.I.P.D. » برای منتقدان به نمایش گذاشته نشد و بصورت یکجا به سینماها وارد شد! مطمئنا خود سازندگان هم می دانستند که چه بنجلی را ساخته اند و برای تاخیر در کسب نمره های ضعیف ، فیلم را بدون نمایش خصوصی روانه سینماها کردند. همین اقدام کافی هست تا بدانید با چه فیلمی مواجه هستید!

منتقد : میثم کریمی           

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها