صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بازیگر مشهوری که بدترین صدا و اجرا را در یک فیلم موزیکال از خود به نمایش گذاشتند !

5 بازیگر مشهوری که بدترین صدا و اجرا را در یک فیلم موزیکال از خود به نمایش گذاشتند !

Butler

 

آثار موزیکال در تاریخ سینما همواره یکی از محبوب های سینما دوستان بوده است. آثاری که در سالهای دور یکی از ارکان سینما محسوب می شد اما در حال حاضر فیلمسازان تا حد زیادی از ساخت آن فاصله گرفته اند.

اینبار برخلاف روال معمول ، قصد نداریم به برترین آثار موزیکال تاریخ سینما بپردازیم بلکه قصد معرفی بد صداترین بازیگرانی که در آثار موزیکال آوازخوانی کرده اند را داریم. شما می توانید هرکدام از قطعاتی که نامشان در لیست آمده را در زیر همان شماره دریافت کرده و مشاهده نمائید.

 

5- جرارد باتلر( Gerard Butler ) : ترانه « تمام چیزی که از تو میخوام » که توسط جرارد باتلر در فیلم « شبح اُپرا » به کارگردانی جوئل شوماخر ( محصول سال 2004 ) اجرا شد، با اینکه موسیقی و شعر زیبایی داشت اما جرارد باتلر کسی نبود که بتواند آوازخوانی خوبی بر روی این موسیقی زیبا داشته باشد و علناً بخشی از فیلم که قرار بود به نقطه قوتش تبدیل شود، با اجرای بد جرارد باتلر جذابیت خود را از دست داد.

خوشبختانه باتلر صدای گوشخراشی ندارد که مخاطب را آزار دهد اما با اینحال فقدان توان خوانندگی در او کاملاَ مشهود است! با اینحال شما چاره ای ندارید، باید موسیقی زیبای « تمام چیزی که از تو می خوام » که شخصاً از آن لذت بی پایانی می برم را با صدای عجیب و غریب جرارد باتلر گوش دهید!

 

دریافت کلیپ اجرای جرارد باتلر در فیلم « شبه اُپرا »

 

 brand-Baldwin

4- آلک بالدوین – راسل براند ( Russell Brand – Alec Baldwin ) : ابتدا قرار بود فقط نام آلک بالدوین در رده چهارم این لیست قرار بگیرد اما هر چقدر که سعی کردم موفق نشدم نام راسل براند که بطور مشترک قطعه « دیگه نمی تونم با این احساس بجنگم » در فیلم « عصر راک » را به همراه آلک بالدوین اجرا کرد حذف کنم. اجرای دو نفره این دو در این فیلم به حدی بد و آشفته و مضحک از آب درآمد که به راحتی می توان تا سالها از این قطعه به عنوان یکی از ” بدترین اجراهای موسیقی دو نفره در یک فیلم ” نام برد.

 

دریافت کلیپ اجرای مشترک آلک بالدوین و راسل برند در فیلم « عصر راک »

 

 

 Crowe

3- راسل کراو ( Russell Crowe): اجرای قطعات موزیکال فیلم « بینوایان » توسط راسل کراو به خوبی اثبات میکند که یک فرد حتی به زور استادهای شاخص رشته موسیقی و صدها ساعت آموزش ، باز هم قادر نیست صدایی خوش پیدا کند و اصطلاحاً خواننده شود. صدای بد ، زمخت و بی روح راسل کراو در « بینوایان » یکی از بدترین تجربه هایی بود که می شد در هنگام تماشای یک فیلم موزیکال به دست آورد.

آوازخوانی راسل کراو در فیلم « بینوایان » به حدی بد بود که حتی سر و صدای ” آدام لامبرت ” خواننده هم درآمد و خودِ راسل کراو هم در پاسخ به انتقادات لامبرت تلویحاً انتقادات او از آوازخوانی اش را تایید کرد.

دریافت کلیپ آوازخوانی راسل کراو در نقش ژاویر در فیلم « بینوایان »

 

 Eastwood

2- کلینت ایستوود (Clint Eeastwood) : کلینت ایستوود هم مگر آواز میخواند؟! بله! کلینت ایستوود فارغ از اینکه یکی از بازیگران و کارگردانان شناخته شده در هالیوود محسوب می شود، یک آهنگساز پرکار هم هست و اتفاقاً در نیم قرن اخیر بارها زیر آواز زده و خوانده است اما چون اغلب این آوازخوانی ها ، به اصطلاح در فیلمهای ضعیف و ” دور همی ” خوانده شده کمتر کسی از آن مطلع است!

با اینحال باید قبول کرد که ایستوود هرگز یک خواننده نبوده و نیست. یکی از بدترین نمونه هایی که می توان از آوازخوانی ایستوود در سینما یادآوری کرد مربوط به فیلم « Paint Your Wagon » در سال 1969 است که ایستوود در این فیلم در حالی که در جنگل راه افتاده و قدم می زند، آهنگی به نام « صحبت با درختان » را با حال و هوای ” فرانک سیناترایی ” اجرا میکند که نتیجه کار همانطور که می توانید تصور کنید، ناامید کننده است!

البته با اینکه اجرای ترانه « صحبت با دختران » توسط ایستوود چندان موفق از آب درنیامد اما اوقات خوبی را برای تماشاگران محیا کرد تا بتوانند با دیدن آوازخوانی جناب کلینت ایستوود همیشه بی اعصاب(!) کمی شاد شوند.

دریافت کلیپ آوازخوانی کلینت ایستوود در فیلم « Paint Your Wagon »

 

 Pierce Brasnan

1- پیرس برازنان (Pierce Brasnan) : در اینکه فیلم « ماما”میا » یک موزیکال های عجیب و غریب و ضعیف تاریخ سینما بود شکی نیست، اما سوال اینجاست که واقعاً چه کسی اولین بار استعداد آوازخوانی را در جیمزباند سابق یا پیرس برازنان کشف کرد؟ باعث و بانی اش هرکس که بود، باعث شد ما هم مانند اغلب مردم جهان منتظر بمانیم تا استعداد آوازخوانی جناب برازنان را مشاهده کنیم تا بلکه کمی از وجه ” جیمزباندی اش ” که در آن زمان تازه از کالبدش خارج شده بود، کاسته شود اما این فقط یک خیال باطل بود.

زمانی که پیرس برازنان در فیلم « ماما”میا » برای اولین بار ترانه مشهور گروه « آبا » به نام « S.O.S » را به همراه مریل استریپ بزرگ اجرا میکند، تنها چیزی که نصیبمان می شود نه بُهت از صدای خوش برازنان ، بلکه خنده های بی پایانی است که دست از سرمان بر نمی دارد!

در واقع از همان ابتدای کار که برازنان با آن صدای گوشخراش اش ، شروع به آوازخوانی و گفتن جمله های عاشقانه به مریل استریپ میکند و آن نگاه مظلوم اش را هم به سوی استریپ نشانه می رود، اسباب خنده و خوشحالی مخاطب محیا می شود! در پایان این قطعه کوتاه مفرح دو نفره هم که استریپ و برازنان با تکیه به دیوار و پشت به هم شروع به همخوانی میکنند، نه اشتباه مریل استریپ در تشخیص اشتباه زمان بندی آوازخوانی که کاملاً مشهود است ، بلکه فریادهای گوشخراش پیرس برازنان است که جلب توجه می کند. این اجرای دو نفره یکی از ضعیف ترین و در عین حال، مفرح ترین لحظات موزیکال در هالیوود است که هنوز هم دیدنش خالی از لطف نیست!

 

دریافت کلیپ آوازخوانی پیرس برازنان در فیلم « ماما”میا »

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان جدید سینمایی پیدا کنید !

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها