صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : انجمن کارگردانان آمریکا 5 نامزد سال بهترین کارگردان را معرفی کرد

انجمن کارگردانان آمریکا 5 نامزد سال بهترین کارگردان را معرفی کرد

100-664

جوایز انجمن کارگردانان آمریکا که یکی از شاخص‌های اصلی پیش‌بینی برندگان اسکار است، فهرست پنج نامزد امسال را با حضور دوباره «مارتین اسکورسیزی» اعلام کرد.

«مارتین اسکورسیزی»، کارگردان نامدار هالیوود برای فیلم «گرگ وال‌استریت»، «دیوید اوراسل» برای فیلم «اخاذی آمریکایی»، «آلفونسو کواران» برای فیلم فضایی «جاذبه»، «پل گرین‌گراس» برای فیلم «کاپیتان فیلیپس» و «استیو مک‌کوئین» برای «دوازده سال بردگی» کارگردانانی هستند که امسال به عنوان نامزدهای جایزه انجمن کارگردانان آمریکا معرفی شدند.

 اسکورسیزی 71 ساله که تنها یک‌بار در سال 2006 برای فیلم «مردگان» موفق به کسب جایزه انجمن کارگردانان شده، امسال برای یازدهمین‌بار نامزد این جایزه شده است. در حالیکه «استیو مک‌کوئین» 46 ساله و «گرین‌گراس» 58 ساله برای اولین‌بار است که نامزد کسب این جایزه معتبر می‌شوند.

«کواران»، کارگردان 52 ساله مکزیکی نیز اولین‌بار است که نام خود را در جمع نامزدهای جوایز انجمن کارگردان آمریکا می‌بیند، اما «دیوید اوراسل» که امسال برای فیلم دهه هفتادی «اخاذی آمریکایی» نامزد شده، دومین‌بار است که به این مرحله راه می‌یابد.

از جمله ناکامان امسال جوایز انجمن کارگردانان آمریکا می‌توان به «برادران کوئن» برای فیلم «درون لیون دیویس» و «اسپایک جونز»، کارگردان فیلم «او» اشاره کرد که انتظار می‌رفت نام‌شان در میان نامزدها باشد.

«استیو مک‌کوئین» که فیلم جدیدش «دوازده سال بردگی» تاکنون حضور موفقی در فصل جوایز سینمایی داشته است در بیانیه‌ای اعلام کرد: از این که نام من در کنار فیلمسازان بزرگ، نامزد جایزه انجمن کارگردانان آمریکا قرار دارد بسیار هیجان‌زده‌ام‌.

جایزه انجمن کارگردانان آمریکا اصلی‌ترین پیش‌بینی کننده جوایز اسکار کارگردانی و متعاقب آن جایزه بهترین فیلم اسکار است و از سال 1948 تا کنون تنها در هفت مورد برنده جایزه انجمن کارگردانان نتوانسته اسکار بهترین کارگردانی را به دست آورد.

سال گذشته «بن افلک» برای فیلم «آرگو» نامزد اسکار کارگردانی شد، اما این جایزه به «آنگ لی» کارگردان برجسته فیلم «زندگی پی» رسید. برگزیدگان انجمن کارگردانان آمریکا روز 25 ژانویه،‌ شش هفته قبل از مراسم اسکار طی مراسمی در لس آنجلس معرفی می‌شوند.

 

ایسنا

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها