صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : تقدیر از کریستوفرنولان در جشنواره اسلمدنس

تقدیر از کریستوفرنولان در جشنواره اسلمدنس

2-1-2014111105044

کریستوفر نولان، کارگردان سرشناس آمریکایی جایزه ویژه جشنواره فیلم اسلمدنس را دریافت می‌کند.

کریستوفر نولان، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده انگلیسی-آمریکایی در جریان برگزاری بیستمین دوره این جشنواره که از 18 ژانویه آغاز می‌شود،‌ جایزه موسس جشنواره فیلم اسلمدنس را دریافت خواهد کرد.

به گزارش اسکرین دیلی،‌ نولان که در حال حاضر یکی از بهترین کارگردانان دنیای سینما محسوب می‌شود،‌ در سال 1998 شاهد نمایش نخستین فیلمش تحت عنوان تعقیب در این جشنواره بود.

رسیس جشنواره فیلم اسلمدنس که یکی از موسسان آن نیز محسوب می‌شود براین باور است که با در نظر گرفتن موفقیت‌های نولان در عرصه سینما، می‌توان گفت که او الگوی تمامی جامعه فیلمسازان جشنواره اسلمدنس است و اعطای این جایزه به وی موجب افتخار آنهاست.

نولان نیز در این‌باره اظهار کرد: مایه افتخار من است که از سوی مسئولان جشنواره‌ای مورد تقدیر قرار می‌گیرم که نخستین شانس برای ارتباط با تماشاچیان را به من داد. جشنواره فیلم اسلمدنس در طول تاریخ خود همواره مسیری برای ظهور فیلمسازان جدید مهیا کرده و من احساس غرور می‌کنم که بخشی از تاریخ آن باشم.

نولان طی چند فعالیت سینمایی سه نامزدی اسکار شامل یک اسکار بهترین فیلم و دو اسکار بهترین فیلمنامه را در کارنامه کاری خود دارد. مهم‌ترین خصوصیت آثار وی شکستن خط زمانی و ساختار پازلی روایت فیلم‌ها است. از فیلم‌های شاخص او می‌توان به «ممنتو»، «بی‌خوابی»، «بتمن آغاز می‌کند»، «شوالیه تاریکی»، «آغاز» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» اشاره کرد.

بیستمین دوره جشنواره فیلم اسلمدنس از 17 تا 23 ژانویه برگزار می‌شود.

 

ایسنا

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها