صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از کرم خاکی خطاب کردن مخالفان فیلم « چ »توسط مریلا زارعی تا اعتراض مازندرانی ها به سریال « پایتخت 3 » / زرین سینمایی هفته ( شماره 28 )

از کرم خاکی خطاب کردن مخالفان فیلم « چ »توسط مریلا زارعی تا اعتراض مازندرانی ها به سریال « پایتخت 3 » / زرین سینمایی هفته ( شماره 28 )

w122122w2312

Zarinاولین لوح زرین هفته سایت مووی مگ تعلق میگیرد به تهیه کنندگان فیلم « خط ویژه » به جهت اینکه تصمیم گرفتند درآمد حاصل از بلیت فروشی فیلمشان در 16 فروردین را به پرداخت دیه یک زندانی محکوم به اعدام اختصاص دهند.

این حرکت از هر نظر شایسته تقدیر هست و به همین دلیل لوح زرین ویژه ای را تقدیم میکنیم به سازندگان فیلم « خط ویژه » و امیدواریم که این فیلم هم حسابی در گیشه ها بفروشد!

u1rl2211

Zarinدومین لوح زرین هفته تعلق میگیرد به یک بازیگر چینی به نام ون ژانگ که پس از یک ارتباط مخفیانه، پیامی در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد و از همسرش بابت این رفتار عذرخواهی کرد و یکجورایی گفت من فلانم که باعث شدم شما اینجوری بشید و اینا.

ضمن محکوم کردن این بازیگر معروف چینی بابت خیانت به همسرش که اتفاقاً تهیه کننده سینماست و از نظر شخص نگارنده دیگر هیچ جای دنیا همسر به این خوبی و پر منفعتی پیدا نمی شود، یک لوح زرین نصفه و نیمه هم به این بازیگر اختصاص می دهیم بابت شجاعت در عذرخواهی از همسرش آن هم در شبکه اجتماعی که ظاهراً یکجورایی رکوردی هم شکسته است. امیدواریم که خانم تهیه کننده هم این بنده خدا را بابت اشتباهش ببخشد!

2-1-2014324184553

68466اولین زرشک زرین این هفته طبق رسم چند هفته ای سایت مووی مگ ، باز هم تعلق میگیرد به سعید راد.

آقا ما اینجا خسته شدیم از بس که هر هفته شما رو در این ستون معرفی کردیم! این هفته داستان از این قرار بود که باز هم سعید راد در مصاحبه ای تکراری درباره حواشی روز ابتدایی جشنواره فیلم فجر و سخنانش توضیحاتی داد و با جزییات کامل سعی کرد بگوید که بازیگر احساساتی هست و حرفهایش از روی احساس بوده و بعدش هم شروع به ایراد گرفتن از مسیر بازیگری یک بازیگر معروف پیش از انقلاب کرد و …

آقای سعید راد عزیز، لطفا بیایید برای یکبار هم که شده دیگه بی خیال قضیه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر شوید. قضیه مصاحبه های پی در پی شما درباره این اتفاق کمکی به تغییر وضعیت شما نمی کند و متاسفانه هرچقدر که شما بیشتر در این مورد توضیح دهید حس مخاطبینتان بدتر خواهد شد! ما در اینجا نمی گوییم که شما درست میگفتید یا غلط، اما خواهشاً دیگه اینقدر با خبرگزاری های مختلف درباره این موضوع خاص مصاحبه نکنید و به همه آنها گوشزد نکنید که آن حرفها را از ته دل نزدید و فقط جوگیر شده بودید!

به همین دلیل زرین هفته سایت مووی مگ را هم به رسم چند هفته گذشته، تقدیمتان میکنیم و امیدواریم که ویترین مناسبی داشته باشید تا این همه زرین را در آن جا دهید!

22221413

68466دومین زرشک زرین هفته تعلق می گیرد به مریلا زارعی محبوب و دوست داشتنی که در یک اظهار نظر عجیب به رسانه های اصلاح طلب و جریان روشنفکری واژه ” کرم خاکی ” اطلاق کرد!

واقعا نمی دانیم که چه موقع قرار هست این توهین های زشت و ناپسند از جامعه هنری ایران حذف شود. خانم زارعی عزیز که سالهاست محبوب دل تماشاگران سینمای ایران شده اید و امسال هم با « شیار 143 » حسابی تحسین شدید، این اظهار نظر زشت اصلا در حد و اندازه های شما نیست و ما فکر میکنیم که بهتر هست شما خودتان را از این جریان ” توهین به هم ” که متاسفانه در سینمای ایران در حال همه گیر شدن هست کنار بکشید.

با اینحال موقتاً زرشک زرین سایت مووی مگ را تقدیمتان میکنیم تا به یاد داشته باشید که اظهار نظرهای مخالف درباره فیلم « چ » یا هر فیلمی دیگری، نباید باعث شود شما از لفظ ” کرم خاکی ” درباره منتقدان و مخالفان فیلم استفاده کنید!

542

68466سومین زرشک زرین هفته تقدیم می شود به جناب محمدحسین هوشمندی، طراح پوستر فیلم « چ » که در یک مصاحبه درباره شباهت پوستر فیلمهای « چ » حاتمی کیا و « چ » استیون سودربرگ عنوان کرد که هرگز پیش از این پوستر فیلم « چ » سودبررگ را ندیده بوده!

جناب هوشمندی گرامی که سالهاست در این عرصه فعالیت میکنید، شاید بهتر می بود به جای اینکه می گفتید هرگز این پوستر را ندیده اید، به بررسی تفاوت های دو پوستر می پرداختید تا مخاطبین هم به تفاوت های دو پوستر با توضیحات شما بیشتر پی ببرند. ما که در اینجا نه قرار بوده پوستر فیلم « چ » را طراحی کنیم و نه اصلاً اطلاعی از فیلم جدید حاتمی کیا داشتیم ، بعد از شنیدن نام فیلم به سرعت یاد « چ » سودربرگ افتادیم حال شما که خودتان در سینما فعال هستید و پس از شنیدن نام فیلم « چ » اصلا حتی کنجکاو هم نشدید تا پوستر فیلم « چ » سودربرگ را ببینید دیگر برای خودش داستانی است!

سومین زرشک زرین سایت مووی مگ به دلیل اظهار نظر غیرواقعی طراح پوستر فیلم « چ » تعلق میگیرد به محمدحسین هوشمندی و امیدوار هستیم که در آینده پوسترهای به مراتب خلاقانه تری را از ایشان شاهد باشیم.

4278222

68466اما در آخر، در اینجا یک گزینه زرشک بگیر اساسی هم داریم که اصلا راه ندارد که بشود ازش گذشت کرد و آن هم مربوط به تجمع 50 نفر از مردم شهرستان مازندران در مقابل استانداری این شهر در اعتراض به توهین سریال « پایتخت 3 » به مازندرانی ها بود!

ما که هرچقدر جستجو کردیم چیزی به عنوان توهین در سریال « پایتخت 3 » مشاهده نکردیم! شاید به تازگی داشتن لهجه مازندرانی در یک سریال تلویزیونی هم به رده ” توهین ها ” کشیده شده است!

بنابراین آخرین زرشک زرین هفته سایت مووی مگ بی برو و برگرد تعلق میگیرد به آن عزیزانی که تشریف بردند در مقابل استانداری مازندران تجمع کردند و به پخش سریال « پایتخت 3 » اعتراض کردند.

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها