صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : میکی رونی، بازیگر با استعداد سینمای هالیوود درگذشت

میکی رونی، بازیگر با استعداد سینمای هالیوود درگذشت

1492401 10152328137123841 994661234 o

میکی رونی، از هنرمندان افسانه‌ای هالیوود، در ۹۳سالگی درگذشت. او بازیگری را از ۷سالگی آغاز کرد، در حدود ۳۰۰فیلم حضور یافت و چهار ستاره نیز در پیاده‌روی شهرت هالیوود دارد. در سال ۱۹۸۳اسکار افتخاری به رونی اهدا شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از دویچه ولی فارسی، نشریه آمریکایی “نیویورک تایمز” روز دوشنبه (۷آوریل / ۱۸فررودین) گزارش داد که یکی از پسران میکی رونی، بازیگر معروف هالیوود، درگذشت او را تایید کرده است. رونی روز یکشنبه (۶آوریل) در سن ۹۳سالگی در نیویورک چشم از جهان فروبست.میکی رونی که نام اصلی‌اش جو یول جونیور بود در سال ۱۹۲۶برای نخستین بار جلوی دوربین ظاهر شد و در طول یک عمر فعالیت هنری خود در حدود ۳۰۰فیلم بازی کرد. او در تلویزیون و تئاتر نیز بسیار فعال بود. این ستاره پرسابقه در اواخر دهه ۱۹۳۰و اوایل دهه ۱۹۴۰میلادی از موفق‌ترین چهره‌ها و فیلم‌های او از پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوود محسوب می‌شد.

او در ۱۵سالگی در فیلم “رویای شبی نیمه‌‌ تابستان” نقش‌آفرینی کرد. این فیلم در سال ۱۹۳۵به پرده سینما راه یافت و یکی از نامزدهای اسکار بهترین فیلم بود.

میکی رونی خود نیز در سال‌های ۱۹۴۰، ۱۹۴۴، ۱۹۵۷و ۱۹۸۰چهار بار نامزد دریافت جایزه اسکار به عنوان بهترین بازیگر نقش اول یا نقش مکمل شد، اما هر بار دست خالی صحنه را ترک کرد.

میکی رونی هشت بار ازدواج کرد و دارای ۹فرزند بود. اوا گاردنر، ستاره‌ی معروف هالیوود، نخستین همسر او بود.

بروبچه‌ها در ارتش”، “کمدی انسانی”، “جسور و شجاع”، “بیل”، “میکی”، “مرثیه برای یک سنگین‌وزن”، “صبحانه در تیفانی” و “ماجراهای اسب سیاه” از جمله فیلم‌های معروف این بازیگر “کوچولو” هستند که قدش ۵۷ / ۱متر بود.

در سال ۱۹۸۳به پاس یک عمر فعالیت هنری اسکار افتخاری به او اهدا گردید. رونی در هنگام دریافت این جایزه ۶۳سال داشت. او همچنین یک بار جایزه جوانان آکادمی اسکار را کسب کرد و همچنین دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه امی را به خود اختصاص داد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها