صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم خرابکار ( Sabotage )

نقد و بررسی فیلم خرابکار ( Sabotage )

sabot23254

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

ستاره فیلم آرنولد شوارتزنگر است که معرف حضور می باشد. پس از او ، سم ورتینگتون در فیلم حضور دارد که او را بیشتر با نقشهای اصلی فیلمهای « آواتار » و « نبرد تایتان ها » به یاد می آورند. ترنس هاوارد هم در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

جان بریچر وارتون ( آرنولد شوارتزنگر ) رئیس یک گروه حرفه ای مبارزه با مواد مخدر است ( DEA ) که با بزرگترین و خطرناک ترین کارتل ها در حال مبارزه هستند. در یکی از ماموریت های این گروه، زمانی که آنها به یک خانه متعلق به کارتل ها حمله می کنند موفق می شوند ماموریتشان را به خوبی به اتمام برسانند اما یک اشتباه باعث می شود اعضای گروه یکی پس از دیگری کشته شوند و…

کارگردان کیست ؟

دیوید آیر که فیلم قبلی اش به نام « پایان شیفت / End of Watch » به طرز شگفت انگیزی خیلی خوب از آب درآمد و به راحتی توانست به یکی از بهترین فیلمهای سال 2012 مبدل شود. در مجموع دیوید آیر علاقه فراوانی به ساخت فیلمهایی درباره مواد مخدر و کارتل ها دارد و « خرابکار » هم با چنین فضایی روانه سینما شده است.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

« خرابکار » سرشار از خشونت است و کشت و کشتار ” کارتل وار ” از سر و صورت فیلم بالا می رود. در مجموع « خرابکار » مناسب افراد کم سن و سال نیست. http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2014/04/phoca_thumb_l_1-dc1.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

مانند اغلب آثار دیوید آیر، در « خرابکار » خبری از قهرمان پروری نیست و همه انسانها ناقص و خطاکار معرفی می شوند. گروه مبارزه با مواد مخدر با اینکه در راهشان ثابت قدم هستند اما انسانهایی معمولی به تصویر کشیده شده اند که دغدغه های خاص خود را دارند و نامیر هم نیستند!

پرداخت شخصیت ها با اینکه درخشان نیست اما برای فیلمی که آرنولد شوارتزنگر در آن ایفای نقش کرده یک نکته مثبت تلقی می شود. آرنولد شوارتزنگر دیگر مانند گذشته یک ارتش یک نفره نیست و مجبور هست مسئولیت اعضای تیمش که رفته رفته به خاطر یک تسویه حساب در حال مرگ هستند را برعهده بگیرد. بطور خلاصه می توان گفت که آرنولد شوارتزنگر در فیلم « خرابکار » شکننده تر از همیشه به تصویر کشیده شده است.

فیلمبرداری فیلم قابل ستایش هست.

حضور آرنولد شوارتزنگر قابل قبول است.

نکات منفی فیلم ؟

داستان فیلم تعلیق کافی را ندارد و مخاطب همیشه 10 دقیقه از خود فیلم جلوتر است!

اکشن فیلم اگرچه آزار دهنده نیست اما خیلی هم خاص و درگیر کننده از آب درنیامده. http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2014/04/phoca_thumb_l_8-d10.jpg

اگرچه شخصیت آرنولد شوارتزنگر در این فیلم متفاوت از تصویر همیشگی اوست، اما کلیشه های رایج بازی وی کماکان در فیلم به چشم می خورد که از جمله آنها دیالوگ هایی نظیر « من پیدات میکنم و می کشمت » می باشد.

حضور سم ورتینگتون در نقش جیمز مورای مناسب این ستاره هالیوودی نیست. ورتینگتون با حضور در این نقش توجه ها را به خود جلب می کند و این در حالی است که نقش مورد نظر اصلی نقشی نیست که بخواهد توجهی را جلب کند!

15 دقیقه پایانی فیلم زیادی شلوغ و لوس است.

حرف آخر ؟

« خرابکار » یک اکشن معمولی است که به یکبار دیدنش می ارزد.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!

sab245245642

خرابکارSabotage

کارگردان : David Ayer

نویسنده : Skip Woods ، David Ayer

بازیگران :

Arnold Schwarzenegger…John ‘Breacher’ Wharton

Sam Worthington…James ‘Monster’ Murray

Josh Holloway…Eddie ‘Neck’ Jordan

Terrence Howard…Julius ‘Sugar’ Edmonds

و…

ژانر : اکشن

رده سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 109 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها