صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از اختراع جالب یک مخترع ایرانی درباره سینما تا طراحی زننده پوستر یک فیلم ایرانِی! / زرین سینمایی هفته ( شماره 30 )

از اختراع جالب یک مخترع ایرانی درباره سینما تا طراحی زننده پوستر یک فیلم ایرانِی! / زرین سینمایی هفته ( شماره 30 )

im33424

Zarinاولین لوح زرین این هفته را تقدیم میکنیم به یکی از مخترعین کشور به نام حجت قادرپور که دستگاهی اختراع کرده که مانع از کپی فیلمها از روی پرده سینما می شود؛ این تا اینجای کار.

اما اینجا برای ما سوال پیش اومده که آقای قادرپور واقعا چند بار تابحال دیده که فیلمی از روی پرده سینماهای ایران دزدیده بشه؟! ایشان در مصاحبه عنوان کرده که این دستگاه میتونه در کنفرانس ها و میزگردها و اینا هم استفاده بشه اما کسی تابحال جلسه ای دیده که کسی بخواد ازش فیلم دزدی کنه!؟ ما توی جلسه رسمی دیدیم که یه آقایی داشت سوت بلبلی میزد و … بگذریم اصلا!

اولین لوح زرین هفته را تقدیم مخترع محترم کشورمون جناب آقای حجت قادرپور میکنیم که اختراعی ارزشمند را به ثبت رسانده اما باید دید که هرگز به مرحله اجرا هم در می آید یا در حد همان اختراع باقی می ماند.

IMG10413898

Zarinتارانتینوی عجیب و غریب در هفته ای که گذشت یک کار عجیب انجام داد و خیلی شیک و محترمانه، جری لوئیس را دعوت کرد تا در سینمای اختصاصی خودِ تارانتینو ، شاهد اکران 4 فیلم متعلق به لوئیس باشه و ورود را هم برای عموم رایگان اعلام کرد.

البته هنوز نمی دانیم که آیا در آنجا هم مثل ایران طرح « سلام سینما » زخمی داده یا خیر اما ارج نهادن به جایگاه هنرمندان، احتیاجی به حضور مسئولین نداره و هرکسی می تونه یک جشن کوچکی ترتیب بده و یک تجلیل از کهنه کاران این عرصه بعمل بیاورد.

دومین لوح زرین هفته را تقدیم کویینتین تارانتینو می کنیم که یکه و تنها آستین بالا زد و از جری لوئیس تقدیر بعمل آورد تا یادمان بیاید که هنرمندانی داریم که دیگر فعالیت نمی کنند اما همیشه در قلبمان خواهند بود.

u3424133

68466اولین تمشک زرین این هفته را تقدیم آن عزیزانی میکنیم که در حال سنگ انداختن جلوی پای کسانی هستند که قصد دارند فیلمی درباره « کوروش کبیر » بسازند!

قضیه از این قرار هست که پرویز شیخ طادی در یک مصاحبه عنوان کرد که بودجه ای نزدیک به 20 میلیارد تومان برای ساخت فیلمی درباره « کوروش کبیر » تهیه شده اما سرمایه گذاران تنها یک شرط دارند و آن تضمین اکران فیلم است که ظاهرا این مورد با مخالفت روبرو شده است!

خب عزیزانی که اجازه اکران فیلمها را در سینما صادر میکنید، لطفا به جای اینکه هی بهانه تراشی کنید ، اجازه بدید که کمک هایی به این فیلم برای ساخته شدن انجام بگیرد تا بلکه ما هم بتونیم در سینمای جهان از خودمان دفاع کنیم و فیلمی برای ارائه در بازار بین الملل داشته باشیم

اما تا اطلاع ثانوی، تمشک زرین سایت مووی مگ در اختیار شما دوستان عزیز قرار میگیرد تا از این پس حداقل شرایط تهیه کنندگان که اکران فیلم هست را محیا کنید نه اینکه به آنها بگویید شما 20 میلیارد هزینه کن اما شاید فیلمت بره داخل انبار و دیگه هم از اونجا در نیاد تا چند سال دیگه که …

2-1-2014415174727

68466دومین تمشک زرین هفته را هم تقدیم طراحان پوستر و کلا هرکسی که دستی در طراحی پوستر فیلم « نخودی » داشته می کنیم که معلوم نیست دقیقاً چه فکر میکرده که چنین پوستر عجیبی طراحی کرده است!

ما بچه های مووی مگ هرچقدر که به این پوستر نگاه کردیم تا بتونیم یک درک درستی از محتوا و احتمالا حرفی که قراره با مخاطب بزنه داشته باشیم موفق نشدیم. این پوستر با احترام به طراح محترمش، یکی از ضعیف ترین و در عین حال عجیب ترین پوسترهایی است که احتمالاً در وصف یک فیلم طراحی شده و خوشبختانه تهیه کننده فیلم بلافاصله به حرف آمد و گفت که باید این پوستر سریعا جمع آوری شود.

بهرحال دومین تمشک زرین سایت مووی مگ را لایق طراحان پوستر فیلم « نخودی » می دانیم که یک پوستر… ای بابا اصلا ولش کن!

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها