صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم عمارت های آجری ( Brick Mansions )

نقد و بررسی فیلم عمارت های آجری ( Brick Mansions )

mani222452

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

پُل واکر فقید مشهورترین بازیگر فیلم است که او را با سری فیلمهای « سریع و خشمگین » می شناختند. RZA هم در فیلم حضور دارد که سال گذشته فیلم « مردی با مشت های آهنین » از وی به نمایش درآمده بود.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یه آدم بیکاری به نام ترمین ( RZA ) یک بمب نوترونی(!) در اختیار دارد و قرار هست که شهر را روی هوا ببرد. اما این شهر یک مامور خیلی کاربلد به اسم دِمین ( پل واکر ) دارد که قصد دارد خود را به عنوان یک مامور نفوذی داخل گروه این آدمها کند و علاوه بر خنثی کردن توطئه بمب نوترونی، یک تسویه حساب شخصی هم ضمیمه کارش کند و…

کارگردان کیست ؟

کمیل دلامار که پیش از این تدوین گر فیلمهایی نظیر « ترانسپورتر » و « کلمبیانا » بوده است و حالا تصمیم گرفته بجای اینکه پشت میز تدوین بنشیند، به صندلی کارگردانی تکیه بزند و فیلم بسازد. « عمارت های آجری » اولین فیلم بلند کمیل دلامار است که آن هم بازسازی یک فیلم فرانسوی به نام « District B13 » است که در سال 2004 ساخته شده بود.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2014/04/phoca_thumb_l_1-721.jpg

فیلم در مجموع نکته ای ندارد که باعث نگرانی خانواده ها باشد. چندتایی اسلحه کشی و لگد زدن دیگه این حرفها رو نداره که! 

نکات مثبت فیلم ؟

هرچقدر که فکر میکنم نمی توانم نکته چندان مثبتی برای فیلم متصور بشم. شاید بالا پائین پریدن های پُل واکر و دیوید بل بتواند کمی هیجان به فیلم اضافه کند.

فیلم برای کسانی که علاقه به « پارکور » دارند می تواند جذابیت های خاصی داشته باشد.

دیوید بل که در فیلم فرانسوی ایفاگر نقش اصلی بود، در « عمارت های آجری » هم حضور دارد و پر انرژی ترین بازیگر فیلم است.

نکات منفی فیلم ؟

فیلمنامه « عمارت های آجری » درب و داغان هست. هیچ منطقی در فیلمنامه جریان ندارد و داستان بمب نوترونی هم احمقانه تر از آن هست که اصلاً کسی بخواهد ذهنش را معطوف به آن کند!

دلامار برای ساخت « عمارت های آجری » هیچ ایده ای نداشته. فیلم که بازسازی کامل اثری فرانسوی اش است، درا ین میان دلامار حتی به خود زحمت نداده که خرده داستان یا هرچیز دیگری به فیلم اضافه کند. این کارگردان بدجوری بی حال هست!

پُل واکر فقید در آخرین فیلمش اعصاب خرد کن تر از هر زمان دیگری است. شاید از این حیث باید خوشحال بود که وی زنده نماند تا ببینید فیلم داغانش به جای شبکه نمایش خانگی سر از سینما درآورده!

اکشن فیلم بی رمق است؛ همین.

تماشای « عمارت های آجری » برای افرادی که کنترل مناسبی روی اعصابشان ندارد می تواند بحران آفرین باشد!

حرف آخر ؟                                                                            

« عمارت های آجری » نباید وارد سینما می شد بلکه باید مستقیم به شبکه نمایش خانگی راه پیدا می کرد اما به دلیل مرگ پُل واکر فقید، تهیه کنندگان از فرصت استفاده کردند و این فیلم را اکران عمومی کردند. در مجموع پیشنهاد میکنم که سعی نکنید این فیلم را ببینید مگر اینکه واقعاً قحطی فیلم آمده باشد.

                                   

منتقد: میثم کریمی

aio banner 895487943
 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!bri2k23253

 

عمارت های آجریBrick Mansions

کارگردان : Camille Delamarre

نویسنده : Luc Besson ، Bibi Naceri

بازیگران :

Paul Walker…Damien Collier

David Belle…Lino

RZA…Tremaine Alexander

Gouchy Boy…K2

و…

ژانر : اکشن

رده سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 90 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها