صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : مجید مظفری : هالیوود بارها از آثار ما اقتباس کرده است!

مجید مظفری : هالیوود بارها از آثار ما اقتباس کرده است!

81eb83d89e373bc15a1f303b66ecf6f0 M

مجید مظفری با اشاره به حواشی سریال «هفت سنگ» اقتباس از آثار هنری را امری معمول دانست و تأکید کرد آمریکایی‌ها هم بارها و بارها از آثار ایرانی اقتباس کرده‌اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر ، مجید مظفری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگویی درباره سریال «هفت سنگ» که این شب‌ها از شبکه سه پخش می‌شود، اظهار کرد: «هفت سنگ» مجموعه موفقی است و من این کار را دوست دارم. به نظرم ارتباط بین اعضای خانواده در این سریال درست درآمده و به خوبی چیده شده است.

وی درباره حواشی این اثر مبنی بر کپی بودن آن از مجموعه‌ای آمریکایی با نام «خانواده مدرن» تصریح کرد: به نظر من اقتباس موضوع تازه‌ای در سینما و تلویزیون نیست. همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و در ایران هم به تبع آن وجود دارد. هر سال در سینما و تئاتر شاهد اکران یا روی صحنه رفتن فیلم‌ها و نمایش‌هایی هستیم که با بهره گرفتن از این عنصر خلق می‌شوند. ضمن این که هیچ قانونی هم مبنی بر جرم بودن اقتباس وجود ندارد.

آمریکایی‌ها هم بارها از آثار ما اقتباس کرده‌اند

این بازیگر ادامه داد: آمریکایی‌ها هم تاکنون بارها و بارها از آثار ما اقتباس کرده‌اند و مدارکی هم مبنی بر این قضیه وجود دارد اما در کشورهای دیگر آنقدر سخت گیری نسبت به این موضوع صورت نمی‌گیرد. در حالی که در رابطه با سریال «هفت سنگ» سختگیری‌های بدون توجیهی شده است.

مظفری تأکید کرد: به نظر من انتقادات و حاشیه‌هایی که درباره این سریال به وجود آمده است، هیچ نتیجه‌ای ندارد جز اینکه هنرمند را بدون دلیل محکوم می‌کند و این ناجوانمردانه است. به ویژه در چنین شرایط اقتصادی که یک هنرمند پا به عرصه می‌گذارد و به تولید سریال می‌پردازد نباید این طور به او تاخت و مورد انتقاد قرارش داد.

محتوایی جز فرهنگ و سبک زندگی ایرانی در «هفت سنگ» نیست

بازیگر سریال «انقلاب زیبا» همچنین اظهار کرد: من چند قسمتی از سریال «هفت سنگ» را دنبال کرده‌ام و به نظرم هیچ محتوایی غیر از فرهنگ و سبک زندگی ایرانی در آن دیده و یا از آن برداشت نمی‌شود. به نظرم این مجموعه موفق بوده است و من هم کار را دوست داشته ام. ارتباط بین اعضای خانواده در این سریال درست درآمده و به خوبی چیده شده است.

وی در پایان گفت: حال اگر شباهتی بین این مجموعه با مجموعه‌ای خارجی دیده می‌شود، نباید بهانه‌ای برای انتقادات و نادیده گرفتن تلاش‌های سازندگان این پروژه قرار بگیرد و محکوم کردن آنها اساسا کار اشتباهی است.

مجموعه تلویزیونی «هفت سنگ» در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای سریال ویژه شبکه سه سیما برای ماه مبارک رمضان است. این سریال به جز شب‌های قدر هر شب ساعت 21 روی آنتن می‌رود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها