صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از ابراز انزجار کارگردان مشهور هالیوودی نسبت به جنایات اسراییل تا اظهار نظر عجیب مجید مظفری درباره سریال « هفت سنگ » / زرین سینمایی هفته ( شماره 41 )

از ابراز انزجار کارگردان مشهور هالیوودی نسبت به جنایات اسراییل تا اظهار نظر عجیب مجید مظفری درباره سریال « هفت سنگ » / زرین سینمایی هفته ( شماره 41 )

u3342444452132rl

Zarinاولین لوح زرین این هفته را به جاناتان دمي کارگردان مشهور هالیوودی و سازنده فیلم ارزشمند « سکوت بره ها » تقدیم می کنیم که مانند بسیاری از سینماگران همکارش سکوت اختیار نکرد و جنایات اسراییل در غزه را محکوم کرد تا یادمان بیفتد که هنوز هم کسانی هستند که وجدان و اعتقاداتشان به مراتب ارزشمندتر از ثروت می باشد.

دمی در یک مصاحبه با انتقاد شدید از جنایات غزه گفت : « به شدت باور دارم كه فلسطين شايسته استقلال است و تنها راه موجود ايجاد كشور مستقل برای آنهاست. من واقعا نمي‌فهمم شما چگونه از نيروي خود چنين وحشتناك استفاده مي كنيد! بيش از هر چيز و در درجه اول، به همه اين كودكان بي گناهي كه كشته شده اند، فكر مي‌كنم. اين مرا به فكر فرو مي برد؛ لطفا برای صلح كار كنيد.

دمي همچنين ادامه داد: هر رفتار جديد خشونت‌بار كه انجام مي‌شود اين احساس را ايجاد مي كند كه شما مي‌خواهيد همه چيز را دوباره از اول شروع كنيد و من واقعا نمي‌توانم باور كنم كه زندگي به عنوان يك فلسطيني در غزه در اين شرايط چقدر غيرقابل تحمل است و اين كه آيا مي توانيد فرزندان جامعه خودتان را ببينيد كه مرده روي خاك ها افتاده اند؟

2-1-20147152115133

Zarinدومین لوح زرین هفته را هم تقدیم سرکار خانم اِما واتسون می کنیم که اخیرا به عنوان سفیر صلح سازمان ملل متحد کارش را آغاز کرده و به نقاط مختلف دنیا سفر خواهد کرد تا برای احقاق حقوق زنان و تساوي آنان با مردان تلاش كند.

برای خانم اِما واتسون آرزوی موفقیت میکنیم و اگرچه می دانیم که قرار نیست مانند سری فیلمهای هری پاتر « جادوگری » برای جامعه بشری باشد اما همینکه تلاش خودش را آغاز کرده، یک لوح زرین ارزش دارد.

81eb83d89e373bc15a1f303b66ecf6f0 M

68466اولین تمشک زرین این هفته را تقدیم جناب آقای مجید مظفری می کنیم که در یک مصاحبه درباره صحبت هایی که درباره کپی بودن سریال « هفت سنگ » از یک سریال آمریکایی وجود دارد عنوان کرد : « آمریکایی‌ها هم تاکنون بارها و بارها از آثار ما اقتباس کرده‌اند و مدارکی هم مبنی بر این قضیه وجود دارد اما در کشورهای دیگر آنقدر سخت گیری نسبت به این موضوع صورت نمی‌گیرد. در حالی که در رابطه با سریال «هفت سنگ» سختگیری‌های بدون توجیهی شده است. »

ما اینجا در سایت مووی مگ بی صبرانه منتظر ذکر نمونه هایی از اقتباس فیلمسازان خارجی از آثار ایرانی از جناب آقای مظفری می مانیم و امیدواریم که ایشان مانند بسیاری از عزیزان داخلی، آمار و ارقام های بی پایه ارایه ندهند و واقعا مثالی بزنند تا افکار عمومی روشن گردد. در ضمن جناب آقای مظفری گرامی، سرقت ایده در همه جای دنیا جرم محسوب می شود و برداشت آزاد یا اصلا همان اقتباس، به شرطی قانونی هست که با رضایت سازندگان اثر اصلی ساخته شده باشد.

چه کنیم دیگر، تمشک زرین این هفته هم تقدیم شما!

139304291058483863246863

68466دومین تمشک زرین هفته را تقدیم گروه تروریستی « داعش » می کنیم که اخیرا گفته اند سر یک طراح داستانهای مصور دیگر بر سرش سنگینی می کند و زندگی کردنش دیگر مجاز نیست!

کاری به نقد محتوای مجموعه « 99 » و صحبت هایی که درباره آن می شود نداریم ( پیش از این عربستان هم این مجموعه داستان را عامل شرارت توصیف کرده بود ) ، اما لازم هست که یک تمشک زرین را هم خدمت اعضای بی اعصاب داعش تقدیم کنیم که کلا دنبال بهانه ای برای کشتار می گردند و نمونه بارز و عیان یک گروه تروریستی هستند.

 

 

ذره بین

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها