صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : گزارشی از فیلم « اونجرز : عصر اولتران » و دنیای سینمای مارول / دشمن تازه کیست، سرنوشت کاپیتان آمریکا و آیرون‌من چه خواهد شد، چه قهرمانان تازه‌ای در راه هستند؟

گزارشی از فیلم « اونجرز : عصر اولتران » و دنیای سینمای مارول / دشمن تازه کیست، سرنوشت کاپیتان آمریکا و آیرون‌من چه خواهد شد، چه قهرمانان تازه‌ای در راه هستند؟

a74045605f04a1b4723dd8b89cf349b1 M

 

این روزها دنیای سینمایی مارول که به اختصار ام‌سی‌یو خوانده می‌شود، دیگر فقط برای خوره‌های کامیک جذاب نیست. پولسازترین شرکت فیلم‌سازی دنیا که با محصولات تازه‌اش برای تسخیر مدیوم‌های دیگر هم نقشه کشیده، حتی برای برای نشریات تخصصی اقتصادی هم سوژه‌ی جالبی به شمار می‌رود.

فاز دوم فیلم‌های مارول که بعد از اونجرز شروع شد، «آیرن‌من 3»، سریال «ماموران شیلد»، «ثور: دنیای تاریک»، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «نگهبانان کهکشان» را در بر می‌گیرد و با فصل دوم سریال ماموران شیلد و سریال جدید «مامور کارتر» ادامه پیدا می‌کند و بهار آینده با قسمت دوم اونجرز، به پایان می‌رسد. بعد از اونجرز 2، «انت-من»، «دکتر استرینج»، «کاپیتان آمریکا 3»، «نگهبانان کهکشان 2»، آغازگر فاز سوم دنیای سینمایی مارول خواهند بود و سریال‌های نت‌فلیکس مانند «دردویل» هم به این جمع اضافه می‌شود. قبل از رسیدن به اونجرز 2، بد نیست که مروری داشته باشیم بر داستان‌های فاز دوم مارول. (خطر لو رفتن داستان وجود دارد (

به گزارش مووی مگ به نقل از کافه سینما، در آیرن‌من 3 می‌دیدیم که تونی استارک بعد از حمله‌ی چیتاری‌ها به نیویورک، دچار کابوس‌های مداوم شده و برای این منظور روی زره‌های هوشمند و جدید آیرن‌من مشغول به کار است. هم‌زمان خط داستانی ویروس اکسترمیز را هم شاهد بودیم که با دخالت در سیستم عصبی انسان، قدرت‌هایی فراطبیعی را به همراه دارد. در سریال ماموران شیلد، می‌دیدیم که سازمان شیلد به دنبال یافتن اطلاعات بیشتر درباره‌ی اکسترمیز است و در انتها به هایدرا می‌رسد. سازمانی که در زمان جنگ جهانی دوم توسط گروهی از نازی‌ها تشکیل شده بود و از دانش و ابزارهای به جا مانده از ساکنین دنیای موازی آزگارد ( محل سکونت ثور)، برای خلق تسلیهات پیشرفته استفاده می‌کرد. به نظر می‌رسید که کاپیتان آمریکا، هایدرا را نابود کرده، اما در سریال شیلد و کاپیتان آمریکا:‌ سرباز زمستان، مشخص می‌شود که هایدرا از همان زمان به درون سازمان شیلد نفوذ کرده و طی چندین دهه به رشد خزنده‌ی خود ادامه داده است. در پایان، کاپیتان آمریکا برای مقابله با نقشه‌ی جدید هایدرا، مجبور می‌شود که شیلد را منهدم کند.

اما برسیم به قسمت دوم اونجرز که کمتر از یک سال دیگر اکران خواهد شد و فروشی خیره‌کننده برای آن پیش‌بینی می‌شود. در «عصر اولتران»، می‌بینیم که هایدرا به هدایت رهبر جدید خود بارون فن استرایکر با نقش‌آفرینی توماس کرشمن، در حال تجدید قوا است و اسلحه‌ی جدیدی را در دست دارد، یک خواهر و برادر دوقلو که از قدرت‌های ویژه‌ای برخوردارند. اسکارلت ویچ ( الیزابت اولسن) می‌تواند اجسام را از راه دور و با نیروی ذهنش کنترل کند و کوئیک سیلور ( آرون تیلور جانسون) که سرعتی چند برابر انسان‌های معمولی دارد. از سوی دیگر، تونی استارک به کار بر روی سیستم‌های هوشمند ادامه می‌دهد و ربات هوشمند تازه‌ای را به نام اولتران خلق می‌کند که در ادامه تبدیل می‌شود به یکی از خطرناک‌ترین دشمنان در تمام دنیای مارول.

Ultron

 

 

اولتران، چندین دهه‌ی قبل و در کامیک‌های اونجرز خلق شده است. در کامیک‌ها، اولتران را هنک پیم یا همان انت‌-من طراحی می‌کند. اولتران یک سیستم فوق‌العاده هوشمند است که یک مشکل عمده دارد، معضل خداپنداری! اولتران تصور می‌کند به نوعی خدا و موجود برتر است و برای کنترل جهان، لازم می‌بیند که انسان‌ها را از روی زمین حذف کند. به همین منظور، یک ربات‌ انسان‌‌نمای هوشمند را برای نابودی اونجرها طراحی می‌کند. «ویژن» که خودش مخلوق یک هوش مصنوعی دیگر است، بعد از مقابله با اونجرها، تصمیم می‌گیرد که به آنها بپیوندد تا جلوی اولتران را بگیرد. در «عصر اولتران» نقش اولتران را جیمز اسپیدر که این روزها با سریال «لیست سیاه» دوباره به اوج برگشته، به کمک فناوری موشن-کپچر ایفا کرده و گویا اجرای فوق‌العاده‌ای هم داشته. چون بعد از اولین پلانی که سر صحنه بازی کرده، آن‌قدر عوامل به وجد آمده اند که کل گروه ایستاده و به مدت چند دقیقه تشویقش کرده اند! نقش ویژن را هم در این فیلم، پل بتانی ایفا می‌کند که در فیلم‌های قبلی مارول از صدایش برای جارویس، کامپیوتر هوشمند تونی استارک استفاده شده بود.

علاوه بر این، کاپیتان آمریکا، هالک، بلک ویدو، هاوک‌‌آی و نیک فیوری هم به نبرد اونجرها باز می‌گردند و اندی سرکیس هم که در بخش موشن کپچر فیلم به بازیگران مشاوره داده، خودش هم نقشی مرموز را در فیلم ایفا کرده است. بر خلاف قسمت اول، اونجرز دوم لوکشین‌های متعدد و پراکنده‌ای دارد که از آفریقای جنوبی تا کره، ایتالیا و شرق اروپا را شامل می‌شود. جاس ویدن که این روزها حسابی سرگرم ساخت فیلم است، درباره‌ی قسمت دوم اونجرز گفته که برای فیلم‌نامه‌ی «عصر اولتران» از الگوی «پدرخوانده 2» استفاده کرده است. در عین حال که دو فیلم به هم ربط دارند، اما قسمت دوم داستان مجزا و تیره‌تر خودش را روایت می‌کند که بدون نیاز به تماشای قسمت اول هم برای مخاطب قابل درک است.

اما برسیم به فاز سوم مارول که بعد از اونجرز شروع خواهد شد. اولین فیلم مارول، انت-من است که چند ماه بعد از اونجرز 2 اکران می‌شود. مسلما داستان انت-من بخش مهمی از فاز سوم مارول و مسیر منتهی به اونجرز 3 را تشکیل می‌دهد. از میان قهرمانان جدید، ساخت فیلم دکتر استرینج قطعی شده و این روزها در مراحل نهایی انتخاب بازیگر قرار دارد. ساخت فیلم «بلک پنتر»، اولین قهرمان سیاه‌پوست و آفریقایی تبار مارول هم دور از ذهن نیست. بلک ویدو یا ناتاشا رومانوف و هالک هم شخصیت‌های دیگری هستند که طرفداراها برای تماشای فیلم جداگانه‌ی آنها، تمایل زیادی نشان می‌دهند اما جاس ویدن و و کوین فی، هم‌چنان ترجیح می‌دهند که از این قهرمان‌ها در فیلم دیگر شخصیت‌های مارول استفاده کنند.

تانوس، همان شخصیتی که در پایان اونجرز دیده می‌شد، به احتمال زیاد دشمن اصلی اونجرز 3 خواهد بود و بار دیگر پای فضایی‌ها به زمین باز خواهد شد، به همین دلیل در این فاز سوم مارول «ثور» و «نگهبانان کهکشان» نقش پررنگ‌تری خواهند داشت. نقش تانوس را قرار است که جاش برولین بازی کند.

635552deds

می‌ماند آیرن‌من و کاپیتان آمریکا. تونی استارک که قطعا در قسمت سوم اونجرز حضور خواهد داشت اما هنوز معلوم نیست که در فاز سوم مارول، وضعیت فیلم‌های جداگانه‌ی آیرن‌من چه خواهد شد. قسمت سوم کاپیتان آمریکا، تابستان 2016 اکران می‌شود و احتمال قوی وجود دارد که کار کاپیتان در اونجرز 3، به پایان برسد. استیو راجز که زندگی‌اش را وقف آرمان‌ها و ایده‌هایش کرده، معمولا اولین نفری است که در میان ابرقهرمانان مارول از جانش می‌گذرد و به همین خاطر در خط‌های داستانی مختلف، بارها شاهد مرگ کاپیتان آمریکا بوده ایم. با توجه به تمایل کریس اونس برای فاصله گرفتن از نقش کاپیتان آمریکا و به طور کلی بازیگری، مرگ کاپیتان دور از ذهن نیست و با در نظر گرفتن قرارداد سباستین استن برای حضور در فیلم‌های متعدد که نقش باکی دوست قدیمی کاپیتان و سرباز زمستان فعلی را بازی می‌کند، این احتمال وجود دارد که باکی جای استیو راجز را در هیبت کاپیتان آمریکا بگیرد.

چند فرضیه‌ی تازه هم در روزهای اخیر مطرح شده. اول این که کاپیتان آمریکا بعد از اونجرز 2، گروه مجزایی را به نام سیکرت اونجرز تشیکل دهد و ابرقهرمانی مانند انت-من، ویژن و چهره‌های تازه‌ای مانند میس مارول، زیر نظر کاپیتان آمریکا به آلترناتیوی برای اونجرهای قبلی تبدیل شوند. از سوی دیگر شایعه‌ای در فیسبوک منتشر شده که بنا به آن داستان قسمت سوم اونجرز، بر اساس سری کامیک‌های «جنگ داخلی» اثر درخشان مایک میلار نوشته خواهد شد. در جنگ داخلی، نبردی میان دو گروه از ابرقهرمان‌ها رخ می‌دهد. آنهایی که معتقدند ابرقهرمان‌ها باید زیرنظر دولت آمریکا فعالیت کنند به رهبری تونی استارک و گروه دیگر که سردسته‌ی آنها کاپیتان آمریکا است و قانون‌شکن تلقی می‌شوند.

سریال‌های جدید مارول در نت-فلیکس را هم نباید فراموش کرد. بعد از دردویل که امسال به روی آنتن می‌رود، نوبت به قهرمانان دیگری مانند «لوک کیج» خواهد رسید و بعید نیست که مشابه اونجرز در سینما، گروه دیفندرز یا مدافعان هم از دل سریال‌های تلویزیونی بیرون بیاید.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها