صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از توهین به ریش امیر آقایی تا نماییش تصاویر خشونت آمیز شکنجه در صدا و سیما / زرین سینمایی هفته شماره ( 47 )

از توهین به ریش امیر آقایی تا نماییش تصاویر خشونت آمیز شکنجه در صدا و سیما / زرین سینمایی هفته شماره ( 47 )

140906185049 ira232

Zarinاولین لوح زرین هفته را بی برو برگرد تقدیم می کنیم به رخشان بنی اعتماد عزیز که موفق شد در جشنواره فیلم ونیز جایزه بهترین فیلمنامه را برای آخرین ساخته اش به نام « قصه ها » بدست بیاورد و افتخاری را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد.

دیگه نیازی به توضیح اضافه ندارد. لوح زرین ویژه این هفته را تقدیم رخشان بنی اعتماد می کنیم و امیدواریم که این رشته موفقیت ها در سینمای ایران پابرجا بماند.

14-9-6-10301214

Zarinدومین لوح زرین هفته را به امیر آقایی تقدیم می کنیم که در صفحه اینستاگرامش وقتی تصویری جدید از خودش منتشر کرد با اظهار نظرهای تندی از سوی عده ای مواجه شده و پاسخی قاطعانه به آنها داد.

امیر اقایی در پاسخ به مخالفانی که با توهین های زشت و زننده به چهره جدید او تاخته بودند گفت : « تلاش کردم چیزی ننویسم که در شان من نباشد و یا حتی حرفی که باعث رنجش کسی بشود. اما وقتی لینک زیر را برایم فرستادند، بیش از آنکه دلگیر شوم؛ بسیار متعجب شدم! تعجب از این بابت که چه بر سر ما آمده که اینگونه به خود اجازه می دهیم بر دیگری بتازیم؟ چه شده که اینگونه قضاوت میکنیم؟چرا حریم خصوصی معنی ندارد؟ چرا تصور میکنیم که میتوانیم در باب هر چیزی نظر بدهیم و نظرمان هم حجت است؟ هموطن عزیری که به خود اجازه میدهی در باب رنگ لباس من وقیحانه نظر بدهی؛ صریح بر من تاخته ای؛ صریح هم پاسخت را میدهم: امیر آقایی بیش از آنکه بازیگر تو باشد؛ آدم خودش است. با اعتقاد و نگرش و جهان بینی خودش. تو ریش را چسبیده ای؛ ریشه را بچسب… امیرآقایی.

ما هم اینجا ضمن تایید حرف های امیر آقایی عنوان میکنیم که بیایید یکبار برای همیشه این توهین به این و آن را متوقف کنیم و هرگاه که چیزی باب میلمان نیست آن را با الفاظ رکیک نکوبیم! دومین لوح زرین هفته به جهت آنچه که آن را پاسخی قاطعانه می نامیم، تعلق می گیرد به امیر اقایی و امیدواریم که همیشه ریشه داشته باشد!

ima34abo34

Zarinسومین لوح زرین هفته را به ابوالفضل پورعرب تقدیم میکنیم که در یک مصاحبه گفت : « بعد از عکسی که از من منتشر شد هیچکس به سرطان من اشاره نکرد. هرجا می رفتم می گفتند ایدز دارد یا معتاد است و هزار حرف دیگر که در شان خودشان بود. در چنین شرایطی حاضر بودم اصلا نباشم. خیلی وقت است که حال من خوب شده اما همه همان چهره تکیده و لاغر در ذهن شان ماند. »

وی ادامه داد : « من به وزن و شرایط جسمی سابقم برگشتم و زندگی‌ام خوشبختانه خوب پیش می رود. رسانه ها حتی زندگی شخصی بازیگران را هم جست‌وجو می کنند اما نسبت به برخی سینما گران هیچ آماری بروز نمی دهند درصورتی که همه به آنها انتقاد دارند . برای من حرف‌هایی که پشت سرم گفته می‌شود اهمیت ندارد. آن زمان که کار می‌کردم و نیاز به حمایت داشتم کسی نبود، الان دیگر نه آنچنان کار می کنم و نه برایم حرف و حدیث اهمیت دارد. »

ما اینجا ضمن ابراز خوشحالی از بهبود وضعیت جسمی آقای پورعرب ، یک لوح زرین هم به ایشان بابت صحبت های صادقانه شان اهدا می کنیم و امیدواریم که در بازگشتشان به سینما و تلویزیون بتوانند موفق و سلامت باشند.

6c708d6c888e47baed2644b0e165e179 M

Zarinیک لوح زرین که چه عرض کنم، یک هدیه ناقابل هم این هفته به ساعد سهیلی بازیگر سینمای ایران تقدیم میکنیم که به تازگی به جمع متاهلین اضافه شده اند و بالاخره سر و سامان گرفتند!

ساعد سهیلی اخیرا مراسم ازدواش را با حضور برخی چهره های سینمایی برگزار کرده و به خوبی و خوشی زندگی مشترکش را آغاز کرده است. بنابراین ما هم اینجا به شازده دوماد یک لوح زرین تقدیم میکنیم و امیدواریم که زندگی خوب و خوشی داشته باشد.

serya222b.ziba

68466اولین تمشک زرین هفته را به صدا و سیما اختصاص می دهیم که زمانیکه در حال پخش آخرین قسمت از مجموعه « انقلاب زیبا » بود حسابی تماشاگرانش را شوکه کرد و چند دقیقه ای صحنه های خشونت آمیز شکنجه را به نمایش گذاشت که باعث تعجب مخاطبین این رسانه ملی شد.

رسانه ملی عزیز، معمولاً در هر شبکه تلویزیونی اگر قرار هست سریال یا فیلمی حاوی صحنه های خشونت آمیز به نمایش درآید، به تماشاگر در آغاز آن سریال هشدار داده می شود تا تکلیفش را با خودش بماند. فکرش را بکنید که یک کوک کم سن و سال در شب پخش سریال « انقلاب زیبا » به پای تماشای تصاویر خشونت آمیز شکنجه نشسته و با اینهمه خشونت یکجا مواجه شده است!

از این به صدا و سیما به دلیل آنچه که بی مسئولیتی در قبال مخاطبینش عنوان می کنیم، تمشکی زرین اهدا می شود و امیدواریم که در موارد بعدی حداقل یک هشداری در مورد سریالهای اینچنینی مطرح شود تا تماشاگر یکدفعه اینطوری غافلگیر نشود!

afk5ha34mi

68466در این هفته ای که گذشت اقای بهروز افخمی یکی دوباری اظهار نظر عجیب مطرح کرد که باعث شد ما اینجا یک تمشک زرین تر و تمیز برایش کنار بگذاریم تا سر موقع تقدیمش کنیم.

افخمی در انتقاد به فیلمهای روشنفکری از واژه ” قمپزدرکن ” و ” بی شرمانه ” استفاده کرد و کلی هم حرف های عجیب دیگر زد که مجال آوردنش در این ستون نیست.

ضمن عرض خسته نباشید به اقای افخمی عزیز، بهتر هست عنوان کنیم که اینگونه تاختن به یک جریان فیلمسازی با این کلمات عجیب و سطح پائین ، نشان از بزرگی هیچ فردی نبوده و اتفاقا جهان بینی فرد را تا حد زیادی زیر سوال می برد.

بهرحال، دومین تمشک زرین هفته به دلیل آنچه بی احترامی و استفاده از کلمات زشت می نامیمش، تقدیم می گردد به بهروز افخمی و امیدواریم که در آینده دیگر شاهد موارد اینچنینی نباشیم.

 

ذره بین

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها