صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم Survival of the Dead

نقد و بررسی فیلم Survival of the Dead

survival 4bf

زامبی ها تمام شهر را احاطه کرده اند.یک گروه از افراد نظامی برای پیدا کردن مکان امنی برای ادامه زندگی راهی جزیره ای در شرق کشور می شوند اما آنها در این جزیره با افرادی برخورد می کنند که قصد دارند زامبی ها را نابود کنند و گروه دیگر که قصد دارند آنها را درمان و زنده نگه دارند.

جورج رومرو ” از جمله کارگردانانی است که شخصا احترام زیادی برای او قائل هستم ، نه به این خاطر که فیلمهای سنگین و هنری ساخته باشد بلکه به دلیل اعتقادی است که به ژانر وحشت دارد. ” رومرو ” از معدود کسانی است که در کل دوران زندگی اش مشغول به ساخت فیلم در ژانر زامبی! ( فکر می کنم که این ژانر را هم باید به فرهنگ لغت سینمایی اضافه کرد ) بوده است. “رومرو ” از سال 1968 که اولین ساخته سینمایی اش فیلم ” شب مردگان زنده ” بود تا به امروز فیلمهای با محوریت زامبی ساخته است. البته همانطور که در جریان هستید زامبی های عزیز ما در آن دوران چندان چابک نبودند ، بصورت بسیار کند حرکت می کردند و همچنین فاقد شعور لازم بودند. اما این روزها این جماعت آدم خوار به لطف فیلمهایی مانند ” 28 هفته بعد ” و همچنین قسمتهای جدید بازی کامپیوتری ” رزیدنت اویل ” تصمیم گرفتند که کمی سریع باشند و به همین دلیل آنها جدیدا می دوند و همچنین در این فیلم نیز آنها یک خصوصیت دیگر پیدا کرده اند و آن هم تکرار کارهایی است که قبل از زامبی شدن انجام می دادند! و البته درک بالاتری نسبت به گذشته دارند. فیلم جدید ” رومرو ” هم با الهام از زامبی های جدید ساخته شده است و رویه سنتی ندارد.

این فیلم به نوعی دنباله فیلم قبلی ” رومرو ” یعنی ” دفتر يادداشت روزانه مرگ ”  است اما برخلاف فیلمهای قبلی ” رومرو ” که یک داستان را روایت می کرد متاسفانه در این فیلم شاهد روایت دو داستان مختلف هستیم که باعث شده است بیننده گیج شود. معمولا به این علت که فیلمهای زامبی ای یک داستان ساده دارند ( جماعت زامبی ، آدم خوار هستند و انسانها هم باید آنها را نابود کنند ) همیشه سعی می شود که اکشن فیلم در بهترین حالت ممکن باشد که این قضیه در فیلمهای قبلی ” رومرو ” نیز به چشم می خورد اما در فیلم جدید شخصیت های داستان با هم سر اینکه زامبی ها را انسانیزه کنند یا نابود با هم جنگ دارند! این کشمکش ها باعث شده است که ” بازماندگان مرگ ” کمی خسته کننده شود و مهمترین نکته این است که زامبی های عزیز هم در حاشیه قرار داده شده اند. خود زامبی ها هم چندان به مانند گذشته ترسناک نیستند و فقط جنبه ظاهری پیدا کرده اند .

در کل ” جورج رومرو ” با ساختن ” بازماندگان مرگ ” باز هم نشان داد که بعد از 4 دهه باز هم عاشق این زامبی های نگون بخت است. با وجود تمام کاستی هایی که ” بازماندگان مرگ ” دارد اما به کسانی که عاشق زامبی هستند باید بگم که به این حرف های من توجه نکنید و بروید زامبی مورد علاقه تان را ببینید چراکه طرفداران نشان داده اند که چه فیلم خوب باشد چه بد ، چه زامبی ها عاشق شوند چه آدم خوار و.. باز هم به این جماعت علاقه دارند و این یعنی اینکه زامبی ها در قلب آنها جای دارند! .

{jcomments on}

منتقد : میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها