صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از ممنوعیت تصاویر تیراندازی در سینمای ایتالیا تا خداحافظی الهام چرخنده از فضای مجازی / زرین سینمایی هفته ( شماره 54 )

از ممنوعیت تصاویر تیراندازی در سینمای ایتالیا تا خداحافظی الهام چرخنده از فضای مجازی / زرین سینمایی هفته ( شماره 54 )

IM22G13233586

Zarin در برنامه تلویزیونی « هفت » در هفته ای که گذشت ، مناظره ای میان آقایان غلامرضا موسوی و محسن یزدی برگزار شد که حرف های جالبی در آن رد و بدل شد. در این مناظره غلامرضا موسوی که تهیه کننده آثاری همچون « بغض » بوده گفت : « همه مردم حق دارند به هر چیزی اعتراض کنند، اما حق ندارند که جلوی فیلمی که پروانه نمایش دارد را بگیرند. ما اگر نتوانیم به قوانین موضوعه‌ای کشورمان احترام بگذاریم و اگر هرج و مرجی به وجود می‌آید دقیقا لطمه آن را عرصه فرهنگ و هنر کشور می‌بیند. بنابراین منطقی‌ترین شکل آن این است که فیلم ساخته می‌شود. اما به هنرمند نمی‌شود سفارش داد. چرا که هنرمند مسائلی را که در اجتماعش می‌بیند در فیلم اجتماعی استفاده می‌کند و طبیعتا این آدم حق دارد آنچه را که می‌بیند تصویر کند. ضمن آنکه به گمان من هنرمندی که در داخل کشور درحال کار کردن است مطمئنا با خط قرمزها آشنا است.»

وی همچنین ادامه داد: آیکی از مشکلاتی که در سینما ایران و جامعه وجود دارد و ما با آن برخورد می‌کنیم این است که خط قرمزهای جدیدی در حال ساخت است. در هر حال ما خط قرمزهایی داریم که قانون تعیین کرده است و طبیعی است که هنرمندان و غیرهنرمندان آنها را باید رعایت کنند و البته که رعایت نیز می‌کنند، اما بعضی مواقع این خط قرمزها را سلیقه‌ای تغییر می‌دهند و جابه‌جا می‌کنند و اینجا جایی است که جامعه هنری نمی‌تواند با سیستم کنار بیاید.»

آقا حرف حساب که جواب ندارد. از این رو ما هم به دلیل آنچه « حرف حساب زدن » می نامیم، لوح زرینی را به جناب غلامرضا موسوی اهدا می کنیم که دو کلام حرف حسابی زد و ما هم لذت بردیم!

10174962 34221

Zarinخوشبختانه در این هفته خبر رسید که سرکار خانم شهره سلطانی موفق شده بر بیماری اش غلبه کند و صحیح و سالم به سر خانه و زندگی اش بازگردد. ایشان همچنین پیامی هم منتشر کردند که در آن از تلاشهای همسرشان به نام « بهروز » تشکر کرده اند و گفته اند که بهروز در همه شرایط در کنارم باقی ماند و اجازه نداد تنها بمانم.

از این رو از آنجایی که ما خیلی با اینجور حرکت ها اصولا حال می کنیم، لوح زرینی را به آقای « بهروز » که همسر سرکار خانم سلطانی باشند تقدیم می کنیم و امیدواریم که این دو در کنار هم همیشه خوش و خرم باشند و حضور خانم سلطانی را هم بار دیگر در عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر شاهد باشیم.

10641088 7303299

68466اولین تمشک زرین هفته را تقدیم مسئولان عزیز سینمایی می کنیم که پس از 6 سال تصمیم گرفتند فیلمی به نام « پوسته » با بازی حمید فرخ نژاد و الناز شاکردوست را اکران نمایند. آن هم در شرایطی که رنگ و روی فیلم رفته و از زمانه خودش عقب می باشد.

از این رو به دلیل آنچه که « دیر اکران کردن فیلم آن هم بی دلیل » می نامیم، تمشک زرینی را خدمت مسئولان عزیزی که مسئول اکران فیلمها هستند اهدا می کنیم. هرچند می دانیم که این فیلم آخرین فیلمی نخواهد بود که با این وضع اکران می شود.

3422221

68466در هفته ای که گذشت دولت ایتالیا دست به یک شاهکار زد و اعلام کرد که نمایش صحنه های تیراندازی و یا کلا گرفتن اسلحه به دست در فیلمهای ایتالیایی ممنوع هست و دیگر کسی اجازه ندارد در فیلمهایش از اسلحه استفاده کند!

در جریان این تصمیم، کلی مسئول جلوه های ویژه و شرکت های کوچک و بزرگ به این تصمیم اعتراض کرده اند و احتمالا این اعتراض همچنان هم ادامه خواهد داشت تا یک بازنگری اساسی در این تصمیم صورت بگیرد.

بهرحال، ما به دلیل آنچه که « گل و بلبل کردن سینما آن هم به زور » می نامیم، تمشک زرینی را به دولت ایتالیا اهدا میکنیم که قصد دارد سینماهایش را هم شبیه زندگی شخصی برلوسکنی کند!

23453333632 860

68466آقا ما اینجا کلا خیلی آدمهای صبوری هستیم و کاری به کاری کسی نداریم اما بعضی مواقع مجبور می شویم تمشک اهدا کنیم!

سرکار خانم الهام چرخنده که اخیرا به یکباره کارشان به بیمارستان کشید و به یکبار حالشان خوب شد، اخیرا بابت هر مسئله ای پیغامی خطاب به زمین و زمان منتشر می کنند و در آخرین آنها هم اعلام کرده که از دنیای مجازی می رود و وا مصیبتا …

ما در اینجا ضمن محکوم کردن هرگونه توهین های بی ادبانه به ایشان به هر نحوی، تمشک زرینی را هم به خود خانم چرخنده اهدا میکنیم که دیگه کم کم دارند قضیه را لوس می کنند و زیادی عقایدشان را رسانه ای کرده اند. این موضوع زمانی بیشتر به چشم می آید که می بینیم به جز ایشان هیچکس اینکار را انجام نمی دهد!

سرکار خانم چرخنده به خدا ما هم زمانی که می خواهیم از جایی برویم بیانیه منتشر نمیکنیم! الان اینجا بنده رو از بخش اخبار منتقل کرده اند به « زرین سینمایی » اما آیا صدایم درآمد؟ خیر! ( به در گفتم دیوار بشنوه! ) می بینید، پس نیازی نیست که بابت هر تصمیمتان و هرچیزی که فکر میکنید غلط یا درست هست بیانیه صادر کنید و از دوست و دشمن سخن بگویید

از این رو با احترام کامل ، به دلیل آنچه که « رسانه ای کردن هر مسئله ای و وا مصیبتا سر دادن بر سر آن » می نامیم، تمشک زرینی را تقدیم سرکار خانم الهام چرخنده می کنیم و امیدواریم که همیشه در سلامت و شادابی باشند و خدای ناکرده دوباره در بستر بیماری گرفتار نشوند.

 

ذره بین

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر” سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم!

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها