صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از تجاوز به ستاره های مشهور آمریکا در کودکی تا سخنان توهین آمیز یک استاد دانشگاه درباره مرتضی پاشایی و موسیقی / زرین سینمایی هفته ( شماره 57 )

از تجاوز به ستاره های مشهور آمریکا در کودکی تا سخنان توهین آمیز یک استاد دانشگاه درباره مرتضی پاشایی و موسیقی / زرین سینمایی هفته ( شماره 57 )

hjrrrrl3322

Zarinدر هفته ای که گذشت کلی هنرمند مشهور خانم با رسانه ها مصاحبه کردند و پرده از تجاوزهایی که به آنان در سالیان گذشته شده بود برداشتند و اعلام کردند که دیگر نمی خواهند پنهان کاری در این زمینه داشته باشند و می خواهند بغض شان را فریاد بزنند. این اقدام پس از این صورت گرفت که بیل کازبی ، مجری مشهور آمریکایی متهم به آزار و اذیت چندین فرد در سالهای گذشته شد.

از این رو ، به دلیل آنچه که « شهامت داشتن » می نامیم، لوح زرینی را تقدیم تمام هنرمندانی می کنیم که تصمیم گرفتند مصاحبه کنند و از دیگر از ترس های قدیمی شان ( به قول خودشان ) فرار نکنند.

60feb20c58c1e778a6a120524234

Zarinدومین لوح زرین هفته را تقدیم سینماگران ایرانی می کنیم که حسابی دست پُر از جشنواره آسیا پاسفیک به کشور بازگشتند و جوایز بسیاری را از آن خود کردند.

البته می گویند که چون اصغر فرهادی رئیس هیئت داوران این جشنواره بوده اینهمه جایزه به سینمای ایران تعلق گرفته است! آقا اصلا خیلی هم خوبه که اینکارو کردیم! زورش رو داشتیم، جایزه گرفتیم و برگشتیم و توی تالار افتخارات جشنواره هم ثبت خواهد شد این روزها.

از این رو، به دلیل آنچه که « موفقیت سینماگران ایرانی در عرصه جهانی » می نامیم، لوح زرینی را هم تقدیم سینماگران عزیزمان می کنیم که جایزه ای شبیه به خربزه مشهدی(!) را تحویل گرفتند و با خودشان به کشور آوردند.

13930922160410834755714

68466در این هفته کلی گزینه تمشک بگیر داریم. اولین تمشک زرین هفته را خدمت جناب یوسف اباذری استاد دانشگاه تقدیم میکنیم که در یک نشست با عنوان طولانی « پدیدارشناسی فرهنگی یک مرگ؛ بررسی جامعه‌شناختی پدیده درگذشت مرتضی پاشایی » کلی حرف های عجیب و غیر منتطره زد و کلاً به ادب یک اردنگی اساسی زد!

جناب اباذری در این جلسه موسیقی مرحوم پاشایی را ابتذال و سقوط خواند و زمانی که دانشجویان نسبت به گفته های ایشان معترض شدند و گفتند که شما نماینده مردم نیستید که اینطور ابراز نظر می کنید گفت : « مردم ابله اند! و بهتر هست تحت آموزش قرار بگیرند تا سراغ چنین اتبذال هایی نروند!».

وی همچنین در مواجه با دانشجویانی که معتقد بودند به آنها توهین شده گفت : « بسیار خوشحالم که دارم توهین می‌کنم! برای این‌که این ملت نشان داده که باید بهش توهین بشود تا برود و بفهمد که شما نمی‌توانید هم به این آقا گوش بدهید، هم به بتهوون گوش بدهید، بعد هم بگیرید و بخوابید.»

ما نیز اینجا به دلیل آنچه که « بد دهنی و قاطی کردن استاد دانشگاه » می نامیم، تمشک زرینی را تقدیم جناب اباذری میکنیم و به ایشان هم اعلام میکنیم که اصولاً پاشایی و موزارت هیچ ربطی به هم ندارند و ملت هرچی که دوست داشته باشند را گوش می کنند خب برادر من! والا منِ ذره بینی هم که اینجا می نویسم در مواقعی « برادر لووی لووی لووی » و « بالاموس » گوش میکنم و بعضی مواقع هم میرسم به بوچلی ؛ والا سخت نیست!

 

2-1-2014116121029

68466در هفته ای که گذشت یک مورد بد دهنی دیگر هم داشتیم که اینبار توسط کیومرث پوراحمد شنیده شد. البته حرف های کیومرث پوراحمد بیشتر انتقاد از شرایطی هست که برای هنرمندان در چند سال اخیر بوجود آمد و می شود گفت که پوراحمد حرف های خوبی را می توانست به زبان بیاورد اما عصبانی شدن او کار دستش داد و باعث شد ما هم اینجا یک تمشک زرین به او اهدا کنیم.

پوراحمد در بخشی از سخنانش درباره موسسه سروش گفت : « یک عده در موسسه سروش برای مردم تصمیم می‌گیرند و معلوم نمی‌شود یارو آن لحظه خمار و نشئه بوده که این طور زده فیلم را نابود کرده است، معلوم نیست احمق چه مصرف کرده و می ‌زند همه چیز را خراب می‌کند. »

ما نیز به دلیل آنچه که « بی ادبی و بدهنی کارگردان مملکت » می نامیم، تمشک زرینی را به جناب پوراحمد تقدیم میکنیم و امیدواریم در روزهای آتی تسلط بیشتری روی اعصابشان داشته باشند و سایه شان هم از سر سینما کم نشود.

lars2k3222

68466سومین تمشک زرین هفته را هم تقدیم لارس فون تریر می کنیم که آبروی هرچی فیلمساز آدم حسابی را برده است!

فون تریر در یک مصاحبه با روزنامه ای دانمارکی گفته که برای ترک اعتیادش اقدام کرده و کلی دارد حالش خوب می شود. تا اینجای قضیه مشکلی ندارد اما وی در ادامه گفته که نگران آینده فیلمسازی خودش هست چراکه تمام خلاقیت های فیلمسازی و توانایی کارگردانی اش زمانی به سراغش می آمده که مواد مصرف می کرده و صبح را با یک شیشه مشروب الکلی آغاز می کرده است! فون تریر گفته که به جز فیلم « Nymphomaniac » همه فیلمهایش را در حالت مستی و نئشگی کارگردانی کرده است.

از این رو، ما به دلیل آنچه که « آبروی هرچی کارگردان جماعت رو بردن » می نامیم، تمشکی زرین به فون تریر تقدیم می کنیم و منتظر می مانیم تا ببینیم آیا می تواند اینبار بدون پُک و جام فیلمی بسازد یا که خیر! چیزی که الان خیلی جذاب می تونه باشه مستندات پشت صحنه فیلمهای فون تریر هست!

 

ذره بین

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر” سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم!

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها