صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : بازیگر فیلم « هری پاتر و یادگاران مرگ » درگذشت

بازیگر فیلم « هری پاتر و یادگاران مرگ » درگذشت

2 1 20141228155754

دیوید رایال، بازیگر کهنه‌کار انگلیسی فیلم‌هایی مانند «مرد فیل‌نما»، «هری پاتر و یادگاران مرگ»، «اتوماتا» و «آقای ترنر» درگذشت.

به گزارش مووی مگب به نقل از آنا، دیوید رایال، بازیگر انگلیسی که نقش الفیاس دوگ را در آخرین فیلم‌های مجموعه «هری پاتر» بازی کرده بود، در سن 79 سالگی از دنیا رفت. ورایتی شنبه‌شب گزارش داد که مرگ این بازیگر در روز کریسمس (پنجشنبه) اتفاق افتاده است و این خبر را مارک گتیس، نویسنده و بازیگر مجموعه تلویزیونی «شرلوک» در روز شنبه در توییتر منتشر کرده است.

شارلی رایال، دختر این بازیگر نیز مرگ او ر از طریق شبکه اجتماعی توییتر تأیید کرده است.

دیوید رایال در سال 1935 در انگلستان متولد شد و در سال 1962 از آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک لندن فارغ‌التحصیل شد. رایال از آن زمان به مدت بیش از پنج دهه در تئاتر، سینما و تلویزیون فعال بود وتا آخرین روزها به حرفه بازیگری مشغول بود. این بازیگر از جمله سه بارنقش وینستن چرچیل، نخست‌وزیر مشهور زمان جنگ جهانی دوم انگلستان را در سه اثر متفاوت بازی کرده است.

از جمله آثاری که دیوید رایال در آنها حضور داشته است، می‌توان به «مرد فیل‌نما» ساخته دیوید لینچ محصول 1980، «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت اول» محصول 2010 که در آن در نقش الفیاس دوگ، دوست نزدیک پروفسور دامبلدور را بازی کرد، «دور دنیا در هشتاد روز» محصول 2004 که در کنار جکی چان و استیو کوگان در آن فیلم نقش لرد سالیسبری را ایفا کرد، «کوارتت» محصول 2012 به کارگردانی داستین هافمن، «اتوماتا» محصول 2014 در کنار آنتونیو باندراس و «آقای ترنر» به کارگردانی مایک لی محصول 2014 اشاره کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها