صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم کیک ( Cake )

نقد و بررسی فیلم کیک ( Cake )

http://moviemag.ir/images/phocagallery/1/Cake/thumbs/phoca_thumb_l_6.jpg

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

جنیفر آنیستون که با سریال « دوستان » به شهرت رسید و یکی از محبوب ترین بازیگران هالیوود به شمار می رود، بازیگر اصلی « کیک » است. آنا کندریک که در هفته های گذشته فیلم « در میان جنگل » را بر پرده سینما داشت دیگر بازیگر شناخته شده فیلم محسوب می شود. سام ورتینگتون که چند سال پیش شروع طوفانی در سینما داشت و با فیلمهای « آواتار » و « نبرد تایتان ها » نامش بر سر زبان ها افتاد دیگر بازیگر فیلم است. شاید آدریانا برازا را هم که در مجموع سابقه محترمی در سینما دارد بشناسید. ویلیام اچ سی و فیلیسیتی هافمن از دیگر بازیگران فیلم هستند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

کلیر سیمونز ( جنیفر آنیستون ) زن جوانی است که بر اثر تصادف چهره و بدنش دچار دردهای شدیدی شده و خود او هم از لحاظ احساسی دچار فروپاشی شده است. اما وی پس از اینکه یکی از اعضای گروهی که در آن عضویت دارد خودکشی می کند، به سراغ همسرِ این فرد می رود و وارد رابطه ای عجیب با او می شود که…

کارگردان کیست ؟http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/01/phoca_thumb_l_5-35f.jpg

دنیل بارنز که سال گذشته فیلم « عقب نشینی نکن » را درباره انتقاد به سیستم آموزشی ایالات متحده ساخت که اکران موفقی را پشت سر نگذاشت. بارنز همان کارگردانی است که روایت مدرن و عجیب و غریبش از داستان کلاسیک « دیو و دلبر » را در فیلمی به نام « دیو صفت » روانه سینما کرد که هیچکس هم آن را تحویل نگرفت!

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

در « کیک » کلمات زشت زیادی رد و بدل می شود و در مجموع هم مناسب برای افراد کم سن و سال نیست. مشکلات فیلم بزرگسالانه هست پس بهتر هم هست بچه ها به تماشای فیلم ننشینند.

نکات مثبت فیلم ؟

همانطور که ماه ها پیش از اکران فیلم گفته می شد، بازی جنیفر آنیستون مثبت ترین نکته فیلم محسوب می شود. فکر میکنم که این اولین باری باشد که جنیفر آنیستون در کالبد زنی درد کشیده و تا این حد ویران ظاهر شده است. نتیجه کار هم ثابت کرده که جنیفر آنیستون می تواند بیشتر از یک بازیگر کمدی باشد!

نکات منفی فیلم ؟http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/01/phoca_thumb_l_2-87d.jpg

« کیک » علی رغم امتیاز ویژه ای که از بازی آنیستون دریافت می کند، در بخش فیلمنامه و کارگردانی دچار مشکلاتی است. متاسفانه داستانِ فیلم موقعیتی بیشتر از مصرف آرامبخش و به تصویر کشیدن یک زن درد کشیده در اختیار تماشاگر قرار نمی دهد و در واقع این زن را جز در حال درد کشیدن نشان نمی دهد.

دیدن رویاها، فلاشبک ها و موقعیت های سورئالی که در جریان فیلم پیش می آید، هیچکدام تاثیر گذار نیستند چراکه پشت آنها نکته ویژه ای موجود نیست و کمکی هم به بهتر شدن داستان نمی کنند.

روند فیلم کند و خسته کننده هست. برای اتمام داستان شما نیاز دارید که اعصاب نسبتا پولادینی داشته باشید.

حرف آخر :

« کیک » در مجموع حرف تازه ای برای مخاطبش ندارد. فیلم قرار بوده داستان یک زن درد کشیده را روایت کند که آن را هم نصف و نیمه روایت کرده و شخصیت های مکملی هم که یکی پس از دیگری وارد داستان می شوند، قادر به تغییر دادن روند خطی داستان نیستند. « کیک » را در بهترین حالت ممکن یکبار می توان دید و پس از آن کسی فیلم را به خاطر نخواهد سپرد.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!         

 Cake20

کیک : Cake

کارگردان : Daniel Barnz

نویسنده : Patrick Tobin

بازیگران :

Jennifer Aniston…Claire Bennett

Adriana Barraza …Silvana

Anna Kendrick…Nina Collins

Sam Worthington…Roy Collins

و…

ژانر : درام

رده سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 102دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها