صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : صحبت های برندگان اسکار 2015 در هنگام دریافت جایزه

صحبت های برندگان اسکار 2015 در هنگام دریافت جایزه

1601699

اسکار هشتاد و هفتم که ساعتی پیش با معرفی برندگانش به پایان رسید لحظه‌هایی از شادی و غم، مبارزه و غرور را روی صحنه خلق کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر ، برخی از خاطره‌انگیزترین لحظات اسکار 2015 شاید این  صحنه‌ها باشند:

به پدر و مادرتان زنگ بزنید

جی کی سیمونز که همان آغاز مراسم به عنوان اولین برنده معرفی شد تا جایزه نقش مکمل مرد را دریافت کند در سخنانش گفت: به مادرتان زنگ بزنید. من به یک میلیارد نفری که باید مادر داشته باشند می‌گویم به مادرتان زنگ بزنید. به پدرتان زنگ بزنید. اگر آنقدر خوش شانس هستید که یکی یا هر دوی والدینتان زنده باشند به آنها زنگ بزنید. به آنها بگویید دوستشان دارید و از آنها متشکرید. به آنها گوش دهید و بگذارید هر چقدر می خواهند حرف بزنند. او سپس از پدر و مادر خودش سپاسگزاری کرد. جی.کی .سیمونز برای «ضربه شلاق» این جایزه را دریافت کرد.

«آیدا» جایزه را برد

پاول پاولیکوفسکی کارگردان لهستانی «آیدا» برای بخش فیلم خارجی اسکار گفت: ما فیلمی ساختیم، یک فیلم سیاه و سفید، درباره نیاز به سکوت و فاصله گرفتن از دنیا و تفکر و حالا اینجا هستیم در مرکز همه سر و صدا و توجه. فوق‌العاده است، زندگی پر از چیزهای شگفت انگیز است! او سپس از ترک صحنه خودداری کرد و آنقدر ایستاد تا موسیقی نشان دهنده تمام شدن وقتش به صدا درآمد. این کار با خنده و تشویق مهمانان روبه رو شد.

همه چیز عالی است

تیگن و سارا و چند تن دیگر روی صحنه آمدند تا یادآور شخصیت‌های بتمن و کستلاو و کارگران انیمیشن «فیلم لگو» شوند. انیمیشنی که در کمال ناباوری در میان نامزدهای اسکار جایی به دست نیاورد.

برابری برای زنان در آمریکا

پاتریشیا آرکت که به عنوان برنده زن نقش مکمل برای بازی در «پسر بچگی» روی صحنه رفت، گفت: به همه زنان، به همه آنهایی که مالیات می پردازند و شهروند کشوری هستند، می‌گویم ما برای همه می‌جنگیم، برای همه تا حقوق برابر داشته باشند. در همین لحظه دوربین تصاویری از مریل استریپ و جنیفر لوپز را نشان داد که با سر سخنان آرکت را تایید می کردند. او افزود: حالا وقت ما برای برابری است، حقوق برابر برای همه زنان در همه ایالت‌های آمریکا.

کلماتی در دفاع از شجاعت

لورن پوتراس برنده بهترین فیلم مستند برای «شهروند چهار» نیز روی سن گفت: آشکار است که ادوارد اسنودن نشان داد که نه فقط حریم خصوصی ما در معرض تهدید است بلکه خود دموکراسی هم در معرض خطر قرار گرفته است. او افزود: وقتی مهمترین تصمیم گیری‌ها در خفا انجام می شود، ما قدرتمان برای کنترل قدرت کنترل را از دست می‌دهیم. از ادوارد اسنودن متشکرم برای شهامتش و هم از بسیاری از آنها که رازها را افشا می کنند.

پیروزی

جان لجند و کامان در بخشی از مراسم اسکار روی صحنه آمدند تا ترانه «پیروزی» از فیلم «سلما» را بخوانند. شماری از زنان و مردان نیز به طور سمبلیک در اطراف آنها حرکت می کردند تا یادآور صحنه تاریخی فیلم در راهپیمایی اعتراض‌آمیز مارتین لوترکینگ و مردم باشند. دوربین نشان داد که برخی از ستاره‌ها از جمله بازیگران فیلم «سلما» دیوید اویلوو و کارمن اجوگو و کریس پاین از این صحنه متاثر شده بودند و اشک می‌ریختند.

لجند بعد از اجرای قطعه «پیروزی» گفت: ما امروز کاملا می دانیم تلاش برای آزادی و عدالت واقعی است. ما در کشوری زندگی می کنیم که بیشترین زندانی جهان را دارد. بیشتر آنها هم مردان سیاه پوستی هستند که همانطور تحت کنترل هستند که در سال 1850 و زمانی که برده بودند. وقتی مردم با ترانه ما راهپیمایی می‌کردند، ما می خواستیم به شما بگوییم با شما هسیتم، شما را می بینیم، دوستتان داریم و برای همین راهپیمایی می‌کنیم.  

عجیب بودن، متفاوت بودن

گراهام مور نویسنده فیلمنامه اقتباسی برای فیلم «بازی تقلید» روی صحنه رفت و گفت: وقتی 16 سال داشتم می‌خواستم خودم را بکشم چون فکر می‌کردم عجیب و متفاوت هستم و حالا اینجا ایستاده‌ام و می خواهم به همه بگویم آنچه فکر می‌کنید هستید، هستید. بگذارید متفاوت باشید. اما بعد می بینید همینجا ایستاده‌اید.

ادی ردمین برای همه چیز

ادی ردمین که برای بازی در نقش استفن هاوکینگ در فیلم «تئوری همه چیز» اسکار بهترین بازیگر نقش مرد را برد روی صحنه گفت: کاملا می‌دانم که چقدر خوش شانسم. مردی خوش شانس. اسکار، واو! این به همه آنهایی تعلق دارد که در سراسر جهان در برابر بیماری ای.ال.اس مبارزه می کنند. به شما قول می‌دهم این هدف را دنبال کنم .

چشمه جوانی

جولین مور برنده اسکار بهترین بازیگر نقش زن برای «هنوز آلیس» نیز روی صحنه گفت: جایی خوانده‌ام که بردن اسکار فرد را 5 سال بیشتر زنده نگه می دارد. می‌خواهم از آکادمی اسکار تشکر کنم چون همسرم از من جوان تر است! چیز شگفت انگیز درباره فیلم و سینما این است که این احساس را به ما می دهد که دیده می شویم و تنها نیستیم و آنهایی که به آلزایمر مبتلا هستند شایسته این هستند که بدانند می توان درمان آن را پیدا کرد.

«مرد پرنده ای» فراتر از آمریکا

شان پن برای معرفی بهترین فیلم اسکار هشتاد و هفتم، خطاب به مخاطبان گفت: چه کسی به این  آدم لعنتی گرین کارت داده؟ سپس گروه بازیگران «برد من» روی صحنه آمدند. آلخاندرو ایناریتو گفت: خدای من، باید حرف بزنم؟ من از همه آنهایی که اینجا هستند بدتر انگلیسی حرف می‌زنم. ممکن است تا سال آینده دولت برخی از قوانین مهاجرت را به آکادمی اعلام کند؟ او سپس جایزه‌اش را به مکزیکی‌ها اهدا کرد و گفت: این جایزه را به آنهایی در مکزیک تقدیم می‌کنم که می‌دانند باید دولتی داشته باشیم که شایسته‌اش هستیم و هم به هر فردی که در این کشور زندگی می‌کند، هر که بخشی از نسل جدید مهاجران به این کشور است، فقط دعا می‌کنم که همه بتوانند با عزت و احترام مانند آنهایی که از قبل آمده‌اند و این کشور باورنکردنی مهاجران را ساختند، زندگی کنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها