صفحه اصلی > گزارش ویژه : 4 کتابی که باید فیلم شوند

4 کتابی که باید فیلم شوند



توتال فیلم ترجمه علی صفار : در این گزارش 4 کتابی که پتانسیل تبدیل شدن به فیلم را دارند معرفی می شوند

و هرکدام جداگانه در مقام یک فیلم بررسی می شوند .

همچنین یک بازیگر برای ایفای نقش اول این فیلم در نظر گرفته می شود .

1- مهربانی زنان (The Kindness of Women) :

کتاب : این کتاب به قلم نویسنده انگلیسی ، جی.جی بالارد ، نگاشته شده و ادامه ای است بر رمان قبلی اش به نام امپراطوری خورشید ( که در سال 1987 توسط استیون اسپیلبرگ اقتباس شد ) داستان در مورد جیم گراهام جوان است که چین را به قصد سفری دریایی-اکتشافی به سوی انگلستان و قاره اروپا و آمریکا ترک می کند . این داستان به موضوعاتی همچون مرگ و روابط اجتماعی می پردازد و اینکه چگونه جیم از شهوت های دوره جوانی به خرسندی در دوران میان سالی می رسد .

فیلم : دوست داریم کریستین بیل را در نقش گراهام ببینیم ، اگرچه او حالا اندکی برای ایفای نقش دوران جوانی گراهام ، مسن است . در رابطه با کارگردان ، اسپیلبرگ برای اولین بار در به تصویر کشیدن شخصی که بتوان با او رابطه برقرار کرد ، شکست خورد . شاید اینبار کارگردانی متفکرتر (شاید آنگ لی) بتواند فیلم را بسازد ؟

2 – زباله (Junk) :

کتاب : رمان کودکانه ملوین بورگس داستان گروهی نوجوان را بیان می کند که در دام اعتیاد هرویین می افتند و در معرض شستشوی مغزی یک جنبش آشوب طلب قرار می گیرند .

این داستان مباحثی چون فحشا و خشونت خانوادگی ، اعتیاد و دیگر مشکلات نوجوانان را دربر می گیرد .

فیلم : همه شخصیت ها در دوران نوجوانی به سر می برند ( این یکی از دلایلی است که این رمان خیلی تکان دهنده است ) . دوست داریم شین میدوز را در مقام کارگردان فیلم ببینیم . این یک فیلم کودکانه نیست ، اگرچه داستان آن در مورد کودکان است .

3 – دروازه ای بسوی پله ها (A Gate At The Stairs) :

کتاب : داستان این رمان که جایزه کاستا را کسب کرده است ، از دهان یک راوی به نام تسی کلتجین بیان می شود که خاطرات نگهداری از بچه یک زوج پیر را بیان می کند . داستان در مدت کوتاهی بعد از واقعه 11 سپتامبر می گذرد .

فیلم : با داشتن یک کاراکتر تفکر برانگیز و مرموز ، دروازه ای بسوی پله ها یک ملودرام خانوادگی است که می تواند در مایه های در اتاق خواب به کارگردانی تاد فیلد باشد .

الن پیج گزینه ای خوب برای ایفای نقش یک کاراکتر باهوش اما آسیب پذیر است . در حالی که سوزان ساراندون و تیم رابینز می توانند در نقش زوجی آشفته بدرخشند .

4 – مدهوشی در پاریس (Paris Trance) :

کتاب : یک داستان رویایی در مورد عشق ، شهوت و خوش گذرانی . از نویسنده انگلیسی به نام جف دایر . داستان در مورد یک نویسنده به نام لوک است که برای نوشتن رمان جدیدش به پاریس سفر می کند . در این حال خود را عاشق زنی زیبا می بیند و به مواد مخدر روی می آورد . زندگی سختی است ، نه لوک ؟

فیلم : در رمان شخصیت اصلی انگلیسی است . اگرچه این نکته خیلی مهمی نیست . جیمز فرانکو انتخاب ما برای این نقش است . چون او می تواند شخصیت سست و بی قید و بندی داشته باشد و جنبه ادبی قهرمان کتاب را کمتر نمایان کند .

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها